MADDE 101 - YÜKSEKÖRETİM KURULU

Yükseköğretim Kurulu
Madde 101- (1) Öğretim elemanı yetiştirilmesini planlamak, üniversitelerce önerilen öğrenci kontenjanlarını onaylamak ve üniversiteler arasında koordinasyonu sağlamak amacıyla Yükseköğretim Kurulu kurulur.
(2) Yükseköğretim Kurulu onbir üyeden oluşur. En az dördü farklı üniversite ve yükseköğretim kurumlarında görevli profesörler arasından olmak üzere, üyelerden altısı Bakanlar Kurulu tarafından seçilir. Üyelerden beşi ise farklı üniversite ve yükseköğretim kurumlarında görevli profesörler arasından kanun tarafından belirlenen usullere göre üniversitelerce seçilir.
(3) Yükseköğretim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Kurul, kendi üyeleri arasından üç yıl için bir Başkan seçer. Aynı kişi tekrar Başkan seçilemez.
(4) Yükseköğretim Kurulunun teşkilâtı, görev, yetki ve sorumluluğu ile çalışma esasları kanunla düzenlenir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

YÖK kaldırılmalıdır.

Adsız dedi ki...

Birinci fıkraya akademik eğitimin kalitesini artıracak tedbirler almak ibaresi konabilir.

üçüncü fıkradaki üç yıl süresi beş yıla çıkarılabilir.

Adsız dedi ki...

(2) Yükseköğretim Kurulu onbir üyeden oluşur. Hepsi farklı üniversitelerden öğretim üyeleri ve üniversitelere kayıtlı öğrenciler tarafından seçilirler. En çok oyu alan 33 aday arasından Cumhurbaşkanı tarafından 11 kişi atanmak sureti ile göreve gelir.
(3) Yükseköğretim Kurulu üyelerinin görev süresi dört yıldır. Kurul, kendi üyeleri arasından iki yıl için bir Başkan seçer. Aynı kişi tekrar Başkan seçilemez.

Yeni anayasa yapılmalı mı?

AKP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?

DTP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?