Yasama yetkisi
Madde 6- Yasama yetkisi, Türk Milleti adına, Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez. Kanun hükmünde kararnamelere ilişkin hükümler saklıdır.
Bu site AKP tarafından gündeme getirilmiş yeni anayasa taslağının bilinen tüm maddelerini ayrı ayrı yoruma, öneriye, eleştiriye, katılıma açmak amacıyla hazırlanmıştır. Anketlere cevap vererek, maddeleri eleştirerek ve öneri getirerek bu tartışmaya katılın. Her toplum hakkettiği gibi yönetilir. Hakaret içermeyen tüm girdiler serbesttir. Girdilerin sözkonusu maddenin içeriğiyle olan doğrudan ilişkisini gözetiniz, özden sapmadan olabildiğince kısa yazınız.
17 yorum:
kanun hükmünde kararnamelere ilişhükümler saklıdır derken ibaresi! meclisin çoğunluğu ile çıkmayan karaların azınlık tarafından çıkarılır anlamınamı gelıyor? yoruma ve tartışmaya açık bir ibaredir
Gizlidir ifadesi bazı sakıncalar doğurabilir.Üzerinde düşünülmesi gereken bir madde.
SAKLIDIR İbaresi ne demek oluyor.Neyi kimden saklıyorsunuz,ve neden.Bunu bir türlü anlayamıyorum.
Bazen aciliyete göre süratle bir yasa çıkarılması icab edebilir. Bu da ancak kanun hükmünde kararname ile mümkün olmaktadır. Ancak eskiden olduğu gibi kanun hükmünde kararnameler ile yıllarca idare edilme işine son verilmelidir. Çıkarılacak her kanun hükmünde kararnameyi yürülüğü girdiği tarihten itibaren en geç 6 ay içinde kanun haline getirmek zorunlu olmalıdır.
KHK yetkisi sınırlandırılmalıdır. KHK çıkartıldıktan sonra eğer yasalaşamazsa yürürlüğü durdurulmalıdır.
HER İŞ ANAYASAYA VE YASAYA GÖRE YAPILIYOR VE YETKİLENDİRİLİYOR İSE BİRÇOK MADDEDE VAR OLAN BU "SAKLIDIR"I ANLAMIYORUZ. KİMDEN SAKLIDIR?. NİYE. EGEMENLİKLE İLGİLİ SAKLILIK, EGEMENLİĞİN MİLLETTEN GİZLENEREK PAYLAŞILACAĞI ANLAMINA MI GELİYOR?. ÜRPERTİCİ
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarından gizlenen maddeler istemiyoruz, madem büyük bir adım atıldı o zaman bu riskli adımlar dizisinin her adımı açık olmalıdır.
aslında böyle bir değişikliğe ihtiyacımız varmıydı bilmiyorum.
ama bu madde eskisinde olduğu gibi
VI. Egemenlik
MADDE 6. – Egemenlik, kayıtsız şartsız Milletindir.
Türk Milleti, egemenliğini, Anayasanın koyduğu esaslara göre, yetkili organları eliyle kullanır.
Egemenliğin kullanılması, hiçbir surette hiçbir kişiye, zümreye veya sınıfa bırakılamaz. Hiçbir kimse veya organ kaynağını Anayasadan almayan bir Devlet yetkisi kullanamaz.
Kalmalıdır......
Bu nasıl iş? Yasama Yetkisi sadece TBMM'dedir. Yani Türkiye'de TBMM'den başka bir kurum, kanun mu yapacak? KHK'ler ile bu yasama yetkisi kime devredilecek?
Haa ama, FEDERASYON kurup, Türkiye'yi eyaletlere bölmeyi düşünüyorsanız, o zaman bu madde olmazsa olmaz. Yoksa ne bileyim Kürt Federasyonu'na, TBMM'nin kanun yapma yetkisini nasıl devredeceksiniz?
Bu anayasa bu şekliyle kabul edilirse, yandı gülüm keten helva. Yazık, çok yazık.
Yasama yetkisi, Türk Milleti adına, Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez. Yürütme, yargı ve tüm organlar yasama yetkisine söz, yazı ve ima ile dahi olsa müdahale edemezler. Kanun hükmünde kararnamelere ilişkin hükümler saklıdır.
ana yasa yoktur ,onnun maddesi vardır
Saklı demek eski manasıyla Korunmus manasına gelir. (orta asya milletleri de hala bu sekilde kullanırlar)
Türk Milleti değil Türkiye halkı veya halkları adına diye değiştirilmezse ırkçıların önü alınamaz, her zaman kendilerini ülkenin efendisi sanarlar. Ve ülke hiçbir zaman çağdaş demokratik ülkeler seviyesine erişemez. Bu ülkenin sahipleri sadece Türk Irkı değil, Kürtlerdir de. Benim babamın babası dedem ve bir dayım Kürt olarak doğu cephesinde Ruslara karşı savaşarak kayboldular. Ne şehitliği, ne esaretleri ve ne de gazi oldukları anlaşıldı. Annemin babası olan dedem de o zamanlar Kürt olarak Çanakkale savaşındaydı.
Rica ediyorum ,Anayasa gibi ,bir Milletin geleceğini şekillendirecek bir konuda, değerlendirmeye tabi olabilecek , tek millet ,tek devlet ,tek bayrak içerikli önerileri dikkate alıp yayınlayınız.Cumali gibi ayrılıkçı ve bilgisiz kişilerin sözlerini yok sayın. Milletimiz tektir, adıda TÜRK MİLLETİ'DİR. Dünyanın varoluşuyla ,bugüne kadar birçok devletler kurmuş ama TÜRK kimliğini kaybetmemiştir vede kaybetmeyecektir. TÜRK bir etnik köken değil ,bir Millettir.İçinde lazı, abazası, kürdü,çerkezi v.s. Olan ,kendini bu milletin ferdi kabul eden herkez TÜRK'tür.Diğerleri Azınlıktır.Onların haklarıda bellidir.
Yeni anayasa ile birlikte bazı kanunlarda düzenlenmelidir
çek kanunu taahhüdü ihlal gibi
Çek Mağdurları
Madde 6- Yasama yetkisi, Türk Milleti adına, Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez. Kanun hükmünde kararnamelere ilişkin hükümler saklıdır. YERİNE
Madde 6- Yasama yetkisi, TÜRKİYE HALKLARIadına, Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez. Kanun hükmünde kararnamelere ilişkin hükümler saklıdır.ŞEKLİNDE DEĞİŞMELİDİR
Yasama, yürütme ve yargı yetkisine dair maddeler "eşitlik" maddesinden sonra gelmelidir. Tüm "türk halkı" ifadeleri "türkiye halkı" olarak değiştirilmelidir. Ama çoğul olarak halklar ifadesi kullanılması doğru değil, anlamsız. Zaten aslında anayasadaki tüm Türk milleti ifadeleri "Türkiye halkı" olarak değiştirilebilir. " Egemenlik kayıtsız şartsız halkındır" ifadesi daha doğru bir söylem örneğin.
Yorum Gönder