MADDE 33 - SUÇ VE CEZALARA İLİŞKİN ESASLAR

Suç ve cezalara ilişkin esaslar
Madde 33- (1) Suç ile ceza ve ceza yerine geçen güvenlik tedbirleri ancak kanunla konulur. Kimse, işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanunun suç saymadığı bir fiili gerçekleştirmesinden dolayı cezalandırılamaz ve kimseye suçu işlediği zaman kanunda o suç için konulmuş olan cezadan daha ağır bir ceza verilemez.
(2) Suç ve ceza zamanaşımı ile ceza mahkûmiyetinin sonuçları konusunda da birinci fıkra uygulanır.
(3) Suçluluğu kesin mahkeme kararı ile hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz.
(4) Hiç kimse, kendisini ve kanunda gösterilen yakınlarını suçlayan bir beyanda bulunmaya veya bu yolda delil göstermeye zorlanamaz.
(5) Ceza sorumluluğu şahsîdir.
(6) Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkonulamaz.
(7) Ölüm cezası ve genel müsadere cezası verilemez.
(8) Kamu İdaresi, kişi hürriyetinin kısıtlanması sonucunu doğuran bir müeyyide uygulayamaz. Türk Silâhlı Kuvvetlerinin iç düzeni bakımından bu hükme kanunla istisnalar getirilebilir.
(9) Uluslararası Ceza Divanına taraf olmanın gerektirdiği yükümlülükler hariç olmak üzere, vatandaş, suç sebebiyle yabancı bir ülkeye verilemez.

22.646 yorum:

«En Eski   ‹Eski   22601 – 22646 / 22646
seker765 dedi ki...

yav sayın "ÖZDE DEĞİL SADECE SÖZDE BAŞKAN" sen ne anlamaz bir adamsın şaşıyorum haline...çok yorma kendini bozuk psikolojini daha da bozma...senin hastalığın benim uzmanlık alanım...bak seni hiç görmedim ve tanımamda ama ben seni uzaktan muayene ettim ve teşhisimi de koydum...senin hastalığın "OBSESSİF KOMPULSİF" dir...ilacın da DİAZEPAM 5 liktir...lütfen ilk hafta her gün...2. hafta 2 günde bir...3. hafta haftada 2 ve 4.hafta haftada 1 kullan bu ilacı...bu 1 aylık periyot sonu 15 günde 1 ve (4hafta) sonrası ayda 1 ölene kadar kullanın....

not= alkol ile kullanılmaz ...yeşil reçete ilaçtır...ayrıca seni dr. parasındanda kurtardım...bi teşekkür yeter...

seker765 dedi ki...

Obsesif Kompulsif Bozukluk

Saplantı zorlantı bozukluğu (SZB)

Kişinin önemli sayılabilecek sure vaktini oyalayan (günde 1 saatten daha uzun sure tutan) , belirgin sıkıntıya veya işlevselliğinde önemli ölçüde bozulmaya yol açan tekrarlayıcı obsesyon ya da kompulsiyonlarla suren bir psikiyatri bozukluğudur…

okb – Obsesif Kompulsif Bozukluk anksiyete bozuklukları içinde gruplanır. günlük hayatta batıl inancı olan, en ufak şeylerden
kaygı duyan veya şüphelenen insanlar çoktur. bu gibi belirtileri gösteren herkes hasta olarak kabul edilemez, ancak bu düşünce ve davranışlar aşırıya kaçtığında obsesif kompulsif bozukluktan söz edilir. bazı kişiler aklına kötü bir şey geldiğinde bir tahtaya vurarak “allah korusun” der veya evden çıkarken dış kapının kilitli olup olmadığını bir kaç defa kontrol eden sıktır, bu tür davranışları obsesif kompulsif bozukluk olarak değerlendirmek yanlış olur. bu hastalığın en önemli özelliği kişilerin takıntılı düşüncelerinin ve davranışlarının farkında olmasıdır. bu kişilerde akla takılan düşünceler istemli olarak uzaklaştırılamaz veya saçma olduğunu bile bile aynı davranış çok defa tekrar edilir(dini alet ederek söylemek istediklerini tekrar tekrar anlatanlar gibi). bu hastalığa yakalanmış kişilerin günlük işlevlerini yerine getirmesi güçleşir, iş hayatı ve sosyal ilişkileri genelde bozulur.

sayın “ÖZDE DEĞİL AMA SÖZDE BAŞKAN sayın işcan” size bu ön bilgileri verdim lütfen okuyun ve kendinizin ne durumda olduğunu anlayın..bu ön bilgiler ne hikmetse sadece sizi anlatıyor bana…öyle değil mi? siz ne dersiniz?

siz hariç herkese saygılar..

seker765

seker765 dedi ki...

doğrulardan neden kaçarsın sayın “ÖZDE DEĞİL SÖZDE BAŞKAN”
bak okuda ne durumda olduğunu gör…utancın mı var da yazdıklarımı sildiriyorsun..

üstelik etik dışı yada hakaret yok içeriğinde…
gerçeklerden kaçma sayın “ÖZÜ OLMAYAN SÖZDE BAŞKAN”

seiz hariç herkese sonsuz selam ve saygılar…

seker765

seker765 dedi ki...

seker765
Ağustos 10, 2009, 10:44 pm üzerinde
yukarıda yazdığım metnin yayından neden kaldırıldığını anlamak istiyorum??
bu metin bir ilmi metindir….psikoloji ilmi ve belirgin bir rahatsızlık ve tedavisi sunulmuştur…

etik dışı değildir…burada 1 kişiye özel davranıp çifte standart uygulamanız demokratik anlayışa ters düşer…bu da size , sitenize ve dahası sayın OFLUOĞLU na hiç yakışmaz…

saygılar …

seker765


SAYIN AV.RAHMİ OFLUOĞLU SİTESİNDE YAZILAN ANCAK YAYINDAN KIL KURDU LAKAPLI SAYIN İŞCAN TARAFINDAN KALDIRTTIRILAN YAZIMA YANITTIR ..ÇOK MUHTEMEL BU DA ŞU AN YAYINDA OLMAKLA BERABER KALDIRILACAKTIR...BURADAN SAYIN OFLUOĞLU SİTESİNE TEESSÜFLERİMİ ARZ EDİYORUM...

seker765 dedi ki...

seker765
Ağustos 10, 2009, 11:03 pm üzerinde
eğer zerre kadar sizde ALLAH korkusu varsa yazdığım metin içerisinden cımbızla cümlelri çekip insanların aklını çelmeye çalışmazsınız…

bu durumda siz müfterisiniz sayın “ÖZDE ASLA, SÖZDE BAŞKAN”

biraz da kul hakkından bahstseydiniz…kendinizi ve oğlunuzu da katarak tabiki…
ayrıca görüyorum ki siz neredeyse (tövbe haşa) kendinizi peygamber ilan edeceksiniz…hatta bunun sinyallerini insanların ince ruhlarına ağır ağır sinerek başarmaya çalışıyorsunuz…ancak tek eksiğiniz sizin yüzünüzün nurunun olmayışı…ALLAH sizin nurunuzu almış sayın işcan…aynaya bakıp dediklerimi hatırlayın bu gerçeği sizde göreceksiniz…

çaresiz kullarına hidayet nasip eyle rabbim….

saygılar sadece siz hariç okuyanlara…

seker765

seker765 dedi ki...

"opsesif kompulsif" bir akıl hastalığı değildir...sadece bir psikolojik hastalıktır...ben özellikle yanlış anlaşılmasın diye hastalığın adını ve açıklamasını da net olarak yaptım...sanırım bunu anlayamayacak bir kişi de yoktuı...bundan başka "sözde başkan" deyimi doğru ve aksi sözkonusu olmayan bir deyimdir...ortada varlığı olmayan bir derneğin başkanı da olmaz sayın admin ...o ahvalde kendisini başkan ilan etmiş kişiyede "sözde başkan" denir....
hür ,bağımsız bir site olarak gördüğüm bu saygın "presstürk" de bu tür engellemeler yanlış olur..."belden aşağı" deyimini kullananı ispata davet ederim...işte bu kadar da açık ve net konuşuyorum...
bu sitede birilerinin istediği şekilde yorum yapmak zorunluluğu mu vardır? böyle birşey olabilir mi?
lütfen yanlışınızı yanlışla düzeltmeyiniz...
ayrıca sayın ÖZBEY in de bu durumu bilmesi gerektiğini düşünüyorum...lütfen iletiniz...

saygılar....

seker765

Adsız dedi ki...

Burhan mi ne pezevenkse chpnin propagandasını yapan geri zekalı. birde kendini kılıcdaroğlu gibi adam yerine koyuyor bunlar pislik be.... temizlemeliler zihinlerini

seker765 dedi ki...

sevgili hocam...

bu kadar mı güzel anlatılır...üstadsınız gerçekten...tebrikler...

umarım birileri artık makaleler yazmaktan vaz geçer de şu işin özünü birkaç cümle ile anlar ve ona göre akılcı tutarlı bir yol izlenerek başarıya ulaşılır...artık herşeyi anladığını umduğum malum bey bu tarzından vazgeçerek bildiği teraneleri okumayıp az da olsa inim inim inleyen gerçek çek mağdurlarına kulak asar...bu işin çorba haline gelmesine sebep olarak vicdan azabından kurtulur...uzman kişileri dinler....kulaklarını iyi açar...paldür küldür olacak iş midir bu sayın OFLUOĞLU..? siz ne güzel anlatmışsınız ...şahsen ben şu cümleleri yazsam ya burada yayınlanmaz, yada malum şahıs yüce kitabımızdan örneklerle bana din dersi vermeye kalkardı....kalitesi tarzından sorumlu insanların artık biraz da kendisine çeki düzen vermesini bilmeli, benim dediğim dedik diyerek ütopya zihniyetle umut tacirliği yapmamalı...tarihler vermemeli herşeyden önce sayın OFLUOĞLU...bu bakın çok önemli...bu sadece dışarıdaki mağdur arkadaşlarımızla yada kaçak konumda yaşamını sürdüren arkadaşlarımızla da ilgili değil, daha ziyade hapiste bulunan o bir güzel habere kilitlenmiş, onunla yaşayan, sabah kalktığında hergün o umutla elini yüzünü yıkayan insanları perişan eder....bu da çok önemlidir ki "KUL HAKKI" dır sayın ve sevgili hocam..."kul "hakkı" illaki kişinin cebinden para çalmak değildir...bir kötü söz , bir yalan, bir kötü bakış da "KUL HAKKI" dır...

sevgili hocam...size herşey için teşekkür ediyorum...herzamanki gibi sözlerimi "İYİ Kİ VARSINIZ SEVGİLİ HOCAM" cümlesi ile bitiriyorum...

saygılar...hürmetler...

seker765

seker765 dedi ki...

sevgili hocam...özgür hür bağımsız sitenizi hergün defalarca ziyaret ederek konu başlıkları hakkında yorum yapıyordum...ancak son günlerde sayın adminlerin son derece taraflı tutumları ve uygulanan çifte standart ile dengelerim bozuldu...size başkaca da ulaşamadım efendim...sayın admine az sonra aşağıda kopyalayacağım metni göndermeme rağmen size ulaşmak mümkün olmadı...sayın ÖZBEY lütfen sitenizin ve sitemizin geleceği anlamında yapılan yorumları tarafsız bir gözle irdeleyen bir oluşumun sağlanmasını sağlayınız...sayın ÖZBEY bakın daha önceki hemen hemen tüm yorumlarıma sansür uygulanarak metnin içerisinden seçili cümlelerle anlam ifadesi değiştirilmiş ve bu yüzden tarafıma saldırılar yapılmış ve hedef haline getirlmişimdir...sayın adminlere keşke yazdığımı hiç yayınlamasaydınız da ben bu insanlara yem olmasaydım dedi isem de kendileri benim belden aşağı yazdıklarımın çıkartıldığını bildirmişlerdir..bu düpedüz riyadır hocam...şimdi size konu ile ilgili sayın adminlere ithafen yazımı kopyalıyorum...lütfen gereğini yapınız efendim...


seker765 dedi ki...
"opsesif kompulsif" bir akıl hastalığı değildir...sadece bir psikolojik hastalıktır...ben özellikle yanlış anlaşılmasın diye hastalığın adını ve açıklamasını da net olarak yaptım...sanırım bunu anlayamayacak bir kişi de yoktuı...bundan başka "sözde başkan" deyimi doğru ve aksi sözkonusu olmayan bir deyimdir...ortada varlığı olmayan bir derneğin başkanı da olmaz sayın admin ...o ahvalde kendisini başkan ilan etmiş kişiyede "sözde başkan" denir....
hür ,bağımsız bir site olarak gördüğüm bu saygın "presstürk" de bu tür engellemeler yanlış olur..."belden aşağı" deyimini kullananı ispata davet ederim...işte bu kadar da açık ve net konuşuyorum...
bu sitede birilerinin istediği şekilde yorum yapmak zorunluluğu mu vardır? böyle birşey olabilir mi?
lütfen yanlışınızı yanlışla düzeltmeyiniz...
ayrıca sayın ÖZBEY in de bu durumu bilmesi gerektiğini düşünüyorum...lütfen iletiniz...

saygılar....

seker765

seker765 dedi ki...

20 ağustos doğum gününüz sayın kurtbey...o gün size doğum günü mesajınızı ben çeşitli sitelerden hakkınızda yaptığım çeşitli araştırmalarla birlikte vereceğim...siz siz olun karşımda bu kadar alçalmayın sayın KIL KURDU...dahası sizden yanıt da beklemiyorum...lütfen o nezaketi de gösterin de yaşınıza hürmet etsinler...

saygı ,sadece hakkeden malum şahıs harici tüm insanlara....

seker765

seker765 dedi ki...

seker765
Ağustos 13, 2009, 9:09 pm üzerinde
sözde başkanlığı kaptırmamak adına sayın işcanın mücadelesini gülerek izliyorum…bakın sevgili arkadaşlar bu iş olmaz…yani açıkçası bu kadro ile olmaz…kadro anladığım kadarı ile sayın hocamız OFLUOĞLU başkanlığında olacak…bu çok süper…şahsi düşüncem buna kalben katılıyorum…sayın cüneyt e gelince uzaktan kumanda ile işin içerisinde görünüyor…elini taşın altına sokmaması (bugüne kadar) endişelerim var…olsada olur olmasada bu da çok önemli değil…ancak burada ortalığı darmaduman edecek çok kısa sürede sevgili hocamız OFLUOĞLU nu bile bezdirecek çok bilmiş kurt yada bana göre kurtçuk sayın işcan var…bu tamamen yanlıştır…bu birliktelik asla sürmez ve süremez…bu oluşum ego tatmin yeri değildir…olayı bu boyutlara getirecek tek kişi de sayın işcan olacaktır…bu biz çek mağdurları adına işcan şanssızlığıdır…üstelik kendisi malumunuz çek mağduru da değildir…şahsi problemlerini ön planda tutar bir tarzı vardır..

şimdi benim bu yazdıklarım iyi biliyorum ki tartışma konusu olmayacak…çünkü bu kültürü burada çok az kişi taşıyor..bu da kaçınılmaz bir gerçek …ama lütfen sayın admin bugünün tarihini bir kenara yazın…13/08/2009…bu işin sonu sayın işcan felaketi olacaktır…

bir insan hem kekeme hem geveze olamaz…

kızmak yok yola devam ediniz…ama benim bu yazdıklarımın,önünüze doğru olarak geldiğinde ve hak verdiğinizde sizi birkere daha sükutu hayale uğratacak zaman kaybettirecek ve bezdirecektir…

saygılar….

seker765

Adsız dedi ki...

http://www.memurlar.biz/haber/20081218/FLAS-FLAS-FLAS-2009-YILINDA-SARTLI-AF-GELIYOR.php burada yazılan yazışmaları dadaloğlunun yazılarını okuyun,genel af cıkıyor..... kürt acılmın icinde hepinize hayırlı olsun

seker765 dedi ki...

sayın kurt bey (meyve kurdu)

benden ne kadar korktuğun belli ki apo denen bölücübaşından medet umuyorsun...bu senin çokkkk büyük ayıbın...günlerdir ahkam kestin de apo denen adam mı seni kurtadı elimden...bunu anlamakta güçlük çekiyorum...hicap duyacağın yerde arsızlığını ön plana çıkarttın...işte busun sen sayın kurtçuk...herkes de görsün neyin ne olduğunu...

sayın işcan senin zaten bütün amacın "af"...senin çek mağdurlarını taktığın falan zaten yok...ben günlerdir bunu malesef ki çek mağduru arkadaşlarıma anlatamadım...ama bir gerçek şu ki herkes neyin ne olduğunu böyle böyle görecek...seker765 çok haklıymışsın diyecek ama ben onların adına üzgün olacağım...bu "af" olayı senin birinci amacın çünkü senin oğlun hapiste varsa yoksa sen onu kurtarmanın derdine düştün...apo denen alçakda senin imdadına yetişti o zaman.. git teşekkür et kendisine bari...yada makaleler yaz...apo abicim de hatta ellerinden öperim de...bu apo affını bile içine sindiremeyen çek mağdurları var sen bunu biliyor musun acaba? bilmiyorsun ki bunca zaman yanlışlar yaptın...çek mağdurlarının isteği ile değil kendinle ilgilendin...egonu tatmin ettin...belki belki oğlunu kurtardın ama alçak bir adam oldun...bunun farkında mısın acaba...

sayın işcan 20 ağustos doğum gününüz sizin...ben bu tarihi sizin çek mağdurları ile ilgili yasa çıkması adına yazdım...sizin düşünceleriniz de bu idi..bir genel af beni zerre kadar ilgilendirmez...çek yasası bahse konu olan...takiyye yapmayın bana...sizin karşınızda kim var?? önce bir düşünün...ben size 1 beden kadar büyük gelirim yaşlı kurt...ayrıca her kuşun eti de yenmez...bilirsin sen bunu...

şimdilik size bu kadar ders yeter sayın işcan...devamı senin yazılarına bağlı...ancak şunu bil ki yaptığın alçaklıkla hala övünebilmen acaba yüce kitabımız KURAN da hangi aytte var???


işte arkadaşlar abesle iştigal budur...görünüz işcan abinizi...dahada söyleyeceğim kalmadı benim..


saygılar

Adsız dedi ki...

SEKER765

SENİN NE MAL OLDUĞUNU BİLMEYEN KALMADI AMA HALA UTANMADAN ARLANMADAN YAZMAYA DEVAM EDİYORSUN.BIKMAYACAKSIN DA ONUN İÇİN BOŞ BİR KİŞİLİK OLARAK KALACAKSIN.

ARTIK ANLAMAN LAZIM SEN TOPLUMDA HİÇBİR ZAMAN KENDİNE YER EDİNEMEMİŞ VE DIŞLANMIŞ BİR YARATIKSIN VE HEP ÖYLE KALACAKSIN

cemil dedi ki...

ben 58 yaşında ömrünü ticaretle geçirmiş vergisini 2005 e kadar düzenli ödemiş şu anda oturacak evi bile olmayan bir mükellefim2005 ten sonra işlerimiz bozuldu şirketin çeklerini ödeyemez duruma geldik 2009 şubatında çek suçundan ceza evine düşmüş vatandaş olarak bu mahkumiyetin kime ne yarar sağladığını hala anlamış değilimbenim oğlum da aranıyo onun orda kimlerle arkadaş olacağını ben biliyorum kolay para kazanma uyuşturucu satanlarla günlerce onların tatlı hayallerine kapılacağından çok eminim çıkınca onlarla bağlantı kurup zaten batmış olan hayatını kurtaracağını zannederek o bataklığa düşmesi çok kolay olacak tabi bu arada avukat beylerin işide daha iyi olacak daha çok para kazanacaklar lütfen aklı başında bir insan bu kanunları birdaha önüne koyup düşünsünçek suçundan girip çıkınca tekrar dönüşü olmayan uyuşturucu suçu işlemesi en kolay kazanç olacak orda uyuşturucudan yatanlarla bir hafta kalıp onların tatlı rüyalarını dinleseniz sizede cazip geleceğinden eminim saygılarımla

seker765 dedi ki...

sen hangi esbabı mucizeye dayanarak ve hangi yüz ve astarla daha buralarda yazmaya devam ediyorsun sayın "kabiliyetsiz kurt"...senin kadar mücadele vereceğim ben değil yasayı çıkartmak anayasayı değişirirdim be cahil cüheyla adam....!!!

utanmadan hala yok işte 233 gün vs.vs....öncelikle bana bak sayın yavru kurt senin artık daha ne gün verme lüksün kaldı ki??

sen değilmiydin bu iş 1 temmuzda bitti yok pardon ayağım ağrıdı (ya da vücudunda başka yerin) 10 temmuz...orada çuvalladın geldin 20 ağustos ütopyası...be müfteri be şaşkın yavrukurt (yaşlı) sende ve yüzünde ne deri varmış ki hala değil yorum yapmak (saçma sapan) buralardasın??

valla bana bak işcan baş efendi...sana buralarda sayın OFLUOĞLU na laf söyletmem ben...nede sayın ERİM e...

yeter artık zırvalarını kes de kafa dinleyip nescafe içelim...
sende apo abinle muhabbet et..yalvar yakar ona...şekerin elinden kurtar beni kulun kölen olayım de...yüzsüz adam...din iman ALLAH KİTAP ...sonra da gözyaşına boğulmuş şehit anne babaları ve ==== işcan....(baş efendi) bakın eşitliğe de hicap duyun...ALLAH tan korkmaz KULDAN utanmaz işcan zırvası....

medine dilencilerini geçtin...günah çıkartacağım diye bölücübaşına yaltaklandın...işte busun sen ve utanma duygun da kalmamış...zavallı OPSESİF KOMPULSİF müfteri...

burada sen hariç herkese selam ve saygılar...


seker765

seker765 dedi ki...

herbir bk tan haberi olan "GÖREVDEN PASİVİZE EDİLMİŞ ÖZDE DEĞİL SÖZDE BAŞKAN NAMI DEĞER KIL KURDU...(BAŞ EFENDİ) okusunda utansın....durmasın sayfalar dolusu yazsın...abuk...subuk...ipe sapa gelmez....kabiliyetsiz tarzı ile....

sayın OFLUOĞLU bana işcan hakkında yazmayın dediniz yazdıklarımı sildiniz..buna saygı duydum ama görüyorum ki bu kez siz site site dolaşıp bu müfteriye yanıt vermeye çalışıyorsunuz...bence tenakuz oluştu sayın hocam...site sahibi iseniz demokratik anlayıştan uzaklaşamazsınız...o zaman yaptığınıza çifte standart denmez mi?

saygılar....

seker765

seker765 dedi ki...

sayın ersoy...üzgünüm size katılamıyorum...sayın işcan (baş efendi) davamıza derin zararlar vermektedir...şahsi mücadelesine biz çek mağdurlarını alet etmekte ve altını çizerek söylüyorum şahsi menfaatleri doğrultusunda haraket etmektedir...kendisi ile ilgili derin araştırmalarım olmuştur...dosya haline getirdiğim bu açılımı şu anda yapmamakta kararlıyım...zira bu da davamıza zarar verecektir...dikkat ederseniz kendisi artık bana kesinlikle bulaşamamaktadır...nedeni yaptıklarının deşifre edileceği korkusudur...eskişehirde gelişen olayların nedenleri ile birlikte sonuçları tarafımdan madde madde tesbit edilmiş ve note book da saklanmıştır...yeri ve zamanı geldiğinde bu müfteri şahsı ayan beyan deşifre etmekten asla azap duymayacağım..
işte bu açıdan bu şahsı muhteremi kesinlikle pasivize etme gereği hasıl olmuştur...

sayın hocalarım davaların arkasında, üretici ve akılcı yaklaşımlarla her ortamda bizlere yardımcı olabilme yeteneklerine zaten haizdir...bu insanlar üstaddır...şahsı muhterem misali takiyye yapmamaktadırlar...ve en doğrusuda müfteri durumuna asla düşmediler..bence varsa yoksa sayın ve sevgili hocalarımızdan destek almalı ve bulmalıyız..yoksa ne idüğü belirsiz ve nevi şahsına münhasır anlatım tarzı ile bir cümleyi 65 sayfada anlatma yetenekli bana göre özürlü malum şahıs ve şahıslardan değil...



saygılar....

seker765

seker765 dedi ki...

"HİÇBİRZAMAN ÖZDE OLMAYIP , SÖZDE KENDİ ÇALIP OYNAYAN MÜSVETTE BAŞKAN " ne zannediyorsan kendini bilemem ama bana satşmaya başladığın anda senin dosyan bir bir açılıp deşfre edilecek...bunu bil....yediğin haltlar ve nanelerin ne olduğunu burada yayınladığım zaman (zor da olsa) o kalın derili yüzün kızaracak....yalancısın hemde bir numara sayın "baş efendi"...emekli başçavuş efendi...okumamışsın ancak çavuş olmuşsun...burada da ancak benim ölçülerime göre onbaşı da değil varsa yada tabiri caiz ise "üç başı" bile olamazsın...

bire müfteri...oğlunun daha içeride geçirecek vakti var..bu birrrr....ikincisi daha devam eden yargıtayda bir davası var ki o da aleyhte çıkacak ve gene aynen içeriye girecek bu ikiii....ayrıca açılmış karşı davalar ve tazminat davaları var...bu üççç....sen durma otur kendini kandır ve acitasyonla ve kuş beyninle buradaki çek mağdurları ile dalga geç oyna....artık senin ipinle kimse kuyuya inmez merak etme sen ...ipsiz sapsız birinin arkasına takılacak kimsenin olacağını sanmam ....
devam edeceğim daha ama zamanı var...sen durma burada otur canın sıkıldıkça yaz...asap boz...ben sana kaç defa söyleyeceğim şu ilaçlarını düzenli kullan diye...sen dr. dan da dr olduğunu zanneden şaşkınsın...
bigün kitlendiğinde deli gömleğini giydirecekler sana merak etme...gidişatın bu...vaka çok klinik ve ağır...

yalanların ve dolanlarınla seni başbaşa bırakıyorum...okunma sayın oldukça azalmış zaten... sen bana bulaş ki raytingin artsın...sen ne uyanıksın sen....!!!

hıı aklıma gelmişken söyleyeyim apo abin nasıl? aranız iyi mi? ama o değil seni, kendini kurtaramayacak....medet umma alçaktan....sekerin tokadı fena patlar suratında saygısız piyade "üç başı"...

saygılar kendini bi halt zanneden mahlukat harici herkese...

seker765

seker765 dedi ki...

"küslük olmaz birleşme zamanı" diyen sen misin ?? vay baş efendi vay ....bukalemun gibisin allah canımı alsın...damarına basılınca arsız kurt oluyorsun.(lütfen hayıflanma kendine "kurt" benzetmesi yapan da kendinsin)... sakinliği buldunmu da "keten helvası" gibisin...

yeri gelip herkese dik başlılık yapar ...ağıza alınmayacak lafları ince ince sokarsın...sonrada burada gelip günah çıkartma adına ..ah mağdur canlarım, vah madur canlarım...gelin el ele tutuşalım...öyle mi?? münafıklığın ne anlamı var sayın "baş efendi" ...erkeksin be adam erkek ol ... laflarının ardında ol...

böyle bukalemunluklarla ardında kimseyi bulamazsın...boş boş yazar , ancak millete kendini güldürürsün....

başkomutanlık elinden alınınca şimdi yaverliğe soyunmuş halini görüyorum...ama işte orada da olamayacaksın sayın "üç baş" efendi...oradanda pasivize olacaksın...neden mi? bak dinle söyleyeyim...

bunca zaman insanları kandırdın...1 temmuz 10 temmuz ütopyalarına kendini güldürdün...düştüğün çukurdan kurtulma çabalarını gördüm...zaman kazanmak adına 10 ağustos 20 ağustos zırvaların da suya düşünce bu kez kalktın eylü muhabbeti ile başladın ardından sayın OFLUOĞLU ndan zılgıtı yiyince döndün ekim ayına...şimdi ekime de az kaldı bakalım ne halt edeceksin...bak tarihlerin hepsi doğru..bunlar senin beyanların...

ey "üç baş" efendi bırak artık şu zırvaları...gel söz dinle...yazacak başka bişeyin kalmadı...hatta o kadar ki bu çek mağdurları ile alay ettin...kullandın onları...amacın belliydi...oğlun kurtulsun gerisi boştu...bunu ben ve bazı sağduyulu arkadaşlar zaten biliyor idiler...her neyse baktın gördün ütopya tarihlerin cozladı..bu sefer kendini verdin bi af muhabbetine...apo denen alçaktan yardım dilenircesine...beni kurtar dedin sen sayın "üç baş efendi"..bunlar da yalan değil...herkes tanık oldu...

şimdi neyin peşindesin ...??? kalmadı ki dalın tutunacak....avukatların sitesinden de kovuldun...hırslandıkça battın...battın da bari zavallı zor durumdaki çek mağdurlarını rahat bıraksaydın....onları da ellerinden tutup batağın içerisine sokmaya çalışıyorsun...

bak işcan "üç baş" efendi ben burada olduğum süre içerisinde bunu başaramazsın...her daim karşındayım...tek bir doğru işin olmadı...tek bir başarılı girişimin olmadı...(çek mağdurları adına)...

ama başardığın birşey oldu bu gerçek...ne olduğunu anlattın bizlere...bölücü başından bile medet umdun...müfterisin...alçakça davrandın...bunun da bir bedeli olacak elbette ...bunu sana ödeteceğim kendi adıma...bunu da bil...

bana sataştığın müdedetçe seninde çok iyi bildiğin ve deşifre etmemden korktuğun o yediğin naneleri bir bir anlatacağım herkese...hıı ne zaman mı sayın "üç baş" bana ilk sataştığın...yada bu çek mağdurlarına ilk zarar verdiğin anda...bunu da bil...

sen hariç herkese saygılar...

seker765

Adsız dedi ki...

hassiktir amına kodumun,,,amı götü buruşmuş kaşar şekeri,,,boşuna ugraşıyorsun,,seni kimse tatmin etmeye yanaşmaz,,,kokarsın

seker765 dedi ki...

işte mağdur rolü üstlenmiş ego tatmincisi sayın "üç baş efendinin" oynadığı yeni bir oyun...sevgili arkadaşlar sevgili dostlar...bu beyhude adamın olduğu yerde hiçbirşey olmaz....bu işcan efendinin bahçesinde inanın bana heryerde yetişen maydanoz dahi yetişmez...kıraç dır bu adam...burada az yüz bulmuş kendisini "sözde başkann" lıktan "onursal başkan"lığa atamıştır...

onursal başkanlık onurlu insan işidir...sayın "üç baş efendi" nin yaptıkları ortadadır...ne denli onurlu kişiliğe sahip olduğu da tartışılmaz gerçektir...tüm uzman hukukçuları karşısına almış...tüm parti ve başkanlarını hedef almış ve anlamsız "eylem" adını taktığı birtakım şaklabanlıklarla gündem yaratma çabası içerisinde trübünlere oynamış müfteri bir kişiliktir...

şimdi gelin birlikte olalım diyor...yaaa be sayın "üç baş efendi" senin olduğun hiçbiryerde aklı başında mağdur insanlar olmaz..ve olamazda....burada acitasyon yöntemleri kullanarak kendine rütbe verme çabaların boşunadır "baş efendi"... sen başçavuş emeklisisin bence o bile sana bir onurdur...gel sende onurunla yaşamaya dervam et..ve bu ve bu gibi işleri gel sen profosyonel, konuda uzman, kariyer sahibi hukukçu beylere/bayanlara bırak...her şeye maydanoz olman bıktırdı bu insanları...zira ürettiğin sadece laf kalabalıklığı...ve hatta sıkıcı laf kalabalıkları...din dersleri...vb..

sevgili arkadaşlar sevgili dostlar....bu benim acizane şahsi düşüncelerim...şimdi elbette biliyorum ki çatlak sesler çıkacak ve beni eleştirme yönünde çabalarınız olacaktır...buradan altını çizerek ve net bir biçimde haykırıyorum ki bu uyumsuz kişilik bu işin başında sonu olacaktır....anlamsız tutum ve davranışları ile bıktıracak usandıracaktır...ben şahsım adına bir derneğe asla karşı değilim...ancak step by step akılcı yol izlenmeli ve bu iş sayın "üç baş efendi" harici uzman insanlara bırakılmalıdır...sayın işcan efendinin bana göre önce kendisini yönetme yeteneği gerekliliği vardır...her konuda yardımcı olmama rağmen o bildiğini okumaya devam ettiği sürece sonuç HÜSRAN dır sevgili dostlar...

işcan efendinin elindeki yumurtanın içinde sarısı yoktur...ayrıca elinden kabuklu ceviz bile yenmez...
endişelerimi dile getirdim...alınmasına gerek yoktur...gerçekler gerçekten acıdır...

saygılar tüm aklı başında saygıya değer dostlara...

seker765

seker765 dedi ki...

eeee be sevgili dostlar…8 aydır bu burhan işcan hakkında yazdım çizdim…güldünüz geçtiniz…bana inanmadınız ama ben aynı çizgimden hiç ayrılmadan ve yılmadan hep yazdım , hep yazdım…dedim ki sizlere bu “üçbaş işcan efendi” bir müfteridir…sakın bu kişiye kanmayın…sizi kullanıyor ve kullanacak…yaptığı yaygaradan öte birşey değildir…3 cümle ile anlatılacak bir konu başlığını 173 sayfada ve din dersleri eşliğinde anlatmaya çalışır..veeee…veee… onu da başaramaz…ŞİMDİ SORUYORUM HEPİNİZE…??? GELDİNİZ Mİ LAFIMA?????
DAHA DURUN BU BAŞLANGICI…BU ADAM YÜZSÜZ MÜFTERİDİR…APO YANLISIDIR…BU KİŞİ BU İŞİN UCUNU BIRAKMAZ…İŞCAN EFENDİ OLARAK GİDER…ÜÇ BAŞ EFENDİ OLARAK GERİ DÖNER…BU KAPIDAN KOVULUR DİĞERİNDEN GİRER…bu işi hayvanlar arasından fare de yapar…oradan kaçar buradan gelir…kene gibi yapışır…DAHA ANLAMADIYSANIZ SON CÜMLE ANLATAYIM SİZE…KENEDEN BETERDİR…KAN EMER BU…DOYUP DA BIRAKMAZ DA…ARTIK GERİSİ SİZE KALMIŞ…

saygılar o hariç herkese…

seker765

seker765 dedi ki...

işte bu....kalite bu...olması gereken tarz bu...sayın OFLUOĞLU bir duayendir...bir üstaddır...herzaman hasretle beklenir...herzaman ilgi ile izlenir...onsuzluk çek mağdurlarının cehennemidir...SAĞOLSUN VAR OLSUN...YÜCE RABBİM SAYIN HOCAMI BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN...

sevgili dostlar boş laflar...laf kalabalıkları ..açıkça boş laf enflasyonları...anlaşılmaz manasız eylem adı altında "malum şahsın" nevi şahsına münhasır şaklabanlıkları sayın hocamızın kaleminden çıkan nükteleri ile yok olmuştur...birilerine ders vermiştir ve vermeye devam etmektedir...

dernek adı altında, aynı kapta gün geçiren, açıkça kandırıp kullandığı yekünü 5 kişiyi geçmez densizle bir olup pişmekte olan aşa su katmakta , geçen her dakika sürede tarafımıza zarar yazdırmakta, üstelik yaptığı bu çirkin tarz ile övünme yolunu seçen namı değer baş efendiye ders olacak ...ancak bu dersi dahi alma yeteneğinden yoksun beyin özürlü beyin artık kendine gelmesi, oynadığı oyunlardan vaz geçmesi gerekliliği vardır..


son cümlem...sevgili hocam....birtane hocam....ŞANSIMIZSINIZ....VE İYİKİ VARSINIZ....

saygılar.....

seker765

Adsız dedi ki...

çek we senetlere af getrilmesi lazım
bu af ne zamn çıkjak ...hem içerde cezevnde yatp hemde borcumu kaljak bu nu piçim ysa RECEP TAYYİP ERDOĞAN artk af çıkart çeklere...

Adsız dedi ki...

çek we senetlere af getrilmesi lazım
bu af ne zamn çıkjak ...hem içerde cezevnde yatp hemde borcumu kaljak bu nu piçim ysa RECEP TAYYİP ERDOĞAN artk af çıkart çeklere...

Adsız dedi ki...

seker 765 sen farklımısın sende aynısın ha işcan ha sen hayatınız yalan nerde o oleyler aylar oldu çeneden başka ne yaptın sen üç kağıtçı sende

Adsız dedi ki...

Yaklaşık 1,5 sene evveline kadar 120 civarında personel calıstıran ve tam 41 senelık bir fırmanın ıkıncı kusak sahıbıydım .Islerımızın bozulmasından dolayı ıcralar hacızlerle karsılastım.Aldıgım tıcarı terbıye geregı borclarımızı odemem gerektıgınden ve etrafa rezıl olmyalım dıye ıcra ıslemlerınde ısyerımızden mal cıkmaması ıcın taahhudde bulundum.Buyuk kısmını tarıhlerınde odedığım halde odeyemedıgım kısımları ıcın taahudu ıhlalde 8 ay gıbı bır sure cezaevınde yattım.Allah dusmanımın basına getırmesın cunku oralar bızım gıbı ınsanlara gore yerler degıl ve durustlugunden ımkansızlıklardan yatan bınlerce kısı var.Sımdıde 2 adet cekım var odeme ımkanım yok ve ıslerımın toparlanması cok uzun zaman alacak ceklerden bırısı ıcın ıdarı para cezası verılmıs durumda cekımı odeyemıyorum kı ıdarı cezayı nasıl odeyeyım.Kapımın her calısında gelıp benı tekrar alacaklar dıye korkular yasıyorum.Ben ıcerı tekrar gırersem aıleme cocuklarıma kım bakacak ve bu durumda da alacaklı benden hıc para alamayacak halbukı bıraksınlar calısıp borcumu kapatmanın yollarını arayalım.Ruh saglıgım aıle duzenım bozuldu.Bugune kadar bır kurus haram para bogazımızdan gecmedı allahda gecırmesın marım bunları okuyan buyuklerımız vardır.....Allah herkese yardım etsın yenı bır yasal duzenlemnın yapışması sart gorunuyor..

Adsız dedi ki...

vay be demek pes edip dernek başkanlığından vaz geçtin...yapma be...çok üzüldük...acaba kim yada kimlerin umurunda..?? verdiğin kararlar hep 5 ay gecikmeli oluyor...neredeydin bugüne kadar be az gelişmiş beyinli baş efendi???neredeydin...
her neyse bunu geçelim de konumuza gelelim..

pekçok sitede ucuz ucuz attın tuttun...20 ekim de 20 ekim...
az kaldı "baş efendi" az kaldı emekli başçavuş...ne anlarsın sen allahın safı....duyuyorsun birinden bir laf arkasından o lafla yatıp kalkıyorsun...göreceğiz senin 20 ağustos gibi 20 ekim ini bire müfteri başçavuş emeklisi...

baş ağrıttığın yetmedimi hala yok ben şu sebepten bıraktım bu sebepten bıraktım...sen kimsin ALLAH aşkına...bıratığın şey senin atandığın bir şey değildi...kendi kendine rüyanda bir gece "sözde başkan" oldun...ardından benden fırçayı yiyince döndün "onursal başkan" psikozuna....yetti artık eskişehirin eski kafalı başçavuş emeklisi...haddini bil ...sen kim ??? başkanlık kim...?? seni atayan kim...?? komedi dans gurbu gibisin...fırıl fırıl fırıldaklık yapıyorsun...
çek mağduru ayaklarında bütün alemi cihana gülünç duruma düştün...kendini öylesine deşifre ettin ki fıkralara konu oluyorsun sayın milletvekilleri arasında...diyorlarmışl ki "bölük durrrrr....başçavuş emelisi baş efendi sende durrrrr..." tabiri caiz iseb bu durrr , hayvnlar için çüşşşşş olarak adlandırılır...

işte böylelikle "anlayana sivrisinek saz...anlamayana davul zurna az" derler sayın baş efendi....anladın sen anladın....!!!

saygılar senin gibi "obsesif kompulsif" hariç kalan tüm cümle aleme..

seker765

Adsız dedi ki...

MÜJDEEEEEEEE
http://finans.mynet.com/haber/AnaSayfaHaberler/17Ekim2009/O1255762313929/7/Bu-kanun-hayatimizda-herseyi-degistirecek

Müjde arkadaşlar kurtulduunuz......


Cevdet

seker765 dedi ki...

eee sayın beyinsiz baş efendi , sen artık kendin kaşındın...müfteri sözcüğünü ilk kullanan ve özellikle sana yakıştırıp kullanan kişi benim...yoğurtçuluk yapma bana tamam mı az beyinli müfteri...

şimdi gelelim sadede ...her zaman dile getirdim her zaman yazdım...senin hakkında derli toplu bir dosyayı oluşturduğumu...bunu note book da sakladığımı...zamanı ve yeri gelince yediğin haltları...alçaklıkları...yalanları...iftiraları...(çok kul hakkından bahsedersin ya) yediğin tüm naneleri bir bir açıklamaya başlıyorum...

şimdi gece geç vakit olduğu için bunları yarın part, part aktaracağım...artık sevgili çek mağdurlarına verdiğin zararlar yetti...sen gerçekten hasta bir insansın baş efendi...yemin ederim sende psikolojik sorunlar travma biçimini alarak yoğunluk kazanmış...ben sana herzaman yardımcı olacağımı söylemiştim...seni uzaktanda olsa ...kurduğun cümlelerle...davranış bozukluklarınla...ağır süreçte travmatik bozukluklarınla...yer edinmiş aşağılık duygularınla...bastırılmış ego tatminlerinle tesbit ve teşhis ettim...biliyorsun 20 gün kadar önce senin hakkında verdiğim kararı ALLAH rızası için kaleme aldım..ve senin ilacını yazdım..bu çok önemli idi...çünkü kullanım tarz ve dozu başkaca hiçbir hastalıkta görülemeyecek kadar önemliydi...sayın baş efendi ..mesleğim gereği seni uyardım...dedim ki sayın baş efendi psikolojik ve travmatik ruhi sıkıntılar anlamında kullanılacak ilaçların düzenli olmasından asla ve kataa zaman düzeninden ayrılınmamasından ve asgari 18 günlük süreçte (doz muhteviyatı önemlidir) ilk tesirlerinin bedeninde görüleceğini...kesinlikle sana çizmiş olduğum prospektüs çerçevesinde davranma gerekliliğini..bilinçli bir şekilde hipokrat yeminimle doğru orantılı sana yardımcı olduğumu yazmıştım....ancak bu elbette terapi seansları ile desteklenmeli idi...zira sen türü hastalar bu çizelgeye uyma zorlukları yaşarlar...ancak ayrı illerde yaşamış olmamız hasebi ile sıkı bir takip ile başaracağımı bildirmiştim...

seker765 dedi ki...

sonuç olarak gördüm ki senin hekimden çok hekim...bilenden çok bilen...bu konumuzla ilgili herkesten çok önde olmayı adeta namus meselesi haline getirmiş...yüce kitabımız KURAN dan alıntılar ile ( ve çok eminim bunlar sizinle her anlamda tezat teşkil eder...zira hastalığınızın gereğidir) ve bu alıntıları sadece copy pastle etmekle yetindiğinizi biliyorum...
size akşam namazı kaç rekattır desem bunu siz bana asla söyleyemezdiniz...bu da gerçek baş efendi...ancak ilgili yerlere girerek yine karakteriniz ile bağdaşan copy lerle bana akşam namazının kaç rekat olduğunu yazabilirsiniz...

şimdi sizinle tartışmaya girmek ...olaya her zaman 1-0 galip başlamaktır sayın "başçavuş emeklisi"bu da gerçektir...hastalığınızı bir tarafa koysak (ki bu mümkün değil) acınacak haldesiniz sayın başçavuş emeklisi...onun için bunları buradan geçiyorum ve note book umu yarın sabahtan itibaren açarak seni deşifre etmeye karar verdim...

burada yalan yanlış bir kelam olmayacak..belgelerle ispatlı konuşacağım sana...tamam mı...alfabenin a sı gibi sana "ÇAPA" dan (sen anladın onu) başlayarak yalanların ve hile ve düzenlerin ve kurgularınla eskişehirde nasıl tanındığını...buralarda atıp tutmakla sadece geçmişi kapatmaya geçmişin gerçeklerinden kaçmaya , sıkıntılarını bir anlamda berteraf etmeye çalıştığını anlatacağım...bu sivri dilinle oğluna verdiğin zararları....başına aldığın (bu gelecek süreçte yaşanacak) dertleri...biri bitmeden diğeri başlayacak ve çok ağır müeyyideler ve tazminat davalarınla karşı karşıya kaldığın...(bülbülün ne çekerse dilinden çektiği misali)..işte bütün bunlar gündeme gelecek...acitasyonlarla aştığını sandığın bir ton problemlerinin gerçeğe dönüştüğü defterin açılıyor sayın emekli başçavuş...en önemlisi öz be öz evladına verdiğin zararın ne denli ağır olduğunu...çek mağdurları ile ilgilenme görüntünün altında yatan günah çıkartma gerçeklerini...bunlar hep masada olacak emekli başçavuş...25 yaşında bir asteğmenin karşısında 50 yaşında iken hazırolda durduğun gibi seni burada hazırola çekeceğim başçavuş emeklisi...bunları hep sen istedin...kaşındın..seni uyardım...yemediğin halt kalmadı...buradan 1. olarak sana herkesin huzurunda şunu söylüyoreum...ÖNCELİKLE VATANDAŞLIK NUMARANI BURAYA YAZ...YAZMAZ İSEN BEN YAZACAĞIM...VE HERKES UYAP TAN SENİ GÖRECEK...TACİZCİ BAŞÇAVUŞ EMEKLİSİNİ...YÜZ KIZARTICI SUÇLARLA KABARMIŞ DOSYALARINI...
HAYDİ VAR MISIN ...

MERAK ETMEYİN SAYIN ARKADAŞLAR ASLA YAZAMAYACAKTIR...NEDENİ KİM OLDUĞU ORTAYA ÇIKACAKTIR...HERKES O ZAMAN BAŞ EFENDİDEN ALABİLDİĞİNE KAÇACAKTIR...BU TELEFON NUMARASI VERMEYE BENZEMEZ BAŞÇAVUŞ EMEKLİSİ...ERKEKLİKTEN BAHSEDERKEN VER ŞU TC KİMLİK NUMARANI DA GÖRELİM NE OLDUĞUNU NE DERSİN...???

burada şimdilik kesmek durumundayım...yarın daha sağlıklı bir şekilde sayın baş efendi izin verir ise bir bir deşifrelerime başlayacağım...

malum şahıs hariç herkese sevgi ve saygılar...

seker765

Adsız dedi ki...

yazık yazık ne hale gelmiş site,eskiden ne güzel fikir alış verişi olurdu,ne kadar saygın kişilikler vardı,lütfen arkadaşlar nerede iseniz gelin. müjdeli haber güzel. ufuk yakında.

Adsız dedi ki...

HERŞEYİ AŞAĞIDAKİ YAZI ANLATIYOR...


Çeklere uygulanan hapis cezası kalktı mı?

30.01.2009
Caner Soner Göksel

HALİS CAN....




--------------------------------------------------------------------------------

ÇEK, senet, kredi kartlarını ödemeyenlerle ilgili kanunlaşan sicil affının uygulanabilmesi için altı ay içinde borçluların borçlarını ödemesi halinde Merkez Bankası'ndaki kara listeden silinmiş olacaklar.
Bu yasanın borçlular lehine getireceği hiçbir avantaj yoktur. Çünkü çek, senet ve kredi kartı borcu olanların büyük bir bölümü (kötü niyetli olduğu için değil) parası olmadığı için borcunu bugüne kadar ödeyememiştir. Bugünden sonra da ödenmesini düşünmek saf dillik olur.
Çünkü iyi insanların borçlu yaşaması mümkün değildir. İşin psikolojisi böyledir. Borcunu yasadan önce ödeyenler ve yasanın verdiği zaman dilimi içinde ödemiş olsalar bile yeni bir kredi almak için kredi kurumlarına başvursalar dahi kredi alamayacaklarını hepimiz biliyoruz. Çünkü kredi kurumlarındaki listelerden silinmeleri mümkün değildir. Doksanlı yılların başında yapılan böyle bir uygulama borçlu adına hiçbir artı getirmemişti.
Affedilmeleri gerekir
BU köşede defalarca yazdım. Otuz yıl ticaret yapmış tecrübeli bir insan olarak söylüyorum. Bugün piyasalara canlılık getirmek istiyorsak... Önce vadeli çek alıp vermeyi yasak hale getirmek gerekir... Sonra çekini ödemeyenlere hapis cezası getiren yasaları ortadan kaldırmak şarttır. Gelişmiş ülkeler ve AB ülkelerinde bu uygulamalar yoktur.
Son günlerde birçok hukukçunun gündeme getirdiği 3167 sayılı çek kanununda yer alan kuralların birbirine uymadığı atıfta bulunarak ceza verilmesini düzenleyen kanunların TCK 'nın ilgili maddelerine uyumlu hale getirilmesi için kanun yapıcıya verilen süre 31.12.2008'de bitmiştir.
Yani çek kanununda ilgili değişiklik yapılmadığı için zaman aşımına uğramıştır... Bu sebeple çeklerini ödememiş olanların ve ceza alıp hapiste yatanların derhal affedilmesi gerekmektedir.
Hukukçuların görüşü
BU konuda hukukçular, 'Binlerce çek mağduru olduğunu ve mahkemelerdeki yüz binlerce dosyanın görüşülmekte olduğunu biliyoruz' diyorlar. Kanun koyucu beş yıl içinde uyum yasalarını Meclis'e getirmediğine göre çek yasasındaki hapis cezalarının kaldırılmasını meclis üyelerinin de istediklerini anlamaktayız.
1 Ocak 2009 tarihinde TCK'nın beşinci maddesi yürürlüğe girmiştir. Bu sebeple çek kanunundaki ceza hükümleri ilga edilmiştir görüşünü birçok hukukçu paylaşmaktadır.
TCK'nın hazırlanmasında emeği geçen Profesör Doktor Adem Sözüer ile yaptığım görüşmede çeklerdeki hapis cezalarının net olarak uygulanmamasının ve ceza almış olanların derhal serbest bırakılmasının gerektiği görüşünde olduğunu savundu.
Bu konunun Yargıtay'a intikal edeceği söylentileri var. Türkiye bir hukuk devletidir. Yargıtay'ın da bu konuda aksi bir karar vereceğini düşünmediğini ifade etmiştir.
Şimdi çek cezalılarının Türk hukukundan serbest bırakılmayı beklediklerini bilmek gerekir.

Adsız dedi ki...

HERŞEYİ AŞAĞIDAKİ YAZI ANLATIYOR...


Çeklere uygulanan hapis cezası kalktı mı?

30.01.2009
Caner Soner Göksel

HALİS CAN....




--------------------------------------------------------------------------------

ÇEK, senet, kredi kartlarını ödemeyenlerle ilgili kanunlaşan sicil affının uygulanabilmesi için altı ay içinde borçluların borçlarını ödemesi halinde Merkez Bankası'ndaki kara listeden silinmiş olacaklar.
Bu yasanın borçlular lehine getireceği hiçbir avantaj yoktur. Çünkü çek, senet ve kredi kartı borcu olanların büyük bir bölümü (kötü niyetli olduğu için değil) parası olmadığı için borcunu bugüne kadar ödeyememiştir. Bugünden sonra da ödenmesini düşünmek saf dillik olur.
Çünkü iyi insanların borçlu yaşaması mümkün değildir. İşin psikolojisi böyledir. Borcunu yasadan önce ödeyenler ve yasanın verdiği zaman dilimi içinde ödemiş olsalar bile yeni bir kredi almak için kredi kurumlarına başvursalar dahi kredi alamayacaklarını hepimiz biliyoruz. Çünkü kredi kurumlarındaki listelerden silinmeleri mümkün değildir. Doksanlı yılların başında yapılan böyle bir uygulama borçlu adına hiçbir artı getirmemişti.
Affedilmeleri gerekir
BU köşede defalarca yazdım. Otuz yıl ticaret yapmış tecrübeli bir insan olarak söylüyorum. Bugün piyasalara canlılık getirmek istiyorsak... Önce vadeli çek alıp vermeyi yasak hale getirmek gerekir... Sonra çekini ödemeyenlere hapis cezası getiren yasaları ortadan kaldırmak şarttır. Gelişmiş ülkeler ve AB ülkelerinde bu uygulamalar yoktur.
Son günlerde birçok hukukçunun gündeme getirdiği 3167 sayılı çek kanununda yer alan kuralların birbirine uymadığı atıfta bulunarak ceza verilmesini düzenleyen kanunların TCK 'nın ilgili maddelerine uyumlu hale getirilmesi için kanun yapıcıya verilen süre 31.12.2008'de bitmiştir.
Yani çek kanununda ilgili değişiklik yapılmadığı için zaman aşımına uğramıştır... Bu sebeple çeklerini ödememiş olanların ve ceza alıp hapiste yatanların derhal affedilmesi gerekmektedir.
Hukukçuların görüşü
BU konuda hukukçular, 'Binlerce çek mağduru olduğunu ve mahkemelerdeki yüz binlerce dosyanın görüşülmekte olduğunu biliyoruz' diyorlar. Kanun koyucu beş yıl içinde uyum yasalarını Meclis'e getirmediğine göre çek yasasındaki hapis cezalarının kaldırılmasını meclis üyelerinin de istediklerini anlamaktayız.
1 Ocak 2009 tarihinde TCK'nın beşinci maddesi yürürlüğe girmiştir. Bu sebeple çek kanunundaki ceza hükümleri ilga edilmiştir görüşünü birçok hukukçu paylaşmaktadır.
TCK'nın hazırlanmasında emeği geçen Profesör Doktor Adem Sözüer ile yaptığım görüşmede çeklerdeki hapis cezalarının net olarak uygulanmamasının ve ceza almış olanların derhal serbest bırakılmasının gerektiği görüşünde olduğunu savundu.
Bu konunun Yargıtay'a intikal edeceği söylentileri var. Türkiye bir hukuk devletidir. Yargıtay'ın da bu konuda aksi bir karar vereceğini düşünmediğini ifade etmiştir.
Şimdi çek cezalılarının Türk hukukundan serbest bırakılmayı beklediklerini bilmek gerekir.

Adsız dedi ki...

PEKİ YA SONUÇ NE OLDU....

KOCA BİR HİÇ TABİİ....

ÇÜNKÜ BURASI TÜRKİYE,...

ÇÜNKÜ BURADA PARAN YOKSA HİÇSİN....

ÇÜNKÜ SEN DÜRÜST TİCARET YAPTIN....

ÇÜNKÜ SEN VATANINA İHANET ETMEDİN..

VE BU YÜZDENDİR Kİ SEN İNSANLARA

CEZALARIN BÜYÜĞÜ OLAN ÖZGÜRLÜĞÜNÜN

ELİNDEN ALINMASINI HAKETTİN

ARKADAŞ....


HALİS CAN...

uludağ dedi ki...

MERHABALAR HALİS KARDEŞİM,



NASIL Kİ ADALET KÖTÜ ŞEYLERDE

"TECELLİ" EDİYORSA MUTLAKA İYİ

ŞEYLERDE DE "TECELLİ" EDECEKTİR...


BEN BU MECLİSİN VE BU İKTİDARIN

BİZLERİN DÜŞTÜĞÜ BU HAKSIZLIĞI

BERTARAF EDECEK MUTLAKA ADALETLİ

BİR DÜZENLEME YAPACAĞINA HALEN

DAHA İNANMAKTAYIM VE LÜTFEN HİÇ

BİRİNİZ AMA HİÇ BİRİNİZ BU İNANCI

KAYBETMESİN....

SAYGILARIMLA...

seker765 dedi ki...

şu anki durum itibsrı ile önümüzdeki SAYIN BABACAN engelide kalkmış gözüküyor sayın ULUDAĞ arkadaşım...
elbette bu servis edilen metin doğru ise.....

zaten artık bu çıkacak yasa ömrü açısından ileriye dönük birtakım yenilikleri ve cezai müeyyideleri (mesnetsiz ve hukuka ters düşen) yok sayarak oluşacaktır..

ben ilk günden beri buna kesinlikle inanmış biri olarak sayın namı değer "baş efendi" nin sözde çabalarını tabiri caiz ise "ŞAKLABANLIK" olarak nitelendirmemin başlıca sebebi idi..

ben artık buradan kalben "geçmiş olsun" diyorum...

saygılar herkese...

seker765

Adsız dedi ki...

mrb

Adsız dedi ki...

başına calsın cek yasasını ne cıkması insan zaten anlaşsa gerek yok ki olsa öder. hani HZ ÖMER in adaleti ile yöetecekti sayın Başbakan nerede,pkk lere af var,yararlansın pismanlık yasasından ya diğerleri.
NEREDE HZ ÖMERİN ADALERİ......

Adsız dedi ki...

başına calsın cek yasasını ne cıkması insan zaten anlaşsa gerek yok ki olsa öder. hani HZ ÖMER in adaleti ile yöetecekti sayın Başbakan nerede,pkk lere af var,yararlansın pismanlık yasasından ya diğerleri.
NEREDE HZ ÖMERİN ADALETİ......

Adsız dedi ki...

GEÇMİŞ OLSUN

SAMİ KAL dedi ki...

YAW UZUN ZAMANDIR SAVCININ OTELİNDE TATİLDEYDİM, ÇIKTIM BAKTIM, ARADIM TARADIM ŞEKERCİM ORTALARDA YOK. YAHU OROSPULUKTAMA PARA GETİRMİYOR ARTIK. GEL NE OLUR GERİ DÖN ŞEKERCİM SENİ NEDE OLSA ESKİ DOSTUZ

burhan işcan dedi ki...

pesss

burhan işcan dedi ki...

pessssssss

burhan işcan dedi ki...

ben ibneyim arkadaşlar.cümle aleme duyurulur.
burhan işcan

«En Eski ‹Eski   22601 – 22646 / 22646   Yeni› En yeni»

Yeni anayasa yapılmalı mı?

AKP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?

DTP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?