MADDE 33 - SUÇ VE CEZALARA İLİŞKİN ESASLAR

Suç ve cezalara ilişkin esaslar
Madde 33- (1) Suç ile ceza ve ceza yerine geçen güvenlik tedbirleri ancak kanunla konulur. Kimse, işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanunun suç saymadığı bir fiili gerçekleştirmesinden dolayı cezalandırılamaz ve kimseye suçu işlediği zaman kanunda o suç için konulmuş olan cezadan daha ağır bir ceza verilemez.
(2) Suç ve ceza zamanaşımı ile ceza mahkûmiyetinin sonuçları konusunda da birinci fıkra uygulanır.
(3) Suçluluğu kesin mahkeme kararı ile hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz.
(4) Hiç kimse, kendisini ve kanunda gösterilen yakınlarını suçlayan bir beyanda bulunmaya veya bu yolda delil göstermeye zorlanamaz.
(5) Ceza sorumluluğu şahsîdir.
(6) Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkonulamaz.
(7) Ölüm cezası ve genel müsadere cezası verilemez.
(8) Kamu İdaresi, kişi hürriyetinin kısıtlanması sonucunu doğuran bir müeyyide uygulayamaz. Türk Silâhlı Kuvvetlerinin iç düzeni bakımından bu hükme kanunla istisnalar getirilebilir.
(9) Uluslararası Ceza Divanına taraf olmanın gerektirdiği yükümlülükler hariç olmak üzere, vatandaş, suç sebebiyle yabancı bir ülkeye verilemez.

22.646 yorum:

«En Eski   ‹Eski   14201 – 14400 / 22646   Yeni›   En yeni»
mağdur07 dedi ki...

MY WAY kardeş tmm verin tel nosunu arayayım bide bumin dogrusöz kimdi kısaca bi bilgi verinde pot kırmayayım...

mağdur07 dedi ki...

ASLI HANIM bu yargıtay toplantısı değilmi dediğin...çekle ilgili yani

Adsız dedi ki...

Sızlamaz niye sızlasın ,

Şimdi hemen örneklendireyim sana.Bir doktor hastası masada kalıp ölünce oturup o ölen hastanın cocugu karısı gibi düşünüp aylarca içinden cıkılamaz bir depresyona giriyormu?Hayır girmiyor.Doktor arkadaşlarım artık insan vucudunu bir masa sandalye gibi gorduklerinden bahsediyorlar, duygualr ön plana cıkarsa bir tane bile ameliyat yapamayız diyorlar.

Bu örnekte ki gibi yargı mensupları kimsenin derdini , acısını , sıkıntısını düşünmez zaten düşünemez yargıda vicdan muhasebesi yapılmaz.Kanun hükmünde ne görüyorsa onu yazar geçer.Adam içeride 10 sene napar veremmi olur kansermi olur gibidüşüncelere girmezler girerlerse her kararlarını etkiler bu.Aynı doktorlar gibi onlarda kişiyi sadece bir eşya gibi görmek durumundalar.

Diyeceksinki e kanun yok içleri sızlamıyormu? Hayır sızlamaz bence çünkü puan sistemi , kendi evladı , ailesi gelecegi daha önce gelir herkesin.Herkes kendini düşünür bu bir gerçektir.Yolda kaza yapacakken her sürücü kendine yakın olmayan yerden vurması için manevra yaptırır arabaya bu bir içgüdü.Vicdan muhasebesi yapıpta evde eşine ben bugün 3 infaz verdim ama çek yasası gecerli degil hanım , yani bu infazları vermemem lazımdı çok sıkıntılıyım diyen varmıdır hiç bilemiyorum.En kolayı şu an başları ağrıtmayacak bir karar vermek.Derine girmemek.Ne diyor 3167 16-1 çek miktarı kadar Adli para cezası.Yazanı verir gecerim eğer yanlışsa zaten bir üst mahkeme düzeltsin diye bir sistem var.İşte bu sistem dolayısı ileyargı işleyemez halde.


R.C

Adsız dedi ki...

Aslı hanım bugune kadar sizin yazılarınızda bir fantazi bir abartı görmediğimi belirtmek isterim.Herkesi aşagı yukarı tanıdık hepimiz.İnşallah duyum doğru şekilde olurda bizde haftayı rahat kapatırız.

Sayın My Way sende gene temyiz etmemiş bende davalara girmemiş hiç...ama ben yapacagımı bilirim şu iş bitsinde bi.


R.C

Unknown dedi ki...

Sayın ANKARA HUKUKLU,

ben bayiliğini yaptığım bir firmaya sipariş çeki verdim ve sözleşme yaptım sözleşmemde bu çeklerin mal karşılı olduğu ve hiç bir şekilde başka bir amaçla kullanılamayacağı açık seçik yazıldı avukatıma yazdırdım fakat diztrübütör firma bu mallaları bana vermedi,ği gibi bu çekleride ekonomik nedenlerden dolayı değişik faktorig firmelerina kırdırmış ft karşılığı ama bu ft lar hayal tabi faktornler benide arayıp hiç sormadılar siz bu firmadan hakikaten bu malları aldınızmı diye yani benim çekimi kırmiş paraya çevirmiş alan razı veren razı ve firma battı benim çeklerimde 2007 tarihli çekler 7-8 adet ilk davada banada ceza kestiler hatta ben avukatla bir yasa var şimdi aklıma gelmiyor ticaret makkemisine başvurduk defterlerimizin incelenmesi için uzun mesele bir bilirkisiden borcu yoktur diye rapor geldi yani kısaca sözzleşme var elimde ben karşı tarafa güvenip çeklerimi mal alacağim diye sözleşme karşılığı verdim çekler yazıldı anlattığm sebeplerle bu durumda 4 tane çekim temyizde diğerlerini davaları devam ediyor düşüncelerinizi yazarmısınız saygılar sunarum

Adsız dedi ki...

mağdur07 teli bulamadım..ama gökhan taşkın 0 2122568282 belki sayende bir haber yaparlar ..

my way

Adsız dedi ki...

alı hanım avukatınız bu bilgiyi nerden almış acaba ? umarım dediğiniz gibidir.çocuk colunda yeriğine su sepilir artık.

Adsız dedi ki...

mağdur07 ceza genel kurulu tel 0312 416 10 61

Adsız dedi ki...

arkadaşlar merhaba biz biraz önce avukatı aradık.geçen hafta yanına gittiğimizde bize af ilgili kararın çarşamba günü demişti.biraz önce annem konuşmuş dün toplantı vardı bir şey çıkmadı demiş avukatta bugün saat 2 de demiş daha önceki yazılrımda belirtmiştim avukatın cgk da arkadaşları olduğunu söylemişti.ne kadar doğru göreceğiz

aslı


ben bunu dünde yazmıştım.biz topalntıların salı ve cuma olduğunu biliyorduk fakat avukat bize daha geçen hafta karar için çarşamba günü demişti ve en geç cuma günü açıklanır demişti.

avukatıma güveniyorum çünkü eski hakim ve savcılık yapmış biri geçen hafta ankaradaydı cgk da arkadaşı olduğunu söylemişti.çok yoğun baskı olduğunu cgk bu karar neredeyse her gün toplantığını af çıkartacakalarını sadece alacaklıların durumunu görüştükleri.

inşallah hepsi doğrudurda bu işkenceden kurtuluruz.

tşk. aslı

Adsız dedi ki...

aslı hanım,ınsallah avukatınız yanıltıcı olmaz.ancak yınede bızımle paylastıgınız ıcın tesekkurler.yarın sızden gelecek haberı beklıyoruz.emır

Adsız dedi ki...

telefon no bulamadım bende.sıtesıne bakıyorum.yorum yapacagımız bıryer var mı dıye.emır

Adsız dedi ki...

Sayın Aydın ,

Büyük ihtimal o davanız menfi tespit davası.Eğer factoringlere sunulan faturalar sizin defterlere işlenmemişse ki sanıyorum işlenmemiş kesin kazanırsınız o davayı.Çeklerle ilgili ise sıkıntı var.Şöyle ki çekleri birşey karşılığında vermiş olsanızda olmasınızda çeklere atmış oldugunuz imzalar sizin bankada paranız oldugunu gösteriyor ve kanun eger bankada para yoksa karşılıksız çektir diyor suç teşkil ediyor.Diğer davanın sonucu ile çek davanızı birleştirebilirmisiniz yani etki ettirebilirmisiniz tam emin değilim.Ama hakim ben çeke bakarım çekte karşılıksız diye düşünüp cezaya hükmedebilir.Büyük ihtimalle yargıtaydan bozulur diye düşünüyorum fakat yinede karşılıksız çek keşide etmek ayrı bir suç olarak düşünülüyor.Yani banane senin mal alım satımından sen imza atmışsın önce ödeseydin karşılıksız bırakmasaydın sonra karşı tarafa dava acsaydın denilebilir..Bu ne biçim mantık diyeceksin malesef çek kanunun komple mantık dışı zaten.

R.C

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar bugun herkes ümitli haberler veriyor.bende vereyim istedim. ama haber değil yorum.şu yeni çek kanunu ile ilgili.beyler bayanlar lütfen yapmayın my wayın da dediği gibi o kanun 3 yıldır orada duruyor. tgrt haberde alt yazı geçtiğinde ''çekte hapis cezası kalkıyor...''' diye yazmıştı ki bu haberin kaynağı sn zafer çağlayanın vermiş olduğu demeçlerle yapılmıştı.o kanun meclise gelse bile 50 kere değişir.zaten lehte de uygulanamaz.sıkmayın canınızı allah bizimle beraber


jenardi

Adsız dedi ki...

herşeye inanmayı bırakın böyle duyumların aslı fesli olmaz aslı astarı olmayan şeylere inanmayın.benide çıldırtmayın.işinize bakın.umut taciri bu manyaklar.

Adsız dedi ki...

ve ayrıca şunu sölim genişleyen petrol fiyatlarıyla 2002-2007 yılları arasında bir şey yapmadan yabancı sermayeyi ülkeye çekip,ekonomi harika,şu kadar büyüdük,bu kadar büyüdük diyen hükümetin,artık yapacağı bişey kalmamıştır.merkez bankası ne kadar dövüz satarsa satsın ,ne kadar önlem paketi açıklanırsa açıklansın,artık geriye dönüşü olmayan ve hükümetler devirecek bir krizin içine girdik.


jenardi

Adsız dedi ki...

Aslı hanım ,

Duyumlar doğru olabilir.Mantıklı olan zaten sadece alacaklıların durumun görüşmeleriydi.Yani dosya düşmesin hapis kalksın ama alacak şeklinde devam etsin gibi olmalıydı ki bu söylediğiniz söyle birebir bunu tutuyor.İnşallah hayırlı haberler vereceksiniz merakla bekliyoruz.

R.C

Unknown dedi ki...

sayın R.C

evet menfi tespit davası açtık...:(((( defterler incelendi ve borcum olmadığı mal almadığım o ft ların benşim kayıtlarımda olmadğı anlaşıldı zaten karşı taraf defterlerini bile getirmedi bu durmda işim yinede zor yani....

Işık Erdemli dedi ki...

arkadaşlar

01 01 2009 dan bu güne kadar süre içersinde gelişen olayları bir düşünürsek devletin izlemiş olduğu politika sanki taşları yerine koyuyor gibi geliyor.
yılın başından itibaren hükmünü yitirmiş ve tck ya uyarlanması yapılmamış bir çek kanunu var. bunu izleyen gelişmeler asliye cezaların bir kısmı cezaya devam edip bir kısmıda uyumu yapılıp çıkacak çek yasasını beklemek olup mahkeme tarihlerini ileri tarihe atmak oldu .verilen cezayı ve infaz
aşamasındaki kararları red edip itirazı üst mahkemesi olan ağır cezalara götürdü. bunalrın içinde kabul eden ender asliye ceza makemelerinin karalarını da gördük .bu gelişmelerin sonucu olarak yargıtayın karşı oyları olmasına rağmen onadığı 2 dosyayada şahit olduk ki bunun sonucu olarak tartışmalar yargı içinde büyüdü ve olay ceza genel kuruluna kaldı aradan 2 ay zaman dilimi geçmeden arka arkaya
sakarya 1.ağır cezadan beraat kararı alındı. bu kararda önce 5838 saylı kanunla çek kanununa 31 12 2009 sonuna kadar çekler bankalara zamanında ibraz edilecek dendi
en son olarakta dün itibariyle çek yasa tasarısı başbakanlığa sevk edidi

sene başından itibaren hükmünü yitirmiş bir çek kanununa 31 12 2009 a kadar vadesinde ödenecek hükmünü sokarak ileri vadeli çekleri yazdırılmasının önüne geçti aynı zamanda çekte vade olur tartışmasını da başlattı ki bu şu anlam taşmaktaydı bu zamana kadar vadesinden önce yazılan çeklere ceza kabiliyeti uygulanamaz
bu kavram aynı zamanda yeni çek yasa tasarısının içinde bulunan bir gerekçe olarak ta karşımıza çıkıyor.kısaca bu sene içinde olan ileri vadeli çekleri yeni çıkacak kanuna uygulaması acısından bir düzenleme yaptı.

böylelikle 2009 yılı içinde ileri tarihli çekler vadesindan önce bozduralamayacağı için çıkacak kanunun hükümleri içinde kalacak ve karşılıksız kalırassa yeni taslağa göre kast aranacak ki bu da ispatlanması zor bir durum olacağından hapis cezası eski haliyle ki gibi çabuk verilemeyecektir
düzenlemesi yapılmayan kanunun dışında kalan karşılıksız çekleri
yani bizim durumuzda olan kişileri bu durumun dışında bıraktı ki cgk kararıızaten bizi bir hapis cezasıyla karşı karşıya bırakmayacağını bildikleri için
cgk kurulu bu gelişmelerden habersiz olmadığını düşünürsek lehe karar vermesi açısından artık
bütün taşlar yerine oturduğu kanısına varılabiliniyor.artık ağır ceza mahkemelri de bu durumu cözme acısından da lehte bir uygulamaya gecmişken ve kanunun başbakanlığa yeni bir düzenlemeyle ve gerekçelerde yazılı 5237 sayılı kanuna uyumlu hale getirilmiş olması gerekçelerde açık açık yazılmasından sonra artık cgk kurulun cok yakn bir zamanda karar vermesi içten bile değil
diye düşünüyorum

Adsız dedi ki...

sy.13:38
ben tarih vermiyorum.(13şubat 19 şubat 10 mart falan filan)

ben az ama öz konuşurum.bilgi olamdan hiç bir şey yazmam.

ama demek ki sürekli doğru veya yanlış sürekli bir şeyler yazmak gerekliymiş gündemde kalabilmek için.

o zaman bundan sonra herkezin bildiği kendini.ama yazdıklarım için emin olun avukattan birebir.fakat sizi kandırıyorsam allah 2 aydır içerde yatan ablama 8 yaşında ki çocuğunun yüzünü göstermesin.

tşk.saygılar.

aslı

Unknown dedi ki...

sayın R.C
BEN SÖZLEŞMEYİ TEMMUZ /2007 DE YAPTIM ÇEKLER KASIM ARALIK AYLARI İÇERSİNEYDİ BU FİRMA EYLÜL GİBİ AMMALRI BİZE TESLİM ETMEK ZORUNDAYDI YURT DIŞINDAN GETİREMEDİ ZORA DÜŞTÜ VE ÇEKLERİ KIRDIRDI BU FİRMANIN BATTIĞIĞI DUYANLARDA FAKTORİNGLER VADESİNDEN ÖNCE YADA VADE GÜNÜNDA ÇEKLERİ YAZDIRDILAR V.S

Adsız dedi ki...

ya bişi sorcam bu factoringler de yazılan çeklerinizi dava ediyormu?

jenardi

mağdur07 dedi ki...

jenardi en pisi factoringler zaten resmi tefeci onlar...

Adsız dedi ki...

SN MY WAY gökhan beyle bumin bey kimdirler ona göre arayacagım...

Unknown dedi ki...

ben borcum yoktur diye onlara dava açtım....elimde sözleşme var m al almadım diye hem onlara hem çeki verdiğim firmaya...faktoringler le konuştum benim malı almadığımı böyle bir ft olmadığını anladılar ama onlar çok güçlü ne yapabilirim..kandırıldıklarını anladılar ve onlarda suçlu çünkü faktoringlerin kuruluş amacında kesinlikle ft karşılığı yapılacak işlerde ilgili firmayı aramaları ve böyle bir ilşkinin(ft olayının)doğruluğunu sorşturup ondan sonra işlem yapmaları gerektiği yazılı...ama onlar beni hiç aramadı..

Adsız dedi ki...

sn aslı

haber vermek,buradaki insanları desteklemek bizim görevimiz,insanlık görevi.bu tür sataşmalar o insanların okuduğunu anlama kabiliyetinin olmamasından kaynaklanıyor.

bura da sizin yaptığınız aldığınız bir duyumu aynen aktarmanız ,daha önce pervin hanım da bunu yaptı onada sataşanlar oldu,

ama şu bir gerçek bu ülkede basın bile bu konuya bir açıklama yapmıyor,yapamıyor ve kimse gün veremez,bunu anlamaktan yoksun ,kuş beyinlilerin yazdığı yazıları kafanıza takmayınız..

ve bilgileri aktarmaya devam edelim sonuçta burada birkaç provakatör dışında bir çok insan bilgiye hasret..ablanız inşallah çıkacak,bu hepimizin başına gelen sosyal bir felaket ama yolumuz düze çıkıyor..emeğiniz ve paylaştığınız için teşekkürler..

my way

mağdur07 dedi ki...

MY WAY kardeş gökhan bey ve bumin bey kimdi,ona göre arayacagım..tabii ulaşabilirsem

Adsız dedi ki...

gökhan taşkın flaşh tv de gece hattında hergün yayında..

bumin doğrusözün telini bulamadım ama referans gazetesi yazarı..

my way

Adsız dedi ki...

Uzun bir süredir piyasayı allak bullak eden KARŞILIKSIZ ÇEK vermer hususu yine gündeme taşındı. Sakarya 1. nci Ağır ceza mahkemesinin ard arda üç ayrı davada tahliye kararı vermesi alacaklı kesimi ve bu işten mağdur duruma düşmüş olanları şaşkına çevirdi.


PİYASADAKİ ART NİYETLİLER NE OLACAK?



Karşılıksız çekten mağdur duruma düşen binlerce alacaklı tahliye kararının verilmesinden sonra “peki bizlerin suçu günahı ne, bizleri kim koruyacak? Anladık adamın bir çeki karşılıksız çıkmış bunda kötü niyet aranmaz. Ama aynı adamın ya da şirketin birden fazla çeki karşılıksız çıkmış ise, 150 çeki yazılmış, 250 senedi protesto olmuş ise, bu adamın hakkındaki hapisliğin kalkması demek piyasada dolandırıcı, kötü niyetli insanların aleni fink atması demektir. Böyle bir uygulama olur mu? Avrupa da böyle bir uygulama var mı? Şimdi bazı uyanık ve art niyetli piyasada iş yapanlar bol bol çek verirler ve ödemezlerse ne olacak? Yasa suçu işleyen ve piyasayı dolandırandan yana mı olacak, bu karşılıksız çek yüzünden mağdur olandan yana mı?” diye serzenişte bulunmaya başladılar.



KARŞILIKSIZ ÇEK KONUSUNDA ÇALIŞMA VARDI NE OLDU?



Takvim Gazetesinde Tüketici dostu olarak bilinen yazar FARUK ERDEM bundan bir süre önce konuyu birkaç kez köşesine taşımış ve son olarak ise şu yazıyı yazmıştı. İşte o yazısı;



Karşılıksız çek sorunu kendiliğinden mi bitiyor?



Biliyorsunuz bir süredir çek kanunundaki değişiklikler gündeme oturmuştu. Bizde bu köşede çokça yazı yazarak karşılıksız çekten dolayı hapse girmiş ya da mahkemeye düşmüş olanların mağduriyetlerini anlatıyorduk. Tabi elindeki çeki tahsil edemeyenler de mağdur olmuşlardı.



Konu tartışılıyor



Sanayi Bakanı Zafer Çağlayan öncülüğünde bu konuda yasa çalışmaları da başladı, onun müjdesini de buradan vermiştik. Dün ekonomi sayfamızda bir haber yayınladık.
Prof. Dr. Adem Sözüer bir tartışma başlattı ve Çek Yasası'ndaki cezaların yeni Türk Ceza Kanunu'na uygun hale getirilmesi için son tarihin 31 Aralık 2008 olduğunu ve bu tarih geçtiği için cezaların hükümsüz olduğunu anlatmıştı. Ardından bu haberimiz tartışmayı büyüttü. Ankara'dan arkadaşımız Şerife Üstüner, Meclis Adalet Komisyonu Başkanı Ahmet İyimaya ile görüştü. İyimaya da konuyu doğruladı ve bu durumda şu anda görülmekte olan 760 bin davanın düşmesi ve 2 bin kadar da hükümlünün serbest kalmasının yolu açıldı. Yani üstü örtülü bir 'af' geldi. İyimaya'nın açıklamalarını bugünkü haberimizde okuyacaksınız. Binlerce insan yeni yasanın çıkmasını beklerken böyle bir fiili durum ortaya çıktı. Şimdi hukukçular bu konuyu tartışıyor. Sanırız bu konuda Yargıtay'ın da bir kararı olacaktır. Çünkü, iş artık yasal düzenlemenin dışında. Çünkü, yeni bir yasa çıksa da geriye ve sanığın aleyhine işlemesi mümkün olmuyor. Bizi hapishanelerden her gün arayan yüzlerce insan için de umut ışığı doğmuş oldu.



Alacaklı korunsun



Bu arada, yeni yasa çalışmalarında mutlaka alacaklıyı da koruyacak hükümlerin olması konusunu tekrar hatırlatmak istiyoruz. Ekonomi servisi olarak bir süredir bu konuyu takip ediyoruz. Bundan sonraki gelişmeleri de sayfalarımızda aktarmaya devam edeceğiz.



TAKVİM / FARUK ERDEM







ALACAKLILAR NEDEN KORUNMUYOR, BÖYLE YASAL DÜZENLEME Mİ OLUR?



Karşılıksız çekten dolayı madden ve manen mağduriyet yaşayan kesim “KESİNLİKLE ALACKALILAR MAĞDUR EDİLMEMELİ. BUNUNLA İLGİLİDE DÜZENLEME ŞART. BİR TARAFI KURTARIRKEN, DİĞER TARAFI YIKMAYIN. BU NASIL ANLAYIŞ VE MANTIK? Zaten piyasa allak bullak olmuş. Tek çeki yazılıp ya da 2 çeki yazılıp içeri giren ile 150- 200 çeki yazılan bir mi tutulacak? Böyle bir şey dünyanın neresinde var? Bu nasıl bir adalet mekanizması? Demekteler. Çekten mağdur duruma düşen binlerce alacaklıda bu işin yanlış olduğunu ve uygulamaya devam edildiği takdirde piyasada dolandırıcılık ve sahtekârlığın artacağını söylemekteler. Yasaların tek taraflı değil, iki tarafı da koruyacak şekilde olmasını dile getiren mağdurlar, Karşılıksız çek verenlerin suçu yok, çeki alanların mı suç oluyor? Diye tepkilerini dile getiriyorlar.

12 Mart 2009 - 7:51:06 AM - Bugün

Işık Erdemli dedi ki...

sn aslı

aldığınız bilgileri bizimle paylaştığınız için teşekür ederim

böyle duyumları bu sitedinin sizin gibi takipçilerinden almak daha mantıklı olacağını düşünüyorum

bu işleri bizimler gibi kimse daha iyi takip etedemez kanısındayım

Adsız dedi ki...

Yukarıdaki haberi ben aktardım bilginize..

Anfa

Adsız dedi ki...

http://www.haberanaliz.net/detay.asp?hid=39887

Anfa

Adsız dedi ki...

sn aydın

factorinklerin peşini bırakma fatura gerçekte yoksa onların başı daha büyük belada..doğan grubuna kesilen cezayı hatırla..

büyük olabilir ama hak yerini mutlaka bulur..çek kırma sevdasına fatura olmadan işlem yapıyorlar.ya da dediğin gibi sahte faturayla hakkını ara ,herkes arasın..

my way

Adsız dedi ki...

senet verdiğimizde dolandırıcı olmuyoruz. vergiyi ödemediğimizde dolandırıcı olmuyoruz.kredi kartımızı ödemediğimizde dolandırıcı olmuyoruz. ama çeki ödemediğimizde dolandırıcı oluyoruz. devletin aradan çıkması ve banka-alacaklı-borçlu ya bırakması laızm olayı


jenardi

mağdur07 dedi ki...

MY WAY VE AYDIN KARDEŞ hiç bi factoring faturasız işlem yapmaz mümkün değil,onlar faturayı sizden değil zaten çeki onalara veren 3.şahıstan almışlardır...

Adsız dedi ki...

İyi niyetli şirket yöneticisi hapis cezasından nasıl kurtulur

SON günlerde en çok merak edilen konulardan biri de şirket yöneticilerinin, hapis cezası istemiyle sorgulanması ve yargılanmaları ile ilgili.

Yasaların, hapis cezası uygulamasında, şirketin kanuni temsilcilerini muhatap alması nedeniyle, şirket yöneticileri, işlemedikleri bir fiil veya almadığı ya da düzenlemediği bir faturadan dolayı, hapis cezası istemiyle ceza mahkemesinde yargılanabiliyor hatta hapse mahkûm olabiliyorlar.

Hemen belirtelim, burada sözünü ettiğimiz şirket yöneticileri, yapılan işlemlerle doğrudan ilgilenmeyen ya da ilgilenemeyen, vergi kaçırma kastı kesinlikle olmayan ancak kendi bilgileri dışındaki gelişmelerden, kayıtlardan ya da elemanların aldığı faturalardan dolayı güç durumda kalan yöneticiler. Yoksa, kasıtlı olarak vergi kaçıranların, en ağır biçimde cezalandırılması gerektiği kuşkusuz.

CEZADAN KURTULMA

Yasalarımızda, işlenmeyen bir fiil nedeniyle, hapis cezasından kurtulabilmek için, izlenebilecek bazı yollar yer alıyor.

1) Vergi Usul Kanunu Yönünden

Vergi Usul Kanunu’nun 333/3. maddesine göre; tüzel kişilerde, hapis cezasının sorumlusu "fiili işleyen" kişi oluyor.

Bu nedenle, fiili işleyenin kanıtlanabilmesi, kanuni temsilci açısından hapis cezası sorununu ortadan kaldırabiliyor. Şirketin, çalışanlar arasında görev ve yetki dağılımı, alınan mal ya da yaptırılan hizmetle ilgili kararın ve bunun faturasının, çalışanlardan hangisi tarafından alındığının yani fiili işleyenin kanıtlanabilmesi halinde, hapis cezasının muhatabı, "fiili işleyen kişi" oluyor. Ancak, pratikte fiili işleyenin tespiti pek mümkün değil. Özellikle, çok sayıda çalışanı olan bir firmada, belgelerin herbirinin kimin tarafından alındığını saptamak zor olduğundan, Türk Ticaret Kanunu yönünden, anonim şirket bünyesinde bir düzenleme yapmakta yarar var.

2) T.Ticaret Kanunu Yönünden

Türk Ticaret Kanunu’nun 317. maddesine göre; anonim şirket, yönetim kurulu tarafından idare ve temsil olunur. Aynı Kanunun 319. maddesine göre de; ana sözleşmede, yönetim ve temsil işlerinin, yönetim kurulu üyeleri arasında taksim edilip edilmeyeceği ve taksim edilecekse, bunun nasıl yapılacağı belirlenir. Yönetim kurulunun en az bir üyesine de; "şirketi temsil yetkisi" verilir. Ana sözleşme ile temsil yetkisinin ve idare işlerinin tamamını ya da bazılarını yönetim kurulu üyesi olan murahhaslara veya pay sahibi olmaları zorunlu bulunmayan murahhas müdürlere bırakabilmek için, genel kurula ya da yönetim kuruluna yetki verilebilir. Bu tür kayıtlar bulunmadığı takdirde 317. madde hükmü uygulanır. Burada sözü edilen murahhas müdürün, mutlaka yönetim kurulu dışından seçilmesi gerekiyor. Örneğin; mali işler ve muhasebeden sorumlu murahhas yönetim kurulu üyesi ya da murahhas müdürün belirlenmesi, iyi niyetli şirket yöneticilerini, hapis cezasına muhatap olmaktan kurtarabilir.

Yargıtay’ın görüşü de bu doğrultuda (Yarg. 11. Ceza Dairesi, 20.06.2001 Tarih ve E.2000/3350, K.2001/7004).Yargıtay kararı; "anonim şirket ana sözleşmesinde hüküm bulunması koşuluyla, temsil ve idare işlerinin, tamamının ya da bir kısmının, yönetim kurulu üyesi olan murahhaslara ya da pay sahibi olması zorunlu bulunmayan müdürlere bırakılabileceği, bu durumda da, anonim şirketin tüm yönetim kurulu üyeleri değil, temsil ve idare işleriyle görevlendirilen murahhas üyesi ya da murahhas müdürleri hapis cezasından sorumlu olacağı" yönünde.

Şükrü Kızılot
Hürriyet - 12.03.2009

Anfa

Unknown dedi ki...

sayın my vay..

avukatım var,inanın birşey soramıyorum 3-5 aydır malum parada veremedik çok zor durumdayım herkes gibi burdan duyduklarımı ona söyledim bana bir faydası olurmu gibilerinden ben merak etme yeni çıkan herşeyi biliyorum sen yakında bilirkişi raporları için para ayarla dedi..:) dediğinizi nasıl yapabilirim bu durumu avukata söylesem mi yoksa kendimmi arasam faktoringleri yada nasıl bişey yapabilirim "onlardaki ft benim kayıtlarımda yok bu kesin ...ve beni aramaları gerektiğide bilikişi raporunda çok açık bir şekilde yazılı bu rapor kesin onlardada vardır beni yönlendirseniz sevinirim ...

Adsız dedi ki...

faruk erdem yazısında medyanın ne kadar bilgisiz ve salla pati haber yaptığını görüyoruz..

hangi avrupa ülkesinde çeke hapis cezası var bunu yazmamış..

yanlı olduğu buradan belli..

ama daha öncede yazdım ..çekini ödemeyenleri idam etsinler diye yazsalar bile istemeyerek bize çalışıyorlar..

demekki alacaklının parasını devlet borçluyu hapsederek ya da idamla tehdit ederek tahsil ediverse bunlar sevinecek..

nerde eşitlik ilkesi..hani bağırıyorlardı demokrasi diye..

my way

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar yukarıdaki yorumları önemli bir içeriği olduğundan değil, sadece basın bu konuyu haber yapmaya başladı anlamında aktardım...

Selamlar

Anfa

Unknown dedi ki...

sayın mağdur07
evet haklısınız ft sız hiç iş yapmazlar ama karşı taraf ft ile çeki onlara vermiş ben bu ft karşılığı bu çeki aldım diye yani mal verdim bu çeki aldım demiş onlarda çeki alıp paraya çevirmişler burda işte beni aramaları hakikaten böyle bir ticaretin doğruluğunu teyid etmelri gerekiyordu ki kaldıki sözleşme gereği bu çekleri 3 şahıslara hiç bir şekilde mal tesliminden önce veremezler diye bir madde de vardı..

Adsız dedi ki...

hobaaaaa
tefeci geldi tefeci
ballı lokma tatlısı
tefeci

Işık Erdemli dedi ki...

sn my way sn r c

cgk dan kara lehte cıktı varsayalım

alacaklıyı koruma adına da bri karar ne şekilde cıkar sizce

veya bu konuya cgk mı karar verir??

anlam veremedim ???

Adsız dedi ki...

sayın aslı,lutfen yanlıs anlamayın kımse sızı tenkıt etmıyor.ancak sız nekadar bunaldıysanız bızlerde aynı durumdayız.sureklı hayal kırıklıgı yasamak hepımızı daha temkınlı ve savunmacı yaptı.benımde 8 yasında bır oglum var.bugun babası aradı.konusmak bıle ıstemıyor.esım 10 aydır ıcerde.artık tepkı gosterıyor.takdır szın ama yınede duyumları paylasmakta fayda goruyorum.emır

Adsız dedi ki...

sn aydın

bu konuda maliyeye şikayette bulun ve bu faturalarının araştırılmasını sağla,ayrıca kestiğin çekleri ve icraları delil olarak göster ..tarih ve nolarını ,nerde yazıldıklarını ,mudisinin fatura vermediğini belirt..onlar zaten seni kuzu kuzu bulacaklardır..

şikayet dilekçende adresin olması lazım,kendin edemiyorsan bir yakınına şikayet ettir..ihbar tazminatı bile alır yakının.dilekçeye not düşsün ihbar ikramiyesi istiyorum diye..

cezası ağır ve ikramiye cezanın % 10 u..

my way

Adsız dedi ki...

şimdi televizyonda izledim gene bir bakanı
çekten ç.kten hiç bahsetmiyor
tabi niye bahsetsinki
herşey güllük gülistenlık ülkede
kriz miş
ne krizi
teğet geçti
tövbe ya adamı keserler bu cümlelere
tefeciler bile paralarını alamıyor
bak sen şu ekonomiye
ne halde
hala hapse atacakmış da b.k yiyecek
hapiste alırsın 3n 1k
bizde ekmeğimizden olduk şu sıralar
ballı lokma tatlısı
tefeci

Adsız dedi ki...

şimdi televizyonda izledim gene bir bakanı
çekten ç.kten hiç bahsetmiyor
tabi niye bahsetsinki
herşey güllük gülistenlık ülkede
kriz miş
ne krizi
teğet geçti
tövbe ya adamı keserler bu cümlelere
tefeciler bile paralarını alamıyor
bak sen şu ekonomiye
ne halde
hala hapse atacakmış da b.k yiyecek
hapiste alırsın 3n 1k
bizde ekmeğimizden olduk şu sıralar
ballı lokma tatlısı
tefeci

Adsız dedi ki...

tefeci ibnesi naber götüne koduğum tipini siktiğim

Adsız dedi ki...

bu bankalar çok ibnedir arkadaşlar
şimdi bu yasa çıksın inşallah
paraları alamayacaklar ya
o zaman bize zıplayacaklar
tefecilere bırakacaklar bu işi
dahası mafyaya yani
seyreyle cümbüşü o zaman
tefeci

Adsız dedi ki...

sn.aydın,
faktoring çalışma sistemi; müşteri mal verdiği müşterilerinden aldığı çekleri ve kestiği faturaları (Yani size kesilen fatura ve sizin keşide ettiğiniz çekler) faktoringe ileri vadeli alacağını karşılık nakit kredi almak üzere ibraz eder,

faktoring firmasıda kendi içinde bulunan istihbarat servisleri vasıtasıyla çeki keşide eden firmayı istihbarat eder,hemen hemen her bankada adamları vardır veya merkez bankası kayıtlarını görebilmektedirler..ilgili firmayıda ziyaret edip kesilen faturanın size ait olup olmadığını sorar (genelde büyük meblağlar için) , daha sonra istihbarat servisinden gelen rapora göre işlem yaparlar ve size kesilen fatura fotokopisinin üzerine bir etiket yapıştırılarak alacağın kendilerine geçtiğini bilgi verirler..

eğer bunlar yoksa ..yapılan işlem düzmecedir..yani işin içinde dolandırılıcıkta vardır..

buna göre işlem yaparsanız..daha iyi olur kanısındayım..a.umut

Adsız dedi ki...

bu adsızın ben ta aq
bu hakketti şimdi
ben buraya geldim
kimseye dalaşmadım ama o.p çocuğu çıkacak işte
bu da adsız pez..enk
as.
ballı lokma tatlısı
tefeci

Adsız dedi ki...

tefeci seni seviyorum.anneni de

Unknown dedi ki...

sayın my way,

dediğiniz çok güzel gözüküyor evet böyle birşey olabilir tabii bu benim için iyi olur faktoringleri o zaman maliye çağıracak dimi...onların suçu çok açık eğer suç sa,,ft karşılığı para vermek ft var ama gerçek değil bilir kişi raporuda doğruluyor karşı taraf ft yı kesmiş bana onlar vermiş bir nüshasını sonra iptal etmiş maliyeye bişldirmemiş bu durumda faktoringler mi zorda kalır diğer firmamı ...

Adsız dedi ki...

3434 bak görüyorsun değil mi
o.p. çucuğunu nasılda kaşınıyo
ben kimseye küfür etmem durup dururken
ama adsızın ta aq.
tefeci

Adsız dedi ki...

arkadaşlar
bu siteden kovmanız gereken tek kişi

bu o.p. çocuğu adsızdır
onun a.s. ben
bana laf söyleyenin de
......
ballı lokma tatlısı
tefeci

Adsız dedi ki...

tefeci senin sattığın paranın a.k.sen götünü sat lan.ballı lokma tatlısıymış .. götüne koduğum seni.

Adsız dedi ki...

my way abi bir arkadaşım aradı çalıştığı şirkette şirket müdürünün verdiği vekalet varmış geniş vekalet bununla çeklere imza atmış ve şimdi alacaklılar ona dava açmışlar ne olur bu çocuğun durumu?

tolga

mağdur07 dedi ki...

AYDIN KARDEŞ benimde başıma geldi buna benzer olay,ama kanun diyorki kardeşim 3.şahıs mağdur.adam ne bilsin sizin aranızdaki sorunu alacak verecek meselesini bilemez diyor...bende tedbir aldırmıştım çeklerim ödenmesin diye,evet tedbir aldılar ama sadece çeki verdiğim kişi alamyacak benden parasını amaaaaa ciro ettiği 3.şahıs çatır çatır aldı parayı benden....

Adsız dedi ki...

adsız senin
s.s. ben
aqç.
tefeci

Adsız dedi ki...

senin götünü yopğurtlayam yoğurtlayam sikem tefeci

Unknown dedi ki...

sayın a.umut

dediklerinizin hepsi doğru bende öğrendim ama bana kesinlikle bir istihbarat yapılmadı,alan razı veren razı ve ben şuan karşılıksız çekten yargılanıyorum...bu nasıl şey anlamadım...hiç bir menfaatim yok bu işte mal karşılığı vadeli çek verdim sözleşme karşılığı...

Adsız dedi ki...

senin götünü yopğurtlayam yoğurtlayam sikem tefeci

Adsız dedi ki...

sen a.a.ını yoğurtla adsız
tefeci

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar lütfen Tefeci rumuzlu arkadaşa yanıt yazmayın..

Küfürleşmeler çok ayıp oluyor..

Sitede kadınlar çocuklar var..

Ayrıca bu arkadaş bence tefeci filan da değil eğleniyor ya da kara mizah yapmaya çalışıyor.

Eğitimli biri,imla kurallarına hakim..

Büyük bir ihtimalle o da bizim gibi mağdur..

Belki de mazosişst yapmayın gaza gelmeyin yazsın eğlensin gitsin adam..

Anfa

Adsız dedi ki...

tefeci piçi para lazım

Adsız dedi ki...

yav anfa
ben buraya gelince herkese söyledim
küfür etmeyin
ama böyle o.p. ler çıkıyor ne yapayım
atın bu ibneyi buradan
ballı lokma tatlısı
tefeci

Adsız dedi ki...

adsız kefil isterim
ananı getir
tefeci

Adsız dedi ki...

kadın budu tatlısı para lazım

Adsız dedi ki...

my way abi bu yeni çek tasarısında ona göre birşey var mı?


tolga

Adsız dedi ki...

sn aydın

faktorink te papazı bulur vergi kaçaklığı..o zaman adam naylon faturayı kessin.onuda factorinkten paraya çevirsin,böyle şey olurmu,,araştırıp faturanın gerçekliğini tesbit etmek zorunda.

vergi kaçakçılığı sahtecilik,bunların hepsi suç ve faktoring ,papazı bulur.dediğim yoldan git sonuç alacaksın,

HUKUK DEVLETİ. hele maliyeye çok para lazım hemen peşine düşerler..

my way

Adsız dedi ki...

babamın taşağını getircem sana..

Adsız dedi ki...

sn.aydın,
bununla ilgili mahkemeyi belki uzun süre sonunda kazanabilirsiniz..ama inanın ki..

asliye ceza mahkemsindeki hakıim bu çaresizliğinizi dinlemiyor mademki çeki kestin bankada karşılığı olması gerekirdi..(karşılıksız çek keide etmek suçu ile ilgili) ve basıyor para cezasını tabi ödenmeyincede gerisini biliyorsunuz..

gerçi 28/2/2009 dan sonra çek senet,bono gibi oldu şimdi ne karar veriyorlar bilmiyorum..

A.umut

Adsız dedi ki...

Beyler burası ciddi ciddiden öte yaşamsal konuların konuşulduğu bir platform oldu...

Çok fazla izleyen var..

Lütfen yanıt yazmayın ayıp oluyor..

Siz yanıt vermezseniz kiminle dalaşacak..

Provokasyona gelmeyin!!! çocuk değilsiniz...

Anfa

Adsız dedi ki...

ananın a.ına sok onu adsız
yetmezse takviye yaparım
tefeci

Adsız dedi ki...

tefeci kaç para var lan sende sikimin oğlu? hepsini istiyorum

Adsız dedi ki...

sn.myway
biraz evvel aslı hanımın duyumunun doğruluğu için hakim arkadaşımla konuştum yargıtayla konuşması için.şimdi döndü muhtemel gönderim yeri ve esas numarası sordu buna verebileceğimiz cevap varmı acaba.
selamlar
mgunes

Adsız dedi ki...

tefeci küfretme lan ben ediyomuyum:)sikik

Adsız dedi ki...

arkadaslar bumın dogrusoz e sıtesınden maıl attım.sakaryadakı kararıda yazdım.bakalım yorum yapacakmı?emır

Adsız dedi ki...

terbiyesiz
tefeci

Adsız dedi ki...

Sayın Adsız

Lütfen yazmayın.............

Anfa

Adsız dedi ki...

beni siken var mı

Adsız dedi ki...

gülmeyin lan
ballı lokma tatlısı
topunuzun a.q
tefeci

mağdur07 dedi ki...

EMİR KARDEŞ bana BUMİN DOGRUSÖZ ÜN telefonu lazım varsa arayayım...

Unknown dedi ki...

sayın my way ve a.umut dediklerinizi avukatıma söyleyeceğim ama şu sıralar davalar devam ediyor bilirkişi raporları var lehime bu aşamada bekleyim mi yoksa hemen harekete mi geçeyim....bu süran davalara nasıl etki eder...

Adsız dedi ki...

tüh allah kahretsin seni
mutlaka çıkar homo
gördünüzmü millet ne bok herif bu ya
tefeci

Adsız dedi ki...

sn mgüneş

bu cgk daki dosya yargıtay sitesinde dosya sorgulama bölümünde duruyor..2009/11 nolu dosya onumu görüşüyorlar başka da dosya varmı cgk da bilmiyorum..ama olabilirde hangisini görüşseler 3167 ile ilgili farketmez bence..

my way

Adsız dedi ki...

kendi yazıyo kendi oynuyo
şizofren bu şerefsiz
ballı lokma tatlısı
tefeci

Adsız dedi ki...

sn aydın

mal müdürlüğü şikayetini hemen delilleriyle yaz ve yap .iadeli taahhütlü postayla bile yaparsın..bu mahkemen sürerken senin mahkemenden bile vazgeçmelerini sağlaya bilir..yukarıdaki yazdıklarımı atlama harfiyen yap..sonunda bana teşekkür edeceksin..

my way

Adsız dedi ki...

my way kes lan sende sesini ibne

Adsız dedi ki...

sayın magdur maalesef bulamadım.sadece sıtesınde erısım adresı var.okadar..emır

Adsız dedi ki...

sayın magdur maalesef bulamadım.sadece sıtesınde erısım adresı var.okadar..emır

Adsız dedi ki...

mağdur 07

referans gazetesini arasan ordan alamazmısın teli..gerçi o varmı onuda bilmiyorum.sitede

my way

Adsız dedi ki...

bu pislik adsızın bulunduğu yerde kalmamak gerekir
neler yazdı neler
bi okuyun başta
ben kaçar arkamdanda kimse konuşmasın
yoksa yanıtım acıtır
ballı lokma tatlısı
tefeci

Unknown dedi ki...

sayın my way,

gerçekten çok teşekkürederim,mal md. lüğünemi yoksa şirketin bağlı olduğu vergi dairesinemi yapayım..birde bu konuyu avukatımla halletsem nasıl olur ama inanın onun bu konuya sıcak bakacağını sanmıyorum yinede ona anlatsam nasıl olur sizce...

Adsız dedi ki...

şirketin bağlı olduğu yerin gelirler müdürlüğüne yap..bu konuya avukatlar sıcak bakmaz kendi avantaları sürsün isterler..

bu sorunu kendin çöz..avukat zaten birşey çözse sen bu duruma düşmezdin..bilgileri aktarıp başkasının adına da yapabilirsin infazın varsa..

my way

Adsız dedi ki...

sn aydın

bu şikayet hem seni sıkıntaya sokan şirketi hemde faktorinki paçasından yakalayacak..

my way

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ceza güvenlik kurulunda 2008 tarihli bir çok dava var daha sonuçlanmamış ancak davalara sonuç sıra numarası ile verilmiyor yani 171 nolu dosya dururken misal 200 nolu dosya karara bağlanmış olabiliyor.önemli olan üyelerin tutumu sanırım.

Unknown dedi ki...

infazım yok sayın my way...4 çek den ceza kestiler 1 yıldır temyizde 4-5 çekde daha davalar devam ediyor menfi tespit davası açtığımız için ticari mahkemelr devam ediyor...

Adsız dedi ki...

Tolga geniş vekalet derken vekalet iceriginde kambiyo senetlere şirket kaşesi üzerine temsilen imzaya yazıyormu yazmıyormu ? yada çeklere diye bi ibare varmı yokmu.?

Hoş ikiside birbirinden kötü ama bir sor bakalım.

R.C

Adsız dedi ki...

sn aydın

dilekçeye ihbar ikramiyesi istiyorum diye yaz.factorinc ceza alır ve o parayla kendi çeklerini ödersin..cezalar çok büyük oluyor..

doğan grubunda gördük..

my way

Unknown dedi ki...

sayın my way gerekeni yapıcam hayırlısı umarım sonuç alırız ama yinede avukata bundan bahsedicem ne olur ne olmaz avukat bu...:)

Işık Erdemli dedi ki...

sn my way

ordamısınız

Adsız dedi ki...

sm aslı haberiniz beni tekrar umutlandırdı.bizleri istemiyerek yanıltan avukatlarımız duyumlar.bunlar olacaktır.bu hafta sonunu mutlu geçirelim.2121

Adsız dedi ki...

arkadaşlar yck kararı varsa gece öğrenebilirmiyiz.bulma şansımız nedir.2121

Adsız dedi ki...

geri döndüm arkadaşlar karakoldan daha yakalanmam yok ama polisler infaza devam edildiğini halimize üzüldüklerini ama görevleri olduğunu söylediler.ifademi alıp alah yardımcın olsun dediler.

Işık Erdemli dedi ki...

sn 2121

eğer karar bugün çıkmışsa

bu gece kararı bulma şansımız yoktur denecek kadar azdır

Adsız dedi ki...

geri döndüm arkadaşlar karakoldan daha yakalanmam yok ama polisler infaza devam edildiğini halimize üzüldüklerini ama görevleri olduğunu söylediler.ifademi alıp alah yardımcın olsun dediler.

Adsız dedi ki...

gecmıs olsun.neyse sımdılık mucadele ıcın vaktınız var.ıyı degerlendırın.emır

Adsız dedi ki...

teşekkürler yarın tel görüşüm varda onun için sordum.müjde vermek istiyorum artık.2121

Adsız dedi ki...

sn tlgerd

avukatımla görüşüyordum..sakarya daki kararı yeni okuduğunu ve çok üzüldüğünü,ama artık bu işin fazla sürmeyeceğini,ama normalde alacaklının mağdur edildiğini,söyledi..

yani sonunda kabul etti.bundan sonra fazla sürmez dedi..

my way

Unknown dedi ki...

http://www.abvizyonu.com/ab/turkiyenin-ab-uyeligi-surecinde-ceza-hukukunda-uyumun-ele-alinacagi-sempozyum-yeditepe-universitesinde.html/comment-page-1#comment-617

lütfen bu linke yarum yapın
müsait olanlar mümkünse katılsın
burası suyun başı

Adsız dedi ki...

bu telefon gorusude ınsanı delı edıyor.hıcbır sey soyleyemıyoruz.allahım su karar cıksada hayırlı haber versek artık.ben bugun gorustum.uzucu oluyor.allah kolaylıkversın.2121 sızın acıktaydı degılmı?emır

Adsız dedi ki...

sağolun sayın emir
evet mücadele edeceğim ama bazı kararların da çıkması lazım artık yoksa kaçmaktan başka çare kalmıyor

Işık Erdemli dedi ki...

sn my way

sevindim ben he r pazar brifing veriyorum kendi şaşkın avukatıma
kabul edecekler tabi
ne yapacaklar başka ayrıvaca alacaklılaında haciz ve icra işlemleri devam edecektir bu işin sonunda ben öyle zanndiyorum

bununla ilgili kafama takılan soru
yukaıda aslı hanımın avukatının söylediği
cgk lehte kara vardi diyelim alacaklıların hakkını korumak adın ada bir kara verecek aynı anda onu anlayabilmiş değilim
nasıl bir karar olacak adamların görüştüğü 2009/11 nolu dosya görüşülecek konusunda infazla ilgili

Adsız dedi ki...

sn emir kapalıda ama rahat .9 aydır.

Işık Erdemli dedi ki...

sn my way

ayrıca 5 snedir boçlu mağdurdu kimsenin sesi cıkmadı gittik paşa paşa yattık o zaman bizim hakkımızı kimse savunmuyordu

5 senede onlar uğraşsınlar
bunca yıldır iş yaptık ben kimseye çekten hapis kararı çıkarmadım

boşverin avukatı o kendine üzülsün bundan sonra icra dairelerinde uğraşır durur

Adsız dedi ki...

sayın myway,avukat nıye uzuldu onu anlamadım.anlamak ıstemedıklerı su,dusunun ısyerınız var.calısanlar,ıs ,guc,cevrenız,ıtıbarınız,cocuklarınızın gelecegı,saygınlık v.s....kım hangı ınsan bunları bırtarafa koyup,borcumu odemeyım aman nolacak der kı.?bunu anlamıyorum.bız 8sene kacak yasadık.ozgurluk,saygı,sevgı,ıtıbar ne ıle alınır.ben anlamıyorum.ama pesın hukumlu ınsanlarıda allaha havale edıyorum.yasadıklarımı bır allah bılır bırde ben....ıcım rahat odeyemedık ama sonuna kadar mucadele ettık.emır

Adsız dedi ki...

Sayın My Way

Avukatlar olaya tam vakıf olamadıklarından, analitik düşünemediklerinden dolayı ketum davranıyorlarmış gibi yapıyorlar..

Sonuçta Universite sınavlarında ortalama zekada çocukların kazandıkları bir yer Hukuk Fakultesi..

Ezber, ezber yorum yetenekleri de kayboluyor..

Çok zeki olsalar Boğaziçi ya da ODTÜ' ye giderlerdi..

Tüm okullarda olduğu gibi iyi eğitilmiyorlar, işin başında öğreniyorlar herşeyi..

Detay bilgileri zaten yok.. Okumaktan da hoşlanmıyorlar.

Azgelişmiş ülkenin doktoru da, çöpsü de az gelişmiş oluyor..

Gözünüzde büyütmeyin

Ayrıca ekmek kapıları kapanıyor..

Tek umudum yüksek yargının bunların içinden seçilmiş, göreli daha özgür düşünceli insanlar olduğu zannı...

Anfa

Adsız dedi ki...

sn tlgerd

aslı hanım ın söylediğinden benim anladığım.52. madde ile hapis cezası olamayacağı..onun ötesi icra vs o zaten şu an da var..

yani işimize bakar vaziyete geleceğiz..bu da çok önemli zaten istediğimiz bu..

sona yaklaştık yani.ama son söz daha söylenmedi..ayrıca bu gün faruk erdem de yazmış yarın hepsi yazar..onlar alacaklıyı mağdur etmesin,bizim de istediğimiz bu ..

ama bunun tahsil yolu hapis cezası olmamalı.insan onuruna uygun başka bir yol bulmak onların görevi..

my way

Adsız dedi ki...

sayın anfa avukatlardaki problem muhakeme yeteneğinin olmaması eskiden sadece sözel yaparak girdikleri bir fakülte emin olun genç avukatlar daha başarılı çünkü matematik de yaptılar sınavda hakim ve savcılarda aynı durumdalar

Adsız dedi ki...

sn emir

şöyle açıklayayım..

9.500.000 karşılıksız çek..

alacaklı avukatı..1000 tl

borçlu avukatı....1000 tl

toplam 19 katrilyon..

imf bize kaç lira verecek te ekonomi rahatlayacak..25 katrilyon..

hesap bu kadar basit..ama bence en önemli konu...

HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ olmalı..

my way

Işık Erdemli dedi ki...

sn my way

sonuç olarak yol yakın bende aynı fikirdeyim hatta bu kınuda yukarıda uzunca bir yazı yazdım ne gibi evrelerden gecip konunun nasıl buralara geldiğinide elimden geldiğim ce anlatmaya çalıştım

açıkcası artık bundan sonra cgk da kendi içinde uzatmalrı oynuyor sanırım

Adsız dedi ki...

Ağır Ceza Mahkemesi 2nci Asliye Ceza Mahkemesinin çekle ilgili verdiği hapis kararıyla ilgili itirazı karara bağladı ve cezaevinde bulunan tutuklunun tahliyesine karar verdi.
Ağır Ceza Mahkemesinin çek’le ilgili kararının Türkiyenin dört bir yanında bu suçtan hüküm giyenler için emsal teşkil edebilecegi belirtiliyor.
Mahkeme çekle ilgili yasada boşluk olması nedeniyle ceza verilmeyecegini gerekçe gösteriyor .






T.C.
SAKARYA
1. AĞIR CEZA MAHKEMESİ

DEĞİŞİK İŞ KARAR
DEĞİŞİK İŞ NO : 2009/213

BAŞKAN : ABDÜLKADİR YAVUZ
ÜYE : BURHANETTİN ESENKAR
ÜYE : CEVDET BAK
KATİP : BİLGEN EL

Hükümlü vekili tarafından Sakarya 2. Asliye Ceza Mahkemesinin 02.02.2009 tarih 2007/415-739 esas karar sayılı ek kararı ile sanık vekilinin talebinin reddine ve mahkemelerinin 2007/415 esas-2007/739 karar sayılı ilamının değiştirilmesine ve infazın durdurulmasına yer olmadığına ve infazın devamına dair kararına süresi içerisinde; müvekkilinin 3167 Sayılı Kanuna Muhalefet nedeni ile para cezasına mahkum edildiği ve para cezasının ödenmemesi nedeni ile hapse çevrildiği halen ceza evinde olduğu, 5275 Sayılı Yasanın 98. maddesi uyarınca yaptıkları başvurunun reddedildiği, bu kararın 5237 Sayılı TCK nun 5, 5252 Sayılı Yasanın geçici 1. maddesi, 3167 Sayılı Yasanın 16. maddesi ayrıca TCK 20.43.52,53,60,61 maddelerinde yer alan düzenlemelere aykırı olduğu, 31.11.2008 tarihi itibari ile karşılıksız çek keşide etmek eyleminin suç olmaktan çıktığı, böylece suçta ve cezada kanunilik ilkesi uyarınca hükümlü hakkında verilen cezanın yasal dayanağının kalmadığı iddiası ile Sakarya 1. Asliye Ceza Mahkemesi tarafından 29.1.2009 tarihinde infazın devamına ilişkin ek kararın itiraz incelemesi ile kaldırılmasını ve müvekkili hakkında tayin edilen cezanın bütün sonuçları ile ortadan kaldırılmasını ve tahliyesini istemiştir.
İddia makamı mütalaası alındı, dosya incelendi
GEREĞİ GÖRÜŞÜLDÜ:
Konu ile ilgili yasal durum incelendiğinde;
1-3167 Sayılı Yasanın 16. maddesinde :
(1) Üzerinde yazılı keşide tarihinden önce veya ibraz süresi içinde 4 üncü madde uyarınca ibraz edildiğinde, yeterli karşılığı bulunmaması nedeniyle kısmen de olsa ödenmeyen çeki keşide eden hesap sahipleri veya yetkili temsilcileri, kanunların ayrıca suç saydığı haller saklı kalmak üzere, çek bedeli tutarı kadar ağır para cezasıyla cezalandırılırlar. Ancak verilecek para cezası seksenmilyar liradan fazla olamaz. Bu miktar, 01/03/1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanununun ek 2 nci maddesine göre her yıl artırılır. Bu suçtan mükerrirlere, bir yıldan beş yıla kadar hapis cezası verilir.
2 – 5237 Sayılı TCK nun 2/1-3 madde ve fıkralarında ;
(1) “Kanunun açıkça suç saymadığı bir fiil için kimseye ceza verilemez ve güvenlik tedbiri uygulanamaz. Kanunda yazılı cezalardan ve güvenlik tedbirlerinden başka bir ceza ve güvenlik tedbirine hükmolunamaz.”
(3) Kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz. Suç ve ceza içeren hükümler, kıyasa yol açacak biçimde geniş yorumlanamaz.
3- 5237 Sayılı TCK nun 5/1 madde ve fıkralarında :
“Bu Kanunun genel hükümleri, özel ceza kanunları ve ceza içeren kanunlardaki suçlar hakkında da uygulanır. “
4-5237 Sayılı TCK nun 52/1-2-3 Madde ve fıkralarında;
(1) Adlî para cezası, beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmayan hâllerde yediyüzotuz günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının, bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması suretiyle hesaplanan meblağın hükümlü tarafından Devlet Hazinesine ödenmesinden ibarettir.
(2) En az yirmi ve en fazla yüz Türk Lirası olan bir gün karşılığı adlî para cezasının miktarı, kişinin ekonomik ve diğer şahsî hâlleri göz önünde bulundurularak takdir edilir.
(3) Kararda, adlî para cezasının belirlenmesinde esas alınan tam gün sayısı ile bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ayrı ayrı gösterilir. “
5-5252 Sayılı Yasanın 5349 Sayılı Yasanın 6. Maddesi ile değişik Geçici 1. Maddesinde:
(1) Diğer kanunların, 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun Birinci Kitabında yer alan düzenlemelere aykırı hükümleri, ilgili kanunlarda gerekli değişiklikler yapılıncaya ve en geç 31 Aralık 2008 tarihine kadar uygulanır.
6-5275 Sayılı Yasanın 98/1-3 madde ve fıkrasında:
(1) Mahkûmiyet hükmünün yorumunda veya çektirilecek cezanın hesabında duraksama olursa, cezanın kısmen veya tamamen yerine getirilip getirilemeyeceği ileri sürülür ya da sonradan yürürlüğe giren kanun, hükümlünün lehinde olursa, duraksamanın giderilmesi veya yerine getirilecek cezanın belirlenmesi için hükmü veren mahkemeden karar istenir.
(3) Yukarıdaki fıkralar uyarınca yapılan başvurular cezanın infazını ertelemez. Ancak, mahkeme olayın özelliğine göre infazın ertelenmesine veya durdurulmasına karar verebilir.
7- 5275 Sayılı Yasanın 101/1-3 Madde ve fıkrasında:
(1) Cezanın infazı sırasında, 98 ilâ 100 üncü maddeler gereğince mahkemeden alınması gereken kararlar duruşma yapılmaksızın verilir. Karar verilmeden önce Cumhuriyet savcısı ve hükümlünün görüşlerini yazılı olarak bildirmeleri istenebilir.
(3)Bölge adliye mahkemesi veya Yargıtaydan başka mahkemeler tarafından verilmiş olan bu kararlara karşı itiraz yoluna gidilebilir.” hükümleri bulunmaktadır.
Ayrıca TBMM tarafından 5728 Sayılı Temel Ceza Kanunlarına Uyum Amacı ile Çeşitli Kanunlar ve Diğer Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile düzenleme yapıldığı ve bu kanunun yürürlükte olduğu ancak yapılan bu düzenlemeler içerisinde 3167 Sayılı Yasanın 16. Maddesi ile ilgili bir düzenlemenin bulunmadığı da ortadadır.
Kararına itiraz edilen mahkemenin itiraz edilen kararında 3167 Sayılı Yasanın yürürlükten kalkmadığı ve halen karşılıksız çek keşide etmek suçunun bulunduğu, bu durum karşısında kanunsuz suç ve ceza olmaz ilkesinin ihlal edilmediği, 3167 Sayılı Yasanın 16/1 maddesindeki düzenlemenin TCK nun 52. maddesi ile uyumlu olduğu, çek bedelinin 5-730 gün arasında olması halinde belirlenen tam gün sayısı ile takdir edilen bir gün karşılığı adli para cezasının çarpılması sonucu para cezası vermek olanaklı olduğu gibi çek bedelinin 5 tam günün altında olması halinde 5 tam güne yükseltilmesi, 730 tam günün üstünde olması halinde ise kanunlarda aksine hüküm bulunmayan hallerde ibaresi dikkate alınarak 3167 Sayılı Kanun 16/1 maddesi uyarınca belirlenecek adli para cezasının verilebileceği bunun TCK nun 52 maddesine aykırılık oluşturmayacağı yasal sebepleri ve diğer yasal sebeplerle sanık vekilinin talebinin reddine karar verildiği anlaşılmıştır.
Yürürlükte olan yasal durum incelendiğinde; TCK nun 5/1 maddesinde bu kanunun genel hükümlerinin özel ceza kanunları ve ceza içeren kanunlardaki suçlar hakkında da uygulanacağı belirtilerek ceza hukukunda yeknesaklık sağlanmak istenmiştir.
Bu amaçla 5252 Sayılı Yasanın geçici 1. maddesine; diğer kanunların TCK nun birinci kitabında yer alan düzenlemesine aykırı hükümleri, ilgili kanunlarda gerekli değişiklikler yapılıncaya ve en geç 31.12.2008 tarihine kadar uygulanır hükmü konulmuş ve bu süre yeniden uzatılmamıştır.
Yasa koyucu 5252 Sayılı Yasanın geçici 1. Madde hükmünü dikkate alarak “ Temel Ceza Kanunlarına Uyum Amacı ile Çeşitli Kanunlarda ve Diğer Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” adı altında 580 maddeden oluşan 5728 Sayılı Yasayı çıkartmış ve bu yasa yürürlüğe girmiştir.
Buradan da anlaşıldığı üzere yasa koyucunun amacı TCK nun genel hükümlerinin bütün özel yasalarda ve ceza hükmü içeren yasalarda uygulanmasını sağlamaktır.
5237 Sayılı TCK nun 52. maddesi dikkate alındığında adli para cezasının tanımının yapıldığı görülmektedir. Buna göre adli para cezası , beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmadığı hallerde 730 günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması sureti ile hesaplanan meblağın hükümlü tarafından devlet hazinesine ödenmesinden ibarettir
Bu maddenin 1. fıkrasında bulunan “kanunda aksine hüküm bulunmayan haller” tanımının adli para cezası gün sayısının bu genel düzenlemeye aykırı olarak 730 günün altında veya üstünde olabileceği ve bu düzenlemenin de geçerli olduğu anlamındadır. Buradan da anlaşıldığı üzere TCK genel hükümlerinde gün adli para cezası sistemi benimsenmiştir.
3167 Sayılı yasanın 16. maddesi değerlendirildiğinde; “..... çek bedeli tutarı kadar ağır para cezası ile cezalandırılırlar . Ancak verilecek para cezası 80 milyar liradan fazla olamaz. ” hükmünün bulunduğu, bu düzenlemenin gün para cezası içermemesi nedeni ile TCK nun 52/1 maddesine uygun olmadığı ortadadır. Bu düzenleme karşısında açık bir yasal düzenleme yokken çek bedeli kadar tam gün sayısı belirlenerek bunun 20-100 TL arasında takdir edilecek bir bedelle çarpılması sureti ile sanığın cezalandırılabileceğini değerlendirmek kıyas yapmaktır. Kıyas, TCK nun 2/3. madde ve fıkrası ile yasaklanmıştır. Buna göre kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz. Suç ve ceza içeren hükümler, kıyasa yol açacak biçimde geniş yorumlanamaz. Kararına itiraz edilen mahkeme gerekçesinde kıyas yasağına rağmen kıyas yaparak 3167 Sayılı 16/1 maddesindeki ceza düzenlemesinin TCK 52. maddesindeki adli para cezası sistemine uygun olduğunu belirtmiştir.
Yasa koyucunun 5252 Sayılı Yasanın geçici 1. maddesinde sözünü ettiği diğer kanunlar içerisinde 3167 Sayılı Yasanın da olduğu hususunda tereddüt yoktur. Buna göre 3167 Sayılı Yasada bulunan ve 5237 Sayılı TCK nun 1.kitabında yer alan düzenlemelere aykırı hükümler 31.12.2008 tarihine kadar uygulanabilecektir. Bu düzenlemenin mevhumu muhalifinden 3167 Sayılı (özel) Kanunun TCK nun 1. kitabının 52. maddesinde düzenlenen gün para sistemine aykırı olan ceza kuralının 31.12.2008 tarihinden sonra uygulanmayacağı anlaşılmaktadır. Kaldı ki yasa koyucu 5252 Sayılı Yasanın geçici 1. maddesini dikkate alarak 5728 Sayılı Yasa ile özel yasalarda ayrıntılı düzenlemeler yapmasına rağmen 3167 Sayılı Yasada herhangi bir düzenleme yapmamıştır.
Yasa koyucunun atlama yaptığı, bu konuyu unuttuğu kabul edilemeyeceğine göre yasa koyucunun muradının 3167 Sayılı Yasanın 16/1 maddesi ile düzenlenen ceza kuralının ortadan kalkması,uygulanamaz olması olduğu kabul edilmelidir. Çünkü ceza kuralları uygulanmak amacı ile konulur. Uygulanamayan bir ceza kuralı kaldırılmış demektir. Uygulanamayacağı yasa ile düzenlenen, bu nedenle yasal olarak kaldırılma dışında yok hükmünde olan bir kurala göre ceza vermek gerek Anayasa’da yapılan düzenlemeye, temel hak ve özgürlükleri içeren Uluslararası Sözleşme hükümlerine ve gerekse Türk Ceza Kanunun 2. maddesinde düzenlenen kanunun açıkça suç saymadığı bir fiil için kimseye ceza verilemez ve güvenlik tedbiri uygulanamaz. Kanunlarda yazılı cezalardan ve güvenlik tedbirlerinden başka bir ceza ve güvenlik tedbirine hükmolunamaz kuralına da aykırıdır.
Bu yasal durum karşısında hükümlünün, 31.12.008 tarihinden itibaren zımni olarak yürürlükten kaldırılan ve yerine yeni hüküm konulmamakla cezasız bırakılan karşılıksız çek keşide etmek eyleminden dolayı cezalandırıldığı, hükümlü müdafiinin yaptığı itirazın hukuka uygun olmayan mülahazalarla red edildiği, itirazın yasal ve yerinde olduğu anlaşılmakla 5275 Sayılı Yasanın 101/3 madde ve fıkrasının verdiği yetkiye dayanarak ve hükümlünün telafisi mümkün olmayan zararlara uğramasını engellemek amacı ile 5275 Sayılı Yasanın 98/1-3 maddesi gereğince mahkumiyet hükmünün yorumunda ve çektirilecek cezanın hesabında açıklanan nedenlerle duraksama olduğundan 3167 Sayılı Yasada yeni bir düzenleme yapılana ya da 3167 Sayılı Yasanın 16/1 maddesinin açıkça yürürlükten kaldırılması anına kadar infazın ertelenmesine, yasa koyucunun yeni bir düzenleme yapması halinde hükümlünün durumunun yeniden mahkemesince ele alınarak değerlendirilmesi için itirazın kabülü ile hükümlüye Sakarya 2. Asliye Ceza Mahkemesinin 24.10.2007 tarih ve 2007/415 esas 2007/739 karar sayılı ilamı ile verilen adli para cezasının infazının durdurulmasına karar vermek gerekmiştir.
H Ü K Ü M : Yukarıda açıklanan nedenlerle;
1-Hükümlü Hasan Sülhi Seyalıoğlu müdafiinin yapmış olduğu İTİRAZIN KABÜLÜNE,
2-Sakarya 2. Asliye Ceza Mahkemesinin 02.02.2009 tarih ve 2007/415 esas 2007/739 karar sayılı EK KARARININ KALDIRILMASINA
3-Sanık hakkında Sakarya 2. Asliye Ceza Mahkemesinin 24.10.2007 tarih ve 2007/415 esas 2007/739 karar sayılı ilamı ile verilen 33.000TL adli para cezasının İNFAZININ DURDURULMASINA,
4-Kararın bir örneğinin gereğinin yerine getirilmesi için Sakarya Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilmesine,
Dosyanın Sakarya 2. Asliye Ceza Mahkemesine iadesine
Karardan bir örneğin hükümlü vekiline TEBLİĞİNE ,
Dair; 5275 Sayılı Yasanın 101/3 ve CMK nun 271/4 madde ve fıkrası gereğince incelenen dosya üzerinde oybirliğiyle ve kesin olarak karar verildi.11.03.2009..SAKARYA AGIR CEZA DAN 1 TAHLİYE DAHA...DD1DD2

Adsız dedi ki...

BUNU GÖRMÜŞMÜYDÜNÜZ ARKADAŞLAR..DD1DD2

Adsız dedi ki...

Sayın Adsız
Ben genç avukatlar da tanıyorum kısmen doğru ama geneli değiştirmiyor..

İşin özü Felsefe, tüm bilimlerin anası Felsefe..

Bunun için hem zeka hem de sebep sonuç ilşkisi kurabilmek gerekiyor.

Bir de cesaret ve düşünce disiplini...
Sakarya'da ki Hakim de bunlar var, iyi ki var..

Anfa

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bir şey sormak istiyorum.bu soru esasında konu ile ilgili değil genel biraz.uyap ta bildiğiniz gibi msj yolu ile bilgi veriyorlar.yarın bir gün bu msjları fırsat bilip 35 göre tebliat olayını ortadan kaldırıp (ki 35 e göre tebligat zaman kazandırıyor)biz tebliğ ettik cebinize derler mi acaba?

Adsız dedi ki...

sn zaman

DERLER..

my way

Adsız dedi ki...

dd1dd2

gördük.

my way

Adsız dedi ki...

SAKARYA 1 AGIR CEZANIN 3 ÜNCÜ TAHLİYE KARARAI DENİYOR..DD1DD2

Adsız dedi ki...

sayın myway takvım gazetesı mah.kararıyla durdurulmus.faruk erdemın yazısı nerede yayınlandı acaba?emır

Adsız dedi ki...

Sayın Emir

http://www.haberanaliz.net/detay.asp?hid=39887

Anfa

Adsız dedi ki...

sn emir

ben başlığı kopyalayıp faruk erdem yazdım..başka sitede çıktı..adını unuttum..kapatılan sitesi sanıyorum.ama gazetede vardır mutlaka..çıkıyor başka sitelerde..

my way

Adsız dedi ki...

tesekkur ederım.emır

umutluyum dedi ki...

belki demişlerdir de haberimiz yoktur sayın myway

Işık Erdemli dedi ki...

arkadaşalar

bende faruk erdem i takip ediyordum
ama en sozn yazısını 5 şubatta yazdı birkaç gün önce de takvim gazetesinin internet sitesi değişti vw yazarlar arşivinde kendisinde adı geçmedi

herhalde çok yazdı bu konuları görevine son vermiştir birilieri:))

o yazıların brirnin altına yazılan bir yorumdu o yukarıda okuduğunuz
eskş yazılarına nasıl ulaşılır bilimiyorum

Adsız dedi ki...

alacaklı lobisi daha faal çalışıyor ..paraları çok,aranmıyorlar,ceza yok..falan filan..

my way

Adsız dedi ki...

şimdi son durum nedir karar mı bekleniyor

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

olsaydı birkaç haber daha alırdık..

my way

Unknown dedi ki...

arkadaşlar ,

yeditepe üniversitesi hukuk fakültesi, iktisadi kalkınma vakfı , julius-maximilians üniversitesi hukuk fakültesi üçüncü türk-alman karşılaştırmalı ceza hukuku sempozyumu kapsamında 13-15 mart 2009 tarihinde "AB ye uyum sürecinde avrupa ceza hukuku standartları ve türk ceza hukuku" konulu bir uluslararası sempozyum düzenlemektedir.
yukarıda linki atmıştım.
biliyorsunuz ne yazık ki bizi ilgilendiren konularda kendi düşüncemizden çok yabancıların görüşlerine değer veririz düşüncelerimiz bu sempozyumda dile gelme olasılığı olursa çok ciddi bir lobi oluşmuş olabilir.
lütfen yorum yazın. özellikle hukuki terimler olan kısa ve öz yorumların etkili olabileceğini düşünüyorum
saygılar
atd

Işık Erdemli dedi ki...

Karşılıksız çek sorunu kendiliğinden mi bitiyor?
23 Ocak 2009 Cuma

Bu yazı, yazarın ( Faruk ERDEM ) Takvim gazetesindeki 23 Ocak 2009 Cuma tarihli yazısından görüntülenmiştir. Yazıyı gazeteden okumak icin linki takip ediniz.


--------------------------------------------------------------------------------

Biliyorsunuz bir süredir çek kanunundaki değişiklikler gündeme oturmuştu. Bizde bu köşede çokça yazı yazarak karşılıksız çekten dolayı hapse girmiş ya da mahkemeye düşmüş olanların mağduriyetlerini anlatıyorduk. Tabi elindeki çeki tahsil edemeyenler de mağdur olmuşlardı.

Konu tartışılıyor

arkadaşlar buldum yazıyı ilgileneler

Adsız dedi ki...

bugün alacaklı avukatı aradı birşekilde anlaşalı dedi ben de cezadan vazgeçeyim dedi ipotek falan ver dedi sanki mal kalmış gibi üzerimde ben de verecek birşeyim yok ben hapse girince alırsınız dedim o da ne yapalım bekledik siz ne öneriyorsunuz dedi şikayetten vazgeçin 1 yıl müsade edin dedim
müvekkille konuşayım dedi

mağdur07 dedi ki...

arkadaşlar bumin dogrusöze ulaşamıyorum,gazeteye yazılarını dışardan yazıyormuş...

Adsız dedi ki...

bence o da duyum aldı ve iyi geçinmeye çalışıyor hapis kalkar da hiç ödemez isem diye

Adsız dedi ki...

hoppaaaa
ben gene geldim
ballı lokma tatlısı
tefeci

Adsız dedi ki...

16.32

bu bundan sonra leş kargalarını,akbabaları,serçeye döndürecek..

my way

umutluyum dedi ki...

sayın adsız beni de aradılar ama anlaşamadık yargıtayı bekliyorum

mağdur07 dedi ki...

benim adama 4 milyar borcum kalmıştı ama elinde 21 milyarlık çekim vardı,güvendim tanıdık bişi olmaz dedim..ve bana sürede vermişti kalan bakiye için,arkamdan avukata vermiş bütün çekleri avukat 6 milyar benden avukatlık ücreti v.s istedi.gittim onuda anlaştım 4 milyara düşürdüm 1 milyarınıda peşin verdim...20 gün sonra işyerime icra gönderdi avukat arabama yakalamalı haciz koydurdu ve bana dava açtı.....hapis için....en çok o avukat için bekliyorum bu hapis cezasının kalkmasını o zaman ben ona neyi vereceğimi ii biliyorum...

Adsız dedi ki...

MAGDUR 07 SAKIN AYŞE AĞAOGLU OLMASIN AVKAT::)) DD1DD2

Adsız dedi ki...

mağdur7
o avukatında 21 milyarlık alacaklınında aq ben
tefeci

mağdur07 dedi ki...

yok benimki konyada :=))))

Adsız dedi ki...

sn mağdur 07 yoksa sen dd1dd2 yemi borçlusun ya da ikinizde aynı kişiyemi borçlusunuz..))

my way

Adsız dedi ki...

bide ben küfür edince kızıyonuz
buna edilmezmi aq
ballı lokma tatlısı
tefeci

mağdur07 dedi ki...

bide adam konyalı yapmaz dedik iyimi :=))))

mağdur07 dedi ki...

yok my way kardeş çaktırma ben aslında dd1dd2 nin alacaklısıyım :))))))

Adsız dedi ki...

o.p. çocuğu olursa yapar tabi
tefeci

Işık Erdemli dedi ki...

böyle olacağı belliydi

herkez birbirinin gırtlağına sarılacak ::)))))

mağdur07 dedi ki...

arkadaşlar avukatlarıda anlayalım,bi davaya giriyor hapis istiyor çıkıyor diğer davaya giriyor müvekkilini hapisten çıkarmaya çalışıyor,onlar ne yapsınlar,iyice kişilik problemi yaşamaya başladılar:))))

mağdur07 dedi ki...

dd1dd2 gelin sizle ortak iş yapalım bu tecrübeyle vallahi zengin oluruz,sonrada biz lobi yaparız çek cezası kalkmasın diye :=))))

Adsız dedi ki...

DAĞDAKİ HAREM LİSTESİDİR
1-ÇİNÇİNLİ (ANKARA ÇİNÇİN BAĞLARINDAN)
2-ADSIZ (NE ÜDÜĞÜ BELİRSİZ BİR HOMO)
3-2121 (BU DA BELİRSİZ)
4- MÜHENDİS (BU DA ŞEREFSİZ)
5- MY WAY (MERSİNLİ LALE)
6- TLGERD (ÇERİ BAŞI)
7- CÜNEYT (İBNENİN BİRİ)
8- SELİM (PUŞTUN BİRİ)
9- AVUKAT (4 MİL.İSTEYEN)
10-21 MİLYAR ALACAKLI (KONYALI İBNE)

Işık Erdemli dedi ki...

mağdur 07

ee onların işleride o
yapsınlar artık

bize sormadılar avukat olmak için

Adsız dedi ki...

o konyalı ile avukatını da listeye ilave ettim
duyurulur
ballı lokma tatlısı
tefeci

Adsız dedi ki...

MAĞDUR 07 BENDE ÖYLE DÜŞÜNÜYORUM.ŞU İŞ BİTSİN AİLEMİDE GETİRECEM ALANYAYA BURDA İŞ DÜŞÜNÜYORUM..DD1DD2

mağdur07 dedi ki...

senin eşin içerdemi dd1dd2

Adsız dedi ki...

HAYIR BENİM EŞİM EV HANIMI ANKARADA BEN ALANYADAYIM MAĞDUR 07.....DD1DD2

mağdur07 dedi ki...

hımm hakkında çıkmış kesinleşen karar varmı peki..ona göre şikayet edeyim seni :=)))) şaka bi yana tabiide rahatmısın onu diyorum yani...

mağdur07 dedi ki...

siteye bakıyorumda bi karar falan çıktımı ortalık bi karışıyor sonrasında da süt liman oluyor :=))) şu anda oldugu gibi :))))

Adsız dedi ki...

EVET MAĞDUR 07 KESİNLEŞMİŞ KARARLARIM VAR AMA RAHATIM.İYİ KÖTÜ AİLEMİ VE KENDİMİ GEÇİNDİRİYORUM Bİ SORUN YOK...DD1DD2

mağdur07 dedi ki...

allah yardımcın olsun dostum,aman dikkat etde yakalanma bari...

Adsız dedi ki...

MAĞDUR 07 ELİMDEN GELENİ YAPIYORUM YAKALANMAMAK İÇİN.ÖNDEN MOTORLA BENİM OĞLAN GİDİYOR ARKADAN BEN ARABAYLA GİDİYORUM.NEREYE GİDERSEK AYNI SİSTEM,Bİ DURUMDA TEL İ BASIYO OGLAN,BÖYLE BİRAZ GARANTİ OLUYOR.::))))DD1DD2

Adsız dedi ki...

BİZİM İŞ BAŞKA BAHARA KALDI GİBİ KİÇ KİMSEDE ÜMİT YOK 3434

Adsız dedi ki...

VAY BE DD1DD2 ABİYE BAK ESKORTLU GEZİYOR :)3434

Adsız dedi ki...

MECBUR:))))))))KORKU BELASI..DD1DD2

Adsız dedi ki...

SAYIN TEFECİ SİZ NE DİYORSUNUZ BU İŞE BİZİM KURTULMA ÜMİDİMİZ VARMI SİZCE 3434

Adsız dedi ki...

MAGDUR 07 BİŞEY ANLATACAMM ŞİMDİİ,OLAMAZ BÖYLE ŞEY DİYECEKSİN........ANKARADAN GELDİM BURDA EV TUTTUM ,2 KAT ÜSTÜMDE OTURAN BENDEN 1 AY ÖNCE TAŞINMIŞ...BENDEN ALACAKLI OLAN KİŞİ 8000 TL....AMA O DA İŞLERİ KÖTÜÜÜ BOZMUŞ BURAYA TAŞINMIŞ...KARŞILAŞTIK DERTLEŞTİK LİDER PAÇADA YEMEK YEDİK Bİ DE KAFA ÇEKTİK..ŞİMDİ BERABER İŞ YAPIYORUZ:::::))))))) ÇOK SAMİMİYİM..DD1DD2

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR
SİZE BİŞEY DANIŞÇAM

BENİM YAKLAŞIK 15 TANE ÇEKİM VAR
ŞİRKET ÇEKİ VE BU ÇEKLERE KARŞILIK BANKA BENİM ŞAHSİ HESABIMDA OLAN BİR MİKTAR PARAYA BLOKE KOYDU SEBEBİ BANKANIN YATIRMAKLA YÜKÜMLÜ OLDUGU MEBLAG İÇİN MİŞ
BENİM HESABIMA BLOKE KOYMASI UYGUNMU VEYA BEN BUNU NASIL ALABİLİRİM MALIM EKONOMİK KRİZ VAR VE BENİMDE BU PARAYA İHTİYACIM VAR

my zafer

mağdur07 dedi ki...

vallahi film gibi olay dd1dd2 :=))))) eee dünya küçük derler dogru ama bu kadarda küçük olamazdı yani :)))

Adsız dedi ki...

MY ZAFER BENİMDE 26 00 TL BLOKEDE GEREKÇE DIŞARDAKİ ÇEKLER..DD1DD2

Adsız dedi ki...

arkadaşlar karalar bağlamayın.henüz değişen bir şey yok ve tck 52 ve diğerlerine aykırılık devam ediyor.

Adsız dedi ki...

SAYIN MY WAY ABİ TAM TAKİP EDEMEDİM AMA FARUK ERDEM NERDE YAZMIŞ ACABA 3434

Adsız dedi ki...

haberanalız de yazmıs

Adsız dedi ki...

haberanalız de yazmıs

Adsız dedi ki...

http://www.haberanaliz.net/detay.asp?hid=39887

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar
hepiniz tek Avukattan işleri götürmeniz gerek.Bu sitede kac kişi üye.
expo 16

Adsız dedi ki...

HABERANALİZ DE BULAMADIM 3434

Adsız dedi ki...

http://www.haberanaliz.net/detay.asp?hid=39887

burdan bakabılırsın.emır

Adsız dedi ki...

ekonomik suclara biraz daha acıklık getirilmeli.karsılıksız çek davalarından getirilen hapis cezaları kesinlikle kalkmalı,sebebi diğer yorumlarda da acıklandığı gibi bunun alacaklıya hic bir faydası yoktur.borclunun ödeyebilirliğini engellemektir.borc ortadan kalkmamalı,en azından borc meblağına ,ve borclunun konumuna göre süre verilmeli.bu alacaklının hic alamamasından daha iyidir diye düsünüyorum.günümüzde avukatların tutumu hapis kapıya gelince öder olayına katılmıyorum,varsa ödenir ,yoksa girilir ve ödenebilirliği ortadan kalkar.tabiki bu dolandırıcılk amacıyla yapılmis durumların dısında tutulmalıdır.bu ayrım mahkemelerde kolaylıkla tespit edilebilir.çeke güvenilirlik böyle sağlanamadığına inanıyorum.çünkü hic bir tacir çek yazarken veya alcaklı aldığı cekin hapis cezası tasımasını düsünerek bu işlemi yapmaz.kaldı ki ülke nin ekonomik durumu ortada,soncta yönetimin yaptığı hatalar ,piyasalara yansımasıdır ,fakat cek yazıp ödeme tahüdü veren ,insanlar hapis e giriyor.biraz daha bu konuya eğilinmesinde fayda görüyorum,tesekkürler

ADANALI

Adsız dedi ki...

SAYIN EXPO 16 NASIL TEK AVUKAT BULACAZ ÇOĞUMUZUN CEBİNDE DOLMUŞ PARASI BİLE YOK 3434

Adsız dedi ki...

ADANALI HEMŞERİM BENDE ADANADAYIM SEN NERDEN YAZIYORSUN BENDE ADANADAYIM 3434

Adsız dedi ki...

3434
bende baktım yazı bulamadım.Takvim
gazetesidede yazmıyor

expo 16

Adsız dedi ki...

HABERANALİZDEKİ YORUM FARUK ERDEMİN DEĞİL.
FARUK ERDEMİNKİ ÜSSTEHKİ YAZI.
ALTTAKİNİ EDİTÖR YAZMIŞ HABERCİ RUMUZUYLA.YANİ BİR NEVİ KENDİ YORUMUNU AKTARMIŞ.
SERSEM ADAM SANKİ ONA SORULDU BU KONU DA AHKAM KESİYOR. SAÇMA SAPAN KULAKTAN DOLMA BİLGİLERİNİN IŞIĞINDA GÜYA BİLGİLENDİRME YAPARAK KOMUYA YÖN VERMEYE ÇALIŞIYOR.

ADANALI

Adsız dedi ki...

aslı hanım cuma diyorsunuz keşke hiç yazmasanızda çıktığı zaman bize müjde verseniz millet artık bugünlerden yarınlardan bıktı vallahi...

Adsız dedi ki...

faruk erdem zaten takvimden ayrıldı son yazısı 5 şubatta bizim lehimişze bir yazı ama şimdi nerde yazıyor bulamadım ...

Adsız dedi ki...

YAZI BAŞLIĞININ SEVİYESİZLİĞİNE DİKKATİNİZİ ÇEKMEK İSTİYORUM ARKADAŞLAR BAKIN LÜTFEN.


"KARŞILIKSIZ ÇEKTE TANTANA" YUH ARTIK DİYORUM.MAHALLE AĞZI BİLE BUNLAR KADAR SEVİYESİZ VE MESNETSİZ BİR BAŞLIK KOYANAZDI YANİ HA.

ADANALI

Adsız dedi ki...

3434
Bakın birlikten güç doğar.Ağır ceza mahkemesinini dava açalım,maduriyetten
expo 16

mağdur07 dedi ki...

arkadaşlar benmi anlayamadım yazıyı yoksa dogrumu,yahu haber analiz resmen çekte ceza kalktıgı zaman ortalıgın çok kötü olacagını binlerce esnafın mağdur olacagını falan yazmış...bir nevi kalkmasın diyor,yanlışmı anlıyorum yoksa.....

Adsız dedi ki...

AYNEN ÖYLE ARKADAŞIM.DOĞRU ANLAMIŞSIN.

ADANALI

Adsız dedi ki...

3434
içeri girdinmi çıkması zor.sitede kaç kişiyiz,onu bir örenelim

expo16

mağdur07 dedi ki...

my way kardeş ordamısın

Adsız dedi ki...

BENİM YORUMLARI TAKİP EDERSENİZ KOMU DAHADA NET ANLAŞILACAKTIR.

ADANALI

Adsız dedi ki...

YAHU ARKADAŞLAR Bİ SAATTİR KENDİMİ PARALIYORUM.BİRİNİZDE ÇIKIP MUHATAP OLMUYORSUNUZ.SİZ NE KADAR BÜYÜK VE ULU OLMUŞSUNUZ BÖYLE BE.

ADANALI

mağdur07 dedi ki...

yav allah korusun diğer medyada böyle başlık atarsa vayki halimize,bizi resmen dolandırıcı gösteriyorlar ve alacaklıları magdur...allahım yaaa.....

mağdur07 dedi ki...

buyur adanalı kardeşim :=)) ya kimse yok sitede dogru dürüst onlarada hak ver,kiminin morali bozuldu kiminin akşam yemek saati.

«En Eski ‹Eski   14201 – 14400 / 22646   Yeni› En yeni»

Yeni anayasa yapılmalı mı?

AKP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?

DTP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?