Din ve inanç hürriyeti
Madde 24- (1) Herkes din ve inanç hürriyetine sahiptir. Bu hak, tek başına veya topluca, alenen veya özel olarak ibadet, öğretim, uygulama ve ayin yapmak suretiyle dinini veya inancını açıklama ve bunları değiştirebilme hürriyetini de içerir.
(2) Kimse ibadete, dinî ayin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve düşüncelerini açıklamaya zorlanamaz; dinî inanç, düşünce ve kanaatlerinden ve bunları değiştirmekten dolayı kınanamaz, suçlanamaz ve farklı bir muameleye tâbi tutulamaz.
(3) İbadet ve dinî ayin ve törenler, kamu düzeninin, genel sağlığın, genel ahlâkın veya başkalarının hak ve hürriyetlerinin korunması amaçlarıyla sınırlanabilir.
Alternatif 1
(4) Devlet, eğitim ve öğretim alanındaki görevlerini yerine getirirken, eğitim ve öğretimin ana ve babanın dinî ve felsefî inançlarına göre yapılmasını isteme hakkına riayet eder. Din eğitim ve öğretimi, kişinin kendisinin, küçüklerin ise kanunî temsilcisinin talebine bağlıdır. Devlet bu taleplerin gereğini yerine getirmekle yükümlüdür.
Alternatif 2
(4) Devlet, eğitim ve öğretim alanındaki görevlerini yerine getirirken, eğitim ve öğretimin ana ve babanın dinî ve felsefî inançlarına göre yapılmasını isteme hakkına riayet eder. Din kültürü ve ahlâk öğretimi, ilk ve ortaöğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bu dersten muafiyet, kişinin kendisinin, küçüklerin ise kanunî temsilcisinin talebine bağlıdır.
Alternatif 1
(5) Din ve inanç hürriyeti, Devletin sosyal, ekonomik, siyasî veya hukukî temel düzenini din kurallarına dayandırmaya yönelik eylemler biçiminde kullanılamaz.
Alternatif 2
(5) Kimse, Devletin sosyal, ekonomik, siyasî veya hukukî temel düzenini kısmen de olsa, din kurallarına dayandırma veya siyasî veya şahsî çıkar yahut nüfuz sağlama amacıyla, her ne suretle olursa olsun dinî veya din duygularını yahut dince kutsal sayılan şeyleri istismar edemez ve kötüye kullanamaz.
Alternatif 3
(5) Din ve inanç hürriyeti, anayasal düzeni din kurallarına dayandırmaya yönelik eylemler biçiminde kullanılamaz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
46 yorum:
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
Beşinci fıkra için en iyi alternatif alternatif iki.
4.fıkra gereksiz 5.fıkranında 2.alternatifi cok uygun
3. maddeye bu sınırlandırmaları ancak mahkemeler karar verebilir denmesi lazım
5.maddenin ikinci alternatifine
4.maddenin ikinci alternatifine katılıyorum
3.Fıkradaki sınırlamayı kimin koyacağı belli olmalıdır.
4. Fıkra içinde Alternatif 2 uygun
5. Fıkra içinde Alternatif 2 uygun
4.fıkradaki "Devlet, eğitim ve öğretim alanındaki görevlerini yerine getirirken, eğitim ve öğretimin ana ve babanın dinî ve felsefî inançlarına göre yapılmasını isteme hakkına riayet eder." ne demek oluyor ? Böyle bir şeyin yeri olmamalı anayasada. Anne ve babanın X dininden olup buna göre çocuğuna eğitim verilmesini isteme hakkı olması mıdır konu? Durum vahim. Neyin eğitiminin verilebileceği kadar olgun veya ciddi bir inanç veya din olduğuna kim karar verecek ?
Madde 24- (1) Herkes din ve inanç hürriyetine sahiptir. Bu hak, tek başına veya topluca, alenen veya özel olarak ibadet, eğitim, öğretim, uygulama ve ayin yapmak suretiyle dinini veya inancını açıklama, yaşama ve bunları değiştirebilme hürriyetini de içerir.
(2) Kimse ibadete, dinî ayin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve düşüncelerini açıklamaya zorlanamaz; dinî inanç, düşünce ve kanaatlerinden ve bunları değiştirmekten dolayı kınanamaz, suçlanamaz ve farklı bir muameleye tâbi tutulamaz.
(3) İbadet ve dinî ayin ve törenler, kamu düzeninin, genel sağlığın, genel ahlâkın veya başkalarının hak ve hürriyetlerinin korunması amaçlarıyla mahkeme tarafından sınırlanabilir.
(4) Devlet, eğitim ve öğretim alanındaki görevlerini yerine getirir. Ana ve babalar eğitim ve öğretimin dinî ve felsefî inançlarına göre yapılmasını veya yapılmamasını isteme hakkına sahiptir. Din kültürü ve ahlâk öğretimi, ilk ve ortaöğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bu dersten muafiyet, kişinin kendisinin, küçüklerin ise kanunî temsilcisinin talebine bağlıdır.
(5) Kimse, Devletin sosyal, ekonomik, siyasî veya hukukî temel düzenini kısmen de olsa, din kurallarına dayandırmaz. Her türlü kendi ideolojik, dogmatik felsefi siyasî kurallarına dayandırma veya şahsî çıkar yahut nüfuz sağlama amacıyla, her ne suretle olursa olsun dinî veya din duygularını yahut dince kutsal sayılan şeyler ile milletçe değer verilen kişi, kurum ve kuruluşlar ile kelimeleri kullanarak milletin duygularını istismar edemez ve kötüye kullanamaz. ( Mahkemesiz sınırlamalar keyfilik getirir. İnsan hakları beyannamesinde olan ana, baba ve çocuk hakkı yerine getirilmiştir. Geçmiş de çeşitli ideolojiler ve dogmatik düşünceler bu millete dayatılmıştır. Milletçe değer verilen Atatürk istismar edilmiş, ordu, yök, yargı kullanılmış, laiklik, Kemalizm ağızlarda sakız yapılmış istismara kapı aralanmıştır.)
burada fazla değişecek birşey yok çokta güzel açıklanmış
din ve devlet işleri ayrıdır devlet din eğitimi veremez kişileri yönlendiremez devlet verilen din eğitimini denetlemekle görevlidir
3. maddeye bu sınırlandırmaları ancak mahkemeler karar verebilir denmesi lazım
5.maddenin ikinci alternatifine
4.maddenin ikinci alternatifine katılıyorum
AYNEN ARKDASA KATILIYORUMMM
Sivil bir anayasa istiyorum ve bunun en doğal hakkım oldugunu düşünüyorum.
şu anki anayasanın 24. maddesi, 10. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi kitabında 2. paragrafı kesilmiş bir biçimde bulunmaktadır. öğretmenlerimiz bundan yola çıkarak maddeyi çarptırarak, laikliği hiçe sayan knuşmalar yapmaktadır. bunun önlenmesi gerekmektedr.
Anayasanın 24. maddesi uyarınca
1-Öncelikle 14 yaşından küçüklere yasaklanan KUR'AN eğitimi serbest bırakılmalı.(Hiçbir inanç için kısıtlama olmamalı)
2-İköğretimden itibaren tüm ilköğretim ve Ortaöğretim sınıflarında ve Velilerin talepleri doğrultusunda;SEÇMELİ KUTSAL KİTAP EĞİTİMİ dersi (Seçmeli Kur'an, Seçmeli İncil, Seçmeli Tevrat, Seçmeli Zebur, daha başka ne kadar talep varsa) konulmalı. Hiç inanç taşımayanlar (Ateistler) da istedikleri sosyal etkinlik derslerinden birini seçebilmeli.
3-Yaz aylarında okullar da isteğe bağlı olarak Din Eğitimi Kursları verilebilmeli. (Bu kurslar Diyanetin ve Milli Eğitimin denetimi ve gözetiminde açılmalı ve Eğiticiler ehil kişilerden seçilerek verilen eğitim Devlet kontrolü ve güvencesi altına alınmalı. Ayrıca yine isteğe bağlı diğer Dinlerle ilgili eğitici kurslar da açılabilmeli.
Vekillerimize ve tüm etkili ve yetkililere saygıyla duyurulur.
Emrullah BALBABA
Kahramanmaraş Fatih Anadolu Lisesi Müdürü
emrullah balbabaya katiliyorum ama turkiye bir musluman ulkesi olarak islam davetine buyuk yer vermelidir ve islami butun heryere duyurmak icin devlet ve vatandaslarin buyuk caba gostermesidi, Cunki sonucta La ilahe illa Allah Muhammedun Resullah diyen bir ulkedir Turkiye.
doğrusu:kimsenin dinsiz olmaya hakkı yok.dinsizler devlet tarafından öldürülmeli.hırıstıyan ve yahudi vergi vermeli ,vermiyorlarsa öldürülmeli.
ZORUNLU DİN DERSİ 24.MADDE NİN ÖZÜNE TERS HEM DİNDE ZORLAMA YOKTUR DE HEMDE ZORLA SUNNİLİĞİ DAYAT. DEVLET DİN DERSİ VERMEZ AMA VERECEKSEDE SEÇMELİ OLMALI
Adsız dedi ki...
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
Katılıyorum
Yorum atan beyefendiler,bayanlar yorum atmadan önce keşke bir kere laikliğin ne demek olduğu ve neden geldiğini düşünseniz.Flying Spaghetti Monster'a tapıyor diye bir adamın hakları kısıtlanırsa Almanlar da o da bu da sizin haklarınızı kısıtlar.Kalkmayın o zaman ayağa?Ah,ama yok bizim yeni nesil böyle...Okumaz,bileni sopayla kovalar.Yakında Raxacoricofallapatorius'ta görüşürüz.
kemal kılçdaroğlunun hiç bir faydasını görmedk
bence çok güzel bir ayet ama karışık =)
hello ! I do not understand, but still nice =D
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
4 fıkra alternatif 1 e 5 fıkra alternatif 5 e göre düzenlenirse din istismarının önüne geçilebileceği kanısındayım
anlamadım
3. Fıkradaki "sınırlanabilir" ifadesi kesinlikle değişmeli. Başka bir şekilde ifade edilmeli. Alternatiflerdeki "zorunlu din dersi" ifadesi ise hiçbir şekilde kabul edilemez. İnsanlar isterse hayat boyu komple dini eğitim alır, isterse hiç almaz. Bu, kişilerin özgürce tercihte bulunacağı eğitim kurumları ile alakalı olmalı. Devletin görevi sadece tüm bu opsiyonları temin etmek olmalı. Devletin herhangi gibi bir zorunluluk koyma iradesi olmamalı. Böyle bir zorunluluk eşitlik ilkesiyle çelişir.
sadasdasd
Ben n Allah tarafından görevli mehti yim bu maddeye gore dokunulmazim
Ulan yobaz surusu. Sizin amacinizi herkes biliyor. Dokunamayacaksaniz bu maddeye
Ne kdr akp li taniyorsam hepsi cikarci. Piislik tipler. Neden boyle bu ibbb neler?
İslami tanimayan Kuran i anlamak icin okumayan cakma sozde musluman ulke..
Hayatlarinda Allah olmayan insanlarin sapikca yorumlarini okudukca Kuran da aciklanan azlarin cennete girecegi gerceginin yuzumuze vurulmasi bile hakikat Kitabi olan Kuranin ne yuce bilgi sahibi bir Yaratici tarafindan vahyedildigini gozler onune seriyor.. Cennete girme garantim olmasa bile sirf bu durumun bilincinde olup farkindaligini yasamak bile Rabbim olan Allah a hamd etmem icin mucizevi bir sebep cidden 1000 de 1 olmanin mutlulugunu yasiyorum..
Suslumanlar Kuran i birakipta insanlarin vahye dayandirmadan heva heveslerine uyarak yazdigi kitaplarami sariliyosunuz.. Kuran okuyani degil okumayani carpar.. kuluna zulm etmeyecegi taahhudunde bulunan bir Yaraticinin Kitabindan insanlar neden bu kadar korkar.. Ornek verecek olursak bu kadar sacma yorumlara bile Allah in musade etmesi ozgurlugun temelini olusturuyor.. Fakat yaptigimiz tercihlerin bedelini odeyecegimizide unutmayalim..
Kişiler memurda poliste asker de olsa sünnet sakalı bırakma hürriyetine sahip olmalı
Devletin dini olmaz..... Boş bir tartışma. Çünkü dinlerin hepsi insan ürüdür,ve zararlı düşüncelerdir.
Devletin dini olmaz..... Boş bir tartışma. Çünkü dinlerin hepsi insan ürüdür,ve zararlı düşüncelerdir.
Türkiye devletinin bayrağında bile hilal işareti var ki buda islamin simgesidir devletin dini yok diye bisi yok ama tabiki herkes inanç konusunda serbesttir ben sizi ahirette görcem...
Sacmalamayin
Haklisin������
Yorum Gönder