MADDE 33 - SUÇ VE CEZALARA İLİŞKİN ESASLAR

Suç ve cezalara ilişkin esaslar
Madde 33- (1) Suç ile ceza ve ceza yerine geçen güvenlik tedbirleri ancak kanunla konulur. Kimse, işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanunun suç saymadığı bir fiili gerçekleştirmesinden dolayı cezalandırılamaz ve kimseye suçu işlediği zaman kanunda o suç için konulmuş olan cezadan daha ağır bir ceza verilemez.
(2) Suç ve ceza zamanaşımı ile ceza mahkûmiyetinin sonuçları konusunda da birinci fıkra uygulanır.
(3) Suçluluğu kesin mahkeme kararı ile hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz.
(4) Hiç kimse, kendisini ve kanunda gösterilen yakınlarını suçlayan bir beyanda bulunmaya veya bu yolda delil göstermeye zorlanamaz.
(5) Ceza sorumluluğu şahsîdir.
(6) Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkonulamaz.
(7) Ölüm cezası ve genel müsadere cezası verilemez.
(8) Kamu İdaresi, kişi hürriyetinin kısıtlanması sonucunu doğuran bir müeyyide uygulayamaz. Türk Silâhlı Kuvvetlerinin iç düzeni bakımından bu hükme kanunla istisnalar getirilebilir.
(9) Uluslararası Ceza Divanına taraf olmanın gerektirdiği yükümlülükler hariç olmak üzere, vatandaş, suç sebebiyle yabancı bir ülkeye verilemez.

22.646 yorum:

«En Eski   ‹Eski   11401 – 11600 / 22646   Yeni›   En yeni»
Adsız dedi ki...

sn Sami Kal

http://www.aihm.info/index.php?p=anasayfa-home

Buradan türkçe gönderebilirsiniz
size 24 saat içinde bir mail gönderiyorlar o formu doldurup size gönderdikleri linke yolluyorsunuz

Adsız dedi ki...

Sami kal

http://www.aihm.info/index.php?p=aihm-iletisim

olacak

Işık Erdemli dedi ki...

sn ankara hukuklu

soruma verdiğiniz yanıtlar için size çok teşekkür ederim

Gül dedi ki...

SN. ARKADAŞLAR,
BENİM EŞİM CEZAEVİNDE, AVUKATIMDA BANA YARDIMCI OLMUYOR. BEN BURADA YAZAN HUKUK BİLGİLERİNDEN FAYDALANARAK EŞİME YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞIYORUM . LÜTFEN KİM OLURSA OLSUN BİLGİ AKTARAN KİMSEYİ ELEŞTİRMEYİN. ELEŞTİRİLERİNİZ FİKİR ELEŞTİRİLERİ OLSUN.
LÜTFEN AMA LÜTFEN KİMSEYİ KÜSTÜRMEYİN. BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARIMIZ SİZE GERÇEKTEN TEŞEKKÜR EDERİM. HİÇ BİLMEDİĞİM ŞEYLERİ ÖĞRENDİM . SİZDEN ALDIĞIM BİLGİLERİ ARAŞTIRARAK GELİŞTİRME ŞANSINA SAHİP OLDUM.
TÜM BİLGİ AKTARAN ARKADAŞLARIMIZA TEŞEKKÜR EDERİM.
DİĞERLERİ İÇİN İSE Bİ LAFIM YOK
SADECE SUSSUNLAR YETER. BİR BİREY OLARAK KİMSE BENİM BİLGİ ALMAMI ÖNLEYEMEZ BUNU YAPMAYA KİMSENİN HAKKI YOK . S U S U N. OLUMSUZLAR .

Adsız dedi ki...

ADALET .ORG SİTESİNE EKLENEN BİR YARGITAY KARARI VAR YENİMİ ESKİMİ BİŞEY ÇIKARMI BİR BAKARMISINIZ 3434

Adsız dedi ki...

0707

merhaba arkadaşlar

sık sık yazmasamda süreklı yazdıklarınızı okuyorum (hatta tum yakınlarımda okuyorlar)

1. 0212 313 60 00 nolu telefondan Fatih Altaylı'yı aradım sekreteri ile görüşltüm mail lerimizden haberi dahi yok konuyu anlatmaya çalıştım önemini belirttim bana gazatedeki şikayet köşesine yazmamızı söyledi. Bende Fatih ALTAY'lı ile görüşmek istediğimde ısrar ettim

fatihaltayli@teketek.com.tr

mail adresini verdi.

2. Antalya ınfaz müdürlüğünden aldığım bilgiye göre uzerinde belirtilen tarihten önce arkası yazdırılan ve infazı kesinleştirilen dosyalar cezaevinden istenmış.

Pazartesi gunu daha detaylı bilgi alabileceğim.

3. Geçtimiz hafta sizinde bildiğiniz çek konusu ile ilgili yetkili birinden bu hafta iyi haber alacağımızı duymuştum ama hafta bitti hala haber yok uzerinde çalıştıklarını belirttiler

saygılarımla

0707

Adsız dedi ki...

ÇEK KANUNUNA GEÇİCİ MADDE EKLENMİŞ NE OLDUĞUNU BİLEN VARMI ACABA 3434

Adsız dedi ki...

3434
Hakim meslektaşlarına soruyor, Daha önceki çekleri ne yapacağı*
Henüz verilen bir cevap yok

ekm2510 dedi ki...

5838 çeklerin günüden evvel yazılması

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT ABİTORBA KANUNA GEÇİCİ MADDE KOYDULAR ÇEKLERE VADE GELDİ İSTESELER HÜRRİYETİ BAĞLAYICI CEZAYI KALDIRAMAZLARMIYDI TORBA KANUNDA BU KONUDA YASAL BİR PROBLEMMİ VAR SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT ABİ BUGÜN AVUKATIMIN BANA SÖYLEDİĞİ 10 MARTTA NE OLABİLİR BİR DUYUMUNUZ VARMI SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

Çek teki cezanın düzeltilmesi olayı kesinlikle kanunla yapılmayacaktır. Çünkü her nekadar ekonomik nedenlerlede olsa ödenemeyen çeklerin sahiplerini dolandırıcı ve art niyetli gören insanlardan oluşan kesimin tepkilerinden korkuluyor. Onun yerine Karşılıksız çekin bedeli kadar adli para cezası veren geçici maddenin 31/12/2008 tarihine kadar düzeltilmemesiyle oluşan yasa başluğu kullanılarak yargıtaydan emsal karar beklenecek.

Adsız dedi ki...

**********10 mart 2009************
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

SAYIN 17:08 ÇABANIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER FAKAT BÖYLE YORUMLAR HEP YAPILIYOR LÜTFEN YUVARLAK YORUMLAR YERİNE EĞER VARSA SOMUT BİŞEYLER YAZALIM SAYGILARIMLA 3434

Işık Erdemli dedi ki...

sayın 0707

dün de buradn bir arkadaşta söyledi antalyadaki cezaevindeki olayı ama ismini hatırlayamıyorum

orda yapılan işlem çok önemli bizler için
eğer tahliye söz konusu ise çok önemli bir yol katedilecektir diye düşünüyorum

bizi bilgilendirin lütfen

Adsız dedi ki...

SAYIM HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ 10 MART DOĞUM GÜNÜNÜZ MÜ ?3434

Adsız dedi ki...

3434
Hakim ve savcılar daha önce gününden önce yazılmış çeklerin suç unsuru taşımadığı ama geçici yani süreli kanunların o yıl içinde uygulanması diye bir madde var o konuda tereddütleri var..
hakimler eklenen geçici kanun maddesinde başlangıç tarihi verilmediğinden geçmişi kapsayacağını belirtiyor.
ama yine Yargıtay bu konuya açıklık getirecektir diyorlar
gözleri yargıtay kararında
kimse ne yapacağını bilmiyor kısaca

Adsız dedi ki...

SAYIN TLGERD ABİ BUGÜN AVUKATIM ADANA ADLİYESİNDE SAVCILARLA GÖRÜŞTÜ TAHLİYE FALAN YOK HERKES YARGITAY KARARI BEKLİYOR SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

*/*/*/*/*/10 MART 2009*/*/*/*/*/*/
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT ABİ AVUKATIM DA BUGÜN AYNISINI SÖYLEDİ YARGITAY KARARI BEKLENİYOR DAHA ÖNCESİ ZOR BİRAZ BİZİM ÖĞRENMEMİZ GEREKEN YARGITAY NEZAMAN KARARA BAĞLAYACAK SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

+-+-+-+-+-10 MART 2009+-+-+-+-+-
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

10 MART

Adsız dedi ki...

10 MART

Adsız dedi ki...

/+/+/+/+/+/10 MART 2009/+/+/+/+/+/
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

10 MART

Adsız dedi ki...

10 MART

Adsız dedi ki...

bügün bitti.bir şey çıkmadı.10 mart.geçince ne diyecekdiniz.prof.hukukçu.sus istersen2121

Adsız dedi ki...

SAYIN HUKUKUN İÇERİSİNDEN BİRİ SİZ MART KEDİSİ MİSİNİZ MART AYINA KAFAYI TAKTINIZ :)3434

Adsız dedi ki...

*/-*/-*/-*/-10 MART 2009*/-*/-*/-
BENDEN ÖZÜR DİLEYECEKSİNİZ.
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

Sn. Cüneyt,
Aşağıdaki yargıtay kararında kimlk no olmadığında çekin geçersizolduğu ile ilgili bir kararvar. Bu şekilde kullanılmış olan çekler geçerli değilse, cezanın da hükmünü yitirmesi gerekmez mi?

T.C.
YARGITAY
10. Ceza Dairesi

Esas No : 2006/1240
Karar No : 2008/5875
Tebliğname No : 10/2005-188981

TÜRK MİLLETİ ADINA VERİLEN
YARGITAY KARARI

Karşılıksız çek keşide etmek suçundan sanık Ramadan D. hakkında BALIKESİR 2. Asliye Ceza Mahkemesince yapılan yargılama sonunda, 10.09.2004 tarihinde, 2003/956 esas, 2004/518 karar sayı ile mahkûmiyet kararı verildiği; hüküm sanık tarafından temyiz edildiği halde; yerel mahkeme tarafından evrak üzerinden 05.07.2005 tarihinde, 2003/956 esas ve 2004/518 karar sayılı ek karar ile, mahkumiyet hükmünde belirlenen 6.000.000.000 TL ağır para cezasının 6.000 YTL adli para cezasına uyarlanmasına karar verildiği, ek kararın sanık tarafından temyizi üzerine, Yargıtay C.Başsavcılığınca uyarlama kararının yok hükmünde sayılması ve 10.09.2004 tarihli mahkumiyet kararının bozulması isteğiyle dava dosyasının tebliğname ekinde 14.02.2006 tarihinde Dairemize gönderildiği anlaşıldı, dosya incelendi,
GEREĞİ GÖRÜŞÜLÜP DÜŞÜNÜLDÜ:
10.09.2004 tarih ve 2003/956 esas, 2004/518 karar sayılı mahkumiyet kararının sanık tarafından süresinde temyiz edildiği ve kesinleşmediği dikkate alınmaksızın, dosya üzerinde yapılan inceleme sonucunda verilen, uyarlamaya ilişkin 05.07.2005 tarih ve 2003/956 esas, 2004/518 karar sayılı Ek Kararın, hukuki değerden yoksun olması nedeniyle yok hükmünde kabul edilerek, 10.09.2004 tarihli hüküm yönünden yapılan incelemede;
1-Sanık için CMUK’nın 225. (CMK’nın 195.) maddesi gereğince düzenlenecek uyarılı davetiyenin; öncelikle bilinen son adresine (sanığın Mahkemeye bildirdiği veya daha önce kendisine geçerli bir tebligat yapılmış olan ya da Tebligat Kanunu’nun 35/son maddesinde sayılan kurum ve kuruluşlara sanık tarafından bildirilmiş bulunan adrese) gönderilmesi; tebligat memurunca, sanığın adresini değiştirmesi ve yeni adresinin belirlenememesi nedeniyle davetiyenin tebliğ edilemeyerek iade edilmesi durumunda, bu kez Tebligat Kanunu’nun 35. maddesine göre tebliğ edilmesi gerektiği gözetilmeden; şikâyetçi vekilinin şikâyet dilekçesinde bildirdiği adrese doğrudan sözü edilen 35. maddeye göre yapılan usulsüz tebligata dayanılarak ve bu nedenle sanığın savunma hakkı kısıtlanarak hüküm kurulması,
2-3167 sayılı Kanunun 4814 sayılı Kanunla değişik 3. maddesinin 2. fıkrası ile 5. maddesinin 1 ve 2. fıkralarına, ayrıca Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nca hazırlanarak 09.04.2003 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 2003/1 sayılı Tebliğin geçici 2. maddesine göre; 4814 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 08.03.2003 tarihinden önce veya sözü edilen Tebliğin yayımını izleyen üçüncü ayın sonu olan 31.07.2003 tarihine kadar düzenlenmiş çeklere vergi kimlik numarasının yazılmamış olmasının “çekin geçerliliğini etkilemeyeceği”, 31.07.2003 TARİHİNDEN SONRA DÜZNLENEN ÇEKLERE VERGİ KİMLİK NUMARASININ YAZILMAMIŞ OLAMSI DURUMUNDA İSE ÇEKİN GEÇERLİ OLMAYACAĞI KABUL EDİLDİĞİNDEN; keşide tarihi 25.08.2003 olan ve üzerinde vergi kimlik numarası bulunmayan çekin, belirtilen dönemde ileri tarihli olarak düzenlenip düzenlenmediği ve muhatap banka tarafından sanığın elindeki çek defterinin yenisi ile değiştirilip değiştirilmediği araştırılarak, sonucuna göre sanığın hukuki durumunun belirlenmesi gerekirken, eksik araştırma ile mahkumiyet kararı verilmesi,
Yasaya aykırı, sanığın temyiz itirazları bu nedenle yerinde olduğundan hükmün BOZULMASINA 14.04.2008 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

Deniz

Adsız dedi ki...

hukukun içinden biri değil HUKUKUN İÇİNE EDEN biri.....

Adsız dedi ki...

DENİZ-
14/4/2008 TARİHLİ BİR KARAR O- SİZİ EMSALLENDİRMEZ.EMSAL GEREKİR ARKADAŞ -BU DA -
========10 MART 2009======== DUR
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

SAYIN DENİZ BENİM ÇEKLERİMDEDE KİMLİK NO YOK AMA CEZAYI YEDİM BENCE BU KARAR SAHTE OLABİLİR SAKIN YANLIŞ ANLAMAYIN SİZİ SUÇLAMIYORUM AKDIĞINIZ YERDE PROBLEM OLABİLİR SAYGILARIMLA 3434

Işık Erdemli dedi ki...

hukukun içinden biri

belki inanacaktım sana

eğer ankara hukuklu arkadaşımıza yöneltiğin sorumsuzca yorumlarından dolayı ianadırıcı değilsin
zaten aynı meslek grubu insana senin böyle konuşman çok yersiz ve açıklamalarını okumadığın aşikar
bu yüzden bırak bu işleri
sen git hukuk oyununu reel hayatta oyna
velki tarihin doğru
ben yinede burdaki insanlar sana prim verecek
çünkü biz burda birbirimize destek olup yardımcı olmaya calışıyoruz
kanunları öğrendik dilekçe yazdık
siz daha çek kanununa eklenen gecici maddeyi esmasini dahi bilmiyorken biz bu konun nerelere kadar geleceğini tartışıyorduk
hatta yorumlarımız doğru çıktı
eğer tarih vermemek gerekirse
burda TARİHİ BİZ VERİRİZ.

sen sadece monitöründen okursun

bu şartlarda senin burda inandırıcılığın kalmammıştır

sonuç olarak burda tarihi kimse telafuz etmezken senin burdaki rolün sadece yorumları okuyup eksik hukuk bilgine birazcık da olsa birşeyler katmak olacaktır

Adsız dedi ki...

HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ ÇOK ŞÜKÜR DOĞRU DÜZGÜN BİRŞEY YAZDIN SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

HAYDİ SAĞ SALİM KALIN.
10/MART/2009 U UNUTMAYIN.
******10/MART/2009****** SİZİN DOĞUM GÜNÜNÜZ OLACAK.
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

Aşağıdaki Yorumu Yargıtay Tetkik hakimi, Adalet org da, Adliyedeki Hakim ve savcılara hitaben yazmış

DİKKATLİ OKUYUN Özellikle My Way

TÜRK TİCARET KANUNU
Kanun Numarası: 6762
Kabul Tarihi: 29/06/1956
Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 09/07/1956
Yayımlandığı Resmi Gazete Sayısı: 9353
ÜÇÜNCÜ KISIM : ÇEK
BİRİNCİ AYIRIM : ÇEKLERİN KEŞİDESİ VE ŞEKLİ

A - ŞEKİL:
I - UNSURLAR:
Madde 692 - Çek:

1. "Çek" kelimesini ve eğer senet Türkçe'den başka bir dille yazılmış ise o dilde "Çek" karşılığı olarak kullanılan kelimeyi;

2. Kayıtsız ve şartsız muayyen bir bedelin ödenmesi için havaleyi;

3. Ödeyecek kimsenin "muhatabın" ad ve soyadını;

4. Ödeme yerini;

5. Keşide gününü ve yerini;

6. Çeki çeken kimsenin (Keşidecinin) imzasını; ihtiva eder.


II- UNSURLARIN BULUNMAMASI:

Madde 693 - Yukarıki maddede gösterilen hususlardan birini ihtiva etmiyen bir senet aşağıdaki fıkralarda yazılı haller dışında, çek sayılmaz.

Çekte sarahat yoksa muhatabın ad ve soyadı yanında gösterilen yer, ödeme yeri sayılır. Muhatabın ad ve soyadı yanında birden fazla yer gösterildiği takdirde çek, ilk gösterilen yerde ödenir. Böyle bir sarahat ve başka bir kayıt da mevcut değilse çek muhatabın iş merkezinin bulunduğu yerde ödenir.

Keşide yeri gösterilmemiş olan çek, keşidecinin ad ve soyadı yanında yazılı olan yerde çekilmiş sayılır.


Ticaret Kanunun ilgili maddesinden anlaşılacağı üzere çek halen vadesiz bir ödeme aracıdır.
Çek kanununa konan bu geçici hüküm ile kanun koyucu hem çekin üzerindeki tarihten önce ödenmesinin hem de bu tarihten önce karşılıksız çıkması durumunda buna bağlanan hükümlerin önüne geçmeyi amaçlamış gibi görünüyor.

"Ancak çek halen vadesiz bir kambiyo senedidir. Çekte vadenin kabul edilebilmesi için ticaret kanuna sarih bir hüküm koymak lazım gelir. Fakat bunu yapmak hukukun temel ilkelerine ve çekin tüm dünyada kabul gören mahiyetine aykırı olduğu için kaçamak bir hükümle aynı sonuca ulaşılmak istenmiş. Nasıl olsa hakimler var ortaya çıkacak karmaşayı onlar çözer denmiştir. Hakimler Çek te vade olmaz diyeceklerdir Kanun koyucu çekte vade unsurunu Kanunlaştırdığına göre mümkün gözükmemektedir. Tek seçenek Çekin bir senet unsuru taşıdığını kabul etmek olacaktır .... ... 06.03.2009.17:10

Adsız dedi ki...

TIGERD-siz ankara hukulu denen zatı hukukçu felan mı zannediyorsunuz.güldürmeyin,bu çok komik.
bu burada kişilik araştırmasında olan biri.
gezmediği site kalmadı onun.ve son derecede ahlaksızdır.azıcık kuyruğuna bastığınız zaman bakın göreceksiniz ne hakaretler edecek.
0*0*0*0*10/mart/20090*0*0*0*0*
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

Sn. 3434,
http://www.adalet.org/ckarar20.php?baslangic=40&anahtar=&id=

Kararı bu siteden aldım.

Deniz

Işık Erdemli dedi ki...

hukukun içinden biri

neden yorum ypapn mantıklı konuşan yazan ve insanlara yardımcı olan brirnin kuyruğuna basalım ki

şu anda bunu siz yapıyorsunuz

ayrıca burdakileride siz çok güldürüyorsunuz

burda tarihi biz veririz

Adsız dedi ki...

Bu gidişle bu siteden bende istifa edeceğim okuyacağım ama tek yorum yazmıyacağım

Adsız dedi ki...

VER BAKALIM TARİHİNİ TIGERD-
-/-/-/-/-/10 MART/2009-/-/-/-/-/
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Işık Erdemli dedi ki...

sn cüneyt

siz takılmayın
hukukun içinden birini bana bırakın

bende inat ettim sabote edeni bende edecem

Işık Erdemli dedi ki...

hukukun içinden biri

ilk önce okuma sorunun var
adımı okuyamıyorsun

burda tarihi BİZ VERİRİZ

Adsız dedi ki...

SEN KİMSİN TIGERD-KİM?
BİR DEĞİL BİRKAÇ BEDEN UFAK GELDİĞİNİ 10/MART/2009 SAAT 17.00 DAN SONRA ANLAYACAKSIN.
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

OKUMA ÖZÜRÜM YOK.TARİH VERECEKSİN HADİ VER BAKALIM
=====10/03/2009=====
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

SAYIN TLGERD ABİ SAYIN CÜNEYT ABİ SAYIN MART KEDİSİNİ RAHAT BIRAKALIM MALUM BU AY MART AYI :)3434

Işık Erdemli dedi ki...

burada kimliğini ispat edecek kişi sensin
beni burda herkez tanır

bak hala okuyamıyorsun

BURDA TARİHİ BİZ VERİRİZ

Adsız dedi ki...

HUKUKUN İCİNDEN BİRİ ...

Şeker oldugunuz yazılarıonızdan belli
başka kimliğe bürünmeden neden siz kendiniz olamıyorsunuz.yoksa kimlik aramasımı var sizde

Adsız dedi ki...

3434 BENİMLE İYİ GEÇİNMENİ TAVSİYE EDERİM SANA DA.
SONRA PİŞMAN OLACAKSIN VE ÇOK MAHÇUP OLACAKSIN.
UNUTMA Kİ MART KAPIDAN BAKTIRIR.
KAZMAN KÜREĞİN VAR MIDIR SENİN?
İŞTE ONLARIDA YAKTIRIR.
??????????10/MART/2009???????????
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

özürlümüsün sen hukuk güzeli2121

Işık Erdemli dedi ki...

bak hala okuyamıyorsun

şöyle açıklayayım

BURDA TARİHİ BİZLER VERİRİZ

okuma problemin olduğu için sen hala benden tarih istiyorsun

Adsız dedi ki...

ADSIZ-ŞEKER İM BEN TABİ.ÇOK ZEKİSİN MAŞALAH.
ŞEKERSEM BEN NİYE HUKUKUN İÇİNDEN BİRİYİM ACABA.BUNU ANLAMADIM BENDE.
_______10/03/2009________
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

BU TARİHİ NOT EDİN .BENİMLE KAVGA ETMEYİN.
&&&&&&&&10/MART/2009&&&&&&&&
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--
NAMI DEĞER ŞEKER.
ŞEKER.

Adsız dedi ki...

ŞURADA ŞEKER ŞEKER KONUŞUYORDUK.
ŞEKER.

Adsız dedi ki...

SAYIN HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ TAMAM 10 MARTTA KURTULACAZ DİYELİM SİZ BU DUYUMU NERDEN ALDINIZ AK SAKALLI DEDELER Mİ SÖYLEDİ RÜYANIZDA SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

Siz kendinizi avukat olarak görüyorsunuz ya(diplamasız)

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar yine prim veriyorsunuz.

Sn. Cüneyt,

Benim karşılıksız kalan çekim 80.000 YTL, ama ödeme emri alacaklı tarafından 39.500 olarak çıkarılmış (yapılan ödemeleri düşmüşler sanırım)
Bu durumda beklenen yargıtay kararı ben yakalanmadan çıkmazsa (Allah korusun) cezayı hangi bedel üzerinden hapis cezasına çeviriler?

Gerçi kanunda çek bedeli kadar diyor ama...

Deniz

Adsız dedi ki...

TIGERD-
HAYDİ GEVEZELİĞİ BIRAK DA TARİHİ TESBİT ET VE YAZ.HERKES BİLSİN.VAR MI CESARETİN.BAK BEN YAZIYORUM.
%%%%%%%%10/MART/2009%%%%%%%%%%
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

Şeker abla Unutma hic bir avukat savcı,hakim,sizin kurdugunuz cümleleri kurmaz,isterseniz gelin imtihanlara girin hukuk okuyun

Adsız dedi ki...

HEEHHHEEEEEEE--
ŞEKER ABLA MI OLDUM ŞİMDİ.HEHHHEEEEE
AZCIK FAZLALIĞIM VAR O ZAMAN ŞEKER ABLADAN BENİM.
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

ben birdaha yazmayacağım burada.hepinizin amına koyayım.
ankara hukuklu.

Adsız dedi ki...

DENİZ KARDEŞ GERÇEKTEN DOĞRU KISMİDE YATMIŞ OLSA ÇEK BEDELİ KADAR YATIYORSUNUZ 3434

Adsız dedi ki...

şeker bana bak küfür ettirme
git kimsenin gururu ilede oynama chat kakonosu ellemeyen kaldımı seni acaba

Işık Erdemli dedi ki...

hukukun içinden biri

burada gevezeliği sen yapıyorsun

okumanın yanında anlama kıtlığında olduğu görünüyor

burada tarihi bizler veririz

sen okursun

sen git başkasına tarih ver

kendini de burda heba etme

kimse sana inanmıyor

Adsız dedi ki...

Deniz
Karşılıksız kalan çek miktarı üzerinden.
Ama çekte kısmi ödeme varsa(Bankanın ödemle yükümlü olduğu miktar hariç) savcılar suç duyurusu kabul etmiyor, kısmide olsa ödeme gerçekleştiği için.
İcra davası açılıyor haciz işlemi yapılıyor diye biliyorum.
Ama kanun maddesi açık " Karşılıksız kalan tutar üzerinden işlem yapılır.

Adsız dedi ki...

şeker kader nereden türedi bunlar sonradan

Adsız dedi ki...

şeker kader nereden türedi bunlar sonradan

Adsız dedi ki...

bu kadar emek verdim anlamadınız sik kafalı pezevenkler.bana site mi yok.ben artık gidiyorum.beter olun ibneler.
ankara hukuklu.

Adsız dedi ki...

aha bunuda yazan şeker.becerememişsin chat oruspusu ankaralı abimin yazı seklini bizler biliriz

Adsız dedi ki...

BİRBİRİNİZE DÜŞTÜNÜZ.
NE OLDU TIGERD Bİ TÜRLÜ TARİH VEREMEDİN..
^^^^^^^^10/MART/2009^^^^^^^^^^
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Işık Erdemli dedi ki...

hukukun içinden biri

kaç kişilikli olduğun belli oldu
bozuk ağızlı biri olduğunda ortaya çıktı

artık git hadi bakalım

tarihini yanına alda git

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT ABİ VE TLGERD ABİ PEKİ BENİM AVUKATIN VERDİĞİ 10 MART TARİHİ HAKKINDA BİR DUYUMUNUZ VARMI SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

NEOLDU TIGERD - BECEREMEDİNMİ TARİH VERMEYİ.YA İŞTE BÖYLEDİR BU İŞLER.LAFININ ARKASINDA OLUN.
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

TLG abi mart kedileri mart gelince azar buda mart mart deyip duruyor şeker abla azmış abi bide hukukkun icinden niki almış cük beyinli

Adsız dedi ki...

TERBİYESİZLE TERBİYESİZ OLMAM BEN 3434
'''''''''10/MART/2009''''''''''
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

TLGERD-CÜNEYT ABİ YUKARDADA YAZDIM TESPİT DAVASI AÇ DEDİM TAMAM DEDİ SONRA ARADI 10 MART TARİHİNİ BEKLE DEDİ NEDEN DEDİM YARGITAY KARAR AÇIKLICAKMIŞ DEDİ KİMDE ÖĞRENDİM DEDİM AVUKAT ARKADAŞTAN DEDİ SİZCE DOĞRU OLABİLİRMİ SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

chat orus. mynette dolanıp durdugun yetmedi burayamı geldin buradaki kişiler efendi sen aradıgını burada bulamazsın önce gercek kişiliğini al yazılarından belli ediyon saklanma

Adsız dedi ki...

SAYIN HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ O YAZI BANA AİT DEĞİL BEN SEVİYESİZ YAZILAR YAZMAM SAYGILARIMLA 3434

Işık Erdemli dedi ki...

hukukun içinden biri

kendin yazdın kendin oynadın

hadi bakalım

tarihini yanına alda git

biz yorumlarımızın arkasındayız

sende 10 mart tarihine tutun
iyice tut bırakma

Adsız dedi ki...

--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--
UYARIYOR----------------
10/MART/2009 A KADAR BİŞEY BEKLEMEYİN.DOĞUM GÜNÜNÜZ O TARİHTİR.

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim sn cüneyt ve sn 3434.
Deniz

Adsız dedi ki...

TIGERD DESENE ARKADAŞ BEN CESARET EDEMEDİM DİYE ŞUNA .
BAK BEN SANA YAZIYORUM O ZAMAN ONA İNAN ARKADAŞ.
%&%&%&%&10/MART/2009%&%&%&%&%&%
--HUKUKUN İÇİNDEN BİRİ--

Adsız dedi ki...

3434
Avukatımda 10 mart dedi ama, CGK toplantı tarihi çek konusunu ele alacaklar, karar verilirmi verilmezmi, daha sonraki haftalara sarkarmı bilemiyorum, olumsuz bir karar çıkma ihtimalide olabilir. Ayrıca çek bedelinin bir kısmı ödendimi çek miktarı kadar ceza verilmez.. Yasa: Karşılıksız kalan tutar üzerinden" diyedir

Adsız dedi ki...

ne oluyorsunuz arkadaşlar ne oluyorsunuz biraz kendinize gelin cuma günüde bitti. 10 mart nereden çıktı şimdide kaynaksız açıklama yapmayınız lütfen.Bildiğiniz birşey varsa açıkca paylaşın hep beraber araştırıp sonuca gidelim

Adsız dedi ki...

STRANGER KARDEŞ VALLA KAYNAK FALAN YOK BANA AVUKATIM SÖYLEDİ ONADA AVUKAT ARKADAŞI SÖYLEMİŞ YARGITAY 10 MARTTA KARAR AÇIKLICAKMIŞ AMA BEN İNANMIYORUM 3434

Adsız dedi ki...

sayın hukukun içinden biri siz nereden çıkardınız bu 10 mart meselesini?

ss34 dedi ki...

Sayın cüneyt size birşey soracam?

Adsız dedi ki...

ss34
sorun

ss34 dedi ki...

80.000 ytl lik çekim vardı dava açmışlardı dava sürerken 40 binden fazlasını ödedim sonra olay koptu avukatım temyize göndermiş dosyayı ama devamını ödeyebilecek gücüm yok..

siz demin çeke ödeme yapıldıysa suç çıkmaz gibilerinden birşey dediniz galiba bu nasıl oluyor?

ss34 dedi ki...

üstelik davayı da çek miktarı üzerinden açmışlar tamamına..

Adsız dedi ki...

sayın cüneyt adalet org cuma,cumartesi,pazar patlama yapar bunlar can sıkıntısından yazarlar çizerler.Bu arada var mı önemli bir gelişme gerçi siteye yazdıklarını okudum. Çaban için teşekkürler

Adsız dedi ki...

BU SİTEYİ UZUN SÜREDİR TAKİP EDİYORUM. SİTEDE BİRİLERİ SENARYO ÜRETİYOR SONRA HERKESİ PEŞİNDEN SÜRÜKLÜYOR BİRİLERİ KÜSÜYOR, BİRİLERİ UKALALIK YAPIYOR BUNU YAPINA ELİNİZE NE GEÇİYOR ANLAMIYORUM. HERKES BİRBİNE MUHTAÇ YALNIZLIK ALLAHA MAHSUS LÜTFEN KIRICI OLMAYALIM YARARLI BİLGİLERİ PAYLAŞALIM NE DEMİŞ PEYGAMBER EFENDİMİZ 'Bana Bir Harf Ögretenin 40 yıl kölesi olurum' BEN BU SİTENİN ÇOK FAYDASINI GÖRDÜM ÖNEMLİ BİR GELİŞME OLMASA HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM LÜTFEN ARKADAŞLAR DEVAM EDELİM Saygılarımla...
(Yörükoğlu)

Adsız dedi ki...

merhabalar my way abi yeni geldim yazılanları okudum abi 10 mart nedir acaba ciddi mi bu arkadaşlar ne diyorsun abicim?


tolga

ss34 dedi ki...

Anlatabildim mi sayın cüneyt;

Adsız dedi ki...

ulan hukukun piçinden biri s...tir git ulan siteden.

Adsız dedi ki...

AYRICA SAYIN 'ANKARA HUKUKLU' anladığım kadarı ile önemli yorumları siteye siz aktarıyorsunuz ayrıca yazdığınız dilekçe takdire şayan lütfen devam edin
(Yörükoğlu)

Adsız dedi ki...

sayın ss34 sizin olay şöyle yarısından fazlasını ödediğiniz için kısmi ödeme değil, Kısmi ödememe dir

Çekin tamamı üzerinden bile bile icra takibi yapmak,(ödenen tutarlara ilişkin makbuz varsa)Avukatı sıkıntıya sokar cezai yaptırım haricinde Barodan çıkartılması.

ss34 dedi ki...

Teşekkür ederim sn.cüneyt ama bu suç vasfını ortadan kaldırmıyor değil mi dava neticesinde bana da hapis çıkacak

Adsız dedi ki...

Sevgili Arkadaşlar,

Şu benliğinizden sıyrılıp da yazdıklarınız tekrar okumanızı rica ediyorum.. Kasap et derdinde koyun can derdinde... Üslup küfürlere döndü, hakaretler diz boyu... Sİz ne yapmaya çalışıyorsunuz Allah aşkına..!!!!!

Bu şekilde ne istediğimiz kesimin dikkatini çekebiliriz, ne birlikte hareket edebilirz ne de sonuç alabiliriz.. Şu sayfaları okusalar ''ulan atın bunları içeri çürüsün terbiyesizler'' dese kime ne faydanız dokunacak?????

Yapmayın lütfen...

Daha önce söylediğim gibi.. A= mart ile ilgili ne olduğunu bilmiyorum ama 10. ile 7. ceza dairesi arasındaki anlaşmazlık için Yargıtay ceza üst kurulu karar verecek ve hangi karar doğru ise o karar uygulanacak... LÜtfen akıllı ve zeki olmaya çalışalım..Küfürlerle zekanızı da umutlarınızı da öldürmeyin...Bırakın yahu kim kimdir ne nedir?? Bilgi sahibi olalım..

Bakın eşi içerde çocuklarıyla birlikte ne zaman güzel haber verilecek diye bekleyen bir bayan yazmış yukarıdaki satırlarda... Bu insanları düşünün millet doğru ve olumlu gelecek haberlerin peşinde..

Çok delikanlı adamlarsanız verin telefon numaralarınızı birbirinize buluşun kozlarınızı paylaşın... BU kadar insanın okuduğu yerde küfür etmek hakaret etmekle adam olunmuyor...

Saygılarımla

NICKMAN

ss34 dedi ki...

Bende neyin hesabını yapıyorsam zaten 4 adet çekim var birinden yırtsam öbüründe takılıyom ama gelin görün ki yarısını ödememe rağmen yapılan şerefsizlik buna yanıyorum

Adsız dedi ki...

slm
arkadaşlar.
neler olmuş sitede seviye yerlerde sürünüyor!!! yazık bizler böylemi mücadele edip birbirimize destekmi olacağız,yoksa sevyeyi yerlerde süründürerek birbirimize kstekmi olacağız?
unuymayalımki bu sitede bayan arkadaşlarda var ceza evindeki eşlerine destek olup bir nebzede olsa yardımcı olabilirmiyiz tahliye debilirmiyiz diye çaba gösteriyorlar.
unutmayın onalrın yerinde şuanda bizlerinde eşleri olabilirdi!
görüyorumku bazı arkadaşlarımız bu eşlerin taktire şayan mücadelesinin yanından geçemediği gibi o mücadelelerini baltalayıp bu blogu kapatırmak için ellerinden geleni yapıyorlar.
yazık unutmayın ki bu blog akp nin yarın oradan biri çıkıp kapatırsa nerede mücadele edeceğiz bunumu istiyoruz.
1)ankara hukuklu arkadaş için söylenen kötü sözleri esefle kınıyorum.
bu arkadaşımız bizlere hukuk konusunda bildiği tüm yardıları esirgememiştir.bizlere kötülük yapmak için ne çıkarı olabilir?
bildiğim kadarıylan kimseden vekalet ücreti de almamıştır.
ltfn bu ve bunun gibi bilgi akışı sağlayan arkadaşları küstürmeyelim.
2)ben dünde şeker hanımın ev taşıdığını siteye birkaçgün girmeyeceğini daha önceki kendi yazısından dolayı yazmıştım şeker hanım sitede yotur.
ona küfür eden arkadaşı kınıyorum.
3)kader bey hakında da yorum yapılıyor kader bey de duyduklarını aktaran bir arkadaşımız duyumları gerçekleşmemiş olabilir adam 10.daire başkanı değilki 100/% garantili bilgi aktarsın ve oda şuanda kendi oğlunun dedi ile uğraşıyordu inşallah bu akşam aramıza döner diye umuyorum.
lütfen birbirimizi rencide edip üzmeyelim birbirimizi dahada demorilize etmeyelim.
saygılar

Adsız dedi ki...

ss34
yasada çek bedeli üzerinden cezalandırıl diyor
kısmi ödeme yapmak cezadan kurtarmıyor ama Avukat ödemeleri dikkate almadan çek bedeli kadar icra takibi yapmışsa ve siz şikayet edecek olsanız tüm davaları düşürür cezası çok ağır çünkü emin olun. makbuz varsa savcılığa şikayet ediyorum de otur seyret

Adsız dedi ki...

sn ss34
benim bir çok çekim kısmi ödeme yapılmış çekler ve banada çekteki miktar üzerinden dava açıldı
savunmamda ilgilihakime ödeme yaptığım belgeleri ibraz etmem rağmen çek üzerindeki miktar kadar ceza geldi fakat avukatım bunun bozma gerekçesi olduğundan hareketle yargıtaya verdiğimiz temyiz dilekçesinde ödemelerimizden bahsttik ve bozulması yönünde talepte bulunduk
şu ana kadar yargıtaydan herhangi bir kararım çıkmadı bekliyorum

Adsız dedi ki...

sn my way
sn ankara hukulu
sn cüneyt

dün konuştuğumuz gibi ikinci itirazımıda bu gün yaptım malsesef olumzuz.

gerekçe 4184 sayılı yasa ile değişik 3167 sayılı çek ile ödemelerin düzenlenmesi ve çek haml.korunması hakında 16/1 mad gereğ.çek bedeli tutarı kadar ağır para cezası ile cezalandırılır hükmünün mevcut olduğu,

5252 sylı kanun 5.md gereği ağır para cezalarının adli para cez dünüştürüldüğü,
yine 5252 sylı yas.geçinci 1.maddesinde diğer kanunların 5237 say tck nın 1. kitabında yer alan düzenlemeye aykırıı hükümleri ilgili kanunlarda gerekli değişiklikler yapılıncaya ve en geç 31.12.2008 tarihine kadar uygulanır hükümlerinin mevcut olduğu.

bu durumda 3167 sayılı yasaya göre gerçek kişiler hakında verilen adli para cezalarının 5237 sayılı tck nun 1.kitabında yer alan adli para cezası sistemine aykırı olmadığı ve çelişmediği,sadece 3167 sayılı yasanın 16/2maddesine göre tüzel kişilere ceza verilemeyeceği,yargıtay ceza dairesinin görüşüde bu yönde olduğu anlaşıldığından önceki cezanın kaldırılmasına yada değiştirilmesine yer olmadığına karar verilmiştir.

dair kanun yolları açık olmak üzere tebliğine.

yalnız benim açımdan iyi bir gelişme oldu bu dosya savcıya mütalaya giderken içindeki çekin karşılıksız tarihine baktım adam 45 gün öncesinden yazdırmış.
bunu hakime sözlü anlatıp ne yapmam gerktiğini ve vasfını yitirdiğini beyan ettiğimde de mütalaya gitti tamam deyip o konuylanilgili de hiç bir karar vermemiş ptesi üst mahkemeye itiraz edip inşallh infazını durdurum diye düşünüyorum.

tüm arkadaşların bilgisine.

Adsız dedi ki...

HA GAYRET STARDA UGUR DÜNDAR İNSANLARLA ROPÖRTAJ YAPIYOR İFLAS EDENLERLE BAHSEDİLECEK GİBİİ ÇEK CEZALARI..DD1DD2

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar 3 gün yoktum ankara dışı çorum daydım neler olmuş neler üzüldüm...bjk

Adsız dedi ki...

YAVV BİRİDE EŞİM ÇEKTEN CEZAEVİNDE DEMEDİ:((DD1DD2

Adsız dedi ki...

beninki cezaevinde 9 aydır.2121

Adsız dedi ki...

şubat ayı karşılıksız çek %53,1 artmış ....bjk

Adsız dedi ki...

SYN 2121 ALLAH KURTARSIN.STARDA UGUR BEY EN AZ 10 KADINLA KENDİ ROPÖRTAJ YAPTI,HEPSİ İŞLERİNİ KAYBETTİGİNİ,İFLAS ETTİKLERİNİ,ÇOK MAĞDUR OLDUKLARINI SÖYLEDİLER .BİRİDE ÇIKIP EŞİM ,OGLUM HERNEYSE ÇEKTEN HAPİS DEMEDİ ONDAN YAZMIŞTIM....DD1DD2

Adsız dedi ki...

Ne uğur ne Fatih bahsetmezlerrrr
Onların bankalarda trilyonları var bahsetmezler.
Çekte vade konusunda Şişli Asliyeye uyarlama yargılanması istenmiş, vade ile çek vasfını yitirmiştir diye
karar: Eklenen kanunda, üzerindeki tarihten önce ibrazı geçersizdir, bu tarihten sonraki ibrazda çek vasfını korumaktadır.. bu sebeple itirazın reddine...
Gerekçe: Eklenen geçici kanunda " üzerindeki yazılı tarihten önce çek yaprağı geçersizdir denilmemiştir, üzerinde yazılı tarihten önce ibrazı geçersizdir, bu tarihten sonra 3167 s.k. hükümleri uygulanır.

daha önce vadesinden önce arkası yazılmış çekler ise netleşmedi daha
Sabır
Sabır

Adsız dedi ki...

cüneyt abi yeni yorum var mı?


tolga

Adsız dedi ki...

tolga
Birazdan aktaracağım birikmesini bekliyorum

Adsız dedi ki...

harikasın abicim kolay gelsin gözlerim sende

tolga

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar arkadaşlar

sn cüneyt ttk kanununu çok önce atmıştım..ve yeni geçici madde çeke tanımındaki vasfını kaybettirmiştir..sn 3434 tesbit edilebilşir dediğim konu buydu..

bilmemekle beraber 10 mart olayı benim için sadece salı günü cgk toplanıyor dediğiniz için bir anlam ifade ediyor..öetesine aklım ermiyor..

my way

Adsız dedi ki...

sayın cüneyt.bence bu tür kanunlardaki ufak yasa boşlugu veya kelimelerin manasını o tarafa bu tarafa yorumlama gibi durumlarla bu işin çözülmesi olmayacak gibi. ekonomik krizin en belirginleştigi bu günlerde hükümet olarak seçim öncesi bu işi çözmek zorundalar..ama her zaman savundugum gibi 31/12/2008 tarihi itibari ile KANUNUSUZDUR görüşüne dayanarak yargıtayın bitirecegidir. bakın durum o kadar netleştiki,bunun başka türlü çıkar yolu olmadıgı her kez tarafından görüldü,hatta muhalif avkatlar ,alacaklı olanlar ve bankalar da bu görüşe sahip olmak zorunda kalıyorlar.bir çok yerde okuyorum alacaklı kesinlikle hapis cezasına karşı.çünkü alacagını alması bu durumda tamamen imkansız hale geliyor ,veya hapisten çekinen devlete ödüyor hapisten kurtuluyor,alacaklının elinde gene bir şey yok.diger taraftan ekonomik olarak ta durum farklı degil.çek yüzünden insanlar işyerlerin e ugramaz oluyor veya kapatıyor sonun.üretim bitiyor ve issizler de artıyor,ekonomi sürekli kan kaybediyor .bunu bizden daha iyi biliyor.artı dünyanın hiç bir ülkesinde böyle bir uygulamanın olmadıgını,çıkarttıkları çek kanunun sonunçlarını o zaman göremediklerini anlamış durumdalar .gene artı yargı mensuplarının hemen hemen hepsi aynı fikirdeler.bu meselede birazda siyasi çalımlar gerekiyor,çünkü potansiyel çok büyük.inanın durumu hükümet ve yargı bizden çok çok daha iyi biliyorlar.BENCE SABIRLA BEKLEMEK LAZIM. SADECE YAPMAMIZ GEREKEN BU İŞİ ZAMANINDAN ERKEN ÇÖZÜME ZORLAMAKTIR,BU DA KAMUOYU OLUŞTURMAK VEYA SES GETİRECEK BİŞEYLER YAPMAK ....HER ŞEYE AF GELDİ DE NEDEN SADECE VE SADECE ÇEK KESEN ESNAFA YOKK ..HANGİ MANTIK KABUL EDER.İNANIN BİZDEN DAHA İYİ BİLİYOR VE BİZDEN DAHA İYİ HESAP YAPIYORLAR.....AZ DAHA SABIR ARKADAŞLAR...AMA SES GETİRECEK KAMUOYU OLUŞTURACAK FİKİRLERE DEVAMMM...DD1DD2

Adsız dedi ki...

ayrıca 16.madde kısmen veya tamamen karşılıksız çıkan çek diye başlar ve verilecek ceza kısmende karşılıksız çıksa çek bedelinden az olamaz der..

my way

Adsız dedi ki...

cgk salı günü olumlu bir karar verse dahi nereden göreceğiz nasıl bileceğiz belkide verdiler bir karar onu bile bulamıyoruz hakimler savcılar bile parayla satın alıyorlarmış ya ne yapacağız my way abi

tolga

Adsız dedi ki...

sn tolga

o karar çıkarsa şu anda haber yapmayan medya seve seve haber yapar hiç merak etme sen..

my way

Adsız dedi ki...

birde abi sayın 21 in durumu hakim oturup dilekçeyi inceleyip aklı başında bir hakimse nasıl böyle bir karar verebiliyorki?

Adsız dedi ki...

birde abi sayın 21 in durumu hakim oturup dilekçeyi inceleyip aklı başında bir hakimse nasıl böyle bir karar verebiliyorki?

tolga

Adsız dedi ki...

SYN TOLGA.HİÇ KORKMA !HİÇ KİMSE HAKİM VE SAVCILARI PARAYLA (BU KONUDA)SATIN ALAMAZ.ONLAR SENDEN BENDEN DAHA CESARETSİZLERDİR,ÇÜNKÜ ONLAR İÇİN VARSA YOKSA SİCİL VE MEVKİ ATLAMAK TIR.BÖYLE BÜYÜK BİR KONUDA YÜREK İSTER KANUN DIŞINA ÇIKMAYI. OLMUYOR DEGİL TABİKİ OLUYOR BAZI DAVALARDA PARAYLA İŞ BİTİYOR,AMA ONLAR UFAK DEFEK TOPLUMU YAKINDAN İLGİLENDİRMEYEN KONULARDA OLUYOR..DEDİMYAA YÜREK İSTER KANUN DIŞINA ÇIKMAYA.KARARLARDA EN UFAK BİLE OLSA TUTUNACAK BİR ŞEY BULAMAZLARSA O KARARLARI VEREMEZLER ÖZELLİKLE TOPLUMSAL KARARLARDA ..DD1DD2

Adsız dedi ki...

my way
cgk kararını anında görebiliriz yöntemini buldum:)
bizim için önemli olan tek şey var
Yargıtay 7.C. daire kararı ve zıt yöndeki 10.C. Dairesinin içtihatı
iki karar birleştirilecek ve ortak bir karar çıkacak.. tabiki ne yönde olur bilemiyoruz.
Ama inancım şudur
Çek davaları Yargıtay için büyük sorun isteyerek veya istemeyerek bu duruma bir son verecekler.
onun haricindeki hiç bir şey çeke vade filan ayrıntı
Bir şekilde yasaları lastik gibi çekerek kararlar veriliyor

Adsız dedi ki...

sn tolga

zaten bütün asliye cezalar itirazı kabul etse yargıtay kararına ne gerek vardı..en azından mücadele ediyoruz..fakat kararlarında direniyorlar bu da kanunun verdiği bir hak..istedikleri gibi kullanabilirler..

my way

Adsız dedi ki...

Verirler Tolga ,
Hiçkimse kendini riske etmek istemiyor puanlama yüzünden o sebeble yargıtay kararını bekliyorlar hepsi.Daha önce verdiği karar infaz ise onu bozupta beraat verirse CGK dan olumlu birşey cıkmayıp verdiği beraat yüzünden eksi puan alırsa hesapları yapılıyor.

Yani senin benim , birinin eşinin , birinin cocugunun durumu düşünülmez ondan önce puanlama düşünülür.Sen CGK karar acıklayıpta beraat kararı aldıgında gidip hakime niye bana beraat vermedin diyemezsin.Senden korkmaz çekinmez düşünmez , Yargıtay ve puanlamadan korkar çekinir olay bence budur.

R.C

Adsız dedi ki...

Cüneyt

Bravo onuda bulduysan valla senin elinden uçanla kaçan kurtulur bi helal olsun.

Sence 2009/11 numaralı tek bir dosyamı incelenip karar verilecek yoksa 7.daire kararını alıp bi bakalım aynı nedenlerdenmidir?Birbirine omuz teması varmıdır diye kanun karşılaştırmasımı yapacaklar? Fikrin nedir?

R.C

Adsız dedi ki...

sn ankara hukuklu
pazartesi günü ağır cezaya itirazda bulunacağım. gününden önce yazdırılan çek için bir dileçe örneği lazım yardımcı olursan sevinirim.

Adsız dedi ki...

sn my way merhaba affınıza sığınarak sorum olacak ;
toplamı 24,500 tl 2 adet çek var (yazılmış) fakat yapılan ticarette 7000 tl faturalı mal alınmış, 17.500 tl mal alınamamış alacaklı tüm çekleri yazdırdığından dava açılıp çekler iptal edilebilir mi ? çekin ceza durumu nasıl olur ?...bjk
Teşekkürler...





NOT:Eski davam daha başlamadan karşı tarafın avukatı yanlışlık oldu diye çeki tarafıma iade edeceklerini söylediler.

Adsız dedi ki...

7 DAİRENİN VERDİGİ KARAR ÇEKLE AYNI KONUM NEDENİ İLE DEGİLMİYDİ ARKADAŞLAR?YOKSA UFAKTA OLSA BİR FARKLI DURUM VARMI?DD1DD2

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
2099/11 sayılı dosyanın içeriğini görebiliyormusun?

Adsız dedi ki...

Bjk menfi tespit davası açarsın.Ama çek davalarını durdururmu? Ceza infazı durdururmu bilemiyorum.

R.C

Adsız dedi ki...

benim çeklerimin hiç biri faturalı degil oldugu gibi tefcilerdeydi,ben neler yapabilirim arkadaşlar,hiç bir davayada girmedim her şey gıyabımda oldu bitti(şartlar geregi)hatta tarihlerini de ben yazmadım tarihleri açıktı..dd1dd2

Adsız dedi ki...

syn mayvay syn cüneyt syn hukuklu arkadaşlar cevap rica edebilirmiyim..dd1dd2

Adsız dedi ki...

Sayın dd1dd2 ,

Belki aşağıdaki yargıtay kararı bir fikir verir..Tarihleri sen doldurmadıysan.

10. Ceza Dairesi
Esas No : 2007/8243
Karar No : 2009/100
Konu: Karşılıksız Çek

Suça konu çekin dosyada bulunan fotokopisine göre, yıl rakamının değiştirilmiş görünümde olması, sanığın savunmasında çekteki keşide tarihinde tahrifat olduğunu ileri sürmesi ve çekteki ibraz tarihinin 20.02.2000 olarak görülmesi karşısında; çek aslı ile ibraz anında alınan onaylı fotokopisi getirtilip incelenerek, keşide tarihinde herhangi bir tahrifat olup olmadığının, var ise kim tarafından yapıldığı bilirkişi incelemesi yaptırılmak suretiyle kuşkuya yer vermeyecek şekilde belirlenmesi ve bu tarihe göre ibrazın süresinde yapılıp yapılmadığının da saptanmasından sonra, sanığın hukuki durumunun tayin ve takdiri gerekirken, eksik inceleme sonucunda yazılı şekilde karar verilmesi BOZMA.. 19.01.2009


R.C

Adsız dedi ki...

tşk rc..dd1dd2

Adsız dedi ki...

dd1dd2

tck 241. madde tefecilik fatura yoksa mal müdürlüğüne şikayet edersin çekin sahibini sonra sende kurtaranazsın..(bknz TCK)

MY WAY

Adsız dedi ki...

dd1dd2
Savcılığa o çekleri faizle para karşılığı verdim, zor durumdaydım tefecilerden para aldım çekleri o şekilde verdim de.. Bırak tefeciler sana yalvarsın:)
Örneği mevcut:)

Adsız dedi ki...

showda reklam çıktı çek tahsilatları akbankta sadece 1ytl diye :)

tolga

Adsız dedi ki...

syn rc tahrifat degil de tamamen boştu haliyle kendileri yazdı tarihi,birde şirketime herhangi bi faturaları olmadı.birde hiç bir davaya giremedim ilk ifadem bile olmadı..dd1dd2

Adsız dedi ki...

SN CÜNEYT

yargıtay 10.ceza dairesinin bozma kararlarını da görebiliyormusun..

my way

Daire Adı: 10. Ceza Dairesi
Esas No: 2009/7
Geliş Tarihi: 05/01/2009
Mahkemesi: Köyceğiz Sulh Ceza Mahkemesi
Mahkeme Esas No: 2008/82
Mahkeme Karar No: 2008/141
Mahkeme Karar Tarihi: 15/05/2008
Dava Türü: Karşılıksız Çek Keşide Etme
DOSYA SONUÇ BİLGİLERİ
Karar No: 2009/133
Karar BOZMA
Karar Tarihi 19/01/2009
Kapatma Tarihi 03/02/2009


Daire Adı: 10. Ceza Dairesi
Esas No: 2009/9
Geliş Tarihi: 05/01/2009
Mahkemesi: Tarsus Ağır Ceza Mahkemesi
Mahkeme Esas No: 2008/903
Mahkeme Karar No: 2008/903
Mahkeme Karar Tarihi: 14/07/2008
Dava Türü: Karşılıksız Çek Keşide Etme
DOSYA SONUÇ BİLGİLERİ
Karar No: 2009/135
Karar BOZMA
Karar Tarihi 19/01/2009
Kapatma Tarihi 03/02/2009

Daire Adı: 10. Ceza Dairesi
Esas No: 2009/14
Geliş Tarihi: 12/01/2009
Mahkemesi: Korkuteli Asliye Ceza Mahkemesi
Mahkeme Esas No: 2005/153
Mahkeme Karar No: 2006/97
Mahkeme Karar Tarihi: 10/03/2006
Dava Türü: Karşılıksız Çek Keşide Etme
DOSYA SONUÇ BİLGİLERİ
Karar No: 2009/784
Karar BOZMA
Karar Tarihi 26/01/2009
Kapatma Tarihi 12/02/2009

Daire Adı: 10. Ceza Dairesi
Esas No: 2009/18
Geliş Tarihi: 12/01/2009
Mahkemesi: Malatya 4. Asliye Ceza Mahkemesi
Mahkeme Esas No: 2006/291
Mahkeme Karar No: 2007/539
Mahkeme Karar Tarihi: 17/07/2007
Dava Türü: Karşılıksız Çek Keşide Etme
DOSYA SONUÇ BİLGİLERİ
Karar No: 2009/787
Karar BOZMA
Karar Tarihi 26/01/2009
Kapatma Tarihi 03/02/2009

Adsız dedi ki...

21
31.12.2008 tarihinden sonraki durumla ilgili karar düzeltme istemi Tekirdağ mahkemesi

Adsız dedi ki...

sn my way soruma lütfen bir yorum getirebilirmisiniz...bjk


tşk r c

Adsız dedi ki...

Sayın dd1dd2,

Çekleri doldurmamış olman genelde hakimleri bağlamıyor , bizim tüm çekler başka el tarafından doldurulmuş ama imza bizim.Hakim bunu tespit ettirme geregi gormedi red etti , imza atılmıştır geçerlidir dedi kapattı konuyu.Ama myyway ve cuneytin dediği gibi bir suç duyurusunda bulunabilirsin..Bunu yaptıktan sonra ortadan kalbol ama sakın ortalarda kalma Allah korusun üzerine gelirler.


R.C

Adsız dedi ki...

sn bjk

tam bilemiyorum ama sanırım ödemeden men talimatı olsaydı menfi tesbit davası o zaman açılabilirdi..

my way

Adsız dedi ki...

sayın dd1dd2 birde bak bakalım onlar ilk cirodan mı yoksa üç kişiye cirolatıp en sonuncusu aracılığı ile mi dava açmışlar. Üçüncü kişinin hakkı korunur. Birde tefeciler kesin öyle yapmışlardır kılıfına uydurmuşturlar ama sen yinede bir kontrol ettir dosyaları çeklerin önüne arkasına bak

Adsız dedi ki...

kimse bişey yapamaz organize suç örgütünün cezası çok ağır iki kişi gelip tehdit etse kendilerini kurtaramazlar..maliyeye şikayet ettiğinde zaten maliye savcılığa şikayet etmek zorunda..

my way

Adsız dedi ki...

sn my way çekler 711 yapıldı ödemeden men... dava açılırmı..bjk

Adsız dedi ki...

sn
cüneyt sağol.
yorumlar ne durumda aktarabilirmisin?

Adsız dedi ki...

sn ankara hukuklu
sitedeyseniz ses verin ltfn

kader dedi ki...

iyi akşamlar arkadaşlar,

cezaevi infaz müdürü derki;
yargıtay 7. ceza dairesinin ki yorumdan öte değildir bizi 10 ceza dairesinin kararı bağlar yada mahkeme kararı. tam 1,5 saat sayın ankara hukuklunun dilekçesi üzerinde tartıştık aslında hem fikiriz ama yargıtay içtihatı olmadan bir şey yapamayız haklısınız bizde üzülüyoruz ama kanun bize böyle diyor .infazınız bile yapılmıyor,ihbarınız olmadıkca yada genel aramaa takılmadıkça deyince gözüm karardı,gerçekten çok üzgünüm2 gündür serumlayım size iyi bir haber vermeyi oğlumunda darısı başınıza diye yazmasını çok isterdim herkes bugun yarın diyor ama benim yüreğim artık dayanmıyor.

kader

Adsız dedi ki...

dd1dd2
Sen savcılığa bir şikayet et heleki operasyonda bir kaç çek ipotek bulunsun bak sana nasıl yalvar yakar oluyorlar. bırak sana bulaşmayı bulunduğun semtten geçmek için senden izin alırlar
o çekleri sana faizi ile iade etmek için nası yalvarıyorlar.
Çaktırmadan adresleri evlerini yerlerini savcılığa ve yeter

Adsız dedi ki...

sn kader
geçmiş olsun canını sıkma sen iyi olmak zorundasın çünkü oğlunun sana ihtiyacı var.

malesef bende iki itirazda bulundum ikiside red geldi
hele biri gününden önce yazılmıştı ama onu sonra farkettim ve dilekçemde de yoktu hakime sözlü söyledim sanırım atladı p.tesi üst mahkemeye itiraz edeceğim.

Adsız dedi ki...

sayın kader hoşgeldiniz. Peki hakim bir karar beklendiğini, olumlu bir karara imza atılıp atılmayacağını ya da şu durumda şu şekilde çözümlenmesini bekliyoruz gibi birşey söyledi mi?

saygılar

Adsız dedi ki...

10. C.D BOZMA kararları, usulsuz tebligat, tahrifat, vergi no, bunun gibi sebepler

kader dedi ki...

düne kadar gününü tamamlamanın yada adli para cezasının dışında tahliye alan yokmuş bu verdiğiniz dilekçeye takipsizlik veren hakimler var ama oğlunuz kafeste yargıtayın kararı olmadan hiç bir hakim kafesteki kuşu salmaz dedi.

yani benim anladığım aramanız varsa düşebiliyor ama içerdeyseniz yargıtayı bekleyeceksin diyor

kader

Adsız dedi ki...

sn may way ödemeden men talimati 711 yapılmıştı menfi tesbit davası açılınca çeklerin akibeti ne olur ltf. bir yorum yapabilirmisin...bjk

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
cgk nun toplantı tarihi ve gündemini görme şansın varmı?

Adsız dedi ki...

cüneyt abi sen aşmışsın artık kendini :) o zaman 10 mart kurtuluşsa ilk senden haber alacağız bu bile bizim için mükemmel bir gelişme


tolga

Adsız dedi ki...

sn kader
malesef infazı olanıda ki benim var itiraz dilekçesi verdim yinede durdurmadı.

Adsız dedi ki...

sn kader

hoşgeldiniz..kaybedilen birşey yok birkaç gün daha geç olur ama olur..bi haber bekledik sizden ama ne yapalım..beklemekten başka yapacak birşey yok..

sn bjk

menfi tespit davası açabilirsin fakat infazı durdurmaz..ödemeden men talimatı verdiğin zaman parayıda bloke edip açsaydın ceza almazdın..ama borçtan sonunda kurtulabilirsin menfi tespit davasıyla..

my way

Adsız dedi ki...

"Yapılan hukuki değerlendirmede iş bu ceza için hükümlü hakkında verilen adli para cezalarının infaz edilip edilmeyeceği hususunda bir karar verilmesi talep olunmuş ise de, 5838 Sayılı Yasanın 18 nci maddesi "19/3/1985 tarihli ve 3167 sayılı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. Geçici Madde 2. "31/12/2009 tarihine kadar, üzerinde yazılı keşide tarihinden önce çekin ödenmek için muhatap bankaya ibrazı geçersizdir.” demek suretiyle çek yaprağını keşide tarihinden önce banka şubesine ibrazını geçersiz kıldığı, kanun maddesinin dikkatli okunduğunda kanun koyucunun "geçersiz" kıldığı şeyin çek yaprağı olmadığı, ibrazın olduğu, nitekim kanun koyucunun bu muradını "bankaya ibrazı geçersizdir" demek suretiyle açıkça izhar ettiği, keşide tarihinden önce ibraz edilen çek yaprağının geçersiz olması ile "ibraz işleminin" geçersiz olmasının sonuçlarının ise tamamen farklı olduğu, zira ibraz işlemi geçersiz ise, bunun doğal sonucu olarak, bu geçerizliğin çek yaprağının geçerliliğine etkisinin olmadığını ve bu geçersizliğin sınırlı yani keşide tarihine kadar olduğunu, bu tarihten sonra ise geçersizliğin sona erdiğini kabul etmek gerekeceği, bunun karşılıksız çek keşide etmek suçuna yansımasının ise, çek yaprağının keşide tarihinden evvel bankaya ibraz edilmiş olması halinde ibraz keşide tarihine kadar geçersiz, ancak bu tarihte geçerli kabul olunacağından ibrazın keşide tarihinde yapıldığını kabul etmek olacağı, bu durumun ise suçun unsurlarında hiç bir değişiklik husule getirmeyeceği, atılı suçun herhalükarda bütün unsurları ile oluştuğu, bu nedenle de uyarlama yargılaması yapmaya ve infazın durdurulmasına karar vermeye hukuken imkan olmadığı düşünülmüş ve değerlendirilmiş,

Bu kabullere göre aşağıdaki gibi hüküm kurmak gerekmiştir.

HÜKÜM: İzah edilen gerekçeye ve oluşan vicdani kanıya göre;

Hükümlü hakkında mahkememizin 22/05/2008 tarih ve 2007/29 esas ve 2008/298 karar sayılı ilamı neticeten iki kez 40.000,00 TL.adli para cezası verilmesine ilişkin hükümde yapılan değerlendirme sonucunda UYARLAMA YAPILMASINA VE BUNUN SONUCU OLARAK İNFAZIN DURDURULMASINA HUKUKİ GEREK BULUNMADIĞINA,

Karardan bir suretin hükümlüye, bir suretin Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığına tebliğine ve kesinleştiğinde bir suretin Ağrı Cumhuriyet Başsavcılığına GÖNDERİLMESİNE,
Hükümlünün yokluğunda dosya üzerinden yapılan inceleme sornucunda iddia makamının yazılı mütalaasına uygun olarak, Bakırköy Ağır Ceza Mahkemesine 7 günlük yasal süresi içerisinde itiraz yasa yolu açık olmak üzere karar verildi. 05/03/2009

kader dedi ki...

sayın 21,

kanunları yorumlayanve uygulayan hakimler kimi ekmek derdinde kimi hak kimiyse puan derdinde şansımıza hangisinin kararımızı vereceğine kalmış

kader

Adsız dedi ki...

arkadaşlar
elinde üst mahkemeye verilmek üzere dilekçe örneği olan varmı?

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar arkadaşlar sayın kader hoşgeldiniz nete girmeyecektim sizi merak ettim haber alamadık malum sn cüneyt my way ve r.c sizlerede merhaba

Adsız dedi ki...

sn my way borçtan kurtulurumda çek cezasından kurtulamazmıyım bu nasıl adalet anlamadım lütfen biraz açarmısın...bjk

çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

Sayın Kader ,

Geçmiş olsun fakat dimdik ayakta olmaya devam sayılı günler cabuk gececek.Bu kadar dayandınız Allah biraz daha dayanma gücü versin inşallah.

R.C

Adsız dedi ki...

sn bjk

menfi tesbit davasını kazanma süren takribi 1 yıldır ondan önce zaten hapisten kurtulursun..))

ama sen genede menfi tesbit davası aç borçtanda kurtul..

my way

Adsız dedi ki...

sn my way 21.36 bu son sorum lütfen yorumlarmısınız tşk...bjk

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

eski tarihli çekler hem gününden önce ibraz edilmiş hemde yazdırılmış şişli asliyenin kararı daha doğru sanırım..

my way

Adsız dedi ki...

cüneyt abi erken yazılan çeklerde de mi herşey bitti.anlamadım birşey

tolga

Adsız dedi ki...

TEŞEKKÜRLER MY WAY...bjk

Adsız dedi ki...

Sayın Cüneyt bu kararla mahkeme eklenen gecici maddenin çek unsurunu zedelemediğini belirtmiş ve infazın devamına demiş.

Bizim savundugumuz TTK 692 den dolayı çek unsuru kalmamıştıra karşı bir karar bu.Tabiki bu bir hakimin kararı başka bir hakim başka bir karar verebilir.

Bilgilendirme için teşekkürler.

R.C

Adsız dedi ki...

sn kader

mahkemeye mi itiraz ettiniz infazamı..salıvermeleri için elbette mahkeme kararı bekleyecekler..mahkeme itirazı reddettiyse o başka..

my way

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

son yorumları atmanı bekliyoruz..biraz malzeme vardır belki moral depolayacak..malum hafta sonuna girdik..

my way

Adsız dedi ki...

tolga
Çeke vade konulmasıyla, çek unsurunu kaybetmiştir istemiyle yapılan bir itiraz..
Hakimde red vermiş
D
aha önce vadesinden önce yazılmış çekler netleşmedi
ama eklenen geçici maddede bitiş tarihi var ama başlangıç tarihi olmadığından geçmişe yönelik tüm zamanları kapsar görüşü ağır basıyor

Adsız dedi ki...

sn kader

hep golleri biz yesekte ..

altın golü atanda maçı kazanande biz olacağız..

my way

Adsız dedi ki...

my way abi cüneyt abi şimdi bu erken ibraz edilmiş çeklerdeki şansımızda mı gitti bu kararı veren hakim nereninmişki

tolga

Adsız dedi ki...

my way
Bizimle ilgili olarak Kayda değer bir yorum yok şimdilik ama sitede şu an 5 bin kişi var:)

Adsız dedi ki...

keşke herşey golle olsa my way abi evelallah kardeşin çok iyi futbol oynar dizerdim hepsini :)

tolga

Adsız dedi ki...

Hayır Tolga vadesinden önce yazılmış çeklerle ilgili kesin bir bozulma yada önünü kesme durumu yok.

TCK 7/2 uygulanıp geriye işletilmesi gerektiği okudugumuz yorumlarda daha agır basıyor.onun için ayrı bir dilekçe yapılıp verilmeli diye düşünüyorum tabi bu benim şahsi fikrim.

R.C

Adsız dedi ki...

sn r.c

katılıyorum..

sn cüneyt

500 kişi demekki yorum yapacak bişey bulamıyor..oda güzel bir gelişme..

my way

Adsız dedi ki...

5 bin olacaktı bir sıfırda ben atmışım..zaten yoruma açık bir durum yok herşey net sadece söyleyecek cesur insanlara ihtiyaç var..

my way

Adsız dedi ki...

Bir sitede 5000 kişi inanılmaz bir rakam hepsi online durumda ise..
Sitemizin tabir-i caizse istihbarat ajanı Cuneyt kardeşim takdir ve dualarımız seninle.

R.C

Adsız dedi ki...

keşke adem sözüer hocanın yaşı 80 olsaydı da onun okuttuğu talebeler şimdi görevde olsaydı..başka ne diyim..

my way

Adsız dedi ki...

Sayın My Way mail atsak vatandaşlarında yorum yada yazı yazmalarına olanak sağlasalar bizler orada yazmaya başlasak sizce durum ne olur? :)

R.C

Adsız dedi ki...

selam benim abim tutulu ve sizi hep takip ediyorum verdiginiz dilekce örnegini ve avukatin yazdirdigi bir dilekceyi ve sisli adliyesiyle ilgili tahliyeler yayinlanmisti dün hepsini cezaevine yollattim abim infaza verdi bende savciyla arayip gidisati takip ettim bayagi biktirdim onlari iki gün ama sonunda savcilik dava istanbulda oraya faxladik dediler istanbuldan benim icin takip eden avukat yollanmadi dedi yollansada ordaki savci tartismali bir kanundur demis bizim cek cok öncesinde ibraz edilmis yani biri yolladik biri almadik diyor ne yapacagimi sasirdim size danismak istedigim sey infaza yolladik diyorlar ben 1.asliyede dava diye ordan takip ettiriyorum ikisi ayni seymi ve cogunuza katiliyorum avukatlar hic yardim etmiyor ben sizlerden daha cok faydali bilgi aliyorum tesekkürler

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bir gün belirleyip o günde abdulah güle recep tayyibe bakan şahine mektup yazsak metnini herkes kendi yorumuyla yapsa ve herkes bu görevi yapacagına SÖZ verse nasıl olur tartışalım.....bjk

Adsız dedi ki...

sn r.c

bizimcity nin kendine özgü özellikleri var..heran herşey olabiliyor..onun için yalvarsanda bizi oraya kabul edeceklerini sanmıyorum..canlı yayın gibi..

my way

Adsız dedi ki...

my way
Bir şey farketmezdi

1- Yargıtay bozma onamaya göre sicil tayin ettiği müddetçe
2-Maliye ve siyasiler, Yabancı Bankaları Adliyelerdeki Harçtan muaf tutup, Banka masraflarında gözüken o harç bedellerinin gayri resmi(Rşvt)harcamalarına göz yumdukça

Hiç bir şey değişmezdi

Adsız dedi ki...

avukatin yazdirdigi dilekce örnegini yollayabilirim isterseniz mersindeki avukatta erken ibrazli cekten herkesin tahliye oldugunu savunuyor bana dilekce yazdirdi hemen cikar avukata bile gerek yok dedi bu nasil istir anlamadimki

Adsız dedi ki...

Sayın Bjk ,

Bence en muhalif milletvekiline durumu anlatan bir yazı yazılsın oda soru önergesi versin? Bu uyum yasaları yapılmadıgından dolayı 1.1.09 itibari ile niye sucsuz insanlar halen hükümlü , bu hükümlülerin AİHM ye başvurması sonucunda hükümetinizin cevabı ne olacaktır gibi.Tabi bu kadar yürek olan bir m.vekili varsa.

R.C

Adsız dedi ki...

can arkadaşım
Avukatlar davayı takip edip savcılarla yüz göz olmak istemiyorlar, onlarda emir eri gibii
insallah yakında bu olay çözüme kavuşur ceza genel kurulunun gündeminde bu hafta bu olay var adalet org da biraz önce bir tetkik hakimi yorumunda yazdı

Adsız dedi ki...

arkadaslar mail falan diyorsunuz ya bimer üzerinden dilekce yollamadigim yer kalmadi gelen sonuclar isterseniz dilekcelerin num yazayim ya geregi yapildi yada islem bitti dosyaya kaldirildi oluyor ben artik neyapacacimi bilmiyorum ama inatta oldu isin pesini birakamiyorum ama sunu iyi anladim hic bir görevlini isini hakkiyla yapmiyor yazik

Adsız dedi ki...

Sayın Can ,

C.evleri infazda işlerin nasıl yürüdüğünü hiç bilmiyorum fakat burada eşleri , tanıdıkları c.evinde olanlar var onlar sorularını görüp cevap vereceklerdir.

R.C

Adsız dedi ki...

Ooo hayırlı bir haber kokusu aldım sayın Cüneyt?

R.C

4848 dedi ki...

arkadaşlar k kartı borcunu taksinlendirip iptal olunca ödemeyince yani taahhütname iptalden dolayı hapis çıkıyormu bilgisi olan varmı kesin bilgi sağolun

4848

Adsız dedi ki...

sn r c dogru söylüyorsunuz onuda yapalım diğerlerinide burada birlik oluşturup aynı günlerde yollarsak etkili oluruz kanısındayım sizce negün olmalı tüm arkadaşlar lütfen katılsın...bjk

Adsız dedi ki...

EVET SAYIN CAN LÜTFEN BURAYA YAZINIZ DİLEKÇEYİ MATBU OLARAK BURADA BULUNUR

Adsız dedi ki...

sn cüneyt bi karar atsam adalet orga atabilirmisin..

my way

AVUKATIN GÖREVİNİ KÖTÜYE KULLANMASI KARAR ÖRNEĞİ
T.C. Türkiye Barolar Birliği Disiplin Kurulu
Esas No: 2001/25 Karar No: 2001/76 Tarihi: 20.04.2001

ÖZET:
Haksızlığı tartışılmayacak kadar açık olan taleplerle şikayetçiyi zor durumda bırakan ve rahatsız eden Avukatın eylemi disiplin suçu oluşturur 1136 s. m. 34)

TAM METİN:
İtiraz Olunan Karar: Aydın Barosu Disiplin Kurulunun Uyarma cezası verilmesine ilişkin 03.08.2000 günlü 2000/5 Esas, 2000/10 Karar sayılı kararı.
İtirazın süresinde yapıldığı anlaşıldıktan sonra, gereği görüşülüp düşünüldü:
Taksitli satış yapan bir firmanın vekili olan Şikayetli Avukatın, müvekkili firmadan mal satın alan ve 09.08.1999 tarihli satış sözleşmesine göre 97.500.000 TL, borcun birinci taksitini 30.09.1999 günü ödemesi kararlaştırılan Şikayetçiye 08.09.1999 tarihinde gönderdiği yazı ile borcun tamamını en geç on gün içinde ödemesini bildirdiği, aksi takdirde icra takibine girişeceğini ve yazıda dökümü bildirilen asıl alacak, işlemiş faiz, işleyecek faiz, avukatlık ücreti, tebligat ücreti, tahsil harcı, haciz masrafı ve diğer masraflar toplamı (207.200.000) TL. ödemek zorunda kalacağını ihtar ettiği dosyadaki bilgi ve belgelerden anlaşılmıştır.
Satıcı ve alıcı arasındaki sözleşmede açıkça belirtilen ilk taksitin ödeme gününden yirmi iki gün önce, henüz muaccel hale gelmemiş bir borç için Avukatın borcun tamamının ödenmesi hususunda borçluya ihtarname göndermesi ve üstelik bu ihtarnamede tanıdığı süreninde ilk taksit tarihinden önceki bir günde sona ermesi, Avukatlık Yasasının 34. maddesinde ve Meslek Kurallarının 3 ve 4. maddelerinde yer alan ilkelere ters düşmektedir.
Avukat, müvekkilinin talimatı ne yolda olursa olsun, görevini yerine getirirken bağımsızlığını korumak, hukuktan ve yasalardan yana olmak ve mesleğin itibarının zedelenmesine neden olabilecek davranışlardan kaçınmak zorundadır.
Bu nedenle haksızlığı tartışılmayacak kadar açık olan taleplerle şikayetçiyi zor durumda bırakan ve rahatsız eden Avukatın eylemi disiplin suçu oluşturduğundan, Baro Disiplin Kurulunca yapılan değerlendirme isabetli bulunmuş ve kararın onanması gerekmiştir.
(Eylemin niteliğine göre tayin edilen cezanın hafif olduğu saptanmış; ancak şikayetçi karara itiraz etmediğinden daha ağır bir ceza tayini mümkün olmamıştır.)
Sonuç olarak, itirazın reddiyle, Aydın Barosu Disiplin Kurulu'nun Uyarma cezası verilmesine ilişkin kararının ONANMASINA, oybirliği ile karar verildi.


Daire:4
Tarih:2008
Esas No:2008/2254
Karar No:2008/15675
Kaynak:YKD. 2008/10. Sayı.
İlgili Maddeler:TCK.m. 257/2. ;1136 S.K.m.34. ve 41.m.
İlgili Kavramlar:AVUKATIN GÖREVİNİ İHMALİ
nl2br(Yerel mahkemece verilen hüküm temyiz edilmekle,başvurunun nitelik,ceza türü,süresi ve suç tarihine göre dosya görüşüldü: Temyiz isteğinin reddi nedenleri bulunmadığından işin esasına geçildi. Vicdani kanının oluştuğu duruşma sürecini yansıtan tutanaklar,belgeler ve gerekçe içeriğine göre yapılan incelemede başkaca nedenler yerinde görülmemiştir. Ancak; Bir hukuki uyuşmazlık nedeniyle başkasını temsil etme görevini kabul ederek vekalet ilişkisi kurulmasını sağlayan avukat,müvekkilinin menfaatine ve iradesine uygun bir sonuca yönelen bir işi görmeyi,zaman kaydına tâbi olmaksızın ve nispeten bağımsız olarak yapma borcunu, amacın elde edilememesinden doğacak sonuç ona ait olmamak üzere yürütür.Duruşmalara katılmayan avukatın o işe ait vekalet görevini 1136 sayılı Avukatlık Yasası'nın 41. maddesine göre durumu müvekkiline tebliğinden itibaren onbeş gün süre ile sürdürmesi ve aynı Yasa'nın 34.maddesi uyarınca bu sürede görevini "özen,doğruluk ve onur" içerisinde yerine getirmesinin zorunlu bulunduğu gözetildiğinde,avukat olan sanığın,katılanın hakkında açılan tenkis davasını,adına takip etme husususunda anlaşıp vekalet almasından sonra,katılanın masraflarını vermemesi nedeniyle duruşmalara katılamaması karşısında, anılan Yasa'nın 41.maddesi uyarınca davayı takip etmeyeceğini müvekkili katılana bildirmesi gerektiği gözetilmeden,davayı takipsiz bırakarak katılanın mağduriyetine neden olması biçimindeki eyleminin 5237 sayılı TCY'nin 257/2. maddesine uyan görevi savsama suçunu oluşturduğu gözetilmeden yasal temelden yoksun gerekçelerle beraat kararı verilmesi, Yasaya aykırı ve katılan Esra'nın temyiz nedenleri ile tebliğnamedeki düşünce yerinde görüldüğünden (HÜKMÜN BOZULMASINA), yargılamanın bozma öncesinden başlayarak sürdürülüp sonuçlandırılmak üzere dosyanın esas/hüküm mahkemesine gönderilmesine,07.07.2008 tarihinde oybirliğiyle karar verildi. )

«En Eski ‹Eski   11401 – 11600 / 22646   Yeni› En yeni»

Yeni anayasa yapılmalı mı?

AKP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?

DTP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?