MADDE 33 - SUÇ VE CEZALARA İLİŞKİN ESASLAR

Suç ve cezalara ilişkin esaslar
Madde 33- (1) Suç ile ceza ve ceza yerine geçen güvenlik tedbirleri ancak kanunla konulur. Kimse, işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanunun suç saymadığı bir fiili gerçekleştirmesinden dolayı cezalandırılamaz ve kimseye suçu işlediği zaman kanunda o suç için konulmuş olan cezadan daha ağır bir ceza verilemez.
(2) Suç ve ceza zamanaşımı ile ceza mahkûmiyetinin sonuçları konusunda da birinci fıkra uygulanır.
(3) Suçluluğu kesin mahkeme kararı ile hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz.
(4) Hiç kimse, kendisini ve kanunda gösterilen yakınlarını suçlayan bir beyanda bulunmaya veya bu yolda delil göstermeye zorlanamaz.
(5) Ceza sorumluluğu şahsîdir.
(6) Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkonulamaz.
(7) Ölüm cezası ve genel müsadere cezası verilemez.
(8) Kamu İdaresi, kişi hürriyetinin kısıtlanması sonucunu doğuran bir müeyyide uygulayamaz. Türk Silâhlı Kuvvetlerinin iç düzeni bakımından bu hükme kanunla istisnalar getirilebilir.
(9) Uluslararası Ceza Divanına taraf olmanın gerektirdiği yükümlülükler hariç olmak üzere, vatandaş, suç sebebiyle yabancı bir ülkeye verilemez.

22.646 yorum:

«En Eski   ‹Eski   4801 – 5000 / 22646   Yeni›   En yeni»
Adsız dedi ki...

SN ARKADAŞLAR

SORU SORUP YORUM ÜRETMEYE NE DERSİNİZ..

MY WAY

Adsız dedi ki...

ÖRNEĞİN

TCK 52. MADDE İLE ÇEK KANUNU ARASINDAKİ AYKIRILIK NEDENDİR?

YORUMLARI BEKLİYORUM..

MY WAY

Selami dedi ki...

Bu benden olsun my way Arkadaşım

KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇLARINDA VERİLEN PARA CEZALARINDA:

Çekini ödeyemeyen esnaf karşılıksız çıkan çek tutarı kadar C. Savcılığı tarafından hükümlüye ödeme emri gönderilir. Hükümlü süresi içinde (5275 S.K m.106/2 uyarınca 30 gün) para cezasını ödemez ise; 5275 S.K nun 106/3 uyarınca C. Savcılığı tarafından belirlenen para cezası, mahkeme kararında belirtilen güne çevrilir ve ceza gün kadar hapse çevrilir. 5275 S.K nun 106/9. maddesine göre belirlenen gün kadar hapis yatar. bu süre içerisinde ŞARTLA TAHLİYE hükümlerinden yararlanması mümkün değildir.

2 YIL VE DAHA AZ HAPİS CEZALARINDA

TCK nun 50/1-a maddesi uyarınca yaptırım de adli para cezasıdır. Verilen bu cezanın kesinleşmesinden sonra infaz için C. Savcılığına gönderilir. C. Savcılığa hükümlüye verilen para cezasını ödemesi için ödeme emri tebliğ eder. Hükümlü tebligat üzerine süresi içerisinde ödemede bulunmaz ise C. Savcılığı, hükmü veren Mahkemeye durumu bildirir ve bu konuda bir karar verilmesini ister. Mahkeme; duruşmalı veya duruşmasız para cezası yerine verilen hapis cezasının kısmen veya tamamen infazına HÜKMÜ VEREN MAHKEME karar verebilir.Hükümlü bu durumda artık hapis cezasına hükümlü hale gelir. Para cezası tazyik hapsine DEĞİL hapis cezasına dönmüştür. (TCK 50/6, 2. cümle) Hapis cezası infaz edildiği için ŞARTLA TAHLİYE !! hükümleri uygulanır..
ADALET MÜLKÜN TEMELİDİR:)

Selami dedi ki...

my way arkadaşım
Yukarıdaki örnekte olduğu gibi;
Kaçakcı, Hırsız, Tecavüzcü, Adam yaralayan, Uyuşturucu satıcısı, kapkaççı dolandırıcı 2 yıl veya daha az ceza almışsa (bu suçlara 2 yıldan fazla ceza verilmiyor) cezası adli para cezasına çevriliyor, bu para ödenmezse ŞARTLI TAHLİYEDEN faydalandırılıp salıveriliyor..

Adalet bunun neresinde?
Bırak TCK yı Evrensel Hukuk kurallarını tek başına ihlal eden nitelikte:))

Selami dedi ki...

My Way
Bunu Gokhan Taskin beye gönder birde o incelesin..
Ben göndermeyi başaramadım

Adsız dedi ki...

SN CÜNEYT

52. MADDE ADLİ PARA CEZASININ AÇIKLAMASI

Adlî para cezası

MADDE 52. - (1) Adlî para cezası, beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmayan hâllerde yediyüzotuz günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının, bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması suretiyle hesaplanan meblağın hükümlü tarafından Devlet Hazinesine ödenmesinden ibarettir.

(2) En az yirmi ve en fazla yüz Türk Lirası olan bir gün karşılığı adlî para cezasının miktarı, kişinin ekonomik ve diğer şahsî hâlleri göz önünde bulundurularak takdir edilir.

(3) Kararda, adlî para cezasının belirlenmesinde esas alınan tam gün sayısı ile bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ayrı ayrı gösterilir.

(4) Hâkim, ekonomik ve şahsî hâllerini göz önünde bulundurarak, kişiye adlî para cezasını ödemesi için hükmün kesinleşme tarihinden itibaren bir yıldan fazla olmamak üzere mehil verebileceği gibi, bu cezanın belirli taksitler hâlinde ödenmesine de karar verebilir. Taksit süresi iki yılı geçemez ve taksit miktarı dörtten az olamaz. Kararda, taksitlerden birinin zamanında ödenmemesi hâlinde geri kalan kısmın tamamının tahsil edileceği ve ödenmeyen adlî para cezasının hapse çevrileceği belirtilir.

BU TANIMA İSTİNADEN 8O.OOO YADA DAHA FAZLA ADLİ PARA CEZASI ALAN BİR SUÇLUNUN BU ALDIĞI CEZA ADLİ PARA CEZASI OLUYORMU..

GÜNLÜK 100 TL OLDUĞUNA GÖRE 800 GÜN OLUYOR..TANIMDA 730 GÜNDEN FAZLA OLAMAZ DİYOR..BEN GERİ ZEKALI OLDUĞUMDANMI ANLAMIYORUM ..BUNUN MANTIKLI BİR AÇIKLAMASI VARMI?

MY WAY

Adsız dedi ki...

BU TANIMDA 800 GÜN DESEYDİ BUNU ANLAYABİLECEKTİM..YENİ UYUM KANUNU TASLAĞINDA 1500 GÜN DEDİĞİ GİBİ..

KANUNSUZ BİR CEZA OLMUYOR MU?

ÖYLE OLMUYORSA YENİ TASLAKTA 1500 GÜN DENDİ NE GEREĞİ VARDI O İBAREYİ DEĞİŞTİRMEYE? BU 52. MADDEYLE İLGİLİ OLAN SORUN..

MY WAY

Adsız dedi ki...

Çek Yasasındaki özel düzenleme üst sınırı 80 milyar olarak belirlemiştir.. 800 gün olarak..
TCK ya aykırı düzenlemelerden biride buydu..
Eğer sorduğun buysa

Adsız dedi ki...

HESAPLAMA 800X100=80.000

BU TANIMA GÖRE 10000 TL CEZA HANGİ MİKTARLA ÇARPILIP CEZA İNFAZ EDİLECEK VEYA EDİLİYOR..

MY WAY

Adsız dedi ki...

SN CÜNEYT

HERKESİN DİKKATİNİ ÇEKMEK İSTEDİM BÖYLE BİR KANUN OLUR MU?

MY WAY

Adsız dedi ki...

my way
5252 sayılı yasanın 5.maddesi ve5275 sayılı yasanın geçici 1. maddesi tüm ağır para cezalarından dönüştürülen adli para cezaları 1 günü 100 YTL.üzerinden hesaplanır.

Adsız dedi ki...

SN ARKADAŞLAR

TAM GÜN SAYISININ ÇARPILMASIYLA BİLİNEN MİKTAR DİYOR..AMA KANUNDA ÇARPILAN MİKTAR ÇEK KANUNDAKİ 80000 TL NİN YÜZ TL YE BÖLÜNMESİ OLMUYORMU ÇARPMA İLE HESAPLANAN KONU BÖLEREK NASIL HESAPLANIYOR..

MY WAY

Adsız dedi ki...

SN CÜNEYT

52. MADDEKİ TANIM TAM GÜN SAYISININ ÇARPILMASI..

ÇEK KANUNU İNFAZA ÇEVRİLİRKEN TAM GÜN SAYISI YOK..YENİ ÇEK KANUNU TASARISINDA 1500 GÜN DER...BUNUN İÇİN AMA ŞU AN Kİ DURUMU EN İYİ AÇIKLAYAN TCK MADDESİ AŞAĞIDA..
Suçta ve cezada kanunîlik ilkesi

MADDE 2. - (1) Kanunun açıkça suç saymadığı bir fiil için kimseye ceza verilemez ve güvenlik tedbiri uygulanamaz. Kanunda yazılı cezalardan ve güvenlik tedbirlerinden başka bir ceza ve güvenlik tedbirine hükmolunamaz.

(2) İdarenin düzenleyici işlemleriyle suç ve ceza konulamaz.

(3) Kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz. Suç ve ceza içeren hükümler, kıyasa yol açacak biçimde geniş yorumlanamaz

MY WAY

Adsız dedi ki...

SN CÜNEYT 16 . MADDEDE 800 GÜN YAZMIYOR EN ÖNEMLİ AYKIRILIKLARDAN BİR TANESİ DE BANA GÖRE BU..DAYANAĞIM TCK 2. MADDE..

MY WAY

Adsız dedi ki...

my way
TCK ya göre artık adli para cezaları gün para cezası sistemine göre hesaplanmak zorundadır karşılıksız çek suçundan her çek için adli para cezasının en fazla hükmedilebilecek miktarı 730 gün x 100 TL= 73.000 TL'dir bu miktardan fazla verilen adli para cezaları aykırıdır

Bu kararı CGK verecek sonuçta

Çok şekilsel düşüsek bile çek bedelini 100 e bölersiniz ve kaç gün ediyorsa temel cezayı bu değer alıp daha sonra bunu da 100 ile çarpar yine aynı sonuca ulaşılabir

Adsız dedi ki...

Madde 16 -
(26.2.2003 tarih,4814 sayılı kanunla değişik)
Üzerinde yazılı keşide tarihinden önce veya ibraz süresi içinde 4 üncü
madde uyarınca ibraz edildiğinde, yeterli karşılığı bulunmaması nedeniyle
kısmen de olsa ödenmeyen çeki keşide eden hesap sahipleri veya yetkili
temsilcileri, kanunların ayrıca suç saydığı haller saklı kalmak üzere,
çek bedeli tutarı kadar ağır para cezasıyla cezalandırılırlar. Ancak
verilecek para cezası seksenmilyar liradan fazla olamaz. Bu miktar,
1.3.1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanununun ek 2 nci maddesine
göre her yıl artırılır. Bu suçtan mükerrirlere, bir yıldan beş yıla kadar
hapis cezası verilir.


BU MADDEDE YAZAN ÇEK BEDELİ KADAR CEZA DAYANAĞI TAM GÜN SAYISI OLAN TCK NIN52. MADDESİNDEKİ ADLİ PARA CEZASINAMI UYUYOR..UYMUYORSA TCK NUN 2. MADDESİNİN 3. FIKRASINA AYKIRI OLUYORMU..

MY WAY

Adsız dedi ki...

my way
Tartışılan konu bu zaten yoksa CGK ve bu kadar tantana neden..
Y.Hakimleri kurnaz tüccar değilseler adil bir karar vereceklerdir.. ama bu konuda şüpheliyim her Y.hakiminin kitapçı raflarında satılmayı bekleyen binlerce kitabı var!! çoktan tüccar olmuşlar kendilerini aşmış bunlar.. korkmuyorda değilim hani

Adsız dedi ki...

SN CÜNEYT

ANLATMAK İSTEDİĞİMİ ANLADINIZ..YENİ ÇEK KANUNU TASARISINDA 1500 GÜN(150.000.TL) ÖZELLİKLE BELİRTMESİ BU BÜYÜK AYKIRILIĞI GİDERMEK..ÇÜNKÜ ÇOCUKLARIN BİLE ANLAYACAĞI BARİZ GÖZE ÇARPAN BİR KONU..VE TCK 2. MADDENİN 3. FIKRASI...

3) Kanunların suç ve ceza içeren hükümlerinin uygulanmasında kıyas yapılamaz. Suç ve ceza içeren hükümler, kıyasa yol açacak biçimde geniş yorumlanamaz

BU KADAR AÇIK ..BİLEMİYORUM AMA BU KONU YAYILDIĞINDA KAMU VİCDANINDA MANTIKLI BİR YERE OTURTULAMAZ..

VE DİLLENMEYE BAŞLADI VE KESİN BUNU DİLE GETİRENLER BASIN ŞU ANDA NEDENSE BİR ANDA SESLERİNİ KISSALARDA TEKRAR DİLE GETİRECEKLERDİR..BU TÜR DURUMLAR KANUNLARA ŞÜPHE İLE BAKMASINA SEBEP OLUR VE BUAÇIKLANABİLİR BİR DURUM OLMAZ..

MY WAY

Adsız dedi ki...

SN CÜNEYT

BURDA 1500 GÜN X100=150000 BUNU ANLARIZ..

3167 SAYILI YASADA 800 GÜN X100=80000 OLSAYDI BUNU ŞU ANDA KONUŞMUYOR OLACAKTIK..AMA YASALARDA MADEM BURDA BÖYLE GÜNLÜK 100 TL DENMİŞ VE YASADA BELİRTİLMEMEİŞ BURDADA BİZ 80000 İ BÖLÜVERİRİRZ CANIM..

BU DA BÖYLE OLUVERSİN CANIM OLMUYORMU..

BU KIYAS OLMUYOR MU?

MY WAY

Adsız dedi ki...

Ö N E M L İ D İ R !..

ARKADAŞLAR, GAZETELERE,KÖŞE YAZARLARINA, MİLLETVEKİLLERİNE VE TELEVİZYON KURULUŞLARINA GÖNDERİLMEK ÜZERE AŞAĞIDA BİR METİN YAZDIM. İNCELEYİP KATKIDA BULNABİLİRSİNİZ VEYA ULAŞABİLDİĞİNİZ HER YERE GÖNDEREBİLİRSİNİZ. SESİMİZİ DUYURMALIYIZ.. KATKIDA BULUNACAK ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.

Sayın .........................

Kıymetli zamanınızı fazlaca almadan gündemdeki karşılıksız çeklerden dolayı verilen hapis cezaları konusunda bazı hususları bilgilerinize sunmak istiyorum.
Konunun hukukuki boyutu, 31.12.2008tarihinden itibaren yürürlüğe giren 5252 SK'nun Geçici 1. maddesi çerçevesinde tartışılmaya devam ediyor. Birçok insanın, 2001 yılından beri sayısız "karşılıksız çek hikayesi" var. Bu hikayeler artık sıkıcı hale gelmiş olabilir ancak gerçekliği daha iyi anlayabilmek için galiba biraz bu "hikaye" kısmına da girmek gerekiyor.

Bizler 2001 yılına kadar gayet iyi şartlarda ticaret yapmaktaydık ve "basiretli" birer iş adamı idik. 2001 yılında Sayın Cumhurbaşkanımızın Anayasa kitapçığını fırlatması ve Sayın Başbakanımızın da televizyonlara çıkarak bunu "ciddi bir devlet krizi" olarak nitelendirmesinin ardından patlayan süreçte siparişlerimiz iptal edildi, satışlar durdu ve nihayet, irademiz dışında maruz kaldığımız malum ekonomik kriz, 20 yıllık emeğimizi ve birikimimizi 6 ay içinde yok etti. Çeklerimiz yazıldı, malımız mülkümüz haczedildi, makinalarımız yok pahasına haraç mezat satıldı! 600.000 TL'sından borçlandığımız dolar, 1.200.000 TL.'sına çıktı ve gecelik %7000'lere varan faizler ödedik. Bankaların dayanılmaz baskı ve tacizlerinden sonra kapısına gitmek zorunda kaldığımız "tefeci" hikayelerini, maruz kaldığımız tehdit ve fiziki saldırıları ise burada anlatamıyorum.

Döviz kurları ileriye yönelik olarak Merkez Bankasınca tespit ve ilan edilmişken, hangi "basiretli tüccar" birkaç ay içinde doların iki katına çıkacağını varsayabilirdi? Kredi kullanan hangi iş adamı bir ay içinde faizlerin %7000'lere ulaşıp, kullandığı kredinin apar topar geri çağrılacağını hesaplayabilirdi? Bir hafta içinde ortaya çıkan likidite sıkıntısını, imkan olduğu halde çözme basiretini gösteremeyen ve çöküşe sebep olan devrin siyasi iktidarının bütün bunlarda hiç mi vebali yoktur? Bütün vebali 8 yıldır bizim çekiyor olmamız adil midir?

Neticeten; bu felaket günlerinde yazılan çeklerimizden dolayı hapis cezaları aldık ve bütün olan biten yetmezmiş gibi 4 yıldır da evimizden çocuklarımızdan ayrı, kıyıda köşede kaçak hayatı yaşıyoruz. Hürriyetimiz olmadığı için ticari faaliyette de bulunamıyoruz, borçlarımızı da ödeyemiyoruz! Aynı günlerde ticari / sınai faaliyette bulunmayıp parasını yüksek faizle devlete borç verenler ise, bugünlerde "akıllı" ve "basiretli" işadamı kimliği ile aramızda dolaşıyorlar!

Şimdi akıl, vicdan ve adalet duygusuna sahip birisi çıksın desin ki "evet, sizler bunu hakettiniz, kastınız var mı yok mu kimseyi ilgilendirmez, cezanızı çekin, adalet yerini bulsun"... Vadeli çek vermişiz... Elbette verecektik, piyasalar vadeli çekle dönüyor.. O çekleri verirken "ödememe" gibi bir niyetimiz yoktu ki! Kriz günlerine kadar yüzlerce çek vermişiz ve hepsini ödemişiz. Yasal olmamasına rağmen, bankalar bile kredi kullandırırken bütün teminatlara ilave olarak bizden kredi tutarının %30 fazlası kadar vadeli çek aldılar... Sonra da krizin ardından krediler geri ödenemeyince, esasen bir kısmı ödenmiş olan bu çeklerden dolayı da ayrıca hapis cezaları aldık. Bugünlerde ise bu ayıbın sahipleri, Bankalar Birliği aracılığıyla karşılıksız çeklere hapis cezası verilmesine devam edilmesi için kulis yapmaktalar.

Ortada kamu vicdanını rahatsız eden ve adalet duygusunu inciten çok vahim bir tablo vardır ve süratle çözüm beklenmektedir.

Sessiz sedasız binlerce insan ve aile, seslerini duymanızı, duyurulmasına vesile olmanızı bekliyor.

ÇEK MAĞDURU

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR

YAZIDA YASAL KONUYA ÇOK GİRMEDİM. KONUNUN DETAYINI ZATEN İLGİLİ HERKES BİLİYOR. ESAS OLAN ORTADAKİ MAĞDURİYET.. ONU DİLLENDİRMEYE ÇALIŞMALIYIZ.

ÇEK MAĞDURU

Adsız dedi ki...

SAYIN ÇEK MAĞDURU

EMEĞİNİZE SAĞLIK AMA VADELİ ÇEK BÖLÜMÜNDEN SONRA TBMM NİN VADELİ ÇEKİ KABUL ETTİĞİ VE VERİLEN CEZANIN ÇEK BİR HAVALEDİR SAPTAMASIYLA ANAYASA MAHKEMESİ TARAFINDAN VERİLEN KARARIN NETİCESİNDE PARA CEZASI VERİLDİĞİ EKLENEBİLİR..

MY WAY

Adsız dedi ki...

arkadaşlar site de olan var mı?
bimer hakkında bilgisi olan? biraz araştırdım. sizlerde bir bakarsanız belki birşeyler çıkar şikayet ve dileklerimizi oraya da yazabiliriz

melek

Adsız dedi ki...

başbakanlık iletişim merkezi bimer internette soru ve sorunlara cevap olmak için hükümetin kurduğu bir hatmış sitesinden otomatik dilekçe yazabiliryor, mail atabiliyorsun hatta telle bile ulaşılabiliyor

melek

Adsız dedi ki...

başbakanlık iletişim merkezi bimer internette soru ve sorunlara cevap olmak için hükümetin kurduğu bir hatmış sitesinden otomatik dilekçe yazabiliryor, mail atabiliyorsun hatta telle bile ulaşılabiliyor

melek

Adsız dedi ki...

başbakanlık iletişim merkezi bimer internette soru ve sorunlara cevap olmak için hükümetin kurduğu bir hatmış sitesinden otomatik dilekçe yazabiliryor, mail atabiliyorsun hatta telle bile ulaşılabiliyor

melek

Adsız dedi ki...

şu an kimse yok mu ?


melek

Adsız dedi ki...

günaydın kimse varmı

4848

Adsız dedi ki...

günaydın arkadaşlar

User dedi ki...

Hayırlı haftalar sn çek mağduru emeğinize teşekkürler yazınızı internette blogda yayınladım sesimizi herkes duysun KARŞILIKSIZ ÇEK CEZASI
---------------------------------------------------
Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.

Adsız dedi ki...

sayın ncdt ben umutluyum aslında,neden dersen:anayasa mahkemesi kasıt unsurunun kaldırılamsını reddetti yani suçta kasıt aranmak ve bulunmka zorunda,egere kabul etseydi kasıt aranmadan ceza verilecekti,şimdi biz kasıt yapmadığımıza göre hakim neye göre karar verecek,kasıt yaptığımı ispatlamak zorunda..2.çeke vade kondu ve böylece havale olmaktan çıktı ve senet görevi görecek...inşallah bunlar olumlu olur bizim için...

Adsız dedi ki...

üstteki yorum sadece bana ait tabii:)))

Adsız dedi ki...

GÜNAYDIN ARKADAŞLAR..BU HAFTA YARGITAYDAN OLUMLU YADA OLUMSUZ BİR HABER UMUYORUM..KAÇ AY OLDU BİR KARAR VERMEDİ ARTIK ZAMANI GELDİ. ekm2510

Adsız dedi ki...

hepinize günaydım arkadaşlar 3434

Adsız dedi ki...

sevgılı arkadaslar gunaydın....ınsalah ıyı bır hafta olur.bugun okudugum bır yazıda sadece cek borcu olanların degıl,aılelerın de cezalandırıldıgını soyluyor.ne kadar dogru bır tespıt.bu aıleler ne yapıyor...ne yapmalı....kaderımıze razı mı olacagız...bu zıhnıyette oyle olacak...belırsızlık hepımızı dahada magdur edıyor.eslerımızın 2 secenegı var.1-c.evı 2-kacmak ıkı durumdada aıle perısan oluyor.cocuklarımızın gelecegı calınıyor.yazıklar olsun.bu mıllet bunumu hak edıyor? hayat

Adsız dedi ki...

GÜNAYDIN HERKESE

HANGİ OKUDUĞUNUZ YAZIDA. YANİ GAZETEDE Mİ OKUDUNUZ.NEREDE OKUDUĞUNUZU BİZİMLE PAYLAŞIRMISINIZ LÜTFEN,

ENDER ÇAYLI

Adsız dedi ki...

"ÇEK VADELİ BİR ENSTRUMAN OLMUŞTUR...ÜZERİNDE YAZAN TARİHTEN ÖNCE TAHSİLİ MÜMKÜN OLMAYACAKTIR.BANKA VE KİŞİLERİN BUNU BÖYLE BİLMELERİNİ SAĞLADIK ....RIZAM DIŞI KSİLMESİNİN DE ÖNÜNE GEÇİLMİŞTİR...BAKAN ÇAĞLAYANIN CANLI BASIN TOPLANTISINDAN ALINTIDIR...SAAT 10:22

Adsız dedi ki...

BAKIN STAR GAZETESİ KREDİ KARTLARINDAKİ AF GİBİ ÇIKACAK OLAN YENİ YASADAN BAHSEDİYOR. LÜTFEN OKUYUNUZ.

ULUDAĞ


Küresel kriz nedeniyle kredi kartı takipteki kişi sayısının 1.5 milyona ulaşması, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nu (BDDK) harekete geçirdi. Tüketicilerden gelen talepleri ve bazı milletvekillerinin kredi kartlarının yeniden yapılandırılmasına ilişkin verdiği yasa tekliflerini dikkate alan BDDK, kredi kartı borçları için de bir barış projesi hazırlanması konusunda ‘bankaların nabzını’ tutmaya karar verdi.

BDDK Başkanı Tevfik Bilgin’in bankaları ve milyonlarca vatandaşı bekleyen en büyük risk olarak ifade ettiği kredi kartlarında patlamayı önleyecek formülü bankalar buldu. Bankacılar, teknik düzeyde gerçekleştirdikleri bir dizi toplantıda, kredi kartlarında yaşanan tehlikeli tırmanışı durdurmak için bir formül üzerinde anlaştı. İşte milyonlarca vatandaşın icraya düşmesini önleyecek formül:

ASGARİ ÖDEME BİTİYOR

Bankalar, temerrüde düşme riski hızla artan kredi kartı müşterilerinin birikmiş kart borçlarını dondurup, bu borcu tüketici kredisine dönüştürecek. Tüketici kredisine dönüşmüş borcun vadesi 36, aylık faizi ise yüzde 1,5 civarında olacak. Birikmiş borcun yüzde 20’si olan aylık asgari ödeme tutarını ödeme şartı da otomatik olarak ortadan kalkacak.

Örneğin 10 bin TL kredi kartı borcu olan bir vatandaş, 2 bin TL’lik zorunlu asgari ödemeden kurtulacak. Bunun yerine, yeni borcunu aylık 379 TL’lik mini ödemelerle 36 ayda kapatacak. Vatandaşın 3 yılın sonunda yapacağı toplam ödeme ise sadece 13 bin 674 TL olacak. Yeni sistem, mevcut geliriyle birikmiş kredi kartı borcunu kapatma ihtimali giderek düşen, kart borcunun ancak asgari ödeme tutarını ödeyebilen riskli müşterilere uygulanacak. Bunun dışındaki müşterilerin talepleri de dikkate alınacak.

Kredi kartlarının birikmiş borçlarına uygulanan yüzde 4-5 düzeyindeki faiz de otomatik olarak sona ereceği için borçların çığ gibi büyümesi duracak

BİRKAÇ BANKAYA BORCU OLAN NE YAPACAK?

Çalışmaya ilişkin bilgi veren bir banka yöneticisi, yeni yöntemi ilk olarak bir kamu bankasının önümüzdeki günlerde uygulamaya başlayacağı müjdesini verdi. Diğer bankaların da hemen ardından borç dönüştüreceğini belirten banka yöneticisi, “Vatandaş genelde birkaç bankadan birden kart kullandığı için bankaların birlikte hareket etmesi sorunun çözümü açısından büyük önem taşıyor” dedi. Bankacı şu bilgileri verdi:

AYLIK ÖDEME KADAR AYLIK KART LİMİTİ

“Örneğin bir vatandaşın 2 bin 500 TL aylık geliri var. Birkaç bankadaki kredi kartı borcu ise 10 bin TL’ye ulaşmış. Bu vatandaş 10 bin TL’nin aylık asgari ödeme tutarı olan 2 bin TL’yi ödüyor, 500 TL ile geçinmeye çalışıyor. Ancak, kalan 8 bin TL’lik birikmiş borç aylık yüzde 4-5 faizle artmaya devam ettiği için borç bir süre sonra ödenemez hale gelecek. Yeni yöntem işte bu riski oluşmadan bitiriyor.

Bu sayede milyonlarca vatandaşımız kartzede olmaktan kurtulacak. Ayrıca, müşteri taksitleri ödediği sürece kredi kartını da yeni limitler çerçevesinde kullanmaya devam edecek. Örneğin, 500 liralık taksit ödüyorsa 500 liralık aylık kart limiti olacak.”

BDDK ARABULUCU OLUYOR

BDDK, son dönemde tüketicilerden artan kredi kartlarındaki yeniden yapılandırma taleplerini dikkate alarak, konuyla ilgili neler yapılabileceğini araştırmaya başladı. BDDK, bu kapsamda bankalara, kredi kartı borçları için zorlayıcı bir hüküm getirilmesine karşı çıkıyor. Ancak gönüllülük esasıyla, bankaların kredi kartları borçlarına yönelik bir düzenleme yapmasına ise sıcak bakıyor. BDDK, bankalarla tüketiciler arasında arabuluculuk yapmaya hazırlanıyor. Buna göre, bankaların kredi kartı borçlarının yeniden yapılandırılması konusundaki düşünceleri alınarak, borçların yeniden yapılandırılmasına özendirici bir düzenleme yapılıp yapılmayacağını araştıracak.

SİCİL AFFI KURTARAMADI

Sicil Affı Yasası ile kredi kartı borçlularına kara listeden çıkma ve BDDK’nın karşılık tebliğinde yaptığı değişiklik ile de kredi kartı borçlarına yeniden yapılandırma imkanı getirildi. Ancak bankaların faizlerde önemli ölçüde indirim yapmaması nedeniyle, borçluya önemli katkı sağlamadı.

Star & Bugün

Adsız dedi ki...

BENİ DİKKATLİCE DİNLEYİN...KISA KISA AKTARACAKLARIMI LÜTFEN YANITLA BÖLMEYİN SONRA BU KONU ÜZERİNDE YORUM YAPILSIN...OKEYYY????

Adsız dedi ki...

ŞİMDİ KANUN METNİNDEN KISA BİR COPY..."Üzerinde yazılı keşide tarihinden önce veya ibraz süresi içinde 4 üncü
madde uyarınca ibraz edildiğinde, yeterli karşılığı bulunmaması nedeniyle
kısmen de olsa ödenmeyen çeki keşide eden hesap sahipleri veya yetkili
temsilcileri, kanunların ayrıca suç saydığı haller saklı kalmak üzere,
çek bedeli tutarı kadar ağır para cezasıyla cezalandırılırlar."

Adsız dedi ki...

ŞİMDİ SAYIN BAKANIN AÇIKLAMASINDAN BİR BÖLÜN..."ÇEK VADELİ BİR ENSTRUMAN OLMUŞTUR...ÜZERİNDE YAZAN TARİHTEN ÖNCE TAHSİLİ MÜMKÜN OLMAYACAKTIR.BANKA VE KİŞİLERİN BUNU BÖYLE BİLMELERİNİ SAĞLADIK ....RIZAM DIŞI KSİLMESİNİN DE ÖNÜNE GEÇİLMİŞTİR...BAKAN ÇAĞLAYANIN CANLI BASIN TOPLANTISINDAN ALINTIDIR...SAAT 10:

Adsız dedi ki...

ŞİMDİ ÇEK VADELİ BİR ENSTRUMAN İSE EĞER SENET VE POLİÇEDEN FARKI KALMAMIŞ OLMAKTADIR....ÖYLE Mİ? ELBETTE ÖYLE...

Adsız dedi ki...

DOLAYISI İLE ARTIK PARA CEZASINI GEREKTİREN DURUM ORTADAN KALKMIŞ MIDIR? EVET KALKMIŞTIR...

Adsız dedi ki...

ŞU HALDE PARA CEZASI KESİLEMEYECEĞİNE GÖRE HANGİ HAPİS CEZASINDAN SÖZ EDİLECEKTİR?

Adsız dedi ki...

şeker 765 ağzından bal damlıyor :))))

Adsız dedi ki...

BU BENDEN SİZLERE BUGÜNÜN "MÜJDESİDİR"
LÜTFEN BU KONUYA YOĞUNLAŞALIM...
MAHKEMELERİN ÇEKTE VADENİN VARLIĞINDAN DOLAYI PARA CEZASI KESME YETKİSİ KALMAMIŞTIR..KESİLEMEYEN PARA CEZASININ HAPİS CEZASI VERME KARARI DA KALMAMIŞTIR....SAYGILARRR...

Adsız dedi ki...

geçen bi arkadaş yargıtay kararı örnmeği vermişti,orada öekin keşide tarihi ile,arkasının yazıldığı tarih farklı oldugu için yargıtay,hapis cezasını bozmuştu..yani bu şu demeye gelmiyormu sizce ,yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar lütfen:çek gününden önce yazdırılırsa hapis cezası verilmiyor mu acaba...

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,
Bakan bu açıklamayı bugün mü yapmış?

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,
Bakan bu açıklamayı bugün mü yapmış?

Anfa (Unutmuşum özür)

Adsız dedi ki...

ŞİMDİ 15 DK ÖNCE CANLI YAYINDA BEYAN ETTİ...MİLYONLARI İLGİLENDİREN ÖNEMLİ BİR KONUYADA AÇIKLIK GETİRDİK DEDİ...
BUNUN BAŞKA BİR ANLAMI YOKTUR...BENCE GEÇMİŞ OLSUN HERKESE..ŞİMDİ SADECE OLAY BU YÖNÜ İLE ELE ALIUNACAĞINDAN İVEDİLİKLE YARGITAY KARARI ÇIKACALTIR..HAPİS CEZALARI DÜŞECEKTİR...GEÇMİŞ OLSUN GÖZÜNÜZ AYDIN BENCE.....

Adsız dedi ki...

sayın seker,ıstedıgımız kadar yazalım.ıcerdekler pasa pasa yatıyor.bu yazdıklarınızı onlar bılmıyormu?gayet ıyı bılıyor.ama sonuc?c.evlerı dolu umutla beklıyorlar.her kafadan bır ses cıkıyor..(yetkılıler-bu konuda egıtım almıs kısıler-hukumet)sonuc ne?esım hala ıcerde......odeme gucumuz olsaydı zaten 9ay beklemezdık.devket bu rant kapısını yıtırmek ıstemıyor.ama cok bekler.PARA YOK ODEYEMEYIZ...BUNU HESABA KATMIYOR.yargıtay ne yapacaksa yapsın daha fazla dayanacak gucumuz kalmadı. hayat

Adsız dedi ki...

YA BENİ DİKKATLİ İZLEYENLER...ARKA ARKAYA YAZDIKLARIMIN ARASINA GİRMEDEN METİNLERİ OKUYUN..NE DEMEK İSTEDİĞİM AÇIKTIR...BU İŞ BİTMİŞTİR BANA GÖRE..BİŞEY DAHA YAZACAĞIM KİMSE BU YAZIMA YANIT VERMESİN..BNEKLESİN BENİM BUNDAN SONRA YAZACAĞIMI..OKUSUN OKİ?

Adsız dedi ki...

BENBİR YENİ GELİŞMEDEN BAHSEDİYORUM SABORLI OL YA..Bİ DUR..Bİ NE DİYECEĞİM BEKLE LTF YA...

Adsız dedi ki...

http://www.kgm.adalet.gov.tr/gg/cekkanunu.pdf
arkadaşlar yeni çek yasası hazırlandı.Burada eski yasanın amacından uzak kaldığı,ağır hapis cezasının bir işe yaramadığı ve ticaretin durduğu o nedenle yeni yasanın yasalaştığı gün şimdiki yasanın ortadan kalkacağını yazıyor. ekm2510

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,
Biraz önce yazdığınız,"
kısmen de olsa ödenmeyen çeki keşide eden hesap sahipleri veya yetkili
temsilcileri, kanunların ayrıca suç saydığı haller saklı kalmak üzere,
çek bedeli tutarı kadar ağır para cezasıyla cezalandırılırlar."
ne anlama geliyor sizce?

Anfa

Adsız dedi ki...

sn anfa:şeker orada çek kanunuyla sayın bakanın açıklamasını karşılaştırmak istemiş,yani kanundaki,gününden önce yada gününde ibraz edildiğinde karşılıgı yoksa...v.s ... bakanın açıklamasıyla hükmü kalmamıştır demek istedi...

Adsız dedi ki...

ŞİMDİ ÖRNEĞİN BİR ÇEKİ KARŞILIKSIZ ÇIKAN ŞAHSIN DİĞER ÇEKLERİDE YAZILIP KİŞİNİN ÜZERİNE GİDİLMİYOIR MU? GİDİLİYOR...SONUÇ MAHKEMEDE BU DURUM KARŞISINDA VADESİ GELSİN GELMESİM (ESKİ HALİYLE ÇEKTE VADE OLMAZ) DEVREYE SOKUP ÖNCE PARA CEZASINA ÇEVİTTİRİP ÖDEMEDİĞİ YADA ÖDEYEMEDİĞİ AHVALDE PARA CEZASINI HAPİŞS CEZASINA ÇEVİR MİYOR MUYDU?
ÇEVİRİYORDU..OK...
ŞİMDİ HANGİ ÇEKE PARA CEZASI UYGULANABİLECEK??? ÇEK BİR VADELİ ENSTRUMAN OLMUŞTUR... DOLAYISI İLE İCRAİ TAKİBAT HARİCİNDE MADDİ BİR CEZA KESİLEMİYECEKTİR...MADDİ CEZA ANCAK HAPSE ÇEVRİLDİĞİ VARLIĞI BİZİ ETKİLEDİĞİNDEN PARA CEZASI KESİLEMEYEN BİR KONUDA ÇEK-SENET-POLİÇE KAVRAMLARI FARKI ORTADAN KALMIŞTIR...BUNA DA HAPİS CEZASININ UYGULANMASI SÖZ KONUSU OLAMAZ..NEDEN??? ARGÜMANI ORTADAN KALKMIŞTIR...ANLADINIZ MIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!! VBENİ DİNLEYİN VE Bİ SİGAREA YAKIP RAHATLAYIN.........

Adsız dedi ki...

EKM2510

ÖYLE BİRŞEY DEMİYORKİ ORDA..

2004 YILININ METNİ O..

ENDER ÇAYLI

Adsız dedi ki...

BUY MÜJDEM İÇİN DE BANA Bİ TŞK YETERLİ....ALLAH RAZI OLSUN DAHA ÖNEMLİ..ONU DEYİN BANA...YETER....

Işık Erdemli dedi ki...

.......

dğru bir bakış açısı

günaydın herkese

Adsız dedi ki...

SEVGİLİĞ EKM 2510 O KANUN TASLAĞI 2006 DAN BERİ GÖRÜŞE GÖNDERİLENLERİN ARASINDA ORDA DURUYOR 3434

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,

Bu müjde için dediğiniz gibiyse teşekkürden daha fazlasını hakediyorsunuz..

Umarım dediğiniz gibidir ve umarım vadesinde ödenmediğinde tekrar adli para cezası verelim demezler.

Anfa

İDR. dedi ki...

Sn. arkadaşım dün akşam da bu konudan bahsedildi bir kere itiraz dilekçeyi verip deneyin dendi.
ama bu vadesinden önce yazılan çekleri ilgilendiriyor. bizimkiler vadesinde patır patır karşılıksız çıktığı için yatıyorlar
yani bence bir cözüm değil.
keşke olsa

Adsız dedi ki...

SAYIN ŞEKER765 HANIM ÇABANIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER İNŞALLAH SİZİN DÜŞÜNCENİZ YÖNÜNDE KARAR VERİRLER AMA BU ÜLKEDE HUKUK HER ZAMAN SİZİN DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ GİBİ İŞLEMİYOR MALESEF 3434

Adsız dedi ki...

sn idr :vadesinden önce yazılan çeklerle ilgili bi bildiğin varsa paylaşırmısın lütfen,geçen tlgerd de söylemişti vadesinden önce yazıldığı için yargıtay hapis cezasını bozmuştu,böylemidir acaba..

Adsız dedi ki...

YAHU YENİ DÜZENLEME GETİRİLMİŞTİR..40 A YAKIN YENİ DÜZENLEMEDEN BAHSETTİ BU PAKETİN İÇERİSİNDE..BEN KAÇ GÜNDÜR BURADA YAZIYORUM...DİYORUM Kİ BAKIN HÜKÜMET ESNAFA YENİ BİR PAKETİ ACİLEN DEVREYE SOKACAK..Bİ DURUN Bİ BEKLEYİN...BU SİTEYİ MAHKEME KARAR COPY LERİ İLE DOLDURMAYIN...BU ÇOK ACİL BİR PAKET İÇERİNDE BİZ MUTLAKA VARIZ...OLUMSUZ OLMASI MÜMKÜN DEİL..PİYASAYI DA RAHATLATMAK ANLAMINDADIR...MEVCUT HALİ DAHA DA ZORLAŞTIRMAK DEİLDİR DEDİM DURDUM..BEN BUNLARI DEDİM...MİLLET 2001/2202/2003...VS.VS. KARAR FOTOKOPİLERİ SUNDU DURDU...YA BU MAHKEME İŞİ DEDİM ANLAMADILAR...ŞİMDİ GELDİĞİMİZ DURUMU BEN DAHA ÖNCE ZATEN SİZE ANLATMAK İSTEMİŞTİM AMA BUNA FIRSAT VERMEDİLER..ŞİMDİ OLAY BU YORUMA AÇIK OLMAKLA BERABER NET...SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

sayın seker yorum ıcın tesekkurler allah razı olsun.ama bıze uygulama lazım .bızım cekler 2001 yılından ve dedıgınız gıbı nerdeyse yarısı gununden once sorulmus ve yazılmıs.eskı defterlerı mı karıstıracagız.zor...hukum verılmıs.tekrar gundeme getırıp bunu dıkkate alacaklar mı dersın? hayat

Adsız dedi ki...

ŞİMDİ SÖYLEYEYİM Mİ NE OLACAK???
BAKIN BUNU DA YAZIN Bİ KENARA...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bi konu daha sormak istiyorum: sanıyorum çekte dava açma süresi 6 ay,6 ay geçtikten sonra ceza davası açamıyorsun,peki bu süre keşide tarihindemi başlıyor yoksa daha önce yazdırıldıysa çek,yazdırılma tarihindemi başlıyor bilgisi olan varmı..????

Adsız dedi ki...

İNŞALLAH sn KADER BEYEFENDİNİN DEDİKLERİDE DOĞRU ÇIKARDA HEM OGLU HEM BİZ BU HAFTA RAHAT BİR NEFES ALIRIZ 3434

Adsız dedi ki...

avukatlar onada kılıf buluyor merak etmeyın 2001/1 yılında verdıgımız cekler 2002/3 te ısleme konmus.gercek kısı tuzel kısı denıyor.sırket cekı olursa kısının mal varlıgına hacız konulamaz sahıs cekı olması lazım denıyor.hıcte oyle olmuyor.avukatlar hepsıne kılıf buluyor hayat

Adsız dedi ki...

BİRBİRLERİNDEN KARAR BEKLEYEN ANAYASA MAHKEMESİ İLE YARGITAY..BU KANUN İLE RAHATLAMIŞTIR...ŞİMDİ BEKLEYEN DOSYALARDA BİNLERCE BU ŞEKİLDE HAPİS CEZALARI VARDIR İTİRAZLARDA..BUNLAR 11 EMSAL KARAR OLUŞTURACAKTIR...ÇEK GÜNÜNDE ÖDENECİĞ HÜKMÜ İLE VADELİ BİR ENSTURUMAN HALİNE GELMİŞTİR...POLİÇEDEN FARKI KALMAMIŞTIR...DEĞERLİ KAĞIT VASFINI BİLE YİTİRMİŞTİR BENCE...SADECE AKİD DE KULLANILAN BİR ARAÇTIR..YAPTIRIMI DA SENET VE POLİÇEDEN FARKLI OLAMAZ..NEDİR YAPTIRIMI??? İCRAİ TAKİBATTIR.YOKSA ÇEK YAPRAĞI "TÖVBE HAŞA" KURANI KERİMDEN BİR YAPRAK DEİLDİR...ÇEKTEN VE POLİÇEDEEN AYRIŞAN HİÇBİR FONKSİYONU DA KALMAMIŞTIR...DOLAYISI İLE YAPTIRIMI ANLAMINDA DA FARK ORTADAN KALKMIŞTIR..SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

SEKER765
KESİNLİKLE HAKLISIN.İÇERDE OLAN İNSANLAR VAR.ÇEKİ ÖNCEDEN ÇEKİLMİŞ AMA YİNEDE İÇRDE..İŞTE BU ONLARA AF DEMEKTİR.ekm2510

Adsız dedi ki...

YA UYGULAMA LAZIM DİYORSUNUZ ...ÇILDIRTMAYIN BENİ...20 DK ÖNCE NETLEŞEN Bİ DURUM VAR...ANAYASA MAHKEMESİDE BU 20 DK YI BEKLEMİYOR HERHALDE:))
ŞİMDİ ARTIK SÜREÇ HIZLANACAKTIR...YARGITAY CEZA DAİRESİ BİR EMSAL KARARLA BU İŞİ VE DOSYA KİRLİLİĞİNİ ORTADAN KALDIRACAKTIR..BAKIN GÖRÜN FARKLI BİŞİ OLMAYACAKTIR...AMA BUNUN İÇİN ARTIK KARAR (ANAYASA-YARGITAY BUNLARDAN BİRİNİN) BEKLENECEKTİR...AMA ARTIK SÜRÜNCEME ORTADAN KALKTIĞI İÇİN BU İŞ ÇABUKLAŞTIRILACAKTIR..

Adsız dedi ki...

sn ŞEKER sn AV. MÜNCİ İNCİ ye SORULAN SORULARDAN BİRİDE ŞU İDİ YENİ HAZIRLANAN KANUNDA HER YAPRAĞA 450 GÜN EVET YANLIŞ OKUMADINIZ HER YAPRAĞA 450 GÜN CEZA İDİ YANİ BU HÜKÜMETTEN BİŞEY BEKLEMEYİNİZ sn KADERİN DEDİĞİ GİBİ BU İŞİ ÇÖZSE ÇÖZSE YARGITAY ÇÖMZECEK SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

GEÇMİŞ OLSUN HERKESE....SEVGİLER SAYGILAR SUNUYORUM..

İDR. dedi ki...

çek mağdurları bloğunda sizin çek vadesinden önce yazımı ile ilgili bir karşı dava var sanıyorum
yani buna yakın ama geçen eski görüşmeleri tararsanız levent bey resmi gazetede kanunun yayınlanmadığını yayınlanır yayınlanmaz dilekçelerin verilmesi gerektiğini söylemişti . bence bi eskiye dönüp tekrar kontrol edin. ben öyle hatırlıyorum.
kolay gelsin

Adsız dedi ki...

arkadaşlar diğer sitede bi arkadaş yazdı,kendisi hukuk bürosunda çalışıyormuş ve biraz önce ankaradan bi hukuk profesörü hocaları aramış ve çek yasası tamamdır demiş..gözümüz aydın inşallah....

Adsız dedi ki...

mağdur07 çekte şikayet hakkı 6 aydır. çekin arkası yazıldıktan sonra 6 ay içinde savcılığa suç duyurusunda bulanabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

sayın seker ınsanlar sıze muhalefet olsun dıye konusmuyor.zıra hepımızın sabrı bıtmıstır.hele bızım gıbı son noktayı(c.evı)gercegını yasayanların tamamıyle bıtmıstır.anlayıs beklıyoruz.yakınmak degıl cozum ıstıyoruz.yoksa verdıgınız bılgıler tabıı kı degerlıdır.ama yasal surec ınsanın ummadıgı nelerı cıkarıyor karsısına bılemezsınız. emır

Adsız dedi ki...

magdur07: çek yasası tamamdır derken!!!

Adsız dedi ki...

BİRBİRLERİNDEN KARAR BEKLEYEN ANAYASA MAHKEMESİ İLE YARGITAY..BU KANUN İLE RAHATLAMIŞTIR...ŞİMDİ BEKLEYEN DOSYALARDA BİNLERCE BU ŞEKİLDE HAPİS CEZALARI VARDIR İTİRAZLARDA..BUNLAR 1 EMSAL KARAR OLUŞTURACAKTIR...ÇEK GÜNÜNDE ÖDENECİĞ HÜKMÜ İLE VADELİ BİR ENSTURUMAN HALİNE GELMİŞTİR...POLİÇEDEN FARKI KALMAMIŞTIR...DEĞERLİ KAĞIT VASFINI BİLE YİTİRMİŞTİR BENCE...SADECE AKİD DE KULLANILAN BİR ARAÇTIR..YAPTIRIMI DA SENET VE POLİÇEDEN FARKLI OLAMAZ..NEDİR YAPTIRIMI??? İCRAİ TAKİBATTIR.YOKSA ÇEK YAPRAĞI "TÖVBE HAŞA" KURANI KERİMDEN BİR YAPRAK DEİLDİR...ÇEKTEN VE POLİÇEDEEN AYRIŞAN HİÇBİR FONKSİYONU DA KALMAMIŞTIR...DOLAYISI İLE YAPTIRIMI ANLAMINDA DA FARK ORTADAN KALKMIŞTIR..SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

ya arkadaşa hocaları çek yasası tamamdır demiş,arkadaşta bize gözünüz aydın dediğine göree demekki çeke hapis cezası kalkacak yeni yasada...

Adsız dedi ki...

YAZDIKLARIMIN TÜMÜNÜN ARKASINDAYIM....BENDE OLSAM BU ŞEKİLDE BİR KARARLA ÇÖZERDİM...VALLA ÇOK DA GÜZEL OLDU...

Adsız dedi ki...

sn İDR .çek mağdurları blogunun tam adresini verebilirmisin.?

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,

Peki vadesinden önce değilde, vadesinde yazılan çekler konusunda ne düşünüyorsunuz?

Ya da artık tamam çek artık senet hükmündedir, ne zaman yazılırsa yazılsın mı diyorsunuz..

Anfa

Adsız dedi ki...

sn şeker


aslında size katılmamak elde değil
fakat kafama şöyle birşey takılmıyorda değil hani
bu kanun yürülüğe girdikten sonra yanılmıyorsam 31 12 2009 sonun kadar vadesinden önce çekler bankaya ibraz edilemez ve ödenemez şeklinde




1. sorum bu kanunla nasıl ttk 711 madesinin nasıl önüne geçildi

2.yargıtay çek vade bu kanundan dolayı vade oluşmuştur ve kambiyo hali aldığından dolayı para cezası verilmez bundan sebebtir,çeklere para cezsı uygulanamaz mı diyecek??

Adsız dedi ki...

seker765 inşallah senin dediğin gibi olur. ama çeke vade konulmasına bir kılıf bulacaklar ve hapis cezalarına devam edecekler.. Arap ve İngiliz Bankalarının Türkiyede egemen olmasından sonra çek Kuran-ı Kerim'den orjinal sayfalar olarak addedilmiştir.. Durum böyle

Adsız dedi ki...

BUY MÜJDEM İÇİN DE BANA Bİ TŞK YETERLİ....ALLAH RAZI OLSUN DAHA ÖNEMLİ..ONU DEYİN BANA...YETER....
AMA OLSUN DİYENDENDE DEMEYENDENDE ALLAH RAZI OLSUN...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar diğer sitede bi arkadaş yazdı,kendisi hukuk bürosunda çalışıyormuş ve biraz önce ankaradan bi hukuk profesörü hocaları aramış ve çek yasası tamamdır demiş..gözümüz aydın inşallah....

BU YAZI 20.01 2009 TARIHLIDIR.BIZIDE HEYECANLANDIRMISTI AMA SONU GELMEDI .BILGINIZE EMIR

Adsız dedi ki...

magdur07
http://cek-magdurlari.blogspot.com

Adsız dedi ki...

HUKUKTA " KANUNLARIN GERİYE YÜRÜMEMESİ PRENSİBİ" VARDIR..KISACA AÇIKLAYAYIM NEDİR BU???
HERHENGİ BİR SUÇUN CEZASI 2 YIL İSE...YENİ ÇIKAN KANUNDA BU 5 YIL OLARAK ÖNGÖRÜLMÜŞ İSE ...BU GERİYE YÜRÜYÜP KİŞİNİN ALEYHİNE OLUŞAMAZ..YANİ KİŞİ ÖNCE ALDIĞI 2 YILDAN SORUMLU TUTULUR......HIII...O SUÇUN CEZASI 1 YILA İNDİRİLDİ İSE EĞER O AHVALDE KANUN GERİYE DÖNÜK KİŞİ LEHİNE İŞLER...HÜKÜMLÜNÜN CEZASI 1 YILA İNER...İŞTE BUNA "KANUNUN GERİYE YÜRÜMEMESİ" PRENSİBİ DENİR ARKADAŞIM...BİLGİLERİNİZE SAYGILAR..

Adsız dedi ki...

BUNUN ANLAMI BAHSE KONU CEZASINI ÇEKMEKTE OLANLAR DA BU İŞTEN KURTULMUŞLARDIR...SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

Kanunlarda sanığın lehine olanların geriye yürümesi prensibi vardır

Adsız dedi ki...

"BAKIN BUNUN AZ ÇOK TAHSİLİNİ DE YAPTIM YANİ...İŞTE ONUN ADI KÜMÜLATİF "KANUNLARIN GERİYE YÜRÜMEMESİ PRENSİBİDİR" SAYGILAR....
HAVA ATMIŞ GİBİ Mİ OLDUM NE ??? :))))

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,
Sorumu tekrar yazıyorum.....
Peki vadesinden önce değilde, vadesinde yazılan çekler konusunda ne düşünüyorsunuz?

Ya da artık tamam çek artık senet hükmündedir, ne zaman yazılırsa yazılsın mı diyorsunuz..

Anfa

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,

Bakanın açıklamasını internetten bulamıyorum..
Henüz düşmemiş olabilir mi?

Anfa

Adsız dedi ki...

VADE KONULMASI DEMEK...YANİ ŞU TARİHTE DEMEK ÇEK VASFINI TAŞIR...ZATEN SENET O YÜZDEN KULLANILMAKTA İDİ...VADESİNDE ÖDENMESİ...ŞİMDİ NE OLDU???
ARKADAŞIM Bİ SAĞLIKLI VE SAKİN DÜŞÜNÜN..ÇEK DE VADESİNDE ÖDENİR BİR ARAÇ OLDU...YANİ VADESİNDEN ÖNCE TAHSİLATI MÜMKÜN OLMAYAN ARAÇ YANİ = SENET OLDU....
OLAY BU YA....YORMAYIN KAFANIZI ÜZÜLMEYİN ..BU İŞ BİTTİİ.....:)))

Adsız dedi ki...

SAYIN ANFA ÇEKİN VADESİNDEN ÖNCE VEYA SONRA OLMASI ÖNEMLİ DEĞİL .BURDA ÖNEMLİ OLAN SENET GİBİ VADESİ OLDUĞUNUN YASA İLE KANITLANMIŞ OLMASIÇEKİ KIYMETLİ EVRAK STATÜSÜNE SOKAN ÇEKTE VADE YOKTUR İBARESİDİR .AL SANA BİR ÇELİŞKİ DAHA. BENCE SAYIN ŞEKERİN DEDİKLERİ VE YORUMLARI ATILAN HER ADIM BANA BİRAZ SAYIN MALUM KİŞİNİN DEDİĞİ ADIMLARDAN BİRİ. BENCE SAYIN ŞEKERİN DEDİĞİ GİBİ YARGITAYIN İŞİ KOLAYLAŞTI. BENDE BU ÇEK SORUNU İÇİN BİRİLERİNİN ÇALIŞTIĞI İNANCINDAYIM

LAVE

Adsız dedi ki...

SAYIN ANFA ...BEN CANLI İZLEDİM ARKADAŞIM...KONUDA BİR YALAN RİYA ..YANLIŞ ANLAMA VS.YOK...
KAMUOYUNU ÇOK YAKINDAN İLGİLENDİREN ÇEK KONUSUNDA ARTIK ÇEK ÜZERİNDE YAZILI TARİHTEN ÖNCE TAHSİLATINI KALDIRDIK DEDİ...BU MAĞDURİYETİ DE BU ŞEKİLDE ORTADAN KALDIRDIK DEDİ...

Adsız dedi ki...

Sayın LAVE,

Bu açıdan bakılınca çek ortadan kalkmış olmuyor mu?
Yani vadeli ödeme yaplacaksa senet verilir artık, çekin ne anlamı var?

Anfa

Adsız dedi ki...

SAYIN SEKER,YAPTIGINIZ SEKER GIBI YORUMLAR BANA MEGER HERSEY NE KADAR GULLUK GGULISTANLIKMIS DA BEN FARKINDA DEGILMISIM GIBI HISSETTIRDI.ALLAH IYILIGINI VERSIN....BU IS BITTI DIYORSUN BASKA BISEY DEMIYORSUN...BIZ NE DEMECLER OKUDUK AMA ARADAN 2AYA YAKIN SURE GECTI ICRAAT YOK SAYIN SEKER.BITTI DEMEKLE BITMIYOR MAALESEF.KESKE DEDIGINIZ KADAR KOLAY OLSA.BITTI DESEK BITSE.............HAYAT

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,

Estafurullah yalan, riya aklıma bile gelmedi. Sadece bildiğiniz bir site var mı açıklamyı yazan anlamında sordum..

Bir de bu düzenleme için kanun mu çıkarmışlar? Dinlediğiniz kadarıyla...

Anfa

Adsız dedi ki...

sayın şeker ne zaman dinlediniz
hangi bakan dedi yazabilrmsiniz

4848

Adsız dedi ki...

BENCE OLUYOR .ÇÜNKÜ ÇEKİ ÖDEME ARACI YAPMAKTAN SÖZLEŞME OLMAKTAN ÇIKARAN İBARE ÇEK KEŞ TİR GÖRÜLDÜĞÜ YERDE ÖDENİR ÇEKTE VADE YOKTUR İBARESİ. BU EK YASA İLE BENCE SENETTEN TEK FARKI ADININ ÇEK OLMASI. HAZİNE BONOSU DEVLET TAHVİLİ GİBİ KIYMETLİ EVRAK OLMAKTAN CIKMISTIR.TABİ BUNU YARGITAYIN DEĞERLENDİRMESİ ÖNEMLİ AMA BEN BU YÖNDE DEĞERLENDİRECEKLERİNİ KÜSTÜRDÜĞÜMÜZ ARKADALARIN AKTARMAYA ÇALIŞTIKLARINLA ÇAKIŞTIRIYORUM. SAYIN ŞEKER DÖNDÜĞÜNÜZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

LAVE

Adsız dedi ki...

SAYIN ANFA...ŞUNU BİLİNİZ...

ŞİMDİ ÜZERİNDEKİ TARİHTE ÖDENMESİ NETLEŞEN 2 KAĞIT PARÇASI VAR...RENKLERİ VE ŞEKLİ DEĞİŞİK SADECE...BİRİ BANKA TARAFINDAN BASILMIŞ...YANİ HANİ BAZI BÜYÜK FİRMALAR KENDİ MATBUU SENETLERİNİ BASTIRIRLAR YA...YANİ .....ŞU ŞİRKETE DİYE ...BU ELLE DE YAZILABİLİR MATBU DA OLUR..İŞTE ÖYLE YANİ...FARKI KALMAMIŞ OLUYOR...FARKI KALMAMIŞ OLAN 2 KAĞIT PARÇASININ BİRİ BAŞKA KANUNA DİĞERİ BAŞKA KANUNA TABİ OLAMAZ.....İŞTE BURADAN ANLAYIN ARTIK VE SEVİNİN BENCE...OLEYYY DEYİN YANİ::)))

Adsız dedi ki...

kader arkadaşım okuyrosun değil mi yazılanları

kadere inanın arkadaşlar

jazz

Adsız dedi ki...

SAYIN SEKER NEZAMAN HANGİ BAKAN DEDİ YAZABİLRMİSİZ

4848

tlgerd dedi ki...

konular lehinize işliyor

jazz

Adsız dedi ki...

SAYIN HAYAT BEN BOŞ KONUŞMUYORUM...VARSAYIMDANDA HARAKET ETMİYORUM ATGÜMANIMI SUNUYORUM ARKADAŞIM...BEN BÜTÜN BUNLARDAN SONRA BAŞKACA BİR KARAR ÇIKARTABİLECEK MAHKEME DÜŞÜNEMİYORUM..BU EŞYANIN TABİYETİNE AYKIRI...SAYIN HAYAT MÜSTERİH OLUN..BU İŞ BİTMİŞTİR ARKADAŞIM...

Adsız dedi ki...

SAYIN 4848 İLK NE ZAMAN SÖYLENDİ HANGİ KANALDA ÇIKTI BİLMİYORUM AMA BEN15 DAKIKA ÖNCE TGRT HABERDE İZLEDİM

LAVE

Adsız dedi ki...

BİRGÜN BURADA BU MÜJDEYİ İLK ÖNCE BEN VERECEĞİM DEMİŞTİM...ŞÜKÜRLER OLSUN RABBİM BUNU BANA BAĞIŞLADI...

Adsız dedi ki...

bana mı söylemek istediniz sayın e

sonuna jazz diye yazmaanızda olurdu ....

jazz

Adsız dedi ki...

SAYIN LAVE
TŞK EDERİM HANGİ BAKAN DEDİ PEKİ
4848

Adsız dedi ki...

BEN YANITLAYAYIM HEMEN...CANLI YAYINDA TRT 2 DE SANAYİ VE TİCARET BAKANI NEYDİ ADI ...ALLAHIM YA KAFAM İYİCE ALLAK BULLAK..O AÇIKLADI...ÇOK NET...ÇOK NET AÇIKLADI YANİ...HİÇBİR BAŞKA ANLAM İFADE ETMEYEN CÜMLELERLE..ÇOK NET CÜMLELERLE..BU İŞİN ÖNÜNÜ DE BÖYLE AŞTIK DEDİ YANİ..

Adsız dedi ki...

ZAFER ÇAĞLAYAN

LAVE

Adsız dedi ki...

SAYIN SEKER SIZI ELESTIRMEK MAKSADIYLA YAZMADIGIMA EMIN OLUN.YANLIZ INSAN OLARAK YASANANLAR DUSUNULUNCE SUPHE OLGUSU HEP VAROLUYOR.BENI BU KONUDA MAZUR GORUN.ZIRA BU DERT 8 YILDIR.DOLANDI KALDI USTUMUZE.TAHMIN EDERSIN KI BUNU CIKARIP ATMAK INANMAK KOLAY DEGIL.SAYGILAR SEVGILER HAYAT

Adsız dedi ki...

SAIN ŞEKER ,

MÜJDENİZİ KABUL EDİYORUM .AMA İLK TAHLİYE MÜJDESİ TABİKİ ARTIK YAZARSA SAYIN MALUM KİŞİDEN GELECEK DİYE TAHMİN EDİYORUM

LAVE

Adsız dedi ki...

Sayın Seker,

TGRT mi, TRT 2 mi?
Anfa

Adsız dedi ki...

SAYIN HAYAT...
BİR BAKAN ÇIKSA VE DESEKİ??
ÇEKTEN HAPİS CEZASI KALKMIŞTIR....YADA ÖYLE DEMESE DE DESEKİ ÇEKTE VADE ARTIK VARDIR...BU SİZE NE ANLATIR...EN UFAK SAVUNACAĞINIZ ARGÜMAN BULAMAZSINIZ...BAKIN BEN KISACA HEMEN AÇIKLAYAYIM NE ANLATIR...ÇEKTE VADE VARDIR ARTIK DEMEK...ÇEK ADI SENETLE BİRLEŞTİRİLMİŞTİR...SENETTE TARİH İBRAZ EDER...ÇEKTE DE AYNI...
SENET NEYE MARUZ KALIRSA ÇEKTE AYINISIDIR ARTIK DEMEKTİR...BUNUN LİTERATÜRDE BİLE BAŞKA ANLAMI YOKTUR...
ÇEKİ SENETTEN AYIRAN VE PARA CEZASINI OLUŞTURAN VARSAYIM ..VADESİNİN OLMADOIĞI VE ÇEKİN PEŞİN TAHSİL EDİLEN BİR ARAÇ OLDUĞUNDANDIR...SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

TRT2 .. NE FARKEDER SAYIN ANFA CANLI YAYIN DA OLDU ...

Adsız dedi ki...

ŞİMDİ İLK HABERLERİ İZLEYİN HERHANGİ BİR KANALDAN...AÇIK CNN İ MESELA YADA NTV Yİ VEYA TRT Yİ HEMEN HEMEN SAAT 12

Adsız dedi ki...

NTV Yİ AÇINNNNNNNNNNNNNNN

Adsız dedi ki...

arkadaşlar geçmiş olsun cümlemize

açıklama kesin ve nettir.
bu iş bu hafta biter


jazz

Adsız dedi ki...

ben şu an trt int i izliyorum ama öyle bi açıklama çıkmadı henüz :=((((

Adsız dedi ki...

arkadaşlar pardon ben anlayamadım konuyu açıklatmısınız sayın şeker

soner

Adsız dedi ki...

YANİ SAYIN HAYAT...ÇEKTE VADE VARDIR..VADESİNDEN ÖNCE ÇEKİLEMEZ DEMEK..ÇEKİN STATÜSÜNÜN DEĞİŞTİĞİNİ ANLATIR..ÖYLE DEİL MİDİR??? BUNCA YIL BÖYLE BİŞİ VAR MIYDI ÇEKTE?? ÇEK TARİHİNDE??? İŞTE BU GEÇMİŞ OLSUN DEMEKTİR ARKADAŞIM..LTF BENİM KADAR RAHAT OL YA...

Adsız dedi ki...

YA ŞİMDİ İYİCE HAVALARA SOKACAKSINIZ BENİ...NE DEDİYSEM O DİYECEĞİM VALLA....:))))) HAHAHHAH

Adsız dedi ki...

2009 sonuna kadar diyor farketmiz mi .....cemre

Adsız dedi ki...

SAYIN SONER VAKTİNİZ VARSA EĞER GERİYE GİDİP BENİM İLK YAZIMDAN İTİBAREN YAZILANLARI OKUYUNUZ..SAYGILAR..

Adsız dedi ki...

SEVİNİN ... GÜLÜNN ARTIK ...BU SİZİN HAKKINIZ...SEVGİLER HEPİNİZE...

Adsız dedi ki...

sayın kader

bu tartışılan konu hakkında yorumunuz nedir acaba ???

jazz

Adsız dedi ki...

NTV VERMEDİ AMA SANIRIM 1 HABERLERİNDE VERİR...BAŞKA KANALDA İZLEYEN OLMUŞTUR MUTLAKA...YANIT LTF??

Adsız dedi ki...

sn arkadaşlar

kafama takılan bir konuda meclisten geçen çeklerin vadesinden önce tahsil edilemeyeceği hükmü...ama bu lehe uygulanabilirmi onu tam bilemiyorum ...sonuçta anayasa mahkemesi 2002 kararında çek bir havale dir konusunu öne çıkarmıştı..aslında buda önemli bir konu...

my way

20.02.2009 23:45


sn şeker bu konu daha önce gündeme bir kaç kere geldi..yeni birşey yok..

MY WAY

Adsız dedi ki...

syın şeker 765

bu sizin yorumunuz .....

Adsız dedi ki...

SEVGILI SEKER BEN ESIM UMRANIYENIN SOGUK SEVIMSIZ RUHSUZ SIKICI ICKARARTICI (DAHA NE DENEBILIR)BILMIYORUM.KURTULMADAN ORADAN CIKTIGINI GORMEDEN RAHAT EDEMEM.ANLAYIS LUTFEN. HAYAT

Adsız dedi ki...

bizim bu konuları nasıl yorumladığımızın hiç önemi yok olsa şimdi gerçekten hapis cezası olmazdı....önemli olan nekadar bekleneciği,o da tam muamma sn hukukçu yorum yapsa....

Unknown dedi ki...

ÇEK, VADESİNDEN ÖNCE ÖDENMEYECEK
Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Hamilerin Korunması Hakkında Kanuna eklenmesi öngörülen geçici maddeye göre, 31 Aralık 2009 tarihine kadar, üzerinde yazılı keşide tarihinden önce çekin ödenmesi için muhatap bankaya ibrası geçersiz sayılacak.

Adsız dedi ki...

ÜZERİNDEKİ TARİHTE GEÇERLİ OLDUĞUNU AÇIKLAMAK HAVALE UNSURUNU ORTADAN KALDIRIR...ÜZERİNDEKİ TARİHTE ÖDENİR DEMEK NAKİT ŞERHİNİ KALDIRIR ARKADAŞLAR.... AMA İLLAKİ MUHALEFET YAPMAK İSTEYEN VARSA HALA GİYSİN KARALARI OTURSUN NE DİYEYİM...AMA ŞUNU BİLMENİZİ İSTİYORUM Kİ ARTUIIK BEN BURADA KARAR COPY LERİ İZLEMEKTEN YORULDUM VE BIKTIM...YORUMSUZ COPY LER...AŞIN ARTIK BUNLARI...BUNDAN SONRASI ÖNEMLİ...

Adsız dedi ki...

SN BİR YUDUM HUZUR VE BENİM YAZDIKLARIMI OKURSANIZ YENİ BİR MÜJDE OLMADIĞINI GÖRECEKSİNİZ..

AYRICA LEVENT BEYİN YORUMLARINDA DA VAR BU RESMİ GAZETEDE YAYINLANDIĞI ZAMAN YENİ BİR İTİRAZ KONUSU O KADAR..MÜJDE İSE SİZ YENİ VERİYOSUNUZ O KADAR..AKIL BİRAZDA İLERİYİ GÖRMEKTİR..

MY WAY

Adsız dedi ki...

bu konu geçen haftanın konusuydu galiba....

Adsız dedi ki...

arkadaşlar önemlidir bu açıklama
bu işi çözer

jazz

Adsız dedi ki...

SN ARKADAŞLAR VADELİ ÇEK KONUSUNDA BELKİ 50 TANE YORUM VAR..

ŞEKER YENİ UYANMIŞ OKADAR..JETON GEÇ DÜŞÜYOR YA DA ÖNCE YAZILANLARI OKUYUP ONLARI ISITIP SUNUYOR..

VADELİ ÇEK KONUSUNA GELİNCE RESMİ GAZETEDE YAYINLANDIĞI ZAMAN YENİ BİR İTİRAZ SEBEBİ BU DA ASLİYE CEZA MAHKEMELERİNE ON BİNLERCE YENİ DİLEKÇENİN VERİLMESİ MANASI TAŞIR VE LEHİMİZEDİR..

MY WAY

Adsız dedi ki...

BEN KİMSEYLE TARTIŞMAYA BURAYA GELMEDİM...DİEYEN DİLEDİĞİ GİBİ YORUMLASIN O ZAMAN... İNSANA SAYGISI KALMAMIŞ KİŞİLERLE MUHATAP DAHİ OLMAM..ANCAK ŞU VAR BENİM DEDİĞİME PAŞA PAŞA GELECEKSİNİZ... MUHATABIM AKILLI OLMALIDIR BENİM..BEN YARGITAY KARARINININ ŞART OLDUĞUNU ZATEN SÖYLEDİM...HALA SÖYLÜYORUM DA ANCAK BU KARAR BAKAN TARAFINDAN İLK DEFA AÇIKLANMIŞTIR...BU BİR GELİŞME DEĞİL İSE EĞER..LAFIM YOK...
AYRICA BİŞİ DAHA ÇOK ÖNEMLİ SİZ HER OLAYA BU ŞEKİLDE YAKLAŞIR İSENİZ EŞİNİZ KENDİNİZ DOSTUNUZ BİLE C.EVİNDEN ÇIKSA MUTLU OLAMAZSINIZ...KISIR ÇEKİŞMELERE GİRMİYORUM ŞİMDİ BURADAN AYRILIYORUM...ÇOK BİLMİŞ COPY CİLERLE SİZ DEVAM EDİN..MEVCUT SİNİR SİSTEMİMİ BU TÜR ACABALARLA BOZAMAM..ÇÜNKÜ BİLİNSİN Kİ ACABALARIN SONU YOKTUR...GELİN İSTEDİĞİNİZİ ANLATIN BEN SİZİ ACABALARLA TARUMAR EDERİM...BU DEİLDİR OLAY...SAYGILAR..

Adsız dedi ki...

arkadaşlar internetee her yere bakıyorum bulamıyroum nete düşmedimi aceba hala bulan varsa link verebilrmi

4848

Adsız dedi ki...

BENDE OYLE DUSUNUYORUM.SIMDI BIZIM CEZA KESILDI 9AY OLDU.ITIRAZ EDERSEK DOSYALAR TEK TEK INCELENECEK.BIR 9AY DAHA GECER.ZATEN CEZAMIZ DOLMUS OLACAK NASIL IS BU ?ANCAK FARKLI BIR UYGULAMA OLURSA DOSYALARLA ILGILI OZAMAN SONUC ALIRIZ.BUDA YARGITAYDAN MI GECER NE DERSINIZ? EMIR

Adsız dedi ki...

sayın şeker allah sizden öncelikle razı olsun yazılarınızı takip ediyorum yukarıya dönük baya inceledim ama şu an şunu diye bilirmiyiz kısaya BİTTİİİİİ...!
BİRAZ UZUN OLDU AMA

SONER

Adsız dedi ki...

AKILLI ADAM MUHATABININ TEZİNİ ÇÜRÜTME ÇABALARI GÖSTERMEKTEN ZİYADE NE DEMEK İSTENDİĞİNİ ANŞLAMALIDIR..BAŞTAN SONA YAZILANLARI OKUMALIDIR...SONRA MEVCUT BEYNİ İLE (HER NEKADAR İSE) YAPICI ...İNSANCIL...KIRICI OLMADAN ANLATMAYA ÇALIŞMALIDIR...BEN KENDİNİ KAYBETMİŞ...COPY LERLE UĞRAŞMAKTAN GÖZLERİ TERSE DÖNMÜŞ...BEYNİ ÇALIŞMAZ HALE GELMİŞ VARLIKLARLA MUHATAP OLMAM...SAKİN SABIRLI VE SAĞDUYULU İNSANLAR HERZAMAN TERCİHİMDİR... BENCE BU TARZ KİŞİLER ÖNCE Bİ YÜZÜNÜ SOĞUK SUYLA YIKAMALIDIRLAR...HATTA Bİ DUŞ İİ GELİR...SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

SAYIN SEKER NIYE KIZIYORSUN.ILLA HERKES SANA TOP YEKUN KATILMAK ZORUNDA DEGIL.ONCE SOYLEMISTIM...ELESTIRI DEGIL DIYE.SEN DAHA BUNU BILE ANLAMIYORSUN.BU SISTEM YURUDUKCE TABII KI ACABALAR OLACAK...SEN BIZIM SIKINTIMIZI ANLAYAMAZSIN...KENDINI HARAP ETME...BIR HABER VERDIN.TAMAM SAGOL..TESEKKURLER...ALLAH RAZI OLSUN....DAHA NE DIYIM?SORGULAMAK ZORUNDAYIZ.CUNKI INSANLARIN HADDI DOLDU ARTIK. HAYAT

Adsız dedi ki...

GECE SAAT 03 LERDE BİLE YORUM YAPIYORUZ ..CÜNEYT BEYLE BENİM YORUMLARIMI OKUYUNUZ SANIRIM GECE YARISI İDİ KOPİYİ ŞEKER SEVMİYOR ÇÜNKÜ BİZDEN ALDIĞINI SANKİ HERŞEY BİTTİ GİBİ BİZE SATIYOR...

AYNISINI LEVENT BEYEDE YAPTI YORUMUN TARİHİNİ GÖRDÜĞÜNDEDE SALDIRGAN OLUYOR ..

NE OLDU YANİ MÜJDE OLACAK NE VAR DAHA MECLİSE O YASA GALMEDEN O KONUNUN LEHE OLDUĞUNU YAZDIK..

AMA YARGITAY KARARI BAŞKA KONUDA GÖRÜŞÜLÜYOR GECE YAZDIĞIM BUNLARDAN BİR TANESİ..KENDİ EGOSUNU TATMİN ETMEK İÇİN BU GÜNÜ İLGİLENDİREN ÇOK ÖNEMLİ YORUMLARI.. GÜNDEMDEN DÜŞÜRÜYOR...

MY WAY

Adsız dedi ki...

ben bakıyroum ama açıklamarı bulmaıyroum ne dediğini öğrenmek için

4848

Adsız dedi ki...

VALLA İŞİ GÜCÜ BIRAKTINIZ BİRBİRİNİZİ YİYORSUNUZ HEPİMİZ KARDEŞİZ ÇOK AYIP 3434

Adsız dedi ki...

SAYIN HAYAT...KENDİNİ KAYBETMİŞ BURAYA GELMİŞ AÇIKÇASI TOP GİBİ BURAYA DÜŞMÜŞ OLAN ŞAHSIN...MUHATABINI ZEDELEDİĞİNİ ..İNCİTTİĞİNİ GÖRDÜNÜZ...YAŞADINIZ...BU MUDUR??? ACABA BU KİŞİ NEYİN PEŞİNDEDİR?? BENCE BU YARGILANMALIDIR...
HER İNSANIN DÜŞÜNCELERİNE SOONSUZ SAYGILIYIMDIR...ANCAK SEVİYESİZLİĞE ASLA TAHAMMÜLÜM YOKTUR..ŞURADA SAATLERCE YAZDIM GÜNLERCE YAZDIM...EN UFAK TERBİYESİZLİĞİMİ GÖRDÜNÜZ MÜĞ ACABA? ASLA NIC KULLANMADAN PROVAKASYON DA YAPMADIM...ALLAH ŞAHİDİMDİR...AMA SEVİYESİNİ DÜŞÜREN VE ZATEN GENEL ANLAMDA BENİMLE TARTIŞMA DÜZEYİNİ ASLA GÖRMEDİĞİM KİŞİLERİN BURADA BANA BULAŞMALARINBA DA İZİMN VEREMEM...KISACASI VE ÖZÜ ARKADAŞLAR...DUYUMUMU ...İZLEDİĞİM BAKAN AÇIKLAMASINI VE ÜZERİNDEKİ ŞAHSİ YORUMUMU YAPTIM..KATILANA DA KATILMAYANA DA SAYGI DUYARIM..AMA HERŞEYDE OLDUĞU GİBİ BUNDA DA SEVİYE ARARIM...SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

MY WAY Bİ SEN HEZAMAN SEVİYELİSİN SEN BARİ YAPMA ABİ 3434

Adsız dedi ki...

ya ben ne dicem,pkk lılar bile aihm e başvuruyorlar,bizde aihm başvursak bu kanun insan temel hak ve özgürlüklerine aykırıdır diye,bişey çıkarabilirmiyiz...avrupanın hiç bi ülkesinde yok çünkü ekonomik suça hapis cezası..

Adsız dedi ki...

sn ŞEKER BENDE MY WAY ABİNİN DEDİKLERİNE KATILIYORUM ŞU ANDA YENİ BİŞEY YOK SİZİN YAZDIKLARINIZ ÖNCEDEN BERİ BURDA YAZILIYOR KESİN KARAR ÇIKMADAN OLEY FALAN YOK SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

Ö N E M L İ D İ R !..
ARKADAŞLAR LÜTFEN...KENDİMİZ ÇALIP KENDİMİZ OYNAMAYALIM.
BURADA HERŞEY BİTTİ OLEEEYYY SESLERİNİZİ KİMSE DUYMAZ VE BİR İŞE DE YARAMAZ. GEREKSİZ SEVİNMELERİ VE TARTIŞMAYI BIRAKIP İŞE YARAR ŞEYLER YAPALIM..GAZETELERE,KÖŞE YAZARLARINA, MİLLETVEKİLLERİNE VE TELEVİZYON KURULUŞLARINA GÖNDERİLMEK ÜZERE AŞAĞIDA BİR METİN YAZDIM. İNCELEYİP KATKIDA BULNABİLİRSİNİZ VEYA ULAŞABİLDİĞİNİZ HER YERE GÖNDEREBİLİRSİNİZ. SESİMİZİ DUYURMALIYIZ.. KATKIDA BULUNACAK ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.

Sayın .........................

Kıymetli zamanınızı fazlaca almadan gündemdeki karşılıksız çeklerden dolayı verilen hapis cezaları konusunda bazı hususları bilgilerinize sunmak istiyorum.
Konunun hukukuki boyutu, 31.12.2008tarihinden itibaren yürürlüğe giren 5252 SK'nun Geçici 1. maddesi çerçevesinde tartışılmaya devam ediyor. Birçok insanın, 2001 yılından beri sayısız "karşılıksız çek hikayesi" var. Bu hikayeler artık sıkıcı hale gelmiş olabilir ancak gerçekliği daha iyi anlayabilmek için galiba biraz bu "hikaye" kısmına da girmek gerekiyor.

Bizler 2001 yılına kadar gayet iyi şartlarda ticaret yapmaktaydık ve "basiretli" birer iş adamı idik. 2001 yılında Sayın Cumhurbaşkanımızın Anayasa kitapçığını fırlatması ve Sayın Başbakanımızın da televizyonlara çıkarak bunu "ciddi bir devlet krizi" olarak nitelendirmesinin ardından patlayan süreçte siparişlerimiz iptal edildi, satışlar durdu ve nihayet, irademiz dışında maruz kaldığımız malum ekonomik kriz, 20 yıllık emeğimizi ve birikimimizi 6 ay içinde yok etti. Çeklerimiz yazıldı, malımız mülkümüz haczedildi, makinalarımız yok pahasına haraç mezat satıldı! 600.000 TL'sından borçlandığımız dolar, 1.200.000 TL.'sına çıktı ve gecelik %7000'lere varan faizler ödedik. Bankaların dayanılmaz baskı ve tacizlerinden sonra kapısına gitmek zorunda kaldığımız "tefeci" hikayelerini, maruz kaldığımız tehdit ve fiziki saldırıları ise burada anlatamıyorum.

Döviz kurları ileriye yönelik olarak Merkez Bankasınca tespit ve ilan edilmişken, hangi "basiretli tüccar" birkaç ay içinde doların iki katına çıkacağını varsayabilirdi? Kredi kullanan hangi iş adamı bir ay içinde faizlerin %7000'lere ulaşıp, kullandığı kredinin apar topar geri çağrılacağını hesaplayabilirdi? Bir hafta içinde ortaya çıkan likidite sıkıntısını, imkan olduğu halde çözme basiretini gösteremeyen ve çöküşe sebep olan devrin siyasi iktidarının bütün bunlarda hiç mi vebali yoktur? Bütün vebali 8 yıldır bizim çekiyor olmamız adil midir?

Neticeten; bu felaket günlerinde yazılan çeklerimizden dolayı hapis cezaları aldık ve bütün olan biten yetmezmiş gibi 4 yıldır da evimizden çocuklarımızdan ayrı, kıyıda köşede kaçak hayatı yaşıyoruz. Hürriyetimiz olmadığı için ticari faaliyette de bulunamıyoruz, borçlarımızı da ödeyemiyoruz! Aynı günlerde ticari / sınai faaliyette bulunmayıp parasını yüksek faizle devlete borç verenler ise, bugünlerde "akıllı" ve "basiretli" işadamı kimliği ile aramızda dolaşıyorlar!

Şimdi akıl, vicdan ve adalet duygusuna sahip birisi çıksın desin ki "evet, sizler bunu hakettiniz, kastınız var mı yok mu kimseyi ilgilendirmez, cezanızı çekin, adalet yerini bulsun"... Vadeli çek vermişiz... Elbette verecektik, piyasalar vadeli çekle dönüyor.. O çekleri verirken "ödememe" gibi bir niyetimiz yoktu ki! Kriz günlerine kadar yüzlerce çek vermişiz ve hepsini ödemişiz. Yasal olmamasına rağmen, bankalar bile kredi kullandırırken bütün teminatlara ilave olarak bizden kredi tutarının %30 fazlası kadar vadeli çek aldılar... Sonra da krizin ardından krediler geri ödenemeyince, esasen bir kısmı ödenmiş olan bu çeklerden dolayı da ayrıca hapis cezaları aldık. Bugünlerde ise bu ayıbın sahipleri, Bankalar Birliği aracılığıyla karşılıksız çeklere hapis cezası verilmesine devam edilmesi için kulis yapmaktalar.

Ortada kamu vicdanını rahatsız eden ve adalet duygusunu inciten çok vahim bir tablo vardır ve süratle çözüm beklenmektedir.

Sessiz sedasız onbinlerce insan ve aile, seslerini duymanızı, duyurulmasına vesile olmanızı bekliyor.

ÇEK MAĞDURU

Adsız dedi ki...

SEVGILI SEKER BEN SENI KIRMAK-MUHATEFET YAPMAK GIBI BIR USLUBA GIRMEDIGIMI DUSUNUYORUM.AMA SEN DE BIZI ANLAMAYA CALIS DEDIGIM SU:ONCA ACIKLAMA YAPILDI 2AYA YAKIN SURE GECTI.ANCAK UYGULAMA YOK.GERCEK AYNI GERCEK ...NE TAHLIYE VAR NEDE BIR SINYALI...BUMUDUR YANI BUNCA ACIKLAMANIN SONUCU...BEN ICRAAT ISTIYORUM..ACABALARIM O YUZDEN....SEVGILER HAYAT

Adsız dedi ki...

BANA KATILANA DA KATILMAYANA DA SAYGI DUYARIM...TEK ŞARTIM BUNU HAKKETMESİDİR...HERKES ANLAMIŞTIR UMARIM... BENCE BİRİNİN BUNU ANLAMA ÖZÜRLÜ ŞAHSI MUHTEREME DE ANLATMASI GEREKLİDİR...
Bİ LAF VARDIR BİLİRMİSİNİZ BİLMEM...
BÖLÜKKKK DURRRR DERLER...AMA HEMEN PARANTEZ AÇARLAR ...(KANDIRALI SEN DE DUR)...BU ARADA TÜM KANDIRALILARI DA TENZİH EDERİM....SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

sayın şeker
Çeklerin vadesinden önce ödenmemesi ve bu konuda yapılan düzenleme, Bankaların çek ödemelerinde izleyeceği yöntemlerle ilgilidir, Bu düzenleme T.C Kanunlarına değil Bankaların izleyeceği yöntemlere ilişkin atıftır.
Çeklerde Adli mercilerin ilgileneceği konu Bir çekin karşılıksız çıkması ve çeki elinde bulunduranların süresi içinde savcılıklara yapacağı suç duyurusudur.
Levent bey bu konuda yani çeklere vade konusunda lehe durum oluşmasında terettütlerim var özel bir düzenleme genel değil demişti..
Bende bu düşüncesine katılıyorum.
Ancak çekleri vadesinden önce yazılmış kişiler varsa ancak onların lehine bir gelişme olabilir diyede düşünüyorum..
Karşılıksız çıkan çekin ibraz süresi yasaları ne derecede bağlar, yasaları bağlayan çekin arkasına karşılıksızdır ibaresinin vurulmasıdır bence..

Adsız dedi ki...

SN 3434 TEKRAR ANLATAYIM BEN SEVİYESİZ DEĞİLİM VE TEK KELİME BİRİLERİNİ HEDEF ALMAM..BUNU LEVENT BEY GELDİĞİNDE ONUNLA YAZILARIMDA HADDİMİ BİLDİĞİMİ GÖRECEKSİNİZ..AMA BİR GÜNDEMDE OLAN KONUYU DAHA ÖNCE DEFALARCA YAZDIM..HATTA YASA MECLİSE GELDİĞİ GÜN BİLE YUKARDA ÇEK MAĞDURU YAZI YAZMIŞ ..MAİL ATILSIN DİYE O ÇOK ÖNEMLİ ONDAN SONRAKİ YORUMUM GENE VADELİ ÇEKİN YORUMA EKLENMESİ..BİR KATKI YANİ..

BU KONUYU GÜNDEMDEN DÜŞÜRMEK SAYGISIZLIK OLMUYORDA BENİM BUNU SÖYLEMEM Mİ SAYGISIZLK OLUYOR..

MY WAY

Adsız dedi ki...

BENI GULDURDUN ALLAHTA SENI GULDURSUN.....AYRICA METNI OKUDUM.ELINIZE SAGLIK.YANLIZ AYNI YAZI ILE SUREKLI MAIL ATMAK VERINE HERKES KENDI DUYGU VE DUSUNCELERIYLE YASSA DAHA IYI OLMAZMI?SAYGILAR HAYAT

Adsız dedi ki...

COPY CİLER COPY İŞLERİYLE UĞRAŞMAYA DEVAM ETSİNLER....HATTA OLAYI 1940 LARDAN ELE ALSINLAR BENCE DAHA ÇOK AYDINLATICI OLUR...ZATEN 1980 LERE GELDİKLERİ ZAMAN AZ KULLANDIKLARI YETERSİZ BEYİNLERİNİN DURDUĞUNU GÖRECEKLERDİR...SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

SAKIN DA KİMSE ÜZERİNE ALINMASIN...ALINMASI GEREKEN MUHTEREM ZATEN DERSİNİ ALMIŞTIR...AYRICA HER KUŞUN ETİNİN YENİLMEYECEĞİNİ DE BİLMELİDİR...

Adsız dedi ki...

SN ŞEKER

TCK 52. MADDENİN ÇEK YASASI İLE AYKIRI OLMA SEBEBİ NEDİR..

GECE YAZDIKLARIMI OKUYUP BUNA CEVAP VEREBİLİRSİN AMA EN AZ 5 DAKKA ALIR..ÜÇ CÜMLEYLE BANA VE SİTEDEKİLERE AÇIKLA..O ZATI MUHTEREM ÇOK ÖNCE OLDUĞU GİBİ GENE SENİ TAKTİR EDECEK..

MY WAY

Adsız dedi ki...

seker 765

KARDEŞİM SEN ÖZÜRLÜ MÜSÜN?
Yargıtay , Anayasa Mahkemesi yahut mahkemeler senin kanaatlerine bakıp ona göre mi karar verecekler.

SİTEYİ SABOTE ETME!

Gereksiz tartışmalarla ortamı germe! İnsanlara boşa ümit verme.. Galiba senin hürriyet problemin yok..

Bu sitede yapılabilecek şey, gelişmelerden birbirimizi haberdar etmek ve sesimizi duyurmaktan ibarettir.

DEĞERLİ YORUMLARINIZLA MEŞGUL ETMEYİN BURAYI. Bırakın bu işi bilenler yapsın yorumları..

ÇEK MAĞDURU

Adsız dedi ki...

slmlar..çeklerimin vadeleri şöyle idi..

temmuz 2008
ağustos 2008
eylül 2008
ekim 2008
kasım 2008
aralık 2008

çeklerim haziran ayında bankaya kredi teminatı karşılığında verilmiş ve kredi çeken şahsın batması sebebi ile vadesine bakılmaksızın 1 gün içerisinde (haziran ayında) sorulmuş ve yazılmıştır..
daha sonra bankalar vadesinden çok önce sorduğu ve yazdığı çeklerimi ayrı ayrı asliye cezalarda ava etmiştir.bir adet kesinleşmiş cezam yargıtaya gitmiştir.

sanırım bu konu beni yakındna ilgilendiriyor değilmi? jenardi

Adsız dedi ki...

BEN AYRILIYORUM ŞİMDİ...SİZİ DE SİTENİN GECE BEKÇİSİ MÜTHİŞ COPY Cİ İLE BAŞBAŞA BIRAKIYORUM...SEVİNCİM ŞUDUR Kİ SİTEDE ASLA BU VE BUNLAR GİBİ ŞARLATANLIK YAPMADIM...
OLEYY SESİNİ DUYMAK İSTEYEN DUYMASADA HİSSEDER...
ADAMIN ÇOK GÜZEL GÖZLERİ VARDIR...AMA BAZI DENSİZLER ÇIKAR DERLERKİ ADAMA...YA SENİN NE KADAR KEPÇE KULAKLARIN VAR...
EEE BE MUHTEREM...ADAMIN GÜZEL GÖZLERİNİ NEDEN GÖRMEZDEN GELİRSİNNDE SEN ÇİRKİN KULAKLARINDAN BAHSEDERSİN???
GEL DE BU MUHTEREME BUNU ANLAT ŞİMDİ...
ARKADAŞLAR HERZAMAN YAŞAMA GÜZEL YANLARDAN BAKMAK GÜZEL ŞEYLER GETİRİR...KARALARI GİYİP AĞLAYIP DÖVÜNMEK HEM GERÇEĞİ DEĞİŞTİRMEYECEĞİ GİBİ AĞLAMAK AĞLAMAK GETİRİR DER ATALARIMIZ...BUNU DA HİÇ UNUTMAYALIM...

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BENCE BİRAZ GERÇEKÇİ OLALIM,LEHİMİZE HİÇ Bİ DURUM YOK,KENDİ KENDİMİZİ AVUTUYOR VE RAHATLAMAYA ÇALIŞIYORUZ..O TORBA KANUNUNA Bİ MADDE EKLEYEN ZİHNİYET(ÇEKTE VADE VARDIR) ORAYA 1 MADDE DAHA EKLEYEMEZMİYDİ ÇEKE HAPİS CEZASI OLMAZ DİYE...OLMAYACAK BİŞİ BENCE BOŞUNA SEVİNMEYELİM ,ÇÜNKÜ DAHA SONRA DAHA ZOR OLUR BUNA ALIŞMAK...DİYORLARKİ,YENİ KANUNDA 33.MADDE 6.FIKRA ,SÖZLEŞMEDEN DOĞAN Bİ YÜKÜMLÜLÜKTEN KİMSE HAPSE ATILMAZ....İYİDE ÇEK SÖZLEŞME FALAN DEĞİLKİ NEDEN BU KANUNA GİRSİN,FAZLA UMUTLANMAYALIM ÇÜNKÜ BEN UMUDUMU YİTİRDİM ARTIK...

Adsız dedi ki...

VALLA BU YAZIŞMALARI OKUYANLAR BUNLAR BOŞUNA CEZA YEMEMİŞ DERLER NEYİN KAVGASI YAPILIYOR ANLAMADIM sn MY WAY abi ben sana seviyesiz demedim yanlış anlaşıldıysam özür dilerim SAYGILARIMLA 3434

Adsız dedi ki...

SAYIN ÇEK MAĞDURU...SANIRIM SİZ AYNI KİŞİSİNİZ...ÇİFT KARAKTERLİ İNSANLARLA DA MUHATAP OLMAM BEN...EĞER ZERRE KADAR BEYNİNİZ ÇALIŞIYOR İSE BAŞIUNDAN SONUNA KADAR YAZDIKLARIMI OKUR SONRA YORUM YAPARSINIZ.

Adsız dedi ki...

Sayın şeker
Hemen hemen hergün Yargıtayla irtibatım var ve dosyalarım temyizde.. Ceza Genel Kurulunun vereceği kararı beklemekteyiz ve bu karar bizim dosyaların akibetini belirleyecek.. Avukatımız emekli tetkik hakimi ve yargıtaydaki bazı bilgilere sahip olabiliyor. Ceza Genel Kurulunun üzerinde kitlendikleri konu şu;
hukuk bilgim yok ama anladığım kadarıyla,
5252 Sayıl Yasanın geçici 1 nci maddesi; Diğer kanunların, 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun Birinci Kitabında yer alan düzenlemelere AYKIRI HÜKÜMLERİ 31 ARALIK TARİHİNDEN SONRA UYGULANAMAZ.
Çek keşide etme hakkı yasaklanan kişi SADECE ADLİ PARA CEZASINA mahkum edildiğinden TCK.nın 53 maddesindeki hiç bir tedbirin muhatabı olamaz. Olamadığı içinde çekten verilen cezalarda TCK.nın 53 ncü maddesinin uygulanması gündeme gelemez. Gündeme gelemeyince bir çatışmadan da sözetmek mümkün değildir. Bir aykırılıktanda sözetmek mümkün değildir.
TCK.nın 53/5 maddesi adli para cezaları içinde uygulanabilir. Evet uygulanabilir. Ancak bu madde çok istisnai bir maddedir.
Bu madde ÇEK SUÇLARINA UYGULANAMAZ. Neden uygulanamaz, Çünkü;
Bu maddede belirli suçlar için uygulanmayı emrediyor, suç nevileri yönünden sınırlama vardır. o sınırlama 53/1 maddesinin a,b,c,d,e maddelerindeki hakların KÖTÜYE KULLANILMASI İLE İŞLENEN Bİr suç OLMALIDIR
çek suçu bu hakların kullanımı ile işlenebilen bir suç değildir, Mesela efrada sui muamele d bendindeki velayet hakknın kötüye kullanılması ile işlenebilir ama, karşılıksız çek keşide etme hangi bentteki suçun ihlali ile oluşabilir..

CGK bu doğrultuda bir karar verecek
karşılıksız çek suçu varmıdır yokmudur..
Bizim burda konuştuklarımız çekte vade filan hepsi lafı güzaftır ve asıl konumuzdan sapmaktır.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BEN YARGITAYIN BOZMA KARARLARININ BAZILARINI OKUDUMDA,ORDA ŞÖYLE Bİ İBARE VAR:İLK TEBLİGAT YAPILMIŞTIR VE ŞAHIS BULUNAMAMIŞTIR MADDE 35 TEBLİGAT KANUNUNA UYGUNSUZ DAVA AÇILDIGINDAN BOZMA DİYE Bİ KARAR VAR.NEDİR BU TEBLİGAT MADDESİ 35.MADDE.YORUMLAYABİLİRMİSİNİZ...

Adsız dedi ki...

SN JENARDİ

BU KONU SİZİ % 100 İLGİLENDİRİYOR BUNU LEVENT BEYDE YAZMIŞTI SİZ MAHKEMELERİNİZE İTİRAZ EDERSENİZ NETİCE ALIRSINIZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM ..BUNU DAHA ÖNCE LEVENT BEY AÇIKLADI..

BÜTÜN ARKADAŞLARDAN RİCAM GEREKİRSE GECE BEKÇİSİ OLUP GECE HİÇ YATMAYIP..SATIR SATIR ATLAMADANA YAZILANLARI OKUMASI...

SORDUĞUM SORUYA ÜÇ CÜMLEYİ GEÇEN BİR CEVAP ALAMADIĞIM İÇİN ŞEKERİ MUHATTAP ALMAYI BIRAKIYORUM..

MY WAY

Adsız dedi ki...

BEN DEĞER VERDİĞİM KİŞİLERLE MUHATAP OLURUM "MALUM ŞAHIS"
DAHA HALA HANGİ ESBABI MUCİBEYE DAYANARAK BENİMLE MUHATAP OLUYORSUNUZ Kİ SİZ? BEN YAZILARIMI ORTAYA YAZIYORUM...ALINMASI GEREKENLERİNDE ALINDIĞINI NET Bİ ŞEKİLDE GÖRÜYORUM ..BUNDAN SEVİNÇLİYİM...
NEVİ ŞAHSINA MÜNHASIR TARZINIZLA MUHATABIM DEĞİLSİNİZ...SAYGILAR...
BURADA BEN SEN OLAYI YAPMADIM ...YAPMAMDA..BENCE SİZ DE YAPMAYIN....ADAM OLMAK ERDEMLİLİKTİR...BİR DAHA BANA YANIT VERMEYİNİZ...

Adsız dedi ki...

sn cüneyt avukatınız yargıtaydan çıkacak karar ile bir süre verebiliyor mu...teşekkürler

Adsız dedi ki...

AYRICA BENİMNLE SÖZ DALAŞINA GİRERSENİZ SİZİ DAYAK YEMİŞ ABONDONE OLMUŞ BOSÖRDENDE FENA YAPARIM ..BUNU BİLİN...ZİRA SİZİN KÜLTÜR SEVİYENİZ BELLİ...ÖNCE BUNU AŞIN GELİN BENİM KARŞIMA...KARŞIMDA ZOR DURUMDA OLANA VURMAM BEN...

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT ...SİZİN BAKIŞ AÇINIZ ÖYLE OLABİLİR...SAYGI DUYARIM...BENİM BAKIŞ AÇIM DA BAŞTAN BERİ YAZDIKLARIMDIR...ANCAK PART PART ÇIKARTMAYINIZ..BAŞTAN SONA BÜTÜNÜYLE DÜŞÜNCELERİMİ AKTARDIM...FELAKET TELLAI DEĞİLİM BEN ARKADAŞIM...SAYGILAR...

Adsız dedi ki...

SN MAĞDUR 07

TAMAMEN UMUTSUZLUĞA KAPILACAK BİR DURUM BENCE YOK..BEN HALA BU KONUNUN LEHİMİZE KAPANACAĞI KONUSUNDA ŞÜPHE DUYMUYORUM..

SN JENARDİ

ÇEKLERİNİZİN HEPSİ VADESİNDEN ÖNCE YAZILMIŞ İSE AHMET İYİMAYANIN DEDİĞİ GİBİ..

SİZE GEÇMİŞ OLSUN..

MY WAY

Adsız dedi ki...

seker 765

EDEPSİZLİK YAPMA!

BU SİTEYİ ŞAHSİ POLEMİĞE BOĞMA! YETER!
BIRAK DA İŞE YARAR ŞEYLER YAZILSIN.
BEN BU SİTEYE İLK KEZ BUGÜN YAZDIM.
SEN KALKIP POLEMİĞE GİRİYORSUN BENİMLE. SANA CEVAP VERME TENEZZÜLÜNDE BULUNMAYACAĞIM BUNDAN SONRA.

ÇEK MAĞDURU

Adsız dedi ki...

CUNEYT BEY AVUKATINIZ CGK NIN NEZAMAN TOPLANACAGI YADA KARAR VEREBILECEGI HAKKINDA BIR YORUM YAPTIMI? PAYLASIRSANIZ SEVINIRIM.YOKSA BELIRSIZ MI? HAYAT

Adsız dedi ki...

Bekliyoruz bu hafta diyor ama ne derecede olur bilemiyorum

fako
Tebligat K. 35. Madde : Taşınma ve adres değişikliğinde kişiye tebligat yapılamazsa 35. maddeye göre tebliğ hazırlanıyor mevcut adrese asılıyor ve bu tebliğ yapılmış anlamına geliyor.

Adsız dedi ki...

SAYIN ÇEK MAĞDURU...ZAVALLI KONUMUNDASINIZ KARŞIMDA...
EĞER SİZİN HAKİKATEN ZERRE KADAR BEYNİNİZ ÇALIŞSA DEDİĞİM GİBİ BAŞTAN SONA YAZDIKLARIMI OKUR SONRA MUHATAP OLURSUNUZ BENİMLE...AYRICA BURADA SONRADAN GELEN Bİ VATANDAŞ OLAYI KİŞİSELLEŞTİRDİ VE AKLINCA PRİM YAPMAYA ÇALIŞTI...BU KİŞİLERE DEĞER VERMEM VE BENİ BASAMAK OLARAK KULLANMASINA DA İZİN VERMEM...O ALDI AĞZININ PAYINI OTURSU...BENCE SENDE SUS VE SAYGILI OL...OLAYI KİŞİSELLEŞTİREN ŞAHSİLEŞTİREN BURAYA SONRADAN GELİP DENGESİZCE ATLAYAN ŞAHSI MUHTEREMDİR...

Adsız dedi ki...

sayın şeker,

İNŞALLAH SABAH 10.00-10.30 GİBİ CANLI YAYINDA DİNLEDİĞİNİZ ZAFER ÇAĞLAYAN'IN HABERİ DOĞRUDUR,YOKSA..............!?

Adsız dedi ki...

ADSIZ MISIN İPSİZ MİSİN SAPSIZ MISIN NHERNEYSEN..ÖNCE SANAL DA OLSA ŞURAYA Bİ NIC YAZ DA SAYGIN OTRAYA ÇIKSIN...
BEN YALAN SÖYLEMEM...

Adsız dedi ki...

ARKADASLAR RICA EDIYORUM SAKIN OLALIM.TAMAM KIMSENIN TAHAMMULU KALMADI AMA USLUPLARA DIKKAT EDIN?EN SON YORUM HIC HOS DEGIL.KARSINIZDA BAYAN OLDUGUNU UNUTTUNUZ ANIRIM.LUTFEN HOSGORU VE SAYGI CERCEVSINDE YAZISALIM...SEVGILER HAYAT

Adsız dedi ki...

ILGISI OLAN BILGISI OLAN YORUMU OLAN KATKI SAGLAYAN HERKESE KENDI ADIMA TESEKKUR EDIYORUM.PAYLASIM HERZAMAN GUZELDIR.PAYLASALIM AMA KIRMADAN.......EMIR

Adsız dedi ki...

Y
E
T
E
R








Y
E
T
E
R





Y
E
T
E
R

YOKSA KİMSE BİRŞEY OKUYUP YAZAMAYACAK ??????????????????????????*??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşlar,iyiki bu site varmış.Eşim de sizler gibi çek mağduru, aslında biz aileleri de.Ne zaman sesimize doğru şekilde cevap verilecek ne zaman gerçekten düşenin elinden tutacaklar!!!Hep bi şekilde parası olanın önü açılıyor.Zaten onlar ayaktalar yıkılan biziz.Hükümetin çabalarını takdir ediyorum ama yeterli değil madem hakkaniyetten bahsediliyor madem sanayicinin esnafın arkasındayız ezdirmeyeceğiz diyorlar o zaman neden sesimizi duymuyorsunuz.Lütfen etrafınıza bu seslerin sahiplerine dikkatlice bakın.Bu insanların hepsimi kötü hepsimi dolandırıcı.Biz de şerfli itibarlı insanlarız inanın buraya yazarken bile üzülüyoruz sanki borcumuzu ödemek istemiyoruz da ardan çıkmak istiyormuşuz gibi (bu krizden)algılanıyoruz.Ama kesinlikle bu tip önyargılı düşünceleri kabul etmiyorum.DÜŞMEZ KALKMAZ BİR ALLAH'tır.İnsanların düzeni bozulduysa bu bir suç mu?Kim ister borçlu kalsın ,kim ister borçlusu kapısına dayansın.kim ister ailesinden uzak kalsın düzeni alt üst olsun,kim ister hapislere düşüp yatmayı.Uzun zamandır insanlar burada sıkıntılarını anlatıp duruyorlar ama kimse gerçekten canımızın yandığını görmüyor.Gerçekten çek yasası yeniden düzenlenecek se şu insanların feryatlarına kulak verilsin.İnsanları hapse atmakla bişeyleri düzeltemessiniz.Avrupa birlğine girmeye çalıştığımız şu günlerde hangi avrupa devletinde karşılıksız çek yüzünden hapis cezası veriliyor.Ticari sıkıntılar yüzünden insanların özgürlüğünden men etmek ne kadar akılcı bir tutum ?Birazda daha ciddi çalışmalarla eminim alınması gereken daha farklı caydırıcı önlemler bulunabilir.Bu kesinlikle diğer suçlarla aynı kefeye konulmamalıdır. Şimdiki uygulama aynen bu şekilde karşılıksız çeke hapis ceza verilirken bi tarafta trafik kazası yapıp karşıdaki insanın ölümüne sebebiyet verip yargılanıp hiç ceza almadan ya da para cezası ile çıkan okadar çok kişi varki.KANUN KOYUCULARA SESLENMEK İSTİYORUM LÜTFEN!bizim yerimize bir an olup kendinizi koyun acaba NE KADAR DAYANIRDINIZ? bu vahim duruma.Teşşekürler

Adsız dedi ki...

arkadaşlar avukatım torba kanununda çeklerin 2009 da vadesi gelmeden sorulması hakkındaki kanunun henüz kanunlaşmadığını söledi.. bilgisi olan varmı?
bu kanun kanunlaştımı lişnk verebilirmisiniz jenardi

Adsız dedi ki...

SN 13.20 ADSIZ YAZAN ARKADAŞIM..

AYNEN KATILIYORUM TEŞEKKÜRLER..

SN ARKADAŞLAR

ELİMİZDEN GELEBİLECEK TEK ŞEY VAR..MEDYANIN İLGİSİNİ ÇEKEBİLMEK VE YARGITAY KARARINI BEKLEMEK...
UMUTSUZLUĞA KAPILMADAN MAİL ATMAK TELEFONLA DİKKAT ÇEKMEK VE BİLGİLERİ BURAYA AKTARMAK..

MY WAY

Adsız dedi ki...

SN JENARDİ

RESMİ GAZETEDE YAYINLANDIĞINDA YÜRÜRLÜĞE GİRER..

MY WAY

Adsız dedi ki...

sevgili my way arkadaşım.çeklerim vadesine bakılmaksızın haziran ayında 1 gün içerisinde soruldu ve yazıldı. yazlma tarihlerinin hepsi vadesinden önce..

avukatım yagıtay dosyasına bunu belirtmiş.yeni toba kanunun bir örneğini istedi benden. çünkü torba kanunu ile ilgili bir haber gelmemiş avukatıma..
jenardi

Adsız dedi ki...

HIII AKILLANDI...SAKİNLEŞTİ.....
BİZ NE DEDİK BİZ???
YARGITAY KARAI BEKLEMEK GEREKİR...BU ŞARTLAR ARTIK YARGITAY KARARINI ÇABUKLAŞTIRACAK DEMEDİK Mİ???
BAZILARI ANLAR AMA BİRAZ GEÇ OLUR... ONLARI DA HOŞ GÖRMEK GEREKİR...

Adsız dedi ki...

SN JENARDİ

ÖNCEDE YAZDIM..SİZE GEÇMİŞ OLSUN..HEPİMİZ AVUKATLARIMIZDAN YAKINIYORUZ..İK TANE CEZAM VAR İKİSİDE TEMYİZ EDİLMEDEN KESİNLEŞTİ..Kİ BANA TEMYİZ ETTİĞİNİ SÖYLEMİŞTİ..VEBAL ALIYORLAR AMA BU ÖBÜR DÜNYADA SORULACAK..YASANIN ÇIKTIĞINI BİLE BİZ HABER VERİYORUZ..

AMA SİZE ÇOK SEVİNDİM BU KONUDAN KURTULAN HER ARKADAŞIM ..KENDİM GİBİ BANA HUZUR VERİYOR UMARIM SİZİN DURUMUNUZDA ÇOK KİŞİOKUR VE FAYDALANIR..

MY WAY

Adsız dedi ki...

sevgili my way bu siteye fazla yorum yazmıyorum.ukalalık yapıpda ortalığı germek istemiyorum. herkes bir dertten müzdarip.
kimin yuvası dağılmış kimin işi gücü.benim hepsi dağıldı.şimdi bekarım.her yerden vurdu geçirdi.

bence burda konuşulacak konu yazılacak mesaj şudur; biz yakalanmadan nasıl yaşarız. ne gibi önlemler almaktır..

eğer bir güzel gelişme olursa da bırakalım süpriz olsun.

bu başımıza gelenler belkide büyük bir imtahandır.ALLAH herzaman deprem,sel,yangın afet vermez. bazan de bu şekilde deneyebilir. isyan etmeden allaha sığınalım. eğer kaderimizde cezaevinde de yatmak varsa,inşaallah yattığımız zamanda günahlarıma kaferret olur diyelim.. jenardi

Adsız dedi ki...

arkadaşlar dün çok yakın bir arkadaşımı karşılıksız çekten dolayı infaz almş çok moralim bozuldu nezaman biter bu işkence 3434

Adsız dedi ki...

SN JENARDİ

BU KONUYU AVUKATIM BİLMİYOR DEDİNİZ..BUNU LEVENT BEYE SORMASAK SADECE YORUMUMUZ OLACAK VE SİZİNDE AVUKATINIZIN DA HABERİ OLSADA GEÇ OLACAKTI HER GÜN ÖNEMLİ..

ELBETTE SÜRPRİZİ BEKLEYECEĞİZ AMA BİZİ ETKİLEYEN SADECE 5. MADDEDEKİ BİR TEK KELİME ONDAN UMUTLANDIK...

VE BUNU BİLMESEK UMUTLANMAYACAKTIK BİLE ÇÜNKÜ HABERİMİZ OLMAYACAKTI..

TCK 52. MADDENİN ÇEK KANUNUNA NASIL ETKİ EDİYOR ONU BİLMEZSEK YA DA BİZİ ETKİLEYEN KONULARI..İLK AŞMAK ZORUNDA OLDUĞUMUZ İKNA AÇISINDAN AVUKATLARIMIZI BİLE AŞAMAYIZ..

TEKRAR SÖYLÜYORUM OKUMALI ARAŞTIRMALI VE YORUMA AÇMALIYIZ Kİ..HİÇ BİLMEYEN UMUTSUZ İNSANLAR UMUTLARINI YİTİRMELİLER..

MY WAY

Adsız dedi ki...

YİTİRMEMELİLER OLACAKTI

MY WAY

Adsız dedi ki...

3167 sayılı Çek Yasası; çeki, "Çek ibrazında (görüldüğünde) ödenir. Buna aykırı herhangi bir kayıt (vade) yazılmamış hükmündedir. Dolayısıyla geçersizdir" şeklinde tarif eder.
Yasa; çeki, "ibrazında ödenir" şeklinde tarif etse de piyasalarda son 30 yıldır çek, senetin yerine geçmiş ve bu uygulama zaman içerisinde vadeli çeklere dönüşerek yasaya aykırı bir hal almıştır. Böylece, çekin "görüldüğünde ödenir" niteliği kaybolmuş ve çeklerde vade oluşturularak bir "kredi vasıtasına" dönüştürülmüştür. Kredi belgesi niteliği kazanan çek, vadesi süresince elden ele dolaşırken arkasında oluşan çok sayıda ciro ile üzerindeki yazılı değerini ciro adetleri oranında katlayarak mortgage'daki türevler benzeri şişirilmiş bir ekonomi yaratmıştır.
Çekin yasaya aykırı bu hali, işadamlarımızca, piyasa elemanlarınca, bankalarca, hukuk düzenimizce ve ekonomi yönetimimizce de kabul görünce, dünyanın 17. ekonomisi olduğu söylenen Türkiye ekonomisi, balon misali şişirilerek her an patlayacak bir bomba haline getirilmiştir.
Reel sektör piyasalarının nerede ise tamamının vadeli çekler ile hayatiyet bulduğu bir gerçektir ve bu piyasalardaki karşılıksız çekler domino etkisi yaratarak patlamaya başlamışlardır.
Ayda ortalama 150 bin çek karşılıksız çıkıyorsa ve bu karşılıksız çeklerin sahiplerinin ileri vadelerde başka çekleri varsa, alacaklısı bir tedbir olarak o firmanın ileri vadelerdeki çeklerini (sadece borçlufirmanın çeklerini) vadelerinden önce tahsile vererek hukuki süreci başlatacaktır. Bu tür işlemler piyasa elemanlarınca portföylerinde kredi verdikleri müşterilerinden teminat olarak aldıkları vadeli çekleri olan bankalarca da yapılmaktadır. Küresel krizin de verdiği zorlamayla karşılıksız çeklerin sayısı giderek artıp hukuki süreç başlayınca bu tür "erken ödeme" baskıları da artacaktır. Benzer uygulama senetlerle ilgili yasada da vardır. Senetlerin üzerinde "İşbu senet vadesinde ödenmediği takdirde müteakip (takip eden) senetleri de muacceliyet (peşin ödeme hükmü) kesbeder (kazanır)" şeklinde bir ifade vardır. Bu ifade ilk ödenmeyen senetten sonraki (eğer varsa) senetlerin vadelerini beklemeksizin tahsile verilmesine olanak tanır. Çeklerde böyle bir ifade yoktur ama erken ödeme anlamında yapılan da budur.
Çekin ibrazında ödenir niteliği uluslararası bir kural olup dünyadaki tüm ülkelerde aynıdır. Çekteki vadelerin tetiklemesiyle artan cirolar çeki nakit niteliğinden çıkararak bir kredi vasıtası haline getirmesi sadece ve sadece Türkiye'ye özgü bir uygulamadır
3167 no'lu Çek Yasası'nı temelinden sarsacak ve değiştirecek bir girişimdir.
EKONOMİST DERGİSİ ALINTIDIR

«En Eski ‹Eski   4801 – 5000 / 22646   Yeni› En yeni»

Yeni anayasa yapılmalı mı?

AKP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?

DTP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?