Toplantı, gösteri ve yürüyüş düzenleme hürriyeti
Madde 31- (1) Herkes, önceden izin almadan, silâhsız ve saldırısız toplantı, gösteri ve yürüyüş düzenleme hürriyetine sahiptir.
(2) Toplantı, gösteri ve yürüyüş hürriyeti, millî güvenliğin, kamu düzeninin, genel sağlığın, genel ahlâkın, başkalarının hak ve hürriyetlerinin korunması veya suç işlenmesinin önlenmesi amaçlarıyla sınırlanabilir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
10 yorum:
örgütlenme özgürlünün önündeki engeller kaldırılmalıdır
Yapılacak olan yürüyüşlerin önceden izin alınarak ve kamu güvenliğini tehdit edilmeden yapılmaıs gerikir.
(3) Toplantı, gösteri ve yürüyüş hürriyeti millet ve devlet malına zarar vermeyi amaçlayamaz. Millet ve devlet malına zarar veren kişi, kurum ve kuruluşlar kanunla cezalandırılır ve verilen zarar ödettirilir. ( Devlet memuruna, askerine, polisine teslim ettiği araç, gereç, para... vs. her ne sebeple olursa olsun zarar gördüğü, yok edildiği zaman o kişiye ödettirilmektedir. Oysa toplumsal olaylarda zarar gören millet ve devlet malları, zarar verenlere ödettirilmiyor. Belediyenin otobüsü yakılıyor, vatandaşın aracı, iş yeri, evi tahrip ediliyor, parklar ve bahçeler talan ediliyor... vs. bunları yapanlar, yaptıranlar, kumum ve kuruluşlar belli. O halde verdikleri zararları ödesinler ve kamu davası açılarak hapsedilsinler. Başka türlü adam gibi toplantı, gösteri ve yürüyüş yapmak mümkün olmaz.)
bu madde çok yetersiz üstünkörü hazırlanmış hissine kapıldım çünki çok kapalı neleri içerdiği pek iyi anlatılamamış hangi durumları kapsıyor olağan bi gösteri vetahut bir eylem karşısında güvenlik güçleri tarafından müdehaleye çok açk daha geniş kapsamlı olmalıydı
bu madde çok yetersiz üstünkörü hazırlanmış hissine kapıldım çünki çok kapalı neleri içerdiği pek iyi anlatılamamış hangi durumları kapsıyor olağan bi gösteri vetahut bir eylem karşısında güvenlik güçleri tarafından müdehaleye çok açk daha geniş kapsamlı olmalıydı
benimle sevişmek isteyen varmı
??? sapık varrr!!
merve benle seviş
Sınırlamanın kanunla yapılacağına ilişkin düzenleme olmaması ciddi bir eksikliktir. Temel hak ve özgürlüklerin sınırlanması ancak kanunla olur. Bu husus Türkiye'nin de imzaladığı temel insan haklarına ilişkin sözleşmelerden gelen bir yükümlülüktür.
Bu maddeye dayalı olarak, idare temel bir insan hakkına yönetmelik ile sınırlama getirebilir.
Bir anayasa değişikliği yapılacaksa en azından elimizdeki anayasanın getirdiği seviyeyi tutturmak gerekir. Bu madde anayasa taslağının bütünü gibi kesinlikle elimizdeki anayasadan geridedir.
31. NCİ MD.NİN, 2.NCİFIKRASI,1.NCİ FIKRANIN ÖNÜNDE ENGEL OLARAK KULLANILABİLİR. Nitekim de zamanımızda öyle oluyor.
Yorum Gönder