MADDE 33 - SUÇ VE CEZALARA İLİŞKİN ESASLAR

Suç ve cezalara ilişkin esaslar
Madde 33- (1) Suç ile ceza ve ceza yerine geçen güvenlik tedbirleri ancak kanunla konulur. Kimse, işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanunun suç saymadığı bir fiili gerçekleştirmesinden dolayı cezalandırılamaz ve kimseye suçu işlediği zaman kanunda o suç için konulmuş olan cezadan daha ağır bir ceza verilemez.
(2) Suç ve ceza zamanaşımı ile ceza mahkûmiyetinin sonuçları konusunda da birinci fıkra uygulanır.
(3) Suçluluğu kesin mahkeme kararı ile hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz.
(4) Hiç kimse, kendisini ve kanunda gösterilen yakınlarını suçlayan bir beyanda bulunmaya veya bu yolda delil göstermeye zorlanamaz.
(5) Ceza sorumluluğu şahsîdir.
(6) Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkonulamaz.
(7) Ölüm cezası ve genel müsadere cezası verilemez.
(8) Kamu İdaresi, kişi hürriyetinin kısıtlanması sonucunu doğuran bir müeyyide uygulayamaz. Türk Silâhlı Kuvvetlerinin iç düzeni bakımından bu hükme kanunla istisnalar getirilebilir.
(9) Uluslararası Ceza Divanına taraf olmanın gerektirdiği yükümlülükler hariç olmak üzere, vatandaş, suç sebebiyle yabancı bir ülkeye verilemez.

22.646 yorum:

«En Eski   ‹Eski   11601 – 11800 / 22646   Yeni›   En yeni»
Adsız dedi ki...

cüneyt bey yazilarinizi özellikle dikkatli okuyorum cok faydali seyler yazdiginiz gibi bilmediginiz konuda ahkam kesmiyorsunuz tebrik ederim ben sizin kadar bilgili degilim ama davayi takip ettigim icin ne duyarsam iletirim umarim artik bir sonuc olurda rahat yatariz artik gözlerim okumaktan cöktü artik birde tam anlayabilsem yanmiycam

Adsız dedi ki...

Sayın My Way

Eğer Cüneyt arkadaşımız attığında avukatının ismi çıkıyorsa onun attığı belli oluyorsa avukatın başını derde sokmayalım diyorum?

R.C

Adsız dedi ki...

avukatlar bu kararları okursa belki biraz daha özen gösterirler..GÖREVLERİNE..

my way

Adsız dedi ki...

sn r.c

onu düşünmedim evet..haklısınız..

my way

Adsız dedi ki...

my way
kendimizi sabote ederiz sonra:)

Arkadaşlar aihm.info ya müraacat eden varmı?

Ayrıca bu mağduriyet konusunda
Abdullatif Şenere mail atmayı öneriyorum

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

aihm i biraz araştırdım..türkiye deki tüm yasa yolları kapandıktan sonra itiraz ediliyor..bizim şu an yargıtay yolumuz açık..hemde sonuna kadar..

my way

Adsız dedi ki...

dilekce bu 3167 sayili kanuna 28.02.2009 tarihinde yürürlüge giren 5838 sayili bazi kanunlarda degisiklik yapilmasi hakkinda kanunun 18.maddesine eklenen gecici 2.madde geregince ..... hükmlü hakkindaki infazin durdurulup magduriyetinin giderilmesini önemle rica ederiz dilekceyi böyle yazdirdi daha uzun gerek yok okumaya sikiliyorlar dedi

Adsız dedi ki...

Sayın Cuneyt

Sn Şener milletvekilimi halen?Görevi devammı?Ben mecliste değil diye biliyorum.

R.C

Adsız dedi ki...

4848
K.kartı ile ilgili davalarda birtek mal beyanında bulunmama için hapis vardı diye biliyorum.Ama oda kalktı diye biliyorum.

R.C

Adsız dedi ki...

ben simdilik ayriliyorum gec saatlerde belki gene katilirim allah yar ve yardimcimiz olsun

Adsız dedi ki...

cüneyt abi peki tetkik hakiminin yorumu bizim lehimize mi?


tolga

Adsız dedi ki...

sn 4848

bildiğim kadarı ile taahhüdü ihlalden 3 ay sanırım hapis cezası var..

my way

Adsız dedi ki...

Sayın My Way

Sizinle aynı fikirde olduğumuzu hissediyorum bu avukatların görev yapmaması konusunda.Bu karşılıksız çek olayımız nihayete erdiğinde siteyi terk etmesek de , avukatlara karşı nasıl bir yol izleyeceğimizi kararlaştırsak diyorum ne dersiniz? Birlikten kuvvet doğar en nihayetinde.

R.C

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
sn my way dediği doğru ahime gitmek için tüm hukuk yollarının bitmesi gerekiyor.

biz neden adem sözüere meil atmıyoruz?
neden ondan kanun boşluklarını ve yapmamız gerekenler konusunda yardım taleb etmiyoruz?

birde aklıma gelen bizler burada emanet blogta görüşüyoruz.
pc konusunda fazla deneyimli değilim neden bir site kurmayı ve daha çok dikkat çekmeyi düşünmüyoruz?

Adsız dedi ki...

sn r.c

herkes bu kadar mağduriyetin üstüne soğuk su içmeyecektir..davalarım temyiz edilmeden kesinleşti..güvenmeseydim en az 2 yıl daha zamanım olacaktı..

my way

Adsız dedi ki...

İyi akşamlar herkese...bjk

Adsız dedi ki...

yaziyi gördüm yazmadan gidemeyecem milletvekili osman coskundan mail yoluyla bu konuda yardim istedim yapilacak bir sey yok dedi kim kime bu zamanda herkeze sittesinde halkla beraberim ne zaman isterseniz arayin diye cep num bile vermis okadar yani

Adsız dedi ki...

Sayın 21 ,

Çok yapıcı bir yaklaşım kutluyorum.
Sayın Sözüer'e mail atma konusunda ivedilikle hareket etmemizi bende öneriyorum.Ücretsiz bir site yapılıp yayınlanabilir fakat buraya alışkın insanların bundan nasıl etkileneceğini tartışmak lazım.

R.C

Adsız dedi ki...

isterseniz face book sayfa linkini yollayayim sizde yazin belki faydasi olur

Adsız dedi ki...

arkadaşlar siyasetçi ve basına bundan sonra tek mail atmayacağım..boşa kürek çekmek oluyor anlaşıldı..

prof adem sözüer olabilir mi bilmiyorum..

my way

Adsız dedi ki...

sn my way
sen temyiz etmeden bitirmişsin.
benim 12 çekten 2 si bozuldu ve tekrar yargılama yapıldı işin kötü tarafı bozulup gelen davalar tekrar gitmesine rağmen en önce bitip onaylananlarda onlar oldu.

işe yaramayan ve meblağı düşük olan 2.taneside zaman aşımına girdi

başlangıç 2001
bitim 2008

4 ay daha devam etseidi zaman aşımına girecekti

Adsız dedi ki...

Sayın My Way ,

Bu konuda sizinleyim sonuna kadar.

40ın üzerinde dosya temyiz edilmeden hatta duruşmaya katılmadan karara baglanmış 30 dosya..Diyecek birşey bulamıyorum.Şu iş bitsin elimden geleni ardıma koymamaya kararlıyım.

R.C

Adsız dedi ki...

benim çekler 2007 temyiz edilseydi şu an yargıtay da bekliyor olacaktı..buda zaman demekti..

my way

Adsız dedi ki...

Aynen bizimde 2006 - 2007 çekler.
zamanaşımı desek 2007 + 7,5 sene 2014 ortaları..Zaten gitmiş bitmiş bi hayat istesende toparlayamazsın dışarıda bulunma lüksün yok.Temyiz edilseydi bari sizde , bizde davalarımızı takip edebiliyor olurduk..

R.C

Adsız dedi ki...

Sayın Cüneyt ,

Merakla bekliyoruz yorumlar oldumu , olgunlaştımı bu gece bizi biraz uykuya sevk edebilecek birşeyler varmı?

R.C

Adsız dedi ki...

sn rc
p.c den pek anlamadığımı söylemiştim.

acaba blog o siteye yönlendirilebilirmi? veya sözrekli buraya giren arkadaşlar oraya yönlendirilebilir diye düşünüyorum.

eminimki siteyi kurarsak basının ve adaletin dikkatini daha çok çekeriz.

hukukçu görüşlerine yer veririz
emsal kararlar vs bir hukuk portalı gibi çalıştırabiliriz diye düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar
biliyorsunuz geçen gün kader arkadaş için suçlama getirilen bir şahıs vardı çek mağduru adam tek başına site kurup nasıl ses getirmiş

bence bu konuyu iyi düşünelim derim

Adsız dedi ki...

arkadaşlar
biliyorsunuz geçen gün kader arkadaş için suçlama getirilen bir şahıs vardı çek mağduru adam tek başına site kurup nasıl ses getirmiş

bence bu konuyu iyi düşünelim derim

Adsız dedi ki...

anlayan bir arkadaşımız bir site kursa bence iyi olur,yanlışlıkla bu siteye giremezsek hepimiz dağılırız internette ne kadar dolaşsak burdaki bilgileri bulmak imkansız sonuç ne olursa olsun yedek bir site olsa güzel olur....

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar my way , 21
AİHM e başvurdum ve başvurum kabul edildi ne demek iç hukuk yolları
Ben kanunsuz yargılanıyorum dedim hemen kabul ettiler

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

bravo belkide bizi kandırıyorlar kimse başvurmasın diye..ne kadar zamanda sonuçlanıyor tazminat bile alırsın bence..kafayı bir toparlayabilirsem bende bir dilekçe yazayım o zaman..

my way

Adsız dedi ki...

my way
AİHm info müracatımda gelen cevap


Sayın ........

02 Mart 2009 tarihli başvurunuz alınmıştır. Dosyanıza yukarıda belirtilen numara verilmiş olup, ilgili bütün yazışmalarımızda bu numarayı belirtmeniz gereklidir.
Türkiye Cumhuriyeti'nin hakkınızda Kanunsuz yargılamada bulunduğunu adil yargılanma hakkınızın ihlal edildiğini, Türkiye Cumhuriyetin'nin imza altına aldığı 1932 tarihli Çeke İlişkin Cenevre Yeknesak Kanununa ilişkin antlaşmalara aykırı hükümle borca hapis uygulaması hakkındaki;
Başvurunuz ve sunmuş olduğunuz bilgiler ışığında ve mümkün olan en kısa zamanda Mahkeme’ye sunulacaktır. Yargılama usulü ilke olarak yazılıdır. Başvurucular ancak Mahkeme’nin gerekli gördüğü durumlarda Mahkeme önüne çağrılabilir. Mahkeme’nin kararı hakkında size ileride bilgi verilecektir.

.........
ADRESSE POSTALE / POSTAL AODRESS: TELEPHONE INTERNE TELECOPIEURjFAX

4848 dedi ki...

evet haklınız 31 12 08 den önce bile yatanlar haksız yere yatıyyorlar çünkü kanunda çekde hapis yok herşeye aykırı olduğundan bir kişi aihm ye dava açsa yatanlar bile tazminat alır ve hatta onca kaçdığımızdan çalışamdığımızdan para kazanamdığımızan zarar ettğimizden vs diye iyi bir avkatla çok güzel şeyler olabilir gerekise toplanıp prtak iyi bir avkat bulup para toplayıp dava açabilirz böylece kimsenin ağzına bakmayız paralı avkta tuttumuz içinde daha sağlıklı bilgiler ve sonuçlar alabilriz

Adsız dedi ki...

sn cüneyt dilekçe örneğini bizede at sana ..

my way

Adsız dedi ki...

sn 4848

şu iş bitsin avukat ve bankacıya 500 metreden fazla yaklaşmayacağım..

my way

4848 dedi ki...

ve bu ardaa eğer burası kapanırsa koparsak işimiz zorlaşır bende afistiyroum.com da buluşlaım hatat şimdiden oraya geçmeye başlıyabilriz orası kalabalık ve daha sağlıklı ve kalıcı ne dersiniz

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
hayırlısı olsun.
benim bu konudaki bilgim hukçulardan duyumum,yargı yolları bitmeden ahimin davayı kabul etmediğini söylediler.

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
yorumlar birikmiştir bu tarafa aktarırmısın ltfn

4848 dedi ki...

sn my way bende senin gibi düşünüyroum ama işi de bitmrk için avkat gerekli bizzee başkalarının azına bakmakdansa para verdiğimiz bir insanriri bize daha güvenilir bilgi verebilir

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

sen bir site kur orda buluşalım bence..burayı mecbur kalmazsak terketmeyiz..

my way

Adsız dedi ki...

bence ahim e ne kadar başvuru olursa o kadar ses getirir ve basına bile ahim sızdırır o zaman mecbur haber yaparlar


tolga

4848 dedi ki...

afistiyorum.com da düşünün site içinde isim paylaşalaım ben o konuyu halledebilrim

Adsız dedi ki...

helal olsun eline sağlık sn cüneyt....bende bu enerji yok inşallah dertlerinizi bi şekilde halledersiniz...

Adsız dedi ki...

sn 4848
afistiyorum com da hep beraber geçersek olur aksi taktirde o sitede çok fazla bir şey yapma şansımız yok.
ben orayada üyeyim.

malesef bizimlen ilgili bilgilerin çoğu buradan oraya gidiyor.

hele orada afınıza sığınarak bazı dallamalar var terbiyesiz ce bazı bayanlara yaklaşım göstermeleri hoş değil.

Adsız dedi ki...

afistiyorum daki arkadaşlar kusura bakmasın ama bizim konumuzun af la ilgisi yok sonuç ne olursa olsun,benim düşüncem bu....

4848 dedi ki...

gecelim ozaman topluca daha kalıcı sağlıklı burası gibi her önünd egelen yazamaz üey olanlar olur daha sağlıklı olur hazır üyeleri var birlik oluruz kalabalık oluruz alt yapsı hazır hemde o konuyuda yönetime söyleriz çzöeriz sorun olmaz bence gecelim

Adsız dedi ki...

arkadaşlar
elbetteki bizim konumuz af değil biz devlet eli ile mağdur edilmiş iş adamlarıyız.

tabiri caizse caniye, hırsıza,tecavüzcüye (kader mahkumu)hariç af istemek abeslen iştigal olur

Adsız dedi ki...

sn fako ya katılıyorum..ve burada kalıyorum..

my way

Adsız dedi ki...

bence çek yüzünden hapiste yatan insanlara devletin tazminat bile vermesi gerekir ,ama verse bile insanlar haklarını helal ederler mi bilmiyorum ama ben etmiyecem kesin..........

Adsız dedi ki...

AHİM İNFO
buralara davanızın konusunu yazıyorsunuz isim adres tel filan dosya numarası vs vs

.....
.....
.....
.....
TARAFLAR: ceza Mahkemesi
Basvurmadiginiz baska bir çözüm yolu var mi ? Eger varsa, nedir ve neden bu yola basvurulmadi: buraya altaki konuyu giriyosunuz

AİHM'ne Bireysel Başvuru Hakkı ve Mevzuatı. 15. sayfa:
İç hukuk yolları tüketilmesi koşulu, her vakanın (uyuşmazlığın) özel koşulları içerisinde ve her devletin kendi iç hukukunun sağladığı (veya sağlamadığı) olanaklara göre farklılık gösterir.
Başvurucu, uyuşmazlık konusu hakkında iç hukukta öngörülen mekanizmalara başvurmuş ve tüketmiş olmalıdır. Ancak tüketilecek iç hukuk yollarının;
1- Etkin,
2- Ulaşılabilir,
3- Normal usulun bir parçası ve
4- Makul bir başarı şansı sunması gerekir.
5- Bu koşulu yerine getirmekten muaf tutulmayı gerektiren istisnai durum, ulusal hukukta öngörülen iç hukuk yollarının etkin ve yeterli olmasıdır. Bu durumda başvurucu, iddiasını kanıtlamak kaydıyla, İÇ HUKUK YOLLARINI TÜKETMEDEN ya da TÜKENMESİNİ BEKLEMEDEN DE BAŞVURU YAPABİLİR. İç hukuk yollarının mevcut ve tekin (işler) olduğunu kanıtlama yükü,bu iddiayı ileri süren devletin kendisine aittir.
6- İhlalin bir YASA'dan ya da İDARİ UYGULAMADAN kaynaklandığı durumlarda ise,iç hukuk yollarını tüketme koşulu aranmaz.
7- İç hukuk yollarının makul sürede bitmiş olması gerekir. Makul süre içinde bitmeyen iç hukuk yollarının tamamlanması beklenmemelidir. Zira mahkeme içtahatlarına göre, makul sürede tamamlanmayan iç hukuktaki başvuru yolunun, etkili olmadığı kabul edilir.

İç hukuk yollarını tüketmemekle beraber Davamızın konusu yukardaki mevzuata uygundur.

..... mahkeme ... sayılı dosya ... maddeler ilişkin tarafımız açılan dava konusu:
Türkiye Cumhuriyetin'nin imza altına aldığı 1932 tarihli Çeke İlişkin Cenevre Yeknesak Kanununa ilişkin antlaşmalara aykırı hükümle borca hapis uygulamasıdır
Adil yargılama hakkımız ihlal edilmiştir.
Açılan dava konusundaki kanun hükümleri 31.12.2008 tarihi itibariyle hükümsüz kalmış ve halen uygulama devam etmektedir.

Bu basvurum ve sikayetlerim hakkında baska bir uluslararasi makama müraacat etmedik
teşekkürler..

doldurabilirsiniz buraları

Adsız dedi ki...

sn cüneyt çok teşekkürler..türkçe mi yazıyoruz..malum yabancı dil yok..

my way

Adsız dedi ki...

……… NÖBETÇİ ASLİYE CEZA MAHKEMESİ Kanalı ile
……….ASLİYE CEZA MAHKEMESİ BAŞKANLIĞI’NA
………..

ESAS NO : ………
KARAR NO ………..

SANIK : ………………..

TALEP : Mahkemenizin kesinleşen ……… ESAS, …………… KARAR sayılı ilamı ile öngörülen cezanın kaldırılması ve hükmün infazının durdurulması talebidir.

İnfaza konu olan çeklerin vadelerinden önce bankalara ibraz edilmesi ve sanık adına yasal hukiki işleme başlanmıştır, ve mahkemenizce infaz kararı verilmiştir.

3167 sayılı kanuna 28.02.2009 tarihinde yürürlüğe giren 5838 sayılı bazı kanunlarda değişiklik yapılması hakkında kanunun 18.maddesine eklenen geçici 2.madde gereğince Sanık ………………….. hakkındaki infazın durdurulup mağduriyetinin giderilmesini ,

N E T İ C E V E T A L E P :

Bu sebeplerle, sanık lehine olan hükümlerinin davaya uygulanarak mahkemenizin ilgili kararında öngörülen cezanın ortadan kaldırılması ve infazın durdurulması hususunda hüküm tesis edilmesini arz ve talep ederim.

…./…../2009

………………………..


arkadaşlar bu dilekçe olmuşmu..eklenecekler varsa eklerseniz sevinirim..

AASAA

Adsız dedi ki...

ceza davası açan firmanın batana kadar 5 trilyon malını sat en son 50 milyar borcun kalsın sen bitik vaziyette ol tek alacaklı o firma olmasın bumu adalet....

Adsız dedi ki...

my way

türkçe yazıyorsun mail yoluyla form gönderiyorlar doldurup reply yapıyorsun.

ama mevzuatı yaz AİHM de iç hukuk yollarını tüketmek mecburiyetinde olamadığına dair mevzuatı yaz şikayetlerini kanun maddelerini ne için hapse attıklarını doldur yaz
80.milyara kadar adli para cezası her çek yaprağı suç oluşturur ve altına para cezalarının ödenmediğinde nasıl hapse çevrileceğini belirten kanunu vs vs
sen bilirsin hukuksuzlukları işte

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

adres neydi tekrar atarmısın aihm..

my way

Adsız dedi ki...

my way
info@aihm.info

AİHM de türk Hakim var ona gidiyormuş bu itirazlar

Adsız dedi ki...

sn arkadaşlar ben çıkıyorum hepinize iyi geceler..yarın görüşürüz..

my way

Adsız dedi ki...

yorum adeti yüzbin olur ve bu iş çözülmez işin ucunda para var türkiyede ne zaman paranın alehine bir durum olduki

doğrucu

Adsız dedi ki...

sn cüneyt ahim de süreç nekadar biliyormusun?

Adsız dedi ki...

sn cüneyt yorumları alırmısın ltfn

Adsız dedi ki...

Sayın AASAA ,

Acaba TCK 7/2 maddesi failin lehine kanunlar geriye uygulanır gibi birşey eklemek uygun olurmu?

R.C

Adsız dedi ki...

Bunuda şundan yazdım 3. şişli asliyedeki Beraat kararındahakim oraya atıfta bulunuyordu.

"TCK.nun 7/2 maddesi gereğince hükümlünün lehine olan bu düzenleme doğrultusunda, yeniden yapılan değerlendirme sonucunda, hükümlünün bu çekler ile ilgili olarak, kanunda suç olarak tanımlanmayan YÜKLENEN SUÇTAN BERAATİNE KARAR VERİLMİŞTİR."

Burdan esinlenip acaaba bunuda eklemek faydalı olurmu diye düşündüm.

R.C

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bi sorum olacak.üst sınır 8a milyar ya bu sınr değiştimi yoksa hale 80 milyarmı?

Adsız dedi ki...

Mahkeme ilk toplantısında ihlali ciddi görürse faxla yürütmeyi durdurma talep ediyor, bu sureçten sonra mahkeme devam ediyor nihai karar. avrupaya bile çağırabilir tarafları, tüm masraflar Adalet bakanlığından karşılanıyor:)

Adsız dedi ki...

Haber Yorumları (7)Yorum Ekle

12 yıldır çalışıyorum ilk kez 2009da bütün çeklerimizin arkası yazıldı .hepimiz şoktayız maaş da alamıyoruz allah sonumuzu hayır eyleye

Misafir 06 Mart 2009 10:34


özel bir şirkettin finansal işlerine bakıyorum.ve 6 senede ilk defa 2009 ocak ve şubat ayında iki çekim vuruldu.bu gidişle daha çok çekim vurulacak.o tuttuğunuz oranlara siz kafadan bi % 80 daha ekleyin.boşuna oranlar için zaman harcamayın.

Misafir 06 Mart 2009 10:21


bu kriz bana by pass hediye etti..esnaf arkadaşlar hemen gidin kalple ilgili testleri yaptırın..kriz üstüne kriz ile benim gibi tuş olmayın...bu uyarımı ciddi olarak dikkate alın..damdan düşenin halinden damdan düşen anlar..

Misafir 06 Mart 2009 10:07


allah esnafa yardim etsin esnafin bir çaresi çeke 711 koymakdi onuda elimizden aldilar. bu esnaf kime sirtini dayiyacak. esnafa faizsiz kredi diyorlar git ssk ve vergi dairesinden temiz kagidi getir diyorlar. esnafin parasi olsa bunlari kapatir zaten

Misafir 06 Mart 2009 09:46


bunlar daha iyi günlerimiz daha kötü günler gelecek herkes birbirini yemeye başlayacak allah hepimize yerdımcı olsun

Misafir 06 Mart 2009 09:26


borçlar ödenir asıl kriz gelmesin!

Misafir 06 Mart 2009 09:25


bu gidişle yakında karşılıksız oranını değil, karşılığı olan çek oranını vermek daha anlamlı olacak galiba .. mesela, her 10 çekten bir tanesinin karşılığı var, gibi ..

Misafir 06 Mart 2009 09:24

Adsız dedi ki...

sn RC,
siz eklerseniz benim hukik bilgim fazla yok..ben öylesine yazdım..siz düzeltin veya bir bilen.TŞKRLR .AASAA

Adsız dedi ki...

Sayın Eylül ,

Yeni TCK ya göre bu üst sınır 730 gün yani 73.000 TL ama halen 3167 den bahisle 80.000 yani 800 gün uyguluyorlar.Zaten bir aykırılıkta burada var.Yargıtay bunuda acıkca belirtecek kararında diye düşünüyorum.

R.C

Adsız dedi ki...

Sayın AASAA ,

Bende sizin gibi sade bir vatandaşım.Aramızda hukuk lugatından anlayan dostlarımız var ise ilgilerini esirgemeyeceklerdir diye düşünüyorum.

R.C

Adsız dedi ki...

cüneyt abi bir gelişme bir yorum yok mu?

tolga

Adsız dedi ki...

sayın r.c
soruma vermiş olduğunuz cevap için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

SİZCE ÇEKİLEN BU SIKINTILARIN MADDİ BİR KARŞILIĞI OLABİLİR Mİ

Adsız dedi ki...

Sayın eylül ,

Aklıma takıldı bir yerde okumuştum diye baktım buldum.Kendinizde okuyup yorumlayabilirsiniz.

"...Bana göre artık karşılıksız çek suçundan her çek için adli para cezasının en fazla hükmedilebilecek miktarı 730 gün x 100 TL= 73.000 TL'dir bu miktardan fazla verilen adli para cezaları sanığın aleyhinedir.Saygılarınmla..
Uğur Sürmeli*C.Savcısı*12.01.2009.18:02

Adsız dedi ki...

AASA


siz bunu ekleyin

GEÇİCİ MADDE 2 – 31/12/2009 tarihine kadar, üzerinde yazılı keşide tarihinden önce çekin ödenmek için muhatap bankaya ibrazı geçersizdir. yürürlüğe girmiştir.
TCK 5237 sayılı kanunun 7 md. hükmü süreli kanunlarda zaman bakımından uygulama olmayacağı ise de. Bu bir süreli kanundur sürenin sonunu göstermesi açısından süreli kanundur ve bu süreden sonra uygulanmaz anlamındadır. 31.12.2009 dan önce bu durumda olan tüm çeklere uygulanması gerekir.. bu sebeple infazın durdurulmasına veya davanın düşülmesine....

Adsız dedi ki...

Savcının yorumunu yayınladıgım mesajı ben atmıştım ama isim eklememişim kusura bakmayın.

R.C

Adsız dedi ki...

sn cüneyt hazırlık safhası ve ilk duruşma için bir tarih aralığı varmıdır?

atmış olduğunuz yorumlar başka yerden snırım,misafir yorumu diye geçiyor.

adalet org tanda aktarırmısınız ltfn

Adsız dedi ki...

Sayın 23:41

Siz PARDON adında bir film seyrettinizmi?Eğer seyretmediyseniz hemen temin edip seyretmenizi rica ediyorum.

Şuçtan 7 yılı aşkın süre yatarlar yanlışlık sonucu iceride oldukları anlaşılır , salıverilme sahnesinde hükümlü sorar e ben bu kadar yattım şimdi ne olacak diye.Cezaevi müdürü cevap verir "Pardon"

Bizim durum aynen filmdeki gibi.

R.C

Adsız dedi ki...

aasa
Dilekçenizi düzenleyip yazayım

Adsız dedi ki...

PARASI OLAN HİÇ KİMSE BU SIKINTILARI ÇEKMEZ BU SIKINTILARI ÇEKMEYEN KİMSE ANLAYAMAZ

Adsız dedi ki...

Bu arada site sakinleri elimde matbu dilekçe programı mevcut olup hazır düzenlenmiş dilekçeler üzerinde birşeyler yapabiliriz aklınızda bulunsun.

AİHM ne başvuru dilekcesi bile varmış ingilizce , fransızca ve türkce yazıyor şimdi gözüme çarptı.

R.C

Adsız dedi ki...

Cüneyt Anayasa mahkemesine kişiler başvuramaz deniyordu fakat ben bir başvuru dilekcesi buldum.Senin bu konuda bir bilgin varmı?Yani kişi olarak başvurabiliyoruz görünüyor.

R.C

Adsız dedi ki...

AASA bu şekilde düzenledim



……… NÖBETÇİ ASLİYE CEZA MAHKEMESİ Kanalı ile
……….ASLİYE CEZA MAHKEMESİ BAŞKANLIĞI’NA
………..

ESAS NO : ………
KARAR NO ………..

SANIK : ………………..

TALEP : Mahkemenizin kesinleşen ……… ESAS, …………… KARAR sayılı ilamı ile öngörülen cezanın kaldırılması ve hükmün infazının durdurulması talebidir.

İnfaza konu olan çeklerin vadelerinden önce bankalara ibraz edilmesi ve sanık adına yasal hukiki işleme başlanmıştır, ve mahkemenizce infaz kararı verilmiştir.

3167 sayılı kanuna 28.02.2009 tarihinde yürürlüğe giren 5838 sayılı bazı kanunlarda değişiklik yapılması hakkında kanunun 18. maddesine eklenen geçici 2.madde gereğince 31/12/2009 tarihine kadar, üzerinde yazılı keşide tarihinden önce çekin ödenmek için muhatap bankaya ibrazı geçersizdir. şeklinde düzenleme gelmiştir. TCK 5237 MADD 7.4 fıkrasında Geçici veya süreli kanunların yürürlükte bulundukları süre içinde işlenmiş olan suçlar hakkında uygulanmasına devam edilir denmektedir. 5838 18. maddesine eklenen geçici 2.madde ise başlangıç tarihi yoktur ve çek yasasına eklenen madde olmakla 28.02.2009 tarihinden önce ibraz edilen çeklerede uygulanma imkanı kazanmıştır bu nedenlerle Sanık ………………….. hakkındaki infazın durdurulup mağduriyetinin giderilmesini ,

N E T İ C E V E T A L E P :

Bu sebeplerle, sanık lehine olan hükümlerinin davaya uygulanarak mahkemenizin ilgili kararında öngörülen cezanın ortadan kaldırılması ve infazın durdurulması hususunda hüküm tesis edilmesini arz ve talep ederim.

…./…../2009

………………………..

Adsız dedi ki...

heyyyyyyyyyyyt diye çıkıp bizim hakkımızı savunacak bir tane adam yok mu be abilerim ablalarım

tolga

Adsız dedi ki...

adamlar çekte vadeyi şimdiye kadar kabul etmedi ama çek üzerinde tarih var böyle komedi olurmu, başbakan aydın doğan benden bunları istedi ,aydın doğan başbakan bana çalık gurubuyla ilgili bunları söyledi diyor savcılardan çıt yok soruşturma yok dava yok abi böyle şeyler nerde olur allah aşkına Türkiye böyle bir ülke herkes kendini kurtarmaya çalışacak.........

Adsız dedi ki...

keşke koyun olsaydım ya kesecek yiyeceklerdi ya kesecek yiyeceklerdi bir kesinlik var olacaktı ama insan oldum üstelik bu ülkede tühhh yazıklar olsun

tolga

Adsız dedi ki...

bir yasa hükmünün iptali için bireylerin Anayasa Mahkemesi’ne kişisel olarak başvurması mümkün değil. Ancak düzenlemenin dolaylı olarak (yetkili mahkeme aracılığı ile) Anayasa Mahkemesi’ne taşınması söz konusu olabilir. diye biliyorum veya partiler!!
ne yazıyor o formda?

21 o yorumları ben yazmadım..
adalet orgda kayda değer yorum yok şimdilik

Adsız dedi ki...

BENCE BİZ ADALETİ BU DÜNYADA GÖREMEYİZ

Adsız dedi ki...

.......SAYIN HAKİMLİĞİ'NE

.......


DOSYA NO :.......

TALEPTE BULUNAN :.......

KARŞI TARAF :.......

DAVA :

KONU : Anayasaya Aykırılık

OLAYLAR : 1-Müvekkilimiz aleyhine mahkemenizde görülmekte olan ....... E sayılı davada uygulanacak olan ....... Anayasa' ya açıkça aykırıdır.

Şöyle ki:
a-)
b-)
c-)

2-2707 sayılı kanun gereğince Resmi Gazetenin 25.09.1982 tarihli nüshasında yayınlanan ve 07.11.1982 tarihinde halk oyuna sunularak kesinleşen 1982 Anayasasının 152. maddesinin ilk fıkrası "Bir davaya bakmakta olan mahkeme, uygulanacak bir kanun ya da kanun hükmünde kararnamenin hükümlerini Anayasaya aykırı görürse ve taraflardan birinin ileri sürdüğü Anayasaya Aykırılık iddiasının ciddi olduğu kanısına varırsa, Anayasa Mahkemesi' nin bu konuda vereceği karara kadar davayı geri bırakır" şeklindedir.

3-Bu maddeye göre, mahkemenizce Anayasaya Aykırılık iddiamız ciddi bulunur, Anayasa' ya aykırılık iddiamızın incelenmesi için Anayasa Mahkemesi' ne gönderilir ve yüce mahkemece itirazımız yerinde görülür ve kabul edilir ise, söz konusu yasa maddesi iptal edilecek ve uygulanma olanağı kalmayacaktır.

4-Açıklanan nedenlerle ilgili maddenin Anayasaya Aykırılığı konusunda karar verilmek üzere dosyanın Anayasa Mahkemesine gönderilmesini istemekteyiz.

YASAL NEDENLER : Anayasa' nın 152.maddesi

İSTEM SONUCU : Mahkemenizce dosyanın Anayasaya Aykırılık iddiasının incelenmesi için Anayasa Mahkemesine gönderilmesine, davanın yüksek mahkemenin incelemesinin sonuna kadar geri bırakılmasına karar verilmesini talep ederiz.


TALEP EDEN VEKİLİ
.......

R.C

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
şişli asliye ceza mahkemesinin verdiği karar adalet org düşmüşmü acaba
veya delikanlının siteye attığı haricinde elinde o karar varmı

Adsız dedi ki...

arkadaşlar hepinize iyi geceler,inşallah içerde çek yüzünden boşu boşuna yatan insanlar bir an önce çıkar kaçan arkadaşlarda yakalanmazlar..........ben dahil

Adsız dedi ki...

sn fako iyi geceler
amin demekten başka elden ne gelirk

Adsız dedi ki...

balina ya da yunus olsak karaya çıkarız topluca intihar ederiz.ne yapsak acaba??????????

tolga

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşlar siteye yeni girdim ve bu günki yorumları okudum hala kayda deger bir gelişme yok syın Kader e geçmiş olsun birde bu 'Hukukun İçinden Biri' çıkmış çok iddalı yorumları var umarım onun dediği olur bu kişi kullandığı yazı karakterleri ve uslup ile bana Şeker'i hatırlattı sanırım ta kendisi. Ayrıca AHİM bu günün en güzel olayı olmuş tebrikler
Senol-MERSİN

Adsız dedi ki...

o karar bana göre uydurma bir karardı silmişler çünkü
Adalet.org da yayınlanan bir karar var itirazın reddine ama ağır cezaya itiraz açık olmak üzere..
asliye red veriyor topu ağır cezaya atıyor..
zaman kazanmak istiyorlar yargıtaydan bu yönde bir karar çıkmasını bekliyorlar

Adsız dedi ki...

R.C
anayasa mahkemesine mahkeme aracılığı ile müraacat ediliyor. o başvuru dilekçesi mahkemeye mahkeme kabul ederse anayasa mahkemesine gider

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
22.11 deki yorumunda adalet org ta bir tetkik hakiminin yorumunda bu hafta cgk nun göndemi diye belirtmişsin açabilirmisin konuyu

Adsız dedi ki...

21
hakim yorumunda cgk gündeminde çek konusu var önümüzdeki günlerde bu konular netlik kazanacaktır dedi.
7. ceza dairesi ve 10. c.dairesi birbirleriyle çelişen içtihat yayınladı bunun netleşmesi bekleniyor. bu şekilde yorum

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
nereden silinmiş
uydurma olmayabilir,hatırlarsan dün infaz savcısı ile görüştüğümü bana çekimin gönünden öncemi sorulduğunu söylemiştim ben ise hayır demiştim ama bu gün dosyasınıa baktım 45 gün önceden sorulmuş savcıya koştum amlesef erken çıkmış bana göre bir bildiği var p.tesi gideceğim

Adsız dedi ki...

Ne yargıtaymış be imanımızı gevretti valla. Peki arkadaşlar bu yargıtayın gündeminde kesin varmı yanı 10 Mart ta görüşülecek mi?
Bu Yargıtay Ocak ayı sonunda karar vermişta şu Meşhur bir üyenin muhalafeti ile Onama kararı 'biz kararı yeni verdik başka karar yok' demesin bu adamlar ondan sonra yina bize esmer gümler olması durum ne arkadaşlar
Senol-MERSİN

Adsız dedi ki...

adalet.org da yayınlamıştım, silmişler

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
00.21 deki yorum benim

Adsız dedi ki...

sayın cüneyt bende dün şişli adliyeye gittiğimi kalemle konuştuğumuzu erken yazılmış çeklere beraat verildiğini söylediğini açıklamıştım. Koca adam neden yalan söylesin hayret doğrusu

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
neden acaba buna benzer başka karalar varmıdır?
dediğin gibi balon olduğu içinmi silindi acaba?

Adsız dedi ki...

Senol
10. c. dairesinin onama kararına itiraz edilmiş Ceza genel Kuruluna taşınmış olay. 10. ceza dairesinde 2 üye muhalif 3 üye onama veriyor, A.Kınacı ve E.Özgan muhalif olanlar

Adsız dedi ki...

sn strenger
bu kararı temin etme şansımız varmı acaba?

benim için çok önemli üst mahkemeye itirzda bulunacağım bunu,da emsal göstermek istiyorum.

Adsız dedi ki...

sayın 21 adamın tc kimlik nosunu bilsem hemen kontrol edebilirim sanırım o genç arkadaşta bunu vermez

Adsız dedi ki...

ne bileyim silinince aklıma o geldi acaba uydurma bir karar olabilirmi diye. emin olamadım..
o kararı vade konusu geriye işler diye savunan bir avukata mail attım o yayınladı belkide o silmişte olabilir.
Ben yazı yazmak istemiyorum ters teper bir avantajımız var elimizden gitmesin:)

Adsız dedi ki...

sn stranger
sağol bana karar lazım tespit etmek işime yaramaz karar emsal olacak

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
tabiki doğrusu o başına sıkıntı alma

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
dediğin gibi av tepki alıp silmiş olabilir

Adsız dedi ki...

21
AASA nın dilekçesinde düzenleme yaptım o şekil ver. adalet org da hakimler bu konuya takılıyorlar. geçici maddenin başlangıç tarihi yok o halde geriye dönük tüm zamanları kapsar..

Adsız dedi ki...

sn cüneyt
benim dilekçem ağır cezaya verilecek.
bu konudaki yorumlar lehemi ağırlıkta

Adsız dedi ki...

sayın 21

ŞİŞLİ 3.ASLİYE CEZA MAHKEMESİ

DOSYA NO: 2007/221

KARAR NO: 2008/167

HAKIM : YALÇIN HAYRET 30442

C.SAVCISI : HASAN OZDEMIRN 24633

YAZI ISLERI MÜDÜRÜ : SAADET ÖZOGUZ

SANIK : HACI ASLAN, ELBEYI ve SAHHANIM oğlu, 01/01/1965 REFAHİYE doğumlu ...................................... VSVS

SUÇ : KARŞILIKSIZ ÇEK KEŞİDE ETME

SUÇ TARİHİ : 10/04/2006 , 24,04/2006

ASIL KARAR TARİHİ : 13/02/2008

EK KARAR TARİHİ : 02/03/2009

Şişli Cumhuriyet Başsavcılığının 02/03/2009 tarih ve 2008/10-4157 sayılı Müzekkeresi mahkememize gelmiş olmakla dosya incelendi.

GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ :

Hükümlünün, 30/06/2006 keşide tarihli ve 8500 TL Bedelli, 30/04/2006 keşide tarihli ve 1600 Tl: bedelli, 30/05/2006 Keşide tarihli ve 5000 TL. Bedelli, miktarındaki çeklerle ilgili olarak, karşılıksız keşide etmek suçundan 3167 sayılı yasanın 16/1-3 maddeleri gereğince adli para cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiş İSE DE dava konusu bu çeklerin, üzerinde yazılı keşide tarihinden önce ödenmek için muhatap bankaya ibraz edilmiş olduğu anlaşılmakla, 3167 sayılı Yasaya, 28.02.2009 tarihinde yüyürlüğe giren 5838 sayılı bazı kanunlarda değişiklik yapılması hakkında kanunun 18.maddesi ile eklenen Geçici. 2.Madde gereğince hükümlünün, 31.12.2009 tarihine kadar üzerinde yazılı keşide tarihinden önce çekin ödenmek için muhatap bankaya ibrazı geçersiz olduğundan, TCK.nun 7/2 maddesi gereğince hükümlünün lehine olan bu düzenleme doğrultusunda, yeniden yapılan değerlendirme sonucunda, hükümlünün bu çekler ile ilgili olarak, kanunda suç olarak tanımlanmayan YÜKLENEN SUÇTAN BERAATİNE KARAR VERİLMİŞTİR.

Adsız dedi ki...

stranger

""muhatap bankaya ibrazı geçersiz olduğundan" bu OLDUĞUNDAN ibaresine takıldım!!

Adsız dedi ki...

sn stranger
sağol ben bunu sitede buldum da açıkçası güvenemedim
emsal olarak koyarsam bu da balonsa başıma iş çıkarmayayım diye düşündüm.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bu konuyu en iyi benim çeklerden anlarız hafta içi avukatımın dilekçeleri olacak şişliye ya da diğer mahkemelere en açık ve doğru bilgiyi ben vereceğim o zaman üstelik dileyen arkadaşlarıma faksta çekeceğim

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim Cüneyt Bey umarım hayırlısı olur Genel Kurul 10 Martta bu konuyu ele alacak demek inanmak istiyorum ama yine hayal kırıklığı yaşamak istemiyorum dur bakalım olumlu bir karar çıkacak mı bu sefer bizimkilere bu konuyu söylemeyeceğim daha önce yaşananlar malum Abimin durumu iyideğil dilekçesi red edilmiş üst mahkemeye başvurmuş oda red abimede bu konulardan bahsetmeyeceğim tekrar tekrar üzülmek biraz daha yıkıyor insanı
Senol-MERSİN

Adsız dedi ki...

strager
sağol

Adsız dedi ki...

senol
Temkinli olmakta fayda var görüşmeler bitmez haftaya sarkar ertelenir bellimi olur. karar çıkınca müjdeyi vermek en doğrusu,

Pazartesi YARSAV dan rendavu aldım görüşeceğim bakalım ne olacak:)

AİHM e başvurum kabul edildi artık dokunulmazlığımda var:) istediğim gibi kavga çıkarabilirim

Adsız dedi ki...

sn şenol
üst mahkeme ne kadar sürede cevap veriyor?

Adsız dedi ki...

ahime başvuru kabul olunca dokunulmazlık mı oluyor cüneyt abi

tolga

Adsız dedi ki...

tabiki:) kazayla ölsem filan Türkiyeyi aihme şikayet etti öldürüldü diye dünya asınında haber olur:)

Adsız dedi ki...

Asliye ceza dan red gelince Ağır Ceza ya hemen başvurulmuş kaç günde karar vermişler bilmiyorum ama 1 haftadan kısa sürmüş söylediklerine göre...
Teşekkürler Cüneyt bey iyi haberlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum şimdilik herkese hayırlı geceler esen kalın.
Senol-MERSİN

Adsız dedi ki...

sizede hayırlı geceler şenol bey

Adsız dedi ki...

Tam gidiyordum gözüme takıldı Yanlış anlamayın Cüneyt Bey başvurunuzun kabul edildiğine dair elinizde belge var mı?
bu dokunulmazlık meselesini hiç duymamıştım
Senol-MERSİN

Adsız dedi ki...

Siz yinede kendinize dikkat edin Cüneyt Bey bize lazımsınız:)
Senol-MERSİN

Adsız dedi ki...

Senol bey
davanın kabul edildiğine dair dosya numarası var ve fax çekildi
Dokunulmazlık epri niteliğinde, ama bana bir şey olursa Avrupa basını bunu manşet yapar o açıdan dedim:)

Adsız dedi ki...

Bu Haberi Paylaşmak istedim

''İşsiz kalan, çaldığı tüm kapılardan olumsuz yanıt alan İzmirli deri işçisi 45 yaşındaki Ali K., Konak Meydanı'nda çırılçıplak soyunup protesto gösterisi yaptı. Zorlukla yatıştırılan iki çocuk babası, artık yolun sonuna geldiğini söyledi. Ali K. tek isteğinin çocuklarının kendisini anlaması olduğunu dile getirdi.

Ünlü aktör Şener Şen'in, canlandırdığı dar gelirli bir memuru çıplak şekilde koşmaya başlamasıyla ünlü olmasını anlatan filmi ‘Çıplak Vatandaş' İzmir'de gerçek oldu. İzmir'in Buca İlçesi'nde oturan ve deri işçiliği yaparken işinden atılan iki çocuk babası Ali K., İzmir'in ünlü Konak Meydanı'nda soyundu ve koşmaya başladı.''

Senol-MERSİN

Adsız dedi ki...

arkadaşlar iyi geceler
yeni umutlarlan yeni bir güne kadar hoçakalın

Adsız dedi ki...

sn.cüneyt,
dilekçeye katkılarınızdan dolayı teşekkürler..AASAA

Adsız dedi ki...

kimse var mı orada?



tolga

Adsız dedi ki...

bu haftada bahari gormeden Yaz geldi gecti
umutlar baska bahara kaldi

Osman

Adsız dedi ki...

HERKESE GÜNAYDIN KADER ABİ İNAN ÇOK ÜZÜLDÜM 3434

Adsız dedi ki...

herkese günaydın ....ekm2510

Adsız dedi ki...

günaydın arkadaşlar.dd1dd2

Adsız dedi ki...

günaydın arkadaşlar 2121

ekm2510 dedi ki...

3434 , kader abi üzüldüm demişsin,bişeymi oldu

Adsız dedi ki...

günaydın arkadaşlar..

my way

ekm2510 dedi ki...

günaydın Sn. my way

Adsız dedi ki...

DÜN AKŞAM SHOW HABER DE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNUNA DEĞİNDİLER BİZM İÇİN GÜZEL BİRŞEY 3434

Adsız dedi ki...

WY WAU ABİ DÜN SHOW HABERDE 5-10 DAKIKA KARŞILIKSIZ ÇEKLERDEN SENETLERDEN BAHSETTİLER ESNAFLARA MİKROFON UZATTILAR HERKES DERTLİ ACABA KAMUOYU MU OLUŞTURMAYA ÇALIŞIYORLAR 3434

User dedi ki...

Günaydın arkadaşlar bu arada bir şey sorabilirmiyim..Dikkatimi çektide çek e ceza davası açma süresi 6 ay 10 gün yanılmıyorsam bu çekin ilk vurulduğu gündenmi başlıyor?Birde asliye ceza diye sorgulama yaptım orada
Mahkeme:
Dosya yıl/no:
Dosya türü:
Açılış tarihi:

yazıyo oradaki açılış tarihi ile çekin karşılıksız çıkma tarihi arasındaki süremi 6 ay 10 gün cevaplarsanız sevinirim teşekkürler
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.

Adsız dedi ki...

sn ncdt

savcılığa suç duyurusunda bulunulan tarih..çek yazıldığı tarihten itibaren 6 ay 10 günden sonra savcılığa suç duyurusunda bulunulamaz..eğer böyle cezan varsa bozma sebebidir..

sn 3434

şhow tv de arşivden şu anda izliyorum çekle ilgili haberi iyi bir gelişme mail atmamız gereken yer ali kırca imiş..yanlış yere atmışız..

my way

Adsız dedi ki...

arkadaşlar salı günü olumlu bir haber alabilirmiyiz.toplantı ve konusunu nasıl öğrenebiliriz.2121

User dedi ki...

Teşekkürler sn my way savcılığa mahkemeden önce duyurulmuş olabilirmi yoksa mahkeme sonundamı?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.

Adsız dedi ki...

sn ncdt

savcılığa suç duyurusunda bulunulan tarih bu sürenin içinde ise yapacak bişey yok..savcılık delil vs çalışmasını tamamladıktan sonra mahkemeye dava açılır..

my way

User dedi ki...

Sn my way piyasadaki en son çek tarihinden 8 ay sonra karakola bir konuda ifade vermeye gittim hakkımda suç olsa o zaman almazlarmıydı?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.

Adsız dedi ki...

sn ncdt

karar verilir parayı ödemezsen hapis çıkar..sonra gbt araman yazılır daha sonra seni alırlar ve ya ararlar..

my way

User dedi ki...

Sağolasın sn my way kafama takıldı ceza davalarının dediğim gibi açılış tarihlerine baktım en yakın çek karşılıksız çıktıktan 10 ay sonra başlamış savcılığa duyuruyu internetten bulamadım tabiiki gidip de soramadığım :)) için bilemiyorum ..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.

Adsız dedi ki...

Karşılıksız çekler için hapis cezası

Meclis Adalet Komisyonu`nun üzerinde çalıştığı Çek Kanunu Taslağı önemli yenilikler getiriyor. Düzenlemeyle, karşılıksız çek kesene gün üzerinden hapis cezası verilecek.


Çek Kanunu yeniden düzenleniyor. Taslak metne göre, karşılıksız çekin bedeli ödenmezse çeki kesen firma yetkilileri gün üzerinden hapis cezası alacak. Cezalarda alt ve üst sınır belirlense de para cezası çekin bedelinden az olmayacak. Bankalar kişi hakkında soruşturma yapmadan çek veremeyecek. Çek suçu olan kişiye hesap açılırsa banka yetkililerine hapis cezası verilebilecek. Meclis Adalet Komisyonu`nun üzerinde çalıştığı Çek Kanunu Taslağı önemli yenilikler getiriyor. Taslaktaki önemli düzenlemeler şöyle sıralanıyor:


İşte yeni cezalar


* Bankalar, ayrıntılı soruşturma yapmadan çek koçanı veremeyecek.


* Banka, çek yasağı olan kişiye araştırmadan çek hesabı açarsa cezası hapis olacak.


* Karşılıksız çıkan çekin her sayfası için banka 370 YTL ödeyecek.


* Çekin üzerinde hangi miktara kadar bankanın sorumluluk aldığı gösterilecek. * Çek sabıkası bulunan kişi çalıştıran şirkete çek verilmeyecek. * Çekin karşılığı temerrüt faizi ile birlikte ödenirse suç ortadan kalkacak. Alt sınır artıyor


Cezalarda alt sınır 2 binden 30 bine, üst sınır ise 10 binden 150 bin YTL`ye kadar olacak. Ancak bu cezalar çekin üzerindeki bedelden az olamayacak. Ödenmediği takdirde ceza, gün üzerinden hapse çevrilecek ve şartlı tahliyeden yararlanamayacak. Taslağa göre çekleri imzalayan değil şirket sorumluları ceza alacak. Düzenlemeye göre, çekin sahibi çek ödenmeden bankaya gidip çekin ödenmesini durdurabilecek ancak bu durumda çek sahibi karşılıksız çek verme hükümlerine tabi olacak.

Adsız dedi ki...

1
2009/15

Kırşehir 1. Asliye Ceza Mahkemesi
13.12.2004 günlü, 5275 sayılı Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun’un 106. maddesinin 26.2.2008 günlü, 5739 sayılı Yasa’nın 5. maddesiyle değiştirilen (9) numaralı fıkrasının birinci tümcesinin iptaline karar verilmesi istemi.
İlk
İtiraz
2
2009/16

İzmir 1. Fikri ve Sınai Haklar Ceza Mahkemesi
24.6.1995 günlü, 555 sayılı Coğrafi İşaretlerin Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 24. maddesinin (a) ve (c) bentleri tümcesinin iptaline karar verilmesi istemi.
İlk ve Esas
İtiraz
3
2009/17

Düzce 1. Sulh Ceza Mahkemesi

1- 26.9.2004 günlü, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 50. maddesinin (3) numaralı fıkrasının,
2- 4.12.2004 günlü, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 231. maddesine 6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Yasa’nın 23. maddesi ile eklenen (7) numaralı fıkrasının,
iptallerine karar verilmesi istemi.
İlk ve Esas
İtiraz
4
2009/18

Sakarya Çocuk Mahkemesi
26.9.2004 günlü, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 50. maddesinin (1) numaralı fıkrasının (f) bendinde yer alan “… gönüllü olmak koşuluyla …” ibaresinin iptaline karar verilmesi istemi.
İlk
İtiraz
5
2009/19

Şarkışla İcra Hukuk Mahkemesi
1- 17.7.1964 günlü, 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu’nun 121. maddesinin, 24.6.2004 günlü, 5198 sayılı Yasa’nın 17. maddesiyle değiştirilen birinci fıkrasının,
2- 31.5.2006 günlü, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 93. maddesinin, 17.4.2008 günlü, 5754 sayılı Yasa’nın 56. maddesiyle değiştirilen birinci fıkrasının,
iptallerine karar verilmesi istemi.
İlk
İtiraz
6
2007/14

İstanbul Milletvekili Ali TOPUZ, Samsun Milletvekili
Haluk KOÇ ile birlikte 124 milletvekili
6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Çeşitli Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun’un;
1- 21. maddesiyle değiştirilen, 4.12.2004 günlü, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 150. maddesinin (3) ve (4) numaralı fıkralarının,
2- 22. maddesiyle değiştirilen 5271 sayılı Yasa’nın 171. maddesinin (2), (3), (4) ve (5) numaralı fıkralarının,
3- 23. maddesiyle 5271 sayılı Yasa’nın 231. maddesinin;
a- Değiştirilen başlığında yer alan “… ve hükmün açıklanmasının geri bırakılması” ibaresinin,
b- Eklenen (5), (6)., (7), (8), (9), (10), (11), (12), (13) ve (14) fıkralarının,
4- 24. maddesiyle değiştirilen, 5271 sayılı Yasa’nın 253. maddesinin,
5- 25. maddesiyle değiştirilen, 5271 sayılı Yasa’nın 254. maddesinin,
6- 30. maddesiyle, 23.3.2005 günlü, 5320 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkında Kanun’un başlığı ile birlikte değiştirilen 13. maddesinin,
iptallerine ve yürürlüklerinin durdurulmasına karar verilmesi istemi
Esas
İptal

7
2007/9

Boğazlıyan Ağır Ceza Mahkemesi

4.12.2004 günlü, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun, 6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Yasa’nın 21. maddesiyle değiştirilen 150. maddesinin (3) numaralı fıkrasının iptaline karar verilmesi istemi.
Esas
İtiraz

8
2007/42

Tufanbeyli Asliye Ceza Mahkemesi
4.12.2004 günlü, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 231. maddesinin, 6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Yasa’nın 23. maddesiyle eklenen (7) numaralı fıkrası ve (11) numaralı fıkrasının ikinci tümcesinin iptaline karar verilmesi istemi.
Esas
İtiraz

9
2007/43

İzmir 22. Asliye Ceza Mahkemesi
23.3.2005 günlü, 5320 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkında Kanun’un 6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Yasa’nın 30. maddesiyle değiştirilen 13. maddesinin (1) numaralı fıkrasının “Bu ücret, yargılama giderlerinden sayılır” biçimindeki son tümcesinin iptaline karar verilmesi istemi.
Esas
İtiraz

10
2008/23


Türkoğlu Sulh Ceza Mahkemesi
4.12.2004 günlü, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 231. maddesine, 6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Yasa’nın 23. maddesiyle eklenen (7) numaralı fıkranın ”… ve kısa süreli olması halinde seçenek yaptırımlara çevrilemez.” bölümünün iptaline karar verilmesi istemi.
Esas
İtiraz

11
2008/45

Şuhut Asliye Ceza Mahkemesi
4.12.2004 günlü, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 231. maddesine, 6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Yasa’nın 23. maddesiyle eklenen (8) ve (12) numaralı fıkraların iptallerine ve yürürlüklerinin durdurulmasına karar verilmesi istemi.

Esas
İtiraz

12
2008/106

Kara Kuvvetleri Komutanlığı 2 nci Ordu Komutanlığı Askeri Mahkemesi
4.12.2004 günlü, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 231. maddesinin;
1- 6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Yasa’nın 23. maddesiyle eklenen ve 23.1.2008 günlü, 5728 sayılı Yasa’nın 562. maddesiyle değiştirilen (5) numaralı fıkrasının,
2- 6.12.2006 günlü, 5560 sayılı Yasa’nın 23. maddesiyle eklenen (6) ve (12) numaralı fıkralarının,
iptallerine karar verilmesi istemi

BİZİ İLGİLENDİREN BİR DURUM VARMI İNCELERMİSİNİZ ARKADAŞLAR

Adsız dedi ki...

2006 da hazırladıkları yasa metni ile aykırılıklar ortadan kaldırılarak üst sınır 150 bine çıkmış..

bu geçseydi unutulmasaydı vay halimize..

my way

Adsız dedi ki...

slm
arkadaşlar nasılsınız?

ekm2510 dedi ki...

Sn 21 tşk ederim , iyi olmaya çalışıyoruz.

Adsız dedi ki...

haftaya inşallah hepimiz daha iyi olacağız

Adsız dedi ki...

herkese merhaba
tv de yeni bir program ya da yeni bir gazete haberi falan var mı?

tolga

Adsız dedi ki...

sayın myway unutmayın kı daha oncede ust sınır 80000tl ıdı.ama sonuclar ortada.730 gun karsılıgı gunluk 100tl.mantıksal dusunursen 73000tl para cezası gorunuyor.ama ısın rengı oyle degıl.yorum beklıyorum............emır

Işık Erdemli dedi ki...

selamlar herkeze

nasılsınız arkadaşlar

Adsız dedi ki...

bence arada yoklama yapalım sayın tlgerd kim var kim yok bilelim belki problemi olanlar vardır bu niye yok dersek bir yakını bilgi verir

tolga

Işık Erdemli dedi ki...

sn kaderein durumuna üzüldüm
geçmiş olsun

sn kader

anlıyorum durumunuzu fazla üzmeyin kendinizi güzel günler yakında biraz daha sabır

oğlunuzun ihtiyacı daha çok olacaktır size bu işler bititnce emin olun ve ayakta kalın

ekm2510 dedi ki...

a.s

Işık Erdemli dedi ki...

yapalım sayın tolga

arkadaşlar kimler çekini ödeyemedi
parmak kaldırsın :)))

Adsız dedi ki...

sn emir

kanun sündürülmeden uygulansa zaten ortada bir sorun olmayacaktı tck 2.maddede kıyas yapılamaz der..fakat 3167 sk16/1 maddede ki kanunla tck 52 deki durum kıyas değilde nedir açıklayacak biri varsa bende anlayacağım..

my way

Adsız dedi ki...

Karşılıksız çek davaları mahkemeleri kilitledi
Kriz yüzünden hem esnaf hem tüketici kan ağlıyor. Çekler karşılıksız çıkıyor, tüketici bankalara olan kredi ve kredi kartı borcunu ödeyemiyor. İcra müdürlükleri ise savaş alanı gibi

Küçük esnaf, “karşılıksız çek” davaları nedeniyle mahkemelere taşınıyor. Türkiye genelindeki icra müdürlükleri ile asliye ceza mahkemeleri, karşılıksız çek ve senet davaları dolayısıyla kilitlenirken, karşılıksız çıkan çek sayısının son 6 ayda 5 kat arttığı belirtiliyor. 1000 TL’lik çeklerin bile dava konusu olduğuna işaret eden icra avukatları, kriz ile birlikte dolandırıcılık ve sahte çek suçlarında patlama yaşandığına dikkat çekiyor. Patlama yaşanıyor Merkez Bankası verilerine göre, karşılıksız çek sayısı şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 53,1 artarak 149 bin 186’ya çıktı. Bu artış, icra müdürlükleri ve icra davalarına bakan Asliye Ceza Mahkemeleri’nde “kaos”a neden oldu. Avukat Serdar Seratlı, son 6 ayda karşılıksız çek davalarında yüzde 100’den fazla artış yaşandığını belirterek, “Özellikle matbaacılık, tekstil ve demir-çelik sektöründen çok dava oluyor. Bin TL’lik çekler bile geri dönüyor ve dava konusu oluyor” dedi. Seratlı, çekini ödemeyen şirket sahiplerinin “Kriz nedeniyle işlerim çok kötü. Bu yüzden ödeyemedim. Para kazanır kazanmaz ödeyeceğim” diyerek savunma yaptığını, ancak yasa gereği haciz işleminden kurtulamadığını dile getirdi. Durum içler acısı Avukat Mehmet Şerif Sağıroğlu da krizin baş gösterdiği ekim-kasım aylarında 200 bin karşılıksız çıkan çek varken, şu an bu rakamın 1 milyonu aştığını söyledi. Davalar nedeniyle icra müdürlüklerinin “içler acısı” durumda olduğunu vurgulayan Sağıroğlu, “Eskiden kesinleşmiş icra takiplerinde sabah icra müdürlüklerine gelir, öğlen hacze çıkardık. Şimdi icra müdürlükleri randevu usulü çalışıyor. Haciz için neredeyse 1 ay sonraya süre veriyorlar. Bu durum adaletin zamanında tecelli etmesini de engelliyor. Şu anda Asliye Ceza’ların iş yükünün önemli kısmını bu davalar oluşturuyor” dedi. Avukat da alamıyor Krizin derinleşmesi ile sahtecilik, dolandırıcılık gibi ekonomik suçlar inanılmaz bir şekilde artığını dile getiren Avukat Mustafa Gökhan Ahi ise, son dönemde ceza mahkemelerinin adam öldürme ve gasp davalarından çok çek sahteciliği, sahte belge tanzimi ve dolandırıcılık gibi mali suçlara baktığını kaydetti. İcra davalarında yaşanan artış, avukatların işlerinde de artış sağladı. Ancak “ödeme” sorunu avukat ücretlerine de yansıyor.

fahrettin (kocaeli)

Işık Erdemli dedi ki...

sayın ekm2510

a.s. ne demek anlaymadım

ekm2510 dedi ki...

Aleyküm Selam tlgert
a.s

Işık Erdemli dedi ki...

sn ekm2510

kafam durdu sinirlrim iyicene gerilmiş durumda
kusura bakmayın

bazen anlamsız sorularda sorabiliyorum

aleyküm selam

a.s

Adsız dedi ki...

cüneyt abi oralarda mısın yeni yorum var mı abi?

tolga

Adsız dedi ki...

selam tlgerd

ekm2510 dedi ki...

yoklama yapalım......ben buradayım görüldüğü üzre..Herkesede selamlar saygılar....

Adsız dedi ki...

ödeyin ülen paranızı ibneler.
tefeci.

Işık Erdemli dedi ki...

sn my way

ne yapalım bugün

nerelere mail atsak boş duruyouz hepimiz sanıyorum

malum biryerde kıpıdayamıyoruz

Adsız dedi ki...

ödeyin ülen paranızı ibneler.
tefeci.

Adsız dedi ki...

adsız bırak olum dalga geçmeyi

tolga

Adsız dedi ki...

ödememiyoruz ulen paramızı ibne tefeci

Adsız dedi ki...

parayı çıtır çıtır alırken biz baba oluyoz ödeme zamanı gelincede kıvırıyonuz.
ödeyin ulen paramızı.
tefecei.

Işık Erdemli dedi ki...

nedense hep böyle adamlar çıkar
herkez konuşureken oraya atarlar kendilerini
komik duruma düşerler,fikirsiz,düşüncesiz ve cahillerdir

Adsız dedi ki...

kan emici vampir.ibne sensin.İbnenin tarifi insanların zor durumundan çıkar sağlayan demektir.Sorsam elhamdülillah dersin.Bide utanmadan faiz alıp,ocak söndürüp çoluk çocuğuna yediriyorsun.Sordukları zaman da iş adamıyım diyorsun.Ne iş yapıyorsun diyenlere ne diyorsun.TEFECİYİM diyormusun.Sen yaptığın işi bile inkar edenlerdensin.Utanmadan bide cevap yazarsın şimdi.

Adsız dedi ki...

eger kendı mumdetnamemızı gozonune alırsak,tamam730gun vermıs ama yatar gun.yanı odeme yapmıycaksan bukadar yatacaksın,ancak odeme yapmak ıstıyorsan tamamını odeyeceksın.anladıgım kadarıyla mahkemenın verdıgı gun=100tlden.ya bunlar bu yasanın ne dedıgını anlamıyor,yada bız cok duz mantık yurutuyoruz.cunkı,eger odeyeceksen nıye devlete odeyesın kı.para buldun dıyelım,gıder alacaklılarla anlasırsın.dosya kapatırsın.ben bısey anlamadım bu ısten.sayın myway bırde dıkkatınızı cektımı bılmem sartlı salıvermeyıde kaldırıyor.bunun altından hıc hayırlı seyler cıkmayacak. EMIR

Adsız dedi ki...

para alırken sana baba,mı dediler.SENİN GİBİ BABA olmaz .Baba koftiden yazı yazmaz senin gibi.Eline ,diline hakim olamayan adamdan ( pardon tefeciden )BABA değil,İBNE BİLE OLMAZ

Adsız dedi ki...

ulan adsız.madem öyle niye geldin benden para istedin ozaman.ibnelik yapma şimdi öde parayı.
tefeci

Adsız dedi ki...

sn emir

çek suçunda zaten şartlı salıverme ya da erteleme yok..borcunu ödeyemeyen direk devlet tarafından alacaklının kucağına atılıyor..bu da başka bir yanlış..

mahkemeler tahsilatçı vaziyetinde..alacaklıya git ne derse yap davayı kaldırsın başka yapacak bişey yok..böyle yasa hangi hukuk kuralına uyar bilmiyorum..

zaten adem sözüer bunu anlattı ama nafile

my way

Adsız dedi ki...

BAKTIM SENDE SAF TİPİ VAR.NE YAPAYIM İSTEDİM VERDİN SENDE.NASIL OLSA AF ÇIKACAK,YATMAYACAĞIM İÇERDE.İSTESEM BİR DAHA VERİRSİN SEN

Adsız dedi ki...

ben hiçdeğilse tefeciyim diyorum.ya sen adsız korkak.
belli ki bize çok borcun var senin.
şimdide ıtur bekle yargıtay kararını.parayı öde parayı.ibnelik yapma.
tefeci

Adsız dedi ki...

tefeci hoş geldin A.S

Adsız dedi ki...

ulen adsız seninki organize suç olur o zaman.beni saf görüp para almışın öyle mi.peki o zaman dağa kaldırınca seni altına kaçırma o zaman.dağda beklersin yargıtay kararını o zaman.
tefeci

Adsız dedi ki...

arkadaşlar

küfürlü yazı yazan insanlarla polimiğe girmeyin

adsız olarak cevap vermeyin
küfürlü cevap vermeyin

Adsız dedi ki...

SEN UYANIKSINYA..BANKA BANA PARA VERMEDİ,PİYASA MAL VERMEDİ,SEN UYANIKSINYA--BANKADAN DAHA FAZLA KAZANACAKSIN YA-VERGİDE VERMEYECEKSİN---SAĞDA SOLDA FAİZLE ALDIĞIN ARABALARLA CAKA SATACAKSIN-YOOOOOOO O KADAR DEĞİL , SEN OLSA OLSA TEFECİ DEĞİL,SÜPER KERİZ OLURSUN ,UTANMADAN CEVAP YAZIYORSUN BİDE

ekm2510 dedi ki...

Sn Adem SÖZÜER hocanın mail,ni aradım ama bulamadım..

Adsız dedi ki...

SAYIN MYWAY ,SARTLI SALIVERME VAR.ORDA YANILIYORSUNUZ.MUMDETNAME ELIMDE ESIMIN SARTLI SALIVERMESI 27 5 2010 OLARAK YAZILMIS.SIMDI BUNUDA KALDIRIYOR.ONU ANLATMAK ISTEDIM.BUNDAN SONRASI IYICE KARMASA........EMIR

Adsız dedi ki...

dağa çıktığın zamanda aynı şeyleri söyle göreyim ibne adsız.
öde parayı.ibnelik yapma o kadar
tefeci

Adsız dedi ki...

my way
bu siteyi hack lasakmı acaba
madaratör olurda biter bu polemikler

Adsız dedi ki...

WAY WAY ABİ BENİM AVUKATIN SÖYLEDİĞİ 10 MART TARİHİ HAKKINDA BİR GELİŞME VARMI HERHANGİ BİR DUYUM 3434

Işık Erdemli dedi ki...

sn tefeci

hoş geldiniz
öğrenmek istediğiniz birşey varsa
sorularınızı bekliyoruz
bu sitede herkez borçlu ve alacaklı durumda zten alacaklar alınmadığı için ödemeler yapılamadı

ama burdaki alacaklı insanlarda sizin gibi olaya direk küfür ederek başlamıyor
sorunuz varsa yanıtlayalım

Adsız dedi ki...

CÜNEYT ABİ ADALET .ORG DA 10 MART LA İLGİLİ BİR GELİŞME VARMI

Adsız dedi ki...

cüneyt abi hoşgeldin bir gelişme var mı abi şöyle hayırlı bir haber

saygılarımla

tolga

ekm2510 dedi ki...

Sn Cuneyt,Sn my way gerek yok biz kendi işimize bakalım.Araştırmaya devam edelim.

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

bir tane hıyar için bu kadar insana zarar vermek olmaz tck 241.maddeyi okusun otursun demi ama..

my way

sn3434

benim bildiğim bi haber yok..

my way

Adsız dedi ki...

Prof.Dr. Adem SÖZÜER
hukuk_dekan@istanbul.edu.tr
Tel: 0212 440 01 05
Faks: 0212 512 41 35

Adsız dedi ki...

Tefecilik
MADDE 241. - (1) Kazanç elde etmek amacıyla başkasına ödünç para veren kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

my way

Adsız dedi ki...

Tefecilik

Madde 241 - (1) Kazanç elde etmek amacıyla başkasına ödünç para veren kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

«En Eski ‹Eski   11601 – 11800 / 22646   Yeni› En yeni»

Yeni anayasa yapılmalı mı?

AKP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?

DTP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?