MADDE 33 - SUÇ VE CEZALARA İLİŞKİN ESASLAR

Suç ve cezalara ilişkin esaslar
Madde 33- (1) Suç ile ceza ve ceza yerine geçen güvenlik tedbirleri ancak kanunla konulur. Kimse, işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanunun suç saymadığı bir fiili gerçekleştirmesinden dolayı cezalandırılamaz ve kimseye suçu işlediği zaman kanunda o suç için konulmuş olan cezadan daha ağır bir ceza verilemez.
(2) Suç ve ceza zamanaşımı ile ceza mahkûmiyetinin sonuçları konusunda da birinci fıkra uygulanır.
(3) Suçluluğu kesin mahkeme kararı ile hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz.
(4) Hiç kimse, kendisini ve kanunda gösterilen yakınlarını suçlayan bir beyanda bulunmaya veya bu yolda delil göstermeye zorlanamaz.
(5) Ceza sorumluluğu şahsîdir.
(6) Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkonulamaz.
(7) Ölüm cezası ve genel müsadere cezası verilemez.
(8) Kamu İdaresi, kişi hürriyetinin kısıtlanması sonucunu doğuran bir müeyyide uygulayamaz. Türk Silâhlı Kuvvetlerinin iç düzeni bakımından bu hükme kanunla istisnalar getirilebilir.
(9) Uluslararası Ceza Divanına taraf olmanın gerektirdiği yükümlülükler hariç olmak üzere, vatandaş, suç sebebiyle yabancı bir ülkeye verilemez.

22.646 yorum:

«En Eski   ‹Eski   6801 – 7000 / 22646   Yeni›   En yeni»
Adsız dedi ki...

1 kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 ANKARA HUKUKLU

Adsız dedi ki...

sayın şeker istanbul daha önce ekledim kendimi ama takmadılar pek akıllı arkadaşlarımızdan bazıları incelemeden kopyalıyor


tolga

kader dedi ki...

sayın 4848

yeni bir gelişme yok olanı arkadaşlar dün geceden beri yazıyor bizlerde bütün gün boyunca yorumladık geriye dönük yazılanları günün başlangıcından başlayarak gözden geçirirseniz konuya vakıf olacaksınız sadec özet geceyim çek yasası ile aynı konumda olan marka taklidi ile ilgili yasa tck daki uyum yasalarının 31 12 2008 tarihine kadar gerçekleştirilmemmesinden ötürü kanunsuz ceza olmaz gerekçesini kullanarak yargıtay 7. ceza kurulu ilgili davaları düşürecek emsal kararı onayladı.

çek keş olmaktan çıktı. senet ten bir farkı kalmadı

önemli : tck uyum yasalarının belirtilen sürede yenilenmemesinden doğan hükümsüzlük boşlugu yargıtay tarafından onandı

kader

Adsız dedi ki...

1 kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2(ankara)
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 ANKARA HUKUKLU

Adsız dedi ki...

şeker abla TOLGA ISTANBUL 3434 adana lütfen listeye yazda bu iş çabuk bitsin...bjk

Adsız dedi ki...

madde33.(6)cok acil cıkması gereken bir yasa;Hiç bir çağdaş ülkede kişiler borcunu ödemediği veya çek ödemediği için özgürlüğü elinden alınıp hapis cezası ile cezalandırılmıyor çünkü bunun önlemini almışlar tüm sorumluluk bankaların hiç bir şekilde karşılık olmadan kimseye teksir kagıdı gibi çek vermiyorlar ayrıca çekler de bizdeki gibi kullanılmıyor sadece para taşımamak için kısa vadeli çek kesilir bizdeki gibi bol keseden değil bu konuda da komisyonda bir düzenleme yapılmalıdır;yeni anayasanın yürürlüğe girmesi için ne bekleniyor anlmadım başka yasa olsa gece yarısı gecerdi toplumun huzuru için acilen 33 madde aynen kabul edilmelidir.

"SONTÜRK"

Adsız dedi ki...

yeter artık bu ceklerden czaevlerınde yatan ınsanların cektıgı yıllarca bu memlekette esnaflık yapmıs yanındakı ınsanlara ekmek vermıs ama krızden dolayı zor durumlara duserek borclarını odıyemeyen durust esnaflara dlandırıcı muamelesı yapılmasına yeter artık bır cozum bulun buna lutfennnnnnnnn

alacaklıyıda borcluyuda cezanlandıran bu anlayıştan yeni anayasayla cozum bulmanız dogru bir yol olmalı. ülkeler boyle buyuyup modernlesiyorlar.boylece taraf olmaktan kurtulan yargıda vadandaşını en iyi şekilde koruyacaktır.bundan şüphe duyulmamalı. üc beş dolandırıcı yüzünden insanlar cezaladırılmamalı.Türkiye cumhuriyeti hakimleri bu capulcuları ve üçkagıtcıları iyi bilir ve cezalandırır.buna hic supheniz olmasın.bu yüzden ne yargıclarımızı zorda bırakalım ne de halkımızı.dogru kararı halkımızın refahı için bir an önce uygulayın .ileride bu kararlar doğru emsaller olsun

"SONTÜRK"

kader dedi ki...

sayın şeker

orumunuda haklısınız bu salı dan önce hükümetin sunacağı haberlerin dışında bir haber beklemek hayalcilik olur. salı günü çıkacak. çarşanba günü duyacağımız, konusu karsılıksız çek keşide etmek olarak açılan gerekçesi tck nın uyum yasalarının (7. ceza kurulundaki gibi ) 31-12-1008 e kadar çıkarılmamasından ötürü cazaların hükümsüz olan içtihatından sonra inşallah ÖZLEDİKLERİMİZLE masmavi gökyüzü altında ister kar ,ister yağmur, ister güneş altında ALLAHIN İZNİYLE % 99.999 kucaklaşacağız

kader

Adsız dedi ki...

sayın sontürk keşke yetkililer bu blogu izlesede feryadımızı duysa

tolga

Adsız dedi ki...

sayın kaderin belirttigi gibi bizim için en önemli gelişme,tck uyum yasalarının belirtilen sürede yenilenmemesinden doğan hükümsüzlük boşlugunun yargıtay tarafından onanmış olması

Adsız dedi ki...

arkadaşlar gelin okumanın yaşı yok önümüzdeki yıl çalışalım hukuk fakültesini kazanalım hani çok yüksek puanlı bir yer olmasıda gerekmez. gidip okuyalım avukat nasıl olunurmuş vicdanlı ve takipci nasıl olunurmuş. kim bilir belki savcı belki hakim olanımızda olur yaş kaç olursa olsun bir engel yok buna

melek

Adsız dedi ki...

arjadaslar lısteyı gormekten fenalık geldı.yeter ya dakka basısayfalar gereksız doluyor.bıde ne ıse yarıyor onagore kayıt yaptıralım:))) ılay

Adsız dedi ki...

bana göre arkadaşlar hakim, savcı ve avukat olanlara sırayla 2 ila 5 ay arasında ceza evinde eğitim verilmeli. atıyorum avukatlar 2 ay savcılar 3 ay hakimler 5 ay ceza evinde tutuklularla beraber yaşamalı koşuluyla terfi edilmeli ya da ehliyet sahibi olmalı

stranger

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR GELDİM İİ AKŞAMLAR,VARMI YENİ GELİŞMELER :=)))

Adsız dedi ki...

hukukcuyuda gonderelim cezaevine, cikinca belki buralara gelmeyi akil eder. hzl

Adsız dedi ki...

sy.kader cuma gününe kadar bizim için iyi bir haber çıkma ihtimali varmı sizce

saygılar.

aslı

Adsız dedi ki...

orada kalmak sabır gostermek her babayıgıdın harcı degıl...allah kımseyı dusurmesın..sevdıklerımızıde kurtarsın...hele su kıs gunlerınde..... hayat

Adsız dedi ki...

bence hukukcuda bizim gibi mağdur ve adamcağızı aldılar


stranger

kader dedi ki...

sayın melek

sayın :d avukatlarımız arkalarındaki büfeye koydukları okuldan kalma 5-6 meydan lauruse kılıklı defterler bakarak katiplik ve ayakçılık yaparak bizlerin sermaye ve birikim ve hatta malvarlıgımızla hayal bile edemedıgımız krş malıyet analızleriyle kar hedefledıgımız rakkamların 1000 lerce katını kazanıyorlar aslında avukata ihtiyac yok (ayakçı) (istisnalar kaideyi bozmaz)aslında adliye cevresındeki bilgilerinizi ve isteklerinizi hukuki dile cok cüzirakkamlara yazıya döken ARZUHALCİLER işinizi görür.en azından bu konuda.çoğumuz bir avukattan daha bilgiliyiz sadece yol yordam bilmiyoruz .yolu yordamı bahsattıgım sahıslardan cok cuzi rakamlara satın alabılırız. konunun içinde olmamızdan ötürüde hiçbir mahkeme yada tebligat atlamayız. KİMSE BİZİM İŞİMİZİ BİZDEN DAHA İYİ TAKİP EDEMEZ.

kader

Adsız dedi ki...

hukukcunun hakkini vermek lazim. bircok kisinin bu sayfaya gelmesine vesile oldu. hzl

kader dedi ki...

sn aslı

cevabınız 18: 49 daki yazıda

kader

Adsız dedi ki...

adam başı 10ytl verelim aramızdan biri görevli olsun bir avukatı bir arabaya atsın adliye adliye gezdirsin gerekirse yargıtayın kapısında yatsınlar ne dersiniz?

tolga

Adsız dedi ki...

siteye avukat tutalım o parayla bize danışmanlık yapsın buradan


tolga

Adsız dedi ki...

1 kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (Izmir-40)

Martta nasipse Turkiyedeyim. Allah yardimcimiz olsun

Adsız dedi ki...

adam bası 1o liradan 500 lira eder avukat o paraya mausunu oynatmaz bırak adliye adliye gezmeyi

osman

Adsız dedi ki...

bence siteye danışmanlık yapacak olan bir hukukcu şart. konuyu takip edip adımıza genel dilekçeler verecek biri. bu konuda adam başı 10ytl ya da 50ytl bir plan yapalım tolgaya katılıyorum.

melek

Adsız dedi ki...

sayın şeker bu işi organize eder

melek

kader dedi ki...

sayın hzl,

yorumunuza saygı duyuyorum ama katılmıyorum. ALLAH kimseyi cezaevine düşürmesin hepiniz bu vatanın ve milletin ekonomik savaşçılarısınız sizler içinde dileğim aynı ama sayın hukukçu nun katkılarını unutmamamk lazım ve kimseyi söylevlerimizle kırıp küstürmemek lazım bence sayın hukukçu bu konudan muzderip biri değil . mağruz kaldığı saygı dışı ithamlardan dolayı bence siteyi terketti. o kalitede ve o derece bilgi içeren yazılara bir tek av. levent rumuzunda rastladım yani siteyi terkettikten sonra yazdıgını sanmıyorum. kendısı avukat degıldı. ama hukuk eğitimi almıs bırıydı. gerek görev sureleri gerekse konulara yaklasımı ile savcı yada hakim oldugunu dusunuyorum. malesef kendisini kaybettik. bugun verilen aynı olaylarda farklı hakim kararları olduguna sahıt oluyoruz. malesef yasalarımız yoruma açık. bunlarda bıle kendısını suclayan kararlarında ya olacak yada olacak veya muspet gıbı yorumlarını bilgisizlikle suçladık. bu yüzden kişlerle ilgili yorumlarımızda rencıde edecek söylevlerden kacınmamızı öneriyorum ki 3 gün sonra nerdesın diye sormayalım.

kader

Adsız dedi ki...

“Sicil aff? ve kredi deste?i laz?m”

( 25-02-2009 ) -
Milliyetçi Adalet Partisi (ÖAP) Genel Ba?kan? Ata Tepe, ülke ekonomisinin acil tedbir ve destek bekledi?ini belirterek, çek yasa??na girenler için ç?kan aff?n halkla alay etmek oldu?unu öne sürdü.
Yaz?l? aç?klamas?nda hükümete ele?tiriler yapan Tepe, “Ekonomik kriz, basiretsiz ülke yönetimi ve vicdans?z tefeciler ile yarat?lan y?k?m?n yaras? ancak genel bir ticari sicil aff? ile sar?labilir. Ülke ekonomisi ve aziz milletimizin ihtiyac? seçim rü?vetleri de?il acil tedbir ve kredi destekleridir” dedi.
Ata Tepe bir di?er yaz?l? aç?klamas?nda ise, “KKTC’de siyaset denizinin suyu kirletilmi?,
bulanm??sa da milli ?uur ve toplumsal sorumluluk kültürüne sahiplerden birisi olarak MAP’?n da büyük bir özen, ciddiyet, sürat ve milli menfaatleri her ?eyden üstün tutarak seçim çal??malar?n? sessiz ve derinden yürüttü?ünü” ifade etti. (GÜL/GÜR)


--------------------------------------------------------------------------------

Adsız dedi ki...

Yine aynı şeyler yazılıyor gibi olacak ama niye insanların bu işin lehe olacağını görebilmesi için mantıkla okununca yok artık bu kadarda beyaz olana siyah denemez durumu açıkca ortada.

MyWay in dediği 5. madde aykırılığı

Seker in 5838 SAYILI KANUN; MADDE 18 (çek bono olmuştur)

7.dairenin uyumsuzluk (1.1.09 tarihi itibari ile) kararı çok net...
O kararda atıfta bulunan maddeler ,5252 sayılı kanunun 1 maddesine bağlı olarak 5327 nin 5 ve 2. maddeleri.
Artı bizim bunun üstüne 10.daire karşı oy gerekçesinde okudugumuz
3167 sayılı Kanunun karşılıksız çek keşide etme suçuna ilişkin 16. maddesindeki yaptırımlarla ilgili hükümlerinin, 5237 sayılı TCK’nın 20, 43, 52, 53, 60 ve 61 (yani 6 aykırılık daha var yukardakilerin üzerine)
Ayrıca TCK 21 ve 22 (kast , olası kast)
TCK 58 (tekerrür)
TCK 73 (şikayet süresi)
TCK 75/1 (önödeme)

Yani benim toplayabildiğim 15 adet uyumsuzluk , aykırılık var 3167 ye.Bu kadar net ve açıkken durum hala birimiz çıkıpta "bitti" , "geçmiş olsun" yazamıyoruz elimiz kolumuz bağlı.Şu an binlerce kişi 5 kişinin iki dudağının arasına bakıyor.Bu tür mesajları okuyunca yakınları c.evinde olanlar haliyle kızıyor ya kardeşim bunları biliyoruz diye.Fakat bunları tekrar tekrar bilin Allah'ın izni ile yakınlarınıza kavuşacağınıza daha çok inanın , bir nebze olsun yüreklerinize ferahlık gelsin inşallah.Ümitsizlik yok sonuna kadar dimdik ayakta herkes.

R.C

Adsız dedi ki...

Sn Kader cok haklisiniz o yazidan sonra hukukcunun hakkini vermek lazim dedim. bencede savciydi ama bana gore onemli ne oldugu degil. bana gore onemli olan bir cok kisiye umut ve mucadele azmi vermesi, bir cok insan bu siteye geldi ve ortak hareket etmeye basladi. bana gore en onemli nokta budur. uyariniz icin tesekkur ederim. Hzl

Adsız dedi ki...

Sayin hzl ben Hollandadan istirak ediyorum. Sadece yorumlari okurken sayin hukukcu sayesinde istirak ettim. Takibi hic kesmedim.Zannimca sayin hukukcu da takip ediyordur. Kendisi her ne isimle olursa olsun yorum yapmista olabilir diye dusunuyorum. nl

Adsız dedi ki...

artık hepimiz uzunca bir zamanı beraber geçiren arkadaşlar olduk. hukukcu neden başka adla yazsınki. üstelik buradaki insanlar gayet olgun ve normal kişilerdir. ben hukukcunun şu an izlediğini ve okuduğunu sanmıyorum. öyle olsa o kadar konu ve önemli yorum gerektirecek gelişme oldu. kesin cevapsız kalmazdı bunlar.


melek

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BİŞİ SORACAĞIM İCRA VE İFLAS KANUNU HAKKINDA BİLGİSİ OLAN VARMI

Adsız dedi ki...

Mağdur kardeşim sen sorunu sor elbet başından geçen biri vardır bir yanıt bulunur.
Sonuçta çek-icra iki kardeş gibi

R.C

Adsız dedi ki...

Magdur07 yaz biri mutlaka cevaplandırır

Adsız dedi ki...

sayn rc cok dogru tespıt ve yorumlarda bulunmussunuz.artık ne sabır ne takat nede gucumuz kaldı. emır

Adsız dedi ki...

benim işyerime 2 defa icra geldi ve malları yediemin yaptılar,ben şimdi iş değiştirmek istesem ve malları satsam ne olur ? mutlaka benden malları soracaklardır? malı vermesemde yerine icradaki yazılan değer kadar para ödesem ne olur ????

Adsız dedi ki...

1 kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay

Adsız dedi ki...

bugünnnnn de akşaaaamm olduuuu....

Adsız dedi ki...

kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay

Adsız dedi ki...

arkadaşlar mümkünse bu saatten sonra kimse olumsuz haber vermesin.2121

Adsız dedi ki...

Sayın Mağdur ,

Yedieminliği suistimalden ceza alırsınız oda 3 aydır onuda 1500 TL gibi bi rakama çeviriyor hakimler benim bildiğim kadarı ile.Ama detay istersen kanunlardan araştıralım?Fakat malları senin alıp başka yere "senin" götürdüğün tespit edilirse , ve zaten kendi mallarınsa bu daha farklı bir duruma giriyor yani halk dilinde "mal kaçırma" onun yargılaması ayrı diye biliyorum.

R.C

Adsız dedi ki...

sayın mağdur 07

belli bir süre sonra sizden malları isteyeceklerdir
sizde tasımam mumkun diil burada muhafazamda diyeceksiniz
o ıs oyle uzar gider
bu gune kadar yeddieminlikten hapis yatan yok
malları istediğin gibi satabilirsin en fazla malların değerini ödersin

selim

Adsız dedi ki...

sn ŞEKER sabah ola hayrola ...

Adsız dedi ki...

SELİM KARDEŞ PARASINI ÖDESEM BİLE YEDİEMİNDE YAZILAN DEĞERDEN ÖDERİM DEĞİLMİ

Adsız dedi ki...

Magdur07

MADDE 289 - (1) Muhafaza edilmek üzere kendisine resmen teslim olunan rehinli veya hacizli veya herhangi bir nedenle el konulmuş olan mal üzerinde teslim amacı dışında tasarrufta bulunan kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis ve üç bin güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır. Kişinin bu malın sahibi olması halinde, verilecek ceza yarı oranında indirilir. (SULH CEZA MAHK.)

(2) Birinci fıkrada tanımlanan suçun konusunu oluşturan eşyayı kovuşturma başlamadan önce geri veren veya bunun mümkün olmaması halinde bedelini ödeyen kişi hakkında verilecek cezaların beşte dördü indirilir.

(3) Muhafaza edilmek üzere kendisine resmen teslim olunan rehinli veya hacizli veya herhangi bir nedenle el konulmuş olan malın dikkat ve özen yükümlülüğüne aykırı davranması nedeniyle kaybolmasına veya bozulmasına neden olan kişi, adli para cezası ile cezalandırılır. (SULH CEZA MAHK.) (ÖNÖDEME KAPSAMINDA)

(4) Bir suça ilişkin soruşturma veya kovuşturma kapsamında el konulan eşyayı amacı dışında kullanan kimse, bir yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (SULH CEZA MAHK.)

Adsız dedi ki...

aynen oyle
ben yaptım
3 ay ceza aldım paraya cevirdiler
malların bedeli ise ayrı dava konusu oldu en fazla odeyeceğım icra memurunun yazdığı kadar

selim

Adsız dedi ki...

Magdur07
T.C.
YARGITAY
16. Hukuk Dairesi

Esas : 2004/7769
Karar : 2008/693
Tarih : 16.02.2008

ÖZET : Borçlu-sanığa haciz sırasında yediemin sıfatıyla teslim edilen mahcuzu teslim etmesi için tebliğ edilen muhtırada, İİK.nun 336/a maddesinde öngörülen 7 gün içinde İcra Müdürlüğüne teslimini ve süreye riayetsizliğinin sonuçlarını içeren meşruat bulunmamaktadır.

(2004 s. İİK. m. 336A)

KARAR METNİ :
Yedieminliği suistimal suçundan sanık Şeibe Demir´in İİK.nun 336/a maddesi gereğince 2 ay hafif hapis cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiş, hüküm yasal süresi içinde sanık tarafından temyiz edildiğinden Yargıtay C.Başsavcılığının bozma istemli tebliğnamesiyle dosya Daireye gönderilmiş olmakla, inceleme raporu ve dosyadaki belgeler okunarak GEREĞİ GÖRÜŞÜLDÜ:

Borçlu-sanığa haciz sırasında yediemin sıfatıyla teslim edilen mahcuzu teslim etmesi için tebliğ edilen muhtırada, İİK.nun 336/a maddesinde öngörülen 7 gün içinde İcra Müdürlüğüne teslimini ve süreye riayetsizliğinin sonuçlarını içeren meşruat bulunmamaktadır. Bu nedenle atılı suç oluşmayacağı gibi, kabule göre de; mahcuz çamaşır makinesinin niteliği itibariyle satış yerinde hazır edilebilmesi için sanığa nakliye ücretinin ödenmediği de göz önünde tutulduğunda suç işleme kastından söz edilemez. Temyiz itirazlarının kabulü ile usul ve yasaya aykırı bulunan hükmün istem gibi BOZULMASINA, 16.2.2008 gününde oybirliğiyle karar verildi.

BUDA SANA YÖNTEM ;)

Adsız dedi ki...

ama şu var tabii bu mallar 2 defa yediemin oldu,ikiside ayrı ayrı dava açarlarsa o zaman hapı yutarım işte :=))))

Adsız dedi ki...

ne diyorsunuz mağdur07 siz??

Adsız dedi ki...

ne diyorsunuz mağdur07 siz??

Adsız dedi ki...

CÜNEYT çaktırma bana nakliye ücretide ödesinler onuda yiyeyim :=))))

Adsız dedi ki...

CÜNEYT çaktırma bana nakliye ücretide ödesinler onuda yiyeyim :=))))

Adsız dedi ki...

Magdur07 kardeşim
yediemin Malları getir diye tebligat ve nakliye parası almamışsa dava konusu olamaz:)
Yargıtay içtihatını oku:)

Adsız dedi ki...

ŞEKER KARDEŞ sorum yukarda,,bide sen yorumlarmısın,valla eğer nakliye ücretini öderlerse bana onu hep beraber yiyelim =:))))

Adsız dedi ki...

herşey bitmiş de emniyeti suistimalden iş arıyorsun kendine mağdur 07..
bildiğini yap arkadaşım..

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BENİMDE SİZE BİR SORUM OLACAK,
EMNİYET GÜÇLERİ,KARŞILIKSIZ ÇEKTEN
HAPİS CEZASI ÇIKMIŞ BİRİNİN EVİNDE ARAMA İZNİ ÇIKARABİLİRLER Mİ?

Adsız dedi ki...

ama cüneyt senin dediğini avukatlar mutlaka biliyordur,başka bi yol bulmak lazım :)))

Adsız dedi ki...

ŞEKER KARDEŞ bende senin gibi iyimserim ve inan bana herşey bitmiş gözüyle bakıyorum olaya,müsterih olalım bu af çıkacak

Adsız dedi ki...

ben ne derimmmmmm.. sen ne dersinnnn....allahım ya rabbim...

Adsız dedi ki...

SN RCN ararlar tabii ...dava konusu karşılıksız çekin karşılıgını ararlar :)))) şaka bi yanada çek için arayamazlar ayrıca hakimden izin almaları gerekir...

Adsız dedi ki...

şeker765 relax ol lütfen

Adsız dedi ki...

Magdur07
sende yedieminlik teslim tebligatını alma kardeşim:)

RCN
hiç bir savcı ve hakimin bu izni vereceğini sanmıyorum

Adsız dedi ki...

herşey bitti sıra geldi fıstıki yeşile.....töbe..töbe...

Adsız dedi ki...

TEŞEKKÜRLER MAĞDUR 07,
ANCAK BUNUNLA İLGİLİ BİR KANUN VAR MI ACABA!YANİ ADLİ PARA CEZASININ HAPSE ÇEVRİLMESİ SONUNDA ARAMA İZNİNİ ÇIKARILMASI GİBİ!

Adsız dedi ki...

" Kapı eşiği" evin dışı olarak kabul edilir aklınızda bulunsun..Arama sorma iznine gerek kalmaz.Eşikten alırlar.

R.C

Adsız dedi ki...

kapı eşiği evin mütemmim cüzüdür...

Adsız dedi ki...

RCN böyle bi kanun varmı bilmiyorum ama,mantıgımla arayamazlar diyorum,haa şu olur eve girip seni arayabilirler ama sen ordaysan ayrıca evi arayamazlar...

Adsız dedi ki...

ya beni konuşturup durmayın...hukukçu olduğum ortaya çıkacak...töbe ..töbe..

Adsız dedi ki...

:))

Adsız dedi ki...

TEŞEKÜRLER SAYN CÜNEYT,TEŞEKKÜRLER SAYIN RC

ALIMDA BULUNSUN.

Adsız dedi ki...

şeker765 hukukçuysan ne olmuş yani,ne var bunda saklayacak,yoksa kendini ihanet etmişmi sayarsın diğer hukukçulara:=)))

Adsız dedi ki...

"no command"..

Adsız dedi ki...

pekii arkadaşlar neden o zaman bi işyerine girip aranan şahsı soruyorlar madem arama izni gerekse...işyerine paldır küldür giriyorlar ama

Adsız dedi ki...

ZATEN BENİMDE SORMAK İSTEDİĞİM KAPIYI ÇALIP,ÇIKAN BİRİNE BENİ SORUP,EVDEMİ DEĞİL Mİ EVİ ARAYACAĞIZ DİYEBİLİRLER Mİ DEMEK İSTEMİŞTİM.

Adsız dedi ki...

işyerine gürmek yasak deildir...

Adsız dedi ki...

ev farklıdır...

Adsız dedi ki...

bence ararlar rcn o an kapıdaki içeri almasa bile,ve arama izni şart olsa,biri bekler kapıda biride gidip izni alır gelir ...zor değil yani eve girmek

Adsız dedi ki...

yeterki polisler kıl olmasın isterlerse yaparlar

Adsız dedi ki...

izinsiz girmek haneye tecavüzü uygulatır...

Adsız dedi ki...

ACABA KANUN DE DİYOR,HERKESE LAZIM OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.BİLGİSİ OLANLAR VARSA YARDIMCI OLURLARSA SEVİNİRİZ.

HA SAYIN AYÇA BİZE HABER GETİRECK Tİ NE OLDU ACABA!

Adsız dedi ki...

biraz kaçayım...yargıtaydan karar falan çıkarsa kopyalayın ltf ...:))

Adsız dedi ki...

RCN KARDEŞ bunları düşünme boşuna ,göreceksin bak 2-3 gün içinde yargıtay bizim işide çözecekkkkkkkkkkkkk relax ol

Adsız dedi ki...

Şunu demek istedim , kapı çalındı açtınız sen şumusun dediler yok dediniz belge ibraz etmeniz istenir edemezseniz ben evimdeyim arama izni varmı yokmu diyemeden buyrun gidelim olursunuz.

R.C

Işık Erdemli dedi ki...

herkeze iyi akaşamlar
bakıyorum keyifler yerinde
sanki herkezin üstünden büyüyk bir yük kalkmış gibi :))

syn my way

artık halamı aradım o da merkalandı ama ulaşamadım yarın bilgiler elimizde olur sanırım
zaten soracak çok şeyde var elimde malum

Adsız dedi ki...

teşekkürler,ilginiz ve bilginiz için,keşke yasal dayanağı olan birşeyler öğrenebilseydik.ama inşallah bunlara 2-3 gün içinde hiç gerek kalmaz sayın şekerin dediği gibi

Işık Erdemli dedi ki...

anladım herkez yaprak dökümü

Adsız dedi ki...

TLGERD şu an çeke hapis kalkmış gibi,başka konular hakkında bilgi alışverişi yapıyoruz :))))o moda girdik yani,bide çıkmazsa o zaman sonumuz hüsran :=)))

Adsız dedi ki...

hafta sonuna kadar haber gelir mi yargıtaydan.2121

Adsız dedi ki...

SAYIN KADER OLSA DA BİRAZ DAHA MORAL VERSE DEĞİL Mİ!


SAYIN AYÇADANDA HABER BEKLİYORUZ.

Adsız dedi ki...

mrb tekrar

Adsız dedi ki...

MRB.SAYIN ŞEKER765
HOŞ GELDİNİZ,SİZDEN DE GÜZEL HABERLER BEKLİYORUZ ONA GÖRE!

Adsız dedi ki...

sn tlgerd

teşekkürler hukukçumu acaba kuzeniniz..sormayı unutmuşum..

my way

Adsız dedi ki...

hemen gzl bi haber vereyim isterseniz ...

Adsız dedi ki...

ben hiç kötü haber vermedim zaten...

Adsız dedi ki...

sn arkadaşlar

bana kalırsa mail atarak bütün ulaşabileceğimiz yerlere ulaşalım..

ben caner soner göksel in yazısını defalarca mail atıyorum..

my way

Adsız dedi ki...

VER BAKAYIM ŞEKER :)))

Adsız dedi ki...

merhaba ,

ben mühendis (istanbul)

Adsız dedi ki...

SAYIN ŞEKER765

BEKLİYORUZ.

Adsız dedi ki...

İyimserlik geni bulundu

Bardağın dolu tarafını görmeye yardım eden bir gen bulundu.
İngiliz psikologların yaptığı araştırma, söz konusu geni taşıyan insanların, etraflarındaki olumsuz olaylara daha az ilgi gösterdiklerini, bunun yerine hayatın mutluluk veren yanlarına odaklandıklarını gösterdi.

İngiliz The Guardian gazetesinde yayımlanan araştırma, bu insanların daha sosyal olduklarını ve psikolojik açıdan genellikle daha iyi şekillendiklerini de ortaya koydu.

Essex Üniversitesi psikoloji bölümünün başkanı Elaine Fox, söz konusu genin, kişinin günlük stresle başa çıkma kabiliyetinin temelini oluşturduğunu ve bu gene sahip olmayanların, hayata daha karamsar baktığını, depresyon gibi akıl sağlığını bozan hastalıklardan daha fazla mustarip olduklarını söyledi.

Araştırma çerçevesinde, 100'den fazla katılımcının, bilgisayar ekranında beliren iyi ve kötü görüntülere verdikleri tepkilerin ne kadar sürdüğü gözlendi. Görüntüler arasında, kucaklaşan bir çift, tekneyle açılan ve saldırıya uğrayan kişilerin resimleri de yer alıyordu.

Katılımcılara yapılan genetik testlerde, bazı kişilerde gözlenen kötü resimleri yok sayma ve iyi olanlara ilgi gösterme eğiliminin, serotonin hormonunu kontrol eden bir genin varyasyonuyla güçlü biçimde bağlantılı olduğu görüldü.

Sonuçları Proceedings of the Royal Society B dergisinde yayımlanan araştırmada, herkeste söz konusu genin iki varyasyonunun kalıtımsal olarak bulunduğu, bu iki varyasyonun iki kısa, iki uzun veya bir kısa bir uzun şeklinde olabileceği, genin iki uzun varyasyonuna sahip kişilerin, daha olumlu yaklaşım içinde oldukları gözlendi. Genin iki kısa varyasyonuna sahip kişilerin de daha nevrotik ve endişeli olabilecekleri belirtildi.

Adsız dedi ki...

mağdur07 arkadaşım,

fabrikamdaki herşey hacizliydi.kirayı veremeyince tahliye kararı ile çıkartıldım.Bütün hacizler düştü.Herşeyi başka yere taşıdım.

mühendis

Adsız dedi ki...

gözleri güzel insanların çirkin olan burunlarıyla uğraşmayın...derim ben zaman zaman..
güzel gözlerinden bahsedin..bu size mutluluk verecektir...akıl sağlığınızı koruyacaktır...
ONUN İÇİN ŞU BİZİM OLAYDADA AYNISINI UYGULAYALIM...BEN ÇOK İNANIYOR VE GÜVENİYORUMKİ HAFTA BAŞINDAN BERİ HEP LEHTE OLAN BİZİM İÇİN GZL KARARLAR BİZİ MUTLU SONA ULAŞTIRACAKTIR...saygılar...

Adsız dedi ki...

MÜHENDİS KARDEŞ onu bende düşündüm,dedim kendi avukatıma numaradan 2 milyarlık senet işleme koytdurup malları ben kaldırtayım ama,oda masraf :)))

Adsız dedi ki...

GİRİŞ-GELİŞME VE SONUÇ MÜKEMMEL OLDU...

Adsız dedi ki...

1 kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 atris(ANKARA)28

Adsız dedi ki...

Sayın Mühendis ,

Kirayı veremeyince mal sahibide makineler üzerinde icra yapmadımı?İcra yapılmış malları nasıl taşıdınız yediemin marifetiylemi?Tahliye olduğu için icralar neden düştü?Hiçbir alcaklınız iflasınızı istemedimi?

Bizim konumuzla(çekle)alakası yok ama bir açıdan çok önem arz ediyor şimdiden teşekkür ederim.

R.C

Adsız dedi ki...

kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BEN ÇIKIYORUM YARGITAY GECE Bİ KARAR ALIRSA CEPTEN ARASINIZ BENİ :=))))HEPİNİZE İİ GECELER,ALLAH EN KÖTÜ GÜNÜMÜZÜ BÖYLE YAPSIN...

Adsız dedi ki...

Onu ben yaptım.Çok etkili oldu.kaldırmana gerek yok önceki haczi gören alacaklı malı kaldırmıyor o zaman, kaldırsa ne olacak.Boşuna yedi emin masrafı,satışa çıkarsa kendisi para alamayacak.Para ilk alacaklıya gidecek.bu şekilde 2 yıl kazandım ben

mühendis

uludağ dedi ki...

CANLARIM, GÜZEL ARKADAŞLARIM;

BENİM SİZDEN BİR RİCAM OLACAK...

SAATLERDİR BURADA SARFETTİĞİNİZ EFORU BİRDE MEDYAYA ATACAĞINIZ MAİLLERDEDE SARFETSENİZ...

BİRDE ŞU İNTERNET HABER PRF. SÖZÜER'İN ARTIK SİTEDE YAZAR OLDUĞUNU FALAN YAYINLAMIŞTI. BEN ONU TAKİP EDİYORUM PAZARTESİ GÜNÜMDEN İTİBAREN DEMESİNE RAĞMEN HALA BEN YAZILARINA RASTLAYAMADIM...

BEN DE BU SİTEYE BUNUNLA İLGİLİ YANİ SAYIN SÖZÜER'İN HALA SİTEDE YAZARLARI OLDUĞU İLAN EDİLMESİNE RAĞMEN NEDEN BAŞLAMADIĞI KONUSUNDA MAİL ATTIM...

ARDINDANDA BİZİM SAYFADAN DERLEDİĞM MANTIKLI ANLAŞILIR YORUMLARI GÖNDERDİM...

LÜTFEN SİZDEN RİCAM BU KONUDA SAYIN MY WAY GİBİ DUYARL OLUNUZ...

Adsız dedi ki...

Anladım 1.sıra oldu buda sonradan gelenleri tabiri caizse bozuma uğrattı.

Teşekkürler cevap için

R.C

kader dedi ki...

sayın şeker,

genlerim şu anda cezaevinde, bu yüzden bardağı dahi göremiyorum.ama inanın en kötümser olarak bakan bir insan bile eldekilerle hapis cezasının kalkacağına inanır.

saygılarımla

kader

Adsız dedi ki...

İlk haczi sen koydurmuşsan hiç kimse kaldırmak istemiyor .maliyetinden ,tahliyeyide icra dairesi vasıtasıyla yaptırıp dosya numarasını eline alıp çıkartıldım diyorsun.Benim şansım yasal yollarla nereye taşındın diye soranımda olmadı.çünkü mallar zaten hacizli

mühendis

Adsız dedi ki...

valla sayın kader...hayat devam ediyor...
burada güçlü olmak gerekiyor ayakta kalabilmek için...
veriler süper lehimize şu an için...yılbaşından beri bizi doğrudan üzecek aleyhimize hiçbir karar alınmadı ve olumsuzluk yaşanmadı...
bunlar çok önemli şeyler elbette...o açıdan duygularınıza katılıyorum efendim...saygılar..

User dedi ki...

Sn uludağ arkadaşım o haber bendendi fakat tarihi biraz eskimiş geçen seneninmiş :))

uludağ dedi ki...

HAY ALLAH SENİN İYİLĞİNİ VERSİN EMİ ...

E NEDEN SONRADAN DÜZELTMEDİN YA KARDEŞİM...

BİZDE KEK GİBİ ATLADIK HEMEN...

SAYENDE NE KADAR GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞTÜM...

SİTE EDİTÖRÜ DİYECEK Kİ BU ADAM BİZİ OLDUKÇA YAKINDAN TAKİP EDİYORMUŞ...

TAM 365 GÜN SONRA YAN YANA GELİRİZ ONLARIN HABERLERİYLE ARTIK...

SAYIN NCD OLDUMU ŞİMDİ YANİ...

kader dedi ki...

sn şeker,

bardağınızla konumuz arsında bir ilişkilendirme yapayım.yılbaşından beri dantel gibi işlendi ve tamamlandı.danteli sadece masaya koymaya kaldı iş.yani bardağın tamamı doldurulmuştur beklediğimiz sadece onu taşıracak SON DAMLA.oda musluğun ucunda düştü düşecek.

kader

User dedi ki...

Sonra özür yazım var dikkat edersen ayrıca bizzat sn hocaya bende mail attım.

Adsız dedi ki...

sayın rkadaşlar

55 olmuşuz gittikçe çoğalıyoruz ..

55x50=2750 adet mail 100 de görünmeyen varsa gerisini siz hesaplayın..

my way

uludağ dedi ki...

HIMMMMM.....

PEKİİİ....

Adsız dedi ki...

arkadaslar hersey guzelde (gırıs-gelısme-) ancak sonuc bolumu hala yok.ınsallah dedıgınız olur,yakında sonucuda yasarız.ınanın okadar sabrım kalmadı kı arkadasım yok boyle bısey dese yargıtay ona bıle razıyım yanı.boyle beklemek paranoyak yaptı. emır

Işık Erdemli dedi ki...

dDİKKAT DİKKAT

YARDIM GEREKİYOR

Işık Erdemli dedi ki...

dDİKKAT DİKKAT

YARDIM GEREKİYOR

Adsız dedi ki...

gokhan@gokhantaskin.com

Telefon :
+90 (212) 413 51 40 (6 hat)


Faks :
+90 (212) 413 51 49


E-mail :
arena@arenahaber.com

arena@startv.com.tr


my way

Adsız dedi ki...

herkese iyi akşamlar,

sayın rcn,
evet haber getirecektim doğru ama bugün oglum rahatsızlandı bütün gün doktorlarda gezdim kendisinde alerjik bir sorun ortaya çıktı o yüzden randevumu yarına aldım bahse konu kişi ile umarım yarın güzel haberler alabilirim.tekrar kusura bakmayın bu gün haber getiremedim.

başka bir arkadaş sormuştu arama izni çıkarabilirlermi diye mahkeme bu çek konusunda arama iziini vermiyor .ancak biri ihbar ederse belirtilen adrese gidiyorlar siz kapıya çıkmadığınız sürece içeri girme yetkileri yok.öyle bir durumda başka bir polisi (155)tel.arayın haneye tecavüz. benim görüştüğüm (telefonla)önceden tanıdığım memur arkadaşlar var onlar bize şikayet olmadıkça biz sizleri(çekten) aramıyoruz diyorlar dışarıda bir yerde yakalanmayın diyorlar tanıdıkta olsam sizi almak zorunda kalırız diye uyarı yaptılar. bilginize

vede diger yediemin yapılan kişi mallerın nerede olduğunu bildirmek durumunda hapis kararı çıkabiliyor bununla ilgili olarakta .

saygılar

ayça

Işık Erdemli dedi ki...

arkadaşlar yakın bir tanıdığımı az önce gbt den içeriya aldılar
yarın sabah muhdemelen savcının karşınıda olur

bana acil tck 5 maddeyle iligili bir ititraz dilekçesi örneği lazım

birirniz bunuburaya yazsın

muhdemelen bugünkü yarfıya kararınıda ayanına koyarım


artık bitsin bu i adamı aldırmıyalım

Adsız dedi ki...

sn tlgerd

gerçek kişimi arkadaşınız..şirketmi? çek yani..

my way

Işık Erdemli dedi ki...

sesim duyuldumu

bu adamı içeriye aldırmayalım

Adsız dedi ki...

sayın ayça,

çok geçmiş olsun.inşallah tez zamanda çocuğunuz sağlığına kavuşur,bizde özgürlüğümüze.
ayrıca,vermiş olduğunuz bilgiler için de teşekkür ederiz.saygılarımızla

Işık Erdemli dedi ki...

tam bilemiyorum

sayım my way

örnek dilekçe isim yerleri boşluk kalsın hallederim ben

Adsız dedi ki...

arkadaşlar özellikle istanbulda yaşayanlar gbt ye takılmamaya dikkat etsinler ,eşim iş dolayısıyla istanbula gittiğinde ögle vakti metro girişinde kimlik sormuş memurlar çünkü önünde yürüyen tipleri pek müsait olmayan kişilerin hemen arkasında yürüdüğü için onları durdururken eşim tam arkada olduğu için ona da kimlik sorup gbt kontrolü yapılmış vede ikinci kez aynı gün müşterisiyle bir kafe de otururken de yine kimlik kontrolü yapıldı bir günde 2sefer kontrole girdi.özellikle istanbulda son dönemde çok fazla kimlik kontrolü oluyor sanırım şu ergenokon dalgasına olabilir.(kendisi çok düzgün görünümlüdür bu arada) arkadaşlar lütfen dikkatli olun .

ayça

Adsız dedi ki...

Yukarıda açık kimliği yazılı bulunan sanık hakkında Mahkememizce verilen mahkumiyet kararının kesinleşmesine müteakip infazı için Tavas C.Başsavcılığına verildiği, hükümlü …’ ın cezasının Yatağan C.Başsavcılığı tarafından infaz edildiği sırada 5252 sayılı TCK nun yürürlük ve uygulama şekli hakkında kanunun geçici 1. maddesi gereğince 3167 sayılı Çek kanunun 5237 sayılı TCK nun genel hükümlerine aykırı hükümlerinin en geç 31/12/2008 tarihine kadar uygulanacak olması ve bu sürenin dolması nedeni ile 5237 sayılı TCK nun 2, 5,7/2,45/1 ve 52/1 maddeleri de göz önünde bulundurularak kanunsuz suç ve ceza olmaz ilkesi çerçevesinde 5237 sayılı TCK nun yukarıda sayılı maddelerine uygun bulunmayan mahkememizce verilen ilama konu para cezasının ortadan kaldırılması ve infazının durdurulması konusunda bir karar verilmesi talep edilmiş olmakla dosya üzerinde yapılan inceleme sonunda;


sn tlgerd bu sebeplerden itiraz edilebilir ama infaz dururmu bilmem..internette benzer kararlar bulunuyor buna göre bir dilekçe yazmak lazım..hakimin taktiri sonuçta

my way

Adsız dedi ki...

sn tlgerd

maddeler orada yazıyor uyarlayabilirmisin .buna vadeli çek meselesini de ekleyebilirsin ..

sn şekerde vardı sanırım madde daha önce atmıştı..

my way

Işık Erdemli dedi ki...

teşekkürler syn my way

ben geri kalan kısmını hallederim

Adsız dedi ki...

sayın may way ,
bu itirazın çok işe yarıyacağını sanmıyorum benim altı dosyamada bu şekilde itiraz ettik ama hepsine de ret geldi ama yinede bir denesinler belki olumlu olabilir.inşaallah

ayça

Adsız dedi ki...

.........5252 saylı TCK nun yürürlük ve uygulama şeklindeki geçici 1. maddesi 5237 sy TCK nun 2,5,7/2,45/1 ve 52 maddelderinden anlaşılacağı üzere özel yasalardaki aykırı hükümlerin 31.12.2008 tarihine kadar uygulanabileceği bu tarihten sonra 5237 sy TCK nun yukarıda bahsedilen maddelerinde ve genel hükümlerinde ceza nevi olarak hapis cezası ve gün para sistemi öngörüldüğü, bu durumda çek cezaları için düzenlenen para cezalarının uygulama kabiliyetinin kalmadığı, 5728 sy Temel Ceza Kanunlarına uyum amacı ile çeşitli kanunlarda ve diğer bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunda yapılan değişiklik ile çek yasasında değişiklik yapılmadığı, bu durumda çek yasasındaki müeyyidenin uygulama kabiliyetinin kalmadığı gerekçesiyle cezanın durdurulmasını talep ederiz.

Adsız dedi ki...

sn tlgerd

senden özellikle 52. maddede dün okuduğun konuyu açarak yazmanı isteyeceğim..dilekçede açık şekilde olursa etkili olur kanaatindeyim..dün mail attığın konu zaten sen biliyorsun..

my way

Işık Erdemli dedi ki...

syn my way

syn şekerin de bahsettiği konu hatırlatmanız iyi oldu onu da ekleyeceğim

çok ama çok teşşekür ederim

Adsız dedi ki...

sn tlgerd

52. madde konusunu anlaşılır şekilde açıklayarak dilekçeye izah edersen ..malum hazır olsun maddelerin ne anlattığı..etkili olur kanaatindeyim..

my way

Adsız dedi ki...

dilekçede en büyük hatamız sadece maddeleri yazmak aynı hataya ben düştüm..ama o maddeleri aklından bilen varmı onu hiç düşünmedik..ya da açıp tck nu okuma zahmetine katlanan..bu...çok...önemli...

sn tlgerd

my way

Adsız dedi ki...

herkese merhaba

Adsız dedi ki...

herkese merhaba

Adsız dedi ki...

bende bugün ayça hanım ve kader beyden iyi haber bekliyordum ama yarına kaldı

Adsız dedi ki...

bende antalya merkezden.benimde eşim çekten içerde 13 aydır.

Adsız dedi ki...

kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28
56 eylül (ANTALYA)

Adsız dedi ki...

kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28
56 eylül (ANTALYA)

Adsız dedi ki...

arkadaşlar yarın sabah 9:30 da yargıtayın tplantısı var.bilgisi olan varmı.

Adsız dedi ki...

sn tlgerd


son mesajımı okudunuz mu?


my way

Işık Erdemli dedi ki...

sayım my way

ekleyeceğimden emin olabilirsiniz

böyle haberleri duyunca çok demoralize oluyorum

kendi yaşadıklarım aklıma geliyor da.........

Adsız dedi ki...

sn tlger

hepimiz aynı şeyi yaşadık..tck 52 diyoruz ama o madde hiç biliniyor mu bilmiyoruz..acaba hiç okundumu ne yi anlatıyor..kolay olan yol sadece çek kanunu 16. maddeyi bilip onunla cezayı kesmek...

biz dilekçe zararı yok 2 sayfa olsun ama pasta hazırlar gibi üşenmeden..sadece yemeye bırakalım..

malum ceza çıktıktan sonra ki acılar çok ağır oluyor..

my way

Gül dedi ki...

Karşılıksız çek sorunu kendiliğinden mi bitiyor?


Biliyorsunuz bir süredir çek kanunundaki değişiklikler gündeme oturmuştu. Bizde bu köşede çokça yazı yazarak karşılıksız çekten dolayı hapse girmiş ya da mahkemeye düşmüş olanların mağduriyetlerini anlatıyorduk. Tabi elindeki çeki tahsil edemeyenler de mağdur olmuşlardı.

Konu tartışılıyor
Sanayi Bakanı Zafer Çağlayan öncülüğünde bu konuda yasa çalışmaları da başladı, onun müjdesini de buradan vermiştik. Dün ekonomi sayfamızda bir haber yayınladık.
Prof. Dr. Adem Sözüer bir tartışma başlattı ve Çek Yasası'ndaki cezaların yeni Türk Ceza Kanunu'na uygun hale getirilmesi için son tarihin 31 Aralık 2008 olduğunu ve bu tarih geçtiği için cezaların hükümsüz olduğunu anlatmıştı.
Ardından bu haberimiz tartışmayı büyüttü. Ankara'dan arkadaşımız Şerife Üstüner, Meclis Adalet Komisyonu Başkanı Ahmet İyimaya ile görüştü. İyimaya da konuyu doğruladı ve bu durumda şu anda görülmekte olan 760 bin davanın düşmesi ve 2 bin kadar da hükümlünün serbest kalmasının yolu açıldı. Yani üstü örtülü bir 'af' geldi. İyimaya'nın açıklamalarını bugünkü haberimizde okuyacaksınız.
Binlerce insan yeni yasanın çıkmasını beklerken böyle bir fiili durum ortaya çıktı. Şimdi hukukçular bu konuyu tartışıyor. Sanırız bu konuda Yargıtay'ın da bir kararı olacaktır. Çünkü, iş artık yasal düzenlemenin dışında. Çünkü, yeni bir yasa çıksa da geriye ve sanığın aleyhine işlemesi mümkün olmuyor.
Bizi hapishanelerden her gün arayan yüzlerce insan için de umut ışığı doğmuş oldu.

Alacaklı korunsun
Bu arada, yeni yasa çalışmalarında mutlaka alacaklıyı da koruyacak hükümlerin olması konusunu tekrar hatırlatmak istiyoruz.
Ekonomi servisi olarak bir süredir bu konuyu takip ediyoruz.
Bundan sonraki gelişmeleri de sayfalarımızda aktarmaya devam edeceğiz.


TAKVİM


FARUK ERDEM

arkadaşlar bu haberi okudunuzmu bilmmiyorum ama takipte olan bi site
adresi :
http://74.125.77.132/search?q=cache:gUBJTwR4iJoJ:www.haberanaliz.net/detay.asp%3Fhid%3D37350+yarg%C4%B1tay+kar%C5%9F%C4%B1l%C4%B1ks%C4%B1z+%C3%A7ek+h%C3%BCk%C3%BCms%C3%BCz+25+%C5%9Fubat+2009&hl=tr&ct=clnk&cd=1

okuduysanız lütfen es geçin.
teşekkürler

Adsız dedi ki...

yoktu sy.eylül ne ile ilgili acaba 23,02,2009 da markalar kanunu ile ilgili 7. daire beraat vermiş yarın da çeklerle ilgili bir şey çıkarmı acaba ne dersiniz?

aslı

Adsız dedi ki...

sn gül

haber tarihi sanırım 23 ocak genede teşekkürler emeğin için..

my way

Adsız dedi ki...

Dilekçeye bunuda eklesin

TCK 45. maddesi cezaların hapis ve adli para cezaları olduğunu öngörmektedir. Artık uygulama imkanı kalmayan TCK 52 .maddde ise ÇEK BEDELİ KADAR ADLİ PARA CEZASI denmektedir. Bu yüzden çek bedeli kadar adli para cezasının uygulanması yasal değildir. TCK 45. madde de böyle bir ceza vermeye yasal imkan yoktur.

Adsız dedi ki...

sayın cuneyt bunu acarmısınız.esım ocakta cek bedelı kadar ceza aldı.uygulama bu sekılde yapılıyormus. ılay

Adsız dedi ki...

sayın eylül yarınki yargıtay toplantısından haberimiz yok konu hakkında bilginiz varmı ayrıca toplantı haberini nerden aldınız paylaşırsanız seviniriz

Gül dedi ki...

bir arkadaşımız karşılıksız çek artış oranlarını soruyordu

Merkez Bankası tarafından bankalara duyurulan toplam karşılıksız çek sayısı Ocak ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 44.7 oranında artarak 195 bin 825 adete çıktı. Merkez Bankası verilerine göre, 2008 yılı aynı ayında karşılıksız çek sayısı 135 bin 59 seviyesindeydi. Aynı ayda bir önceki aya göre ise yüzde 32.9 artış yaşandı. Aralıkta karşılıksız çek sayısı 147 bin 392 seviyesindeydi. Bu arada mahkemeler tarafından yapılan bildirimlere göre Merkez Bankası tarafından duyurulan yasaklanan çek sayısı 7 bin 113'den 5 bin 972'ye indi. Ayrıca bankalarca Merkez Bankasına yapılan bildirimlere göre Merkez Bankasınca duyurusu yapılan karşılıksız kaldıktan sonra ödenmiş çek sayısı, 92 bin 694'den 108 bin 44'e geldi.

bankacılar platformu 5 şubat 2009 verileri

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

doğru 52. madde adli para cezasının tanımı..zaten bizim en büyük hatamız sanırım sadece 52. madde deyip dilekçeye geçmemiz..

45 te ona keza ve diğer maddeler..

tam olarak açıklansa çek bedeli kadar ceza adli para cezasındaki (yani 52. madde) tam gün sayısını esas almış adli para cezasına uymuyor..bunu açık bir dille dilekçede anlatmak lazım..

Cezalar

MADDE 45. - (1) Suç karşılığında uygulanan yaptırım olarak cezalar, hapis ve adlî para cezalarıdır.

yani çek bedeli kadar para cezası 45. maddeye gidiyor,ordan adli para cezasının tanımı olan 52. maddeye ve oradan geri dönemiyor ki ceza verilsin orada takılıp kalıyor.. çünkü 16.maddede bahsedilen ceza 52. maddedeki adli para cezasına aykırı..

may way

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bir ara www.cekyasasi.com sitesine göz gezdirin çek alacaklılarının sitesi 8467 üyesi ve çok daha aktifler,56 kişiyle biz ne yaparız ki

mühendis

User dedi ki...

Sn mühendis o site ölü en son eylül 2008 de yazı yazılmış

Adsız dedi ki...

arkadaşlar jenardiyi bu akşam itibariyle infaz almış


jenardi


:):):)

Gül dedi ki...

hukuk sitesinden bir alıntı :
Biz de maalesef karşılıksız çek vermekten mağdur durumdayız. istikrarsız ekonomi ve ekonmik krizler sonucu biz de çeklerimizi ödeyemedik. Karşılıksız çek vermek suçundan çek bedeli kadar ağır para cezasına çarptırıldık. Bildiğim kadarıyla, daha sonra ağır para cezaları adli para cezasına döndü. Bu para cezaları ödenmediği için hapis cezasına çevrildi.
Meclis çek kanunu tekrardan düzenliyor fakat medyadan takip ettiğim kadarıyla yine çeklere para cezası verilmesi sözkonusu (150.000 ytl) Bu durumda bu 150.00 ytl ödenmeyeince yine hapse çevrilmeyecek mi? Zaten ödeme durumu olsa devlete 150.000 ytl ödemek yerine alacaklıya borç ödenir ceza da düşer.

Bunun dışında, şu anda gündemde olan Ceza kanunuyla çek kanunu arasındaki uyuşmazlık sebebiyle 31.12.2008 tarihine kaar verilmiş olan adli para cezalarının düşmesi söz konusu. Bu konuyla ilgili "ikiz" adlı kullanıcının değindiği
yargıtay kararı var :
3167 Sayılı Yasanın 16/1 maddesi; Üzerinde yazılı keşide tarihinden önce veya ibraz süresi içinde 4 üncü madde uyarınca ibraz edildiğinde, yeterli karşılığı bulunmaması nedeniyle kısmen de olsa ödenmeyen çeki keşide eden hesap sahipleri veya yetkili temsilcileri, kanunların ayrıca suç saydığı haller saklı kalmak üzere, ÇEK BEDELİ TUTARI KADAR ADLİ PARA CEZASIyla cezalandırılırlar." der.
Çek Kanununu koyan kanun koyucu terim olarak adli para cezası terimini seçmekle birlikte gün para cezası sistemi o tarihte yürürlükte olmadığından ÇEK BEDELİ TUTARI ADLİ PARA CEZASI terimini seçmiştir.
Cevaplandıracağımız soru çek bedeli tutarı adli para cezası vermeyi emreden 3167 Sayılı Yasanın 16/1 maddesi TCK.nın 45 maddesine aykırımıdır.
Ne varki 3167 sayılı yasanın 16/1 maddesi 52 nci maddeye gittiğinde bu maddeden geri döndürülmesi yüksek ihtimaldir. Zira aslında 52 nci madde 45 nci maddenin açıklamasıdır.Ve 52 nci madde ceza mahkemelerine tam gün esasına dayalı adli para cezası vermeyi emretmektedir. Ceza Kanunun genel hükümleri gün esasına dayalı bir para cezası sistemini emrettiğinden çek bedeli tutarı ADLİ PARA CEZASINI EMREDEN bir sistemin bu sisteme AYKIRI olduğunu KABUL ETMEK GEREKİR

buda bir yorum

Adsız dedi ki...

sayın sss www.anayasa.gov.tr/general yazıp oradan bakabilirsiniz

Adsız dedi ki...

sn gül

son parağraf benim anlattığım konu

evet en önemli konu da bu zaten..

my way

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar
sn my way
elimizdeki lehimize olan doneler ışığında itiraz edebileceğimiz bütün konuları içine alan örnek bir itiraz dilekçesi hazırlayabilirmisiniz(konuya vakıflığınızdan dolayı bunu rica ediyorum)

bir yudum huzur

Adsız dedi ki...

yılgınlık yok dayanışma var.....

Gül dedi ki...

Osman Coşkun'un Karşılıksız Çek ve Protestolu Senetler 2. madde hakkındaki meclis konuşması
video 22 . ocak 2009
bu kişiyede mail atabiliriz.

http://www.osmancoskun.com.tr/pages.asp?Pagem=Osman%20Coşkun'un%20Karşılıksız%20Çek%20ve%20Protestolu%20Senetler%202.%20madde%20hakkındaki%20meclis%20konuşması&cat_id=2&cat2_id=37&wid=587

Adsız dedi ki...

my way bence dilekçe/savunma şu sekil olmalı

kişi..... ....
5252 saylı TCK nun yürürlük ve uygulama şeklindeki geçici 1. maddesi 5237 sy TCK nun 2,5,7/2,45/1 ve 52 maddelerinden anlaşılacağı üzere özel yasalardaki aykırı hükümlerin 31.12.2008 tarihine kadar uygulanabileceği bu tarihten sonra 5237 sy TCK nun yukarıda bahsedilen maddelerinde ve genel hükümlerinde ceza nevi olarak hapis cezası ve gün para sistemi öngörüldüğü, bu durumda çek cezaları için düzenlenen para cezalarının uygulama kabiliyetinin kalmadığı, 5728 sy Temel Ceza Kanunlarına uyum amacı ile çeşitli kanunlarda ve diğer bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunda yapılan değişiklik ile çek yasasında değişiklik yapılmadığı, TCK 45. maddesi cezaların hapis ve adli para cezaları olduğu, Artık uygulama imkanı kalmayan TCK 52 .maddde ise ÇEK BEDELİ KADAR ADLİ PARA CEZASI denmekte olduğundan, çek bedeli kadar adli para cezasının uygulanmasıda yasal değildir. TCK 45. madde de böyle bir ceza vermeye yasal imkan yoktur. bu durumda çek yasasındaki müeyyidenin uygulama kabiliyetinin kalmadığı gerekçesiyle cezanın durdurulmasını talep ederiz..

Adsız dedi ki...

sn bir yudum huzur

sn tlgerd şu an bir dilekçe hazırlıyor o hazırladıktan sonra burada tartışalım..herkes yorumlasın ben en önemli düşündüğüm konuları yazdım kendisine vadeli çek meselesi dahil..resmi gazetede yayınlandımı bilmiyorum ama diğer dilekçenin içerisinde olmasının zararı yok..

sn gül ün azevvel attığı metin 52. madde konusunu ilmi bir dille anlatmış..sn tlgerd hazırlasın sonra biezde yorumlayıp ekleme yapalım..

my way

Adsız dedi ki...

arkadaşlar istnabulda oturanlar lütfen gbt kontorlu yapılan yerleri yazsınlar. ayrıca yakalanmamak için yeni bir tiyo buldum.daima öğrenci gibi kolunuzda bir dosya ile gezin. tabiki gündüz..


jenardi

Gül dedi ki...

afedersiniz arkadaşlar ben acele davrandım milletvekili çok yüzeysel geçmiş kusura bakmayın
gül

Adsız dedi ki...

sn cüneyt

değişiklik yapayım sonra birde siz okuyun lütfen

my way

Adsız dedi ki...

yakalanmamaktan kastım gbt kontorlune yürürken girmemekti. işe yarıyo bugun denedim:D

jenardi

Adsız dedi ki...

istanbulda nerdeyse gbt kontrolü olmayan yer yok gibi otobüs minibüs dahil .......

Adsız dedi ki...

sayın jenardı...vallahı allah kader etmesın ettıkten sonra orada cıle cekecek ,geırecek gununuz varsa hersey nafıle.....esım vapurda(kadıkoy) sıvıller oluyor dedı.aradan 3saat bıle gecmeden aradı benı kadıkoy ıskeleden aldılar dedı.anlatabıldım mı bılmem?esmen bılerek kendı ayagıyla gıttı...... emır

Adsız dedi ki...

arkadaşlar gbt kontrolune girerseniz nufus kağıdı değil ehliyet verin TC no yuda bılmıyorum diyin işe yarıyor ben bi kere kurtardım bu şekilde

selim

Adsız dedi ki...

arkadaşlar şöylede bir durum var sanıyorum;gbt kontrolleri haricinde ,infaz memeurları çek cezalılarına bu ara özellikle gitmiyorlar..benim 6 aydır yakalamam var ama ne arayan ne soran..korhan.

Adsız dedi ki...

bızım bır tanıdıkta kardesının adını vermıs.cuzdanı dukkanda unuttum.-----yerde esnafım demıs.bakmıslar gbt ye temız bırakmıslar.tabıı polısın o ankı ruh halı onemlı..... hayat

Adsız dedi ki...

benim yeni evime bile infaz geldi...

Adsız dedi ki...

fako arkadaş ne zaman zaman önemli.geçtiğimiz bir ay içerisindeyse bu problem.. korhan.

Adsız dedi ki...

2 ay önce geldiler anlaştık gittiler 1 ay sonra yine gelirler çünkü 3 ay süre verdiler hallet diye...

Adsız dedi ki...

kişi..... ....
5252 saylı TCK nun yürürlük ve uygulama şeklindeki geçici 1. maddesi 5237 sy TCK nun 2,5,7/2,45/1 ve 52 maddelerinden anlaşılacağı üzere özel yasalardaki aykırı hükümlerin 31.12.2008 tarihine kadar uygulanabileceği bu tarihten sonra 5237 sy TCK nun yukarıda bahsedilen maddelerinde ve genel hükümlerinde ceza nevi olarak hapis cezası ve gün para sistemi öngörüldüğü, bu durumda çek cezaları için düzenlenen para cezalarının uygulama kabiliyetinin kalmadığı, 5728 sy Temel Ceza Kanunlarına uyum amacı ile çeşitli kanunlarda ve diğer bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunda yapılan değişiklik ile çek yasasında değişiklik yapılmadığı, TCK 45. maddesi cezaların hapis ve adli para cezaları olduğu, 3167 sayılı kanunun 16/1.madddesinde ise ÇEK BEDELİ KADAR ADLİ PARA CEZASI na hükmedilmekte iken,adli para cezasının açıklaması olan TCK'nun 52.maddesindeki tam gün sayısının esas alındığı,bu sebeple 3167 sayılı kanunun 16/1.maddesinin uygulama kabiliyetinin kalmadığı,TCK nun 2. maddesinin 1. ve 3. fıkrasına da aykırı hele geldiginden,üzerimize atılı suçtan beraatimize karar verilmesini ve infazın durdurulmasını yüce mahkemenizden arz ve talep ederiz...

vadeli çek konusunu unuttuk ama kafa kalmadı ki..

my way

Adsız dedi ki...

korhan
o dümanını ummadığı anda vuracaksın taktikleri. sen artık beni unuttular diyeceksin tedbirsiz davranmaya başlıycan tepene inecekler. Çek suçu bu, öyle hafif cezalık adam öldürme katliam işine flan benzemez.. çek suçundan aranıyosan bir an bile tedbiri elden bırakma sakın ha

Adsız dedi ki...

son bir aydır yakalamaları zayıflattılar gibi tahmin ediyorum..böyle sen bir aya kadar hallet hadi biz bir ay sonra gelelim gibi bir yaklaşımda çok güzel.. bunu her memur yapmaz buda suçtur çünki..korhan.

Adsız dedi ki...

polisin en sevdiği şuçlu şu an çek suçluları anlarsınız ya...özellikle onları buluyolar....

Adsız dedi ki...

haklısın cüneyt bey,gevşememek lazım.. korhan:)

Adsız dedi ki...

arkadaslar daha salı gunu altıyolda ozel arabaları durdurup gbt yaptıklarını gordum.bana pek zayıf gıbı gelmadı.tedbırlı olun...ılay

Adsız dedi ki...

sn cüneyt


bu dilekçeye vadeli çek konusunu
da ekleyelim..yayınlanmamış olsa bile en azından çıktığını herkes biliyor..belki faydalı olur..ne dersin..

my way

Adsız dedi ki...

vallhi minüsteki yolculara bile gbt yapıyorlar ....

Adsız dedi ki...

kaçak yaşamak hakıkaten çok zor..

Adsız dedi ki...

zor olmaz mı

Adsız dedi ki...

mrb arkadaşlar

Adsız dedi ki...

peki yarın için beklediğimiz elimizde neler var sayın my way



tolga

Adsız dedi ki...

my way
ekleyelimde senin dilekçe taslağında yasalar bir birine girmiş

Adsız dedi ki...

kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28
56 eylül (ANTALYA)

Adsız dedi ki...

Tasarıdan ayıklanan diğer maddeler ise 29 Mart seçimleinden sonra gündeme getirilecek. Bu maddelerden bazıları şöyle:
- Çekle ödemelerin düzenlenmesi ve Çek Kanunu'nda yapılacak değişiklik

Adsız dedi ki...

29 marta kadar beklenecek yargıtay kararı olacak...ilk karar kurtaracak..

Adsız dedi ki...

29 marta kadar mı beklemek o nereden çıktı şeker abla


tolga

Adsız dedi ki...

5252 saylı TCK nun yürürlük ve uygulama şeklindeki geçici 1. maddesi 5237 sy TCK nun 2,5,7/2,45/1 ve 52 maddelerinden anlaşılacağı üzere özel yasalardaki aykırı hükümlerin 31.12.2008 tarihine kadar uygulanabileceği bu tarihten sonra 5237 sy TCK nun yukarıda bahsedilen maddelerinde ve genel hükümlerinde ceza nevi olarak hapis cezası ve gün para sistemi öngörüldüğü, bu durumda çek cezaları için düzenlenen para cezalarının uygulama kabiliyetinin kalmadığı, 5728 sy Temel Ceza Kanunlarına uyum amacı ile çeşitli kanunlarda ve diğer bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunda yapılan değişiklik ile çek yasasında değişiklik yapılmadığı, TCK 45. maddesi cezaların hapis ve adli para cezaları olduğu, 3167 sayılı kanunun 16/1.madddesinde ise ÇEK BEDELİ KADAR ADLİ PARA CEZASI na hükmedilmekte iken,adli para cezasının açıklaması olan TCK'nun 52.maddesindeki tam gün sayısının esas alındığı,bu sebeple 3167 sayılı kanunun 16/1.maddesinin uygulama kabiliyetinin kalmadığı,TCK nun 2. maddesinin 1. ve 3. fıkrasına da aykırı hele geldiginden,üzerimize atılı suçtan beraatimize karar verilmesini ve infazın durdurulmasını yüce mahkemenizden arz ve talep ederiz...

«En Eski ‹Eski   6801 – 7000 / 22646   Yeni› En yeni»

Yeni anayasa yapılmalı mı?

AKP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?

DTP'nin tavrı kürt sorununun çözümüne olumlu katkı yapıyor mu?