Suç ve cezalara ilişkin esaslar
Madde 33- (1) Suç ile ceza ve ceza yerine geçen güvenlik tedbirleri ancak kanunla konulur. Kimse, işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanunun suç saymadığı bir fiili gerçekleştirmesinden dolayı cezalandırılamaz ve kimseye suçu işlediği zaman kanunda o suç için konulmuş olan cezadan daha ağır bir ceza verilemez.
(2) Suç ve ceza zamanaşımı ile ceza mahkûmiyetinin sonuçları konusunda da birinci fıkra uygulanır.
(3) Suçluluğu kesin mahkeme kararı ile hükmen sabit oluncaya kadar, kimse suçlu sayılamaz.
(4) Hiç kimse, kendisini ve kanunda gösterilen yakınlarını suçlayan bir beyanda bulunmaya veya bu yolda delil göstermeye zorlanamaz.
(5) Ceza sorumluluğu şahsîdir.
(6) Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkonulamaz.
(7) Ölüm cezası ve genel müsadere cezası verilemez.
(8) Kamu İdaresi, kişi hürriyetinin kısıtlanması sonucunu doğuran bir müeyyide uygulayamaz. Türk Silâhlı Kuvvetlerinin iç düzeni bakımından bu hükme kanunla istisnalar getirilebilir.
(9) Uluslararası Ceza Divanına taraf olmanın gerektirdiği yükümlülükler hariç olmak üzere, vatandaş, suç sebebiyle yabancı bir ülkeye verilemez.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
22.646 yorum:
«En Eski ‹Eski 7001 – 7200 / 22646 Yeni› En yeni»arkadaşlar ,yeni çek yasasında hapis cezası kalkmıyor olabilir lakin bu işi yeni kanun çıkana kadar yargıtayın kararı ile sanki bir defaya mahsus olacakmış şekilde şu ana kadar hapis cezası almış yakalanmış veya yakalanacak kişiler tarafından fayadalanması sağlanabilir . zira 24.12.2008 tarihinde cemil çiçek ve sait yazıcıoğlu nun yargıtay başkanını ziyaret etmiş olması gibi bir durum sözkonusu.. kapalı kapılar ardında nelerin proğramlanmış olduğunu bilemeyiz..korhan.
yanlış anlama ltf..ilk copy i oku sonra ne demek istediğimi anlarsın...yargıtaydan çıkacak ilk karar yani...çekle ilgili mevzuat mecliste artık 29 marttan sonra gündemde olacak...
hıı yargıtay kararı 29 mart deil...bugün yarın 3 gün sonra 5 gün sonra o kadar yani çok uzamaz bence...
şeker abla dile benden ne dilersen
tolga
sn cüneyt
çek bedeli kadar para cezası 3167 sayılı kanunun 16. maddesinde geçer..
tck 52 de değil..
my way
my way bence dilekçe/savunma şu sekil olmalı
kişi..... ....
5252 saylı TCK nun yürürlük ve uygulama şeklindeki geçici 1. maddesi 5237 sy TCK nun 2,5,7/2,45/1 ve 52 maddelerinden anlaşılacağı üzere özel yasalardaki aykırı hükümlerin 31.12.2008 tarihine kadar uygulanabileceği bu tarihten sonra 5237 sy TCK nun yukarıda bahsedilen maddelerinde ve genel hükümlerinde ceza nevi olarak hapis cezası ve gün para sistemi öngörüldüğü, bu durumda çek cezaları için düzenlenen para cezalarının uygulama kabiliyetinin kalmadığı, 5728 sy Temel Ceza Kanunlarına uyum amacı ile çeşitli kanunlarda ve diğer bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunda yapılan değişiklik ile çek yasasında değişiklik yapılmadığı, TCK 45. maddesi cezaların hapis ve adli para cezaları olduğu, Artık uygulama imkanı kalmayan TCK 52 .maddde ise ÇEK BEDELİ KADAR ADLİ PARA CEZASI denmekte olduğundan, çek bedeli kadar adli para cezasının uygulanmasıda yasal değildir. TCK 45. madde de böyle bir ceza vermeye yasal imkan yoktur. bu durumda çek yasasındaki müeyyidenin uygulama kabiliyetinin kalmadığı gerekçesiyle cezanın durdurulmasını talep ederiz..
sn cüneyt okurmusun lütfen
my way
my way
biraz zaman ver bir dilekçede ben hazırlayım değerlendirmeyi yapalım
sn cüneyt
tck 52. madde uygulama imkanı kalmayan değil
uygulanması zorunlu olan madde..
uygulama imkanı kalmayan çek yasasının 16.maddesi
my way
Kanuna aykırı kanun: Çekte vade beklenir
çekte vade, karşılıksız çek
Hükümetin piyasaları rahatlatma tedbileri kapsamında ilginç bir kanun değişikliği yapıldı. Hukukçulara hukuk fakültesi sıralarında yüzlerce kere tekrar edilerek öğretilen, “çekte vade olmaz, ibrazında ödenir” kuralı geçici olarak askıya alındı. Böylece ülkemizde bono gibi vadeli bir ödeme aracı olarak kullanılan çeklerin bu kullanımı kanunlaştırılarak, çeklerin 31.12.2009 tarihine kadar, -vade olarak anlaşılan- keşide tarihinden önce ibrazı “geçersiz” kılındı. Yani elinde ileri tarihe keşide edilmiş bir çek olan vatandaş, bunu bankaya ibraz ettiğinde karşılığını tahsil edemeyecek ve bu çekler o anda kaşılığı yoksa, karşılıksız olduğuna dair şerh verilemeyecek.
çekler, kambiyo senedi özelliği taşımadığından birçok itiraza konu olabilecektir. Ayrıca bu çekler hakkında karşılıksız çek keşide etme suçu da oluşmayacağından savcılıklarca takipsizlik karları verilmesi sözkonusu olacaktır. Bu durum mahkemeleri 2009 yılı sonuna kadar oldukça meşgul edeceğe benzemektedir
çekler, kambiyo senedi özelliği taşımadığından .... BAKIN BU CÜMLEDİR BİZİM KURTULUŞUMUZ...
YARGITAYIN EZİP GEÇEMEYECEĞİ...
OLMAZSA OLMAZI BUDUR...BU OLACAKTIR...
YANİ
ÇEK=SENET=BONO
saygılar...
sn şeker
bu vadeli çek meselesine kimsenin itirazı yok..
sn tlgerd in bir arkadaşı çekten yakalanmış nezaretteymiş..yarın sabah mahkemeye çıkacakmış onu yukarıya yazdı..
onun için sayın cüneyt ve ben bir dilekçe örneği hazırlamaya çalışıyoruz..
bunun için yırtınıyoruz bir ssattir..
my way
peki bu kanunun ne zaman resmi gazetede yayınlanacağını biliyor musun şeker abla
tolga
tmm sayın my way...
farketmez...yakalanan elbette şu an için...
ama ben beklenen yargıtay kararından bahsediyorum...size kolay gelsin yani..
sn my way
her ne kadar resmi gazetede henüz yayınlanmasada(bir kaç gün içinde yayınlanacaktır) meclisten geçen çekle ilgili son kararıda itiraz dilekçesine ekleyelim çünkü işi özünden bozan bir konudur bu
bir yudum huzur
merhaba arkadaşlar ben senol-MERSİN
peki bu kanunun ne zaman resmi gazetede yayınlanacağını biliyor musun şeker abla
tolga
kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28
56 eylül (ANTALYA)
57 Senol-MERSİN
c.başkanı onayında sanırım bugün yarın imzalanır...
sn bir yudum huzur
aynı fikirdeyim..konuyu bu gün avukatıma sordum.gene bir etkisi olmaz dedi..ama yayınlandıktan sonra etkileyeceğini bende düşünüyorum ..daha önce sizinle yorumlamıştık hatırlarsanız..
sn şeker
ilgine teşekkürler ama yakalananan
kim olursa olsun 1 gün bile yatmadan kurtulmasına katkı yapmaya çalışmak benim için çok önemli ve elzem bir konu..
my way
ARKADASLAR BEN KOLLUK GÖREVLİSİYİM ve aynı zamanda abim karşılıksız çekten 2 aydır içeride inanın artık karşılıksız çekten kimseyi almıyorum şahsın gbt sini sormadan önce icra ile işin varmı diye soruyorum var derse bırakıyorum. zaten infazcı arkadaşlar ile de hergün görüşüyorum onlarda bu kouları takip ediyorlar artık onlarda bıkmış durumda.
aksini söyleyen mi oldu? yoksa siz mi öyle anladınız diye sorarım o zaman sayın my way....
bence 52 ile uğraşmaktansa şu son çıkanla uğraşsanız daha ii olacak...nedeni zaten 52 daha önce defalarca yazılmıştır ...ve çok etkili olmadığı da anlaşılmıştır ki henüz bi yargıtay kararı çıkmadı...ancak birleştirilirse uygun olur..bu da benim şahsi fikrim...
hukuk sadece bu sitede işlemiyor...her yerde bu tür yaklaşımlar zaten var...
biz istesek de istemesek de..
saygılar..
abim içeride demiştim hergün benden haber bekliyor ama umutlarımrz iyce tükendi son durm ne acaba abime ne diyeyim
sn şeker
bir dlekçede siz yazın da karşılaştıralım..yardımcı olalım arkadaşa onu diyorum..
my way
bazen takıntılarımızdan vazgeçmek hakkımızda hayır getirebilir...karşılıklı sevgi ve saygı ile bu bütünleşir..bütünleşmeden de güç doğar...
ASLA VE KATAA BEN 1 GÜN DAHİ KİMSENİN YATMASINI ARZU ETMEM...BU ZATEN MEVCUT KONUMUMA VE BURADA OLMAMA AYKIRI BİR DURUMDUR...bu da böyle bilinsin...hedef göstermek kimseye fayda sağlamaz..saygılar..
ayrıca şunu söyleyeyim arkadaşlar kolluk güçlerini kötü bilmeyin en sevmediğimiz iş 1. Yoklama kaçagı,
2. çekten adam almak.
burada dilekçe düellosuna girecek deilim...
benim işim de deil...bu ayrıca avukat işi.hıı avukatınız mı yetersiz...uyarınız..bilgilerinizi sununuz mutlaka çözüm gelecektir...
sizinkide bir argümandır benimkide bir argümandır...
ben sizi saygı ile izliyorum ve yorum da yapmadım bu geceye kadar..saygılar..
sayın senol oyle dıyorsunuzda...esım polıslere demskı ben esnafım ınfazım var.sormayın.ben acıkca soyluyorum.sorarsanız cekten alın dıyecekler.ama onlar hıc umursamamıs.boylelerı de var. ılay
ben çıkıyorum..herkese ii geceler..kolay gelsin...saygılar..
sn şenol
hoşgeldiniz.abiniz için itiraz dilekçesi yazdınız mı?
2.si kolluk görevlileri sadece görevini yapıyor.. neden kötü bilelim ki?sonuçta bir ceza varsa ve verilmişse yakalamak ta kolluk güçlerinin görevi..
birde zaten bu yargıtay kararı çıkmazsa ve bu suç ortadan kalkmazsa burdaki kişilerin bir çoğu kendisi teslim olur..buna bende dahilim..
my way
cezaevinden bir dilekçe yazmışlar ve cezaevi yönetimine vermişler ama dilekçenin içeriğini ve ne şekil yazıldıgğını bilmiyorum
sizlerde örneği varsa bir karşılaştıalım hatta örnek bir tene abime göndereyim.
my way uzun oldu biraz ama
31/12/2008 tarihi itibariyle 5252 sayılı Ceza Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkındaki Kanunun geçici 1.maddesinde yeni bir değişiklik yapılmadığı için "diğer kanunların TCK.nun genel hükümlerine aykırı olan maddelerinin uygulanmasına devam edileceğine" ilişkin kural yürürlükten kalkmıştır. 5237 sayılı TCK.nun “zaman bakımından uygulama” başlıklı 7/2 maddesinde “Suçun işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanun ile sonradan yürürlüğe giren kanunların hükümleri farklı ise, failin lehine olan kanunun uygulanacağı ve infaz olunacağı belirtilmiş olmakla öncelikle Türk Ceza Kanunun Genel hükümlerine aykırılık içeren kesinleşmiş mahkeme ilamlarının da bu kapsamda yeniden gözden geçirilmesi gerekir. TCK 5.md göre. TCK genel hükümleri olan ilk 75 .maddesi 1.1.2009 gününden itibaren ceza içeren tüm kanunlar için uygulanması zorunlu hale gelmiştir.
3167 sayılı kanun gerek 16/1-2 ,13/1, ve ceza içeren tüm özel kanunlarda 1.1.2009 gününden itibaren TCK 52.md aykırı olmayacak GÜN PARA CEZA SİSTEMİ OLAN ADLİ PARA CEZASI uygulamasına TCK 5.maddesine göre geçilmiştir.
Madde 45 - (1) Suç karşılığında uygulanan yaptırım olarak cezalar, hapis ve adlî para cezalarıdır. Madde 52 - (1) Adlî para cezası, beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmayan hâllerde yediyüzotuz günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının, bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması suretiyle hesaplanan meblağın hükümlü tarafından Devlet Hazinesine ödenmesinden ibarettir
2) En az yirmi ve en fazla yüz Türk Lirası olan bir gün karşılığı adlî para cezasının miktarı, kişinin ekonomik ve diğer şahsî hâlleri göz önünde bulundurularak takdir edilir.
(3) Kararda, adlî para cezasının belirlenmesinde esas alınan tam gün sayısı ile bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ayrı ayrı gösterilir.
(4) Hâkim, ekonomik ve şahsî hâllerini göz önünde bulundurarak, kişiye adlî para cezasını ödemesi için hükmün kesinleşme tarihinden itibaren bir yıldan fazla olmamak üzere mehil verebileceği gibi, bu cezanın belirli taksitler hâlinde ödenmesine de karar verebilir. Taksit süresi iki yılı geçemez ve taksit miktarı dörtten az olamaz. Kararda, taksitlerden birinin zamanında ödenmemesi hâlinde geri kalan kısmın tamamının tahsil edileceği ve ödenmeyen adlî para cezasının hapse çevrileceği belirtilir.
CEZANIN BELİRLENMESİ Madde 61- (6) Hapis cezasının süresi gün, ay ve yıl hesabıyla belirlenir. Bir gün, yirmidört saat; bir ay, otuz gündür. Yıl, resmî takvime göre hesap edilir. Hapis cezası için bir günün, adlî para cezası için bir Türk Lirasının artakalanı hesaba katılmaz ve bu cezalar infaz edilmez.
8) (Ek fıkra: 29/06/2005-5377 S.K./7.mad) *1* Adlî para cezası hesaplanırken, bu Madde hükmüne göre cezanın belirlenmesi ve bireyselleştirilmesine yönelik artırma ve indirimler, gün üzerinden yapılır. Adlî para cezası, belirlenen sonuç gün ile kişinin bir gün karşılığı ödeyebileceği miktarın çarpılması suretiyle bulunur.
(9) (Ek fıkra: 06/12/2006 - 5560 S.K. 1.md) Adlî para cezasının seçimlik ceza olarak öngörüldüğü suçlarda bu cezaya ilişkin gün biriminin alt sınırı, o suç tanımındaki hapis cezasının alt sınırından az; üst sınırı da, hapis cezasının üst sınırından fazla olamaz.
10) Kanunda açıkça yazılmış olmadıkça cezalar ne artırılabilir, ne eksiltilebilir, ne de değiştirilebilir
TCK 52.md göre adli para cezası hesaplanırken de alt ve üst sınırlarının takdirinde de TCK 61. maddesi gözetilecektir. TCK 2. maddesine göre bu suçların düzenlendiği kendi özel yasası olan 3167 sayılı kanunda da yasal düzenleme yapılmadığından burada TCK 2. maddesi cezada kanunilik kuralı gereğince ve 3167 sayılı kanunun 16/1.madddesinde ise çek bedeli kadar adli para cezası na hükmedilmektedir, adli para cezasının açıklaması olan TCK'nun 52.maddesindeki tam gün sayısının esas alındığı,bu sebeple üzerimize atılı suçtan beraatimize karar verilmesini ve infazın durdurulmasını yüce mahkemenizden arz ve talep ederiz
benden bu kadar:)
ayrıca 00:50 ılay haklısınız abimde kardeşim sizden demiş ama dinlememişler
sn cüneyt arkadaşımız yazacak şu an yarın alabiliriz sanırım dilekçe örneğini..
my way
my way
Yazdım
teşekkürler cüneyt bey örnek dilekçe bu herhalde bu hükmüveren mahkemeye veriliyor sanırım. doğru mu biliyorum.
sn cüneyt eline sağlık..buna baştaki diğer aykırı hükümler ve vadeli çek konusunuda eklememiz lazım..süper olmuş..
my way
sn senol
my way arkadaşımız yaptığım hataları gözden geçirsin ona göre örnek bir dilekçe ortaya çıkar diye düşünüyorum
barolar sizi affetmeyecek
sn cüneyt
daha önce yazdığınız aykırı maddeler ve meclisten geçen vadeli çek meselesini ayrıca çek bir havaledir diyen anayasa mahkemesi kararını buna eklemek lazım ama benim kafam durdu..
sn şenol
bu ya infaz savcılığına yada hükmü veren asliye ceza mahkemesine veriliyor..
my way
SAYIN my way!, galiba dilekçeye son şeklini siz vereceksiniz öylemi ne zaman labiliriz. ayrıca bu durum başımıza yeni geldiği için prosürde acemiyiz bunula da ilgili bilgi verirseniz çok memnun olurum tekrar teşekkürler sayı My way ve Cüneyt bey.
sn şenol
abiniz hangimahkemeden ceza almış..
ve hangi cezaevinde?
my way
....:):):)
sn cagriv
insan oğlu çaresiz kaldığında hele birde hakklı ise yapamayacağı şey yoktur
bakın sorumsuz avukatlarımız(belkide işlerine gelmiyor.)yüzünden her birimiz çek davaları konusunda mükemmel bir hukuçu olduk
bir yudum huzur
sn arkadaşlar
sn şenol beni yakalarsa artık ziyaretime gelirsiniz..
my way
hani olur ya internetten şu an tespit ediyorlardır..ne yapalım karar çıkana kadar yatarız artık..
çkmazsa zaten yandık..
my way
dayatilmis olan haksizliga karsi duran guclulugunuze, sonsuz saygi
abim Mersin de ceza aldı ve yine Mersin de cezaevine ama bir ilçesinde fazla ayrıntıya giremem işim gereği abim in Et ve etürünleri üzerine imalathanesi vardı kobi yani ama işleri ters gitti ve yazdıgı çekleri ödeyemedi toplamda çekler yaklaşık 300 bin Tl ciarında
sn my way
çeke vade işini cumhurbaşkanı imzalamadı ya veto ederse.. dilekçeye şimdi eklersek sakat olmazmı
çek konusundan kimseyi yakalamam yol veririm aabimi de çok uyardım ama beni dinlemedi şimdi pişman, ayrıca ben infazda çalışmıyorum yunuslardayım.
sn şenol
biraz yardımcı olmaya çalışayım..genel olarak birkaç soru var..
1 tebligat direk abinizemi yapıldı 35. maddeye göremi..
2 dava açma süresi olan 6 ay 10 gün geçmeden savcılığa suç duyurusu yapıldımı.
3 çekler vadesindemi vadesinden öncemi yazıldı.
4 çeklerde ödemeden men talimatı varmı..
bu sorular genel olarak bakılması gereken konular..
my way
ayrıca arkadaşlar Cumhurbaşkanımız ülkeye dödümü işten pek takip adamadim, ayrıca bu yasa Cuhurbaşkanlığına gitmiş mi imzalarsa nereden öğrenirz.
sn cüneyt
bu güne kadar veto edilen bir yasa ben duymadım siz duydunuzmu?
kesin geçer..
my way
sn cüneyt olmaz
avukatlar ne saçma sapan gerekçelerle itiraz ediyorlar bir bilsen mantıklarıda ya tutarsa
eğer cumhurbaşkanı reddederse mahkemelerde yazılanı göz önüne almazlar
biz yinede yazalım kaybedecek bir şey yok
bir yudum huzur
toplumun dayanisma ensturmanlarini cikar amacli yok edip ellerıne plastık kartlar ceplerıne senet zannettıklerı ceklerı koydurtup somurenler bızlerı affetmeyecek .. bu sebekenın banka yargı avukat polıs gardıyan sılsılesı oldukca uzulecektır... umarım uzulurler.. oylarınızla savunun..
sn senol
resmi gazetede yayınlandığı anda barolara bildiriliyor avukatlarımız aracılığıyla takip edebiliriz şahsen ben yakın takipteyim
bir yudum huzur
ben kast olayınıda ekliyim bir düzeltme yapayım
Tebligat direkt abime yapılmadı onu biliyorum ayrıca diğer konular hakkında fazla bilgim yok çünki ben işim geregi Mersin de degilim
sn şenol
imzalar hiç şüpheniz olmasın..bu krizde başka çaremi var.. zaten değilse bu yasa imkanı yok meclisten geçmezdi..inşallah abinizde kurtulur sahilde beraber denize karşı bir çay içeriz..
my way
bende cumhurbaşkanımızın imzalayacagını düşünüyorum ayrıca abimin çekleri ile ilgili herhangi bir ödemeden men talimatı da yoktu.şu an 4 ad. çek var ve taoplamda 300.000 TL civarında
sn şenol
tebligat usulsüz yapılmışsa itiraz sebebidir..bunları öğrenirseniz ..vadesinden önce yazılmışsa bu kanun yayınlandığında itiraz sebebi.. ayrıca bu dilekçeye yarın tam gün uğraşıp bir metin hazırlayıp buraya atarım..
bu arada yargıtaydan emsal karar bekliyoruz o çıkarsa zaten tümden bitecek ancak asliye ceza mahkemelerinin bir çoğu itirazda infazın durdurulması kararı veriyor mutlaka takip edin..belki bir tek dilekçeyle salıverilebilir abiniz..
my way
sn cagriv
hoşgeldiniz kendinizi yukarıdaki listeye eklermisiniz..lütfen
my way
kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28
56 eylül (ANTALYA)
57 cagriv (istanbul)
kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28
56 eylül (ANTALYA)
57 Senol-MERSİN
58 cagriv
inşallah sayın my way bu durumları abime ulaştıracagım, dilekçe için yarın görüşürüz yarı saat 22:00 dan sonra yine burdayım söylediğiniz gibi inşallah bunlara gerek kalmaz da abm ve abm gibi ılanlar biran önce çıkarlar yaklaşık 1,5 yıl önce karşılıksız çekten bir kişiyi tesadüf almıştım GBT yi sormuş bulunduk şimdi ona bile üzülüyorum artık kimeyi almak yok arkadaşlarıma da almayın diyorum tekrar görüşmek üzere iyi geceler.
sn şenol
iyi geceler..tekrar söylüyorum bu ceza alanların bir çoğu davaları takip etmeyen psikolojilerinden dolayı kendini suçlu hisseden insanlar..benim davalarım avukatın ihmalinden dolayı temyiz edilmediğinden kesinleşmiş..temyiz bile edilse en az iki senede karara bağlanıyor..onun için sizden ricam ihmal etmeyin araştıralım şu anda ceza evlerinde 20000 kişi çekten borcunu ödeyemediğinden hapiste ve 117000 kişide aranmakta..
cezaevleri kapasitesinin 80000 olduğunu düşünürsek düşünün durumu..
tekrar iyi geceler..
my way
Cuneyt dedi ki...
my way uzun oldu biraz ama
31/12/2008 tarihi itibariyle 5252 sayılı Ceza Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkındaki Kanunun geçici 1.maddesinde yeni bir değişiklik yapılmadığı için "diğer kanunların TCK.nun genel hükümlerine aykırı olan maddelerinin uygulanmasına devam edileceğine" ilişkin kural yürürlükten kalkmıştır. 5237 sayılı TCK.nun “zaman bakımından uygulama” başlıklı 7/2 maddesinde “Suçun işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanun ile sonradan yürürlüğe giren kanunların hükümleri farklı ise, failin lehine olan kanunun uygulanacağı ve infaz olunacağı belirtilmiş olmakla öncelikle Türk Ceza Kanunun Genel hükümlerine aykırılık içeren kesinleşmiş mahkeme ilamlarının da bu kapsamda yeniden gözden geçirilmesi gerekir. TCK 5.md göre. TCK genel hükümleri olan ilk 75 .maddesi 1.1.2009 gününden itibaren ceza içeren tüm kanunlar için uygulanması zorunlu hale gelmiştir.
3167 sayılı kanun gerek 16/1-2 ,13/1, ve ceza içeren tüm özel kanunlarda 1.1.2009 gününden itibaren TCK 52.md aykırı olmayacak GÜN PARA CEZA SİSTEMİ OLAN ADLİ PARA CEZASI uygulamasına TCK 5.maddesine göre geçilmiştir.
Madde 45 - (1) Suç karşılığında uygulanan yaptırım olarak cezalar, hapis ve adlî para cezalarıdır. Madde 52 - (1) Adlî para cezası, beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmayan hâllerde yediyüzotuz günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının, bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması suretiyle hesaplanan meblağın hükümlü tarafından Devlet Hazinesine ödenmesinden ibarettir
2) En az yirmi ve en fazla yüz Türk Lirası olan bir gün karşılığı adlî para cezasının miktarı, kişinin ekonomik ve diğer şahsî hâlleri göz önünde bulundurularak takdir edilir.
(3) Kararda, adlî para cezasının belirlenmesinde esas alınan tam gün sayısı ile bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ayrı ayrı gösterilir.
(4) Hâkim, ekonomik ve şahsî hâllerini göz önünde bulundurarak, kişiye adlî para cezasını ödemesi için hükmün kesinleşme tarihinden itibaren bir yıldan fazla olmamak üzere mehil verebileceği gibi, bu cezanın belirli taksitler hâlinde ödenmesine de karar verebilir. Taksit süresi iki yılı geçemez ve taksit miktarı dörtten az olamaz. Kararda, taksitlerden birinin zamanında ödenmemesi hâlinde geri kalan kısmın tamamının tahsil edileceği ve ödenmeyen adlî para cezasının hapse çevrileceği belirtilir.
CEZANIN BELİRLENMESİ Madde 61- (6) Hapis cezasının süresi gün, ay ve yıl hesabıyla belirlenir. Bir gün, yirmidört saat; bir ay, otuz gündür. Yıl, resmî takvime göre hesap edilir. Hapis cezası için bir günün, adlî para cezası için bir Türk Lirasının artakalanı hesaba katılmaz ve bu cezalar infaz edilmez.
8) (Ek fıkra: 29/06/2005-5377 S.K./7.mad) *1* Adlî para cezası hesaplanırken, bu Madde hükmüne göre cezanın belirlenmesi ve bireyselleştirilmesine yönelik artırma ve indirimler, gün üzerinden yapılır. Adlî para cezası, belirlenen sonuç gün ile kişinin bir gün karşılığı ödeyebileceği miktarın çarpılması suretiyle bulunur.
(9) (Ek fıkra: 06/12/2006 - 5560 S.K. 1.md) Adlî para cezasının seçimlik ceza olarak öngörüldüğü suçlarda bu cezaya ilişkin gün biriminin alt sınırı, o suç tanımındaki hapis cezasının alt sınırından az; üst sınırı da, hapis cezasının üst sınırından fazla olamaz.
10) Kanunda açıkça yazılmış olmadıkça cezalar ne artırılabilir, ne eksiltilebilir, ne de değiştirilebilir
TCK 52.md göre adli para cezası hesaplanırken de alt ve üst sınırlarının takdirinde de TCK 61. maddesi gözetilecektir. TCK 2. maddesine göre bu suçların düzenlendiği kendi özel yasası olan 3167 sayılı kanunda da yasal düzenleme yapılmadığından burada TCK 2. maddesi cezada kanunilik kuralı gereğince ve 3167 sayılı kanunun 16/1.madddesinde ise çek bedeli kadar adli para cezası na hükmedilmektedir, adli para cezasının açıklaması olan TCK'nun 52.maddesindeki tam gün sayısının esas alındığı,bu sebeple üzerimize atılı suçtan beraatimize karar verilmesini ve infazın durdurulmasını yüce mahkemenizden arz ve talep ederiz
benden bu kadar:)
ÖRNEK DİLEKÇE
31/12/2008 tarihi itibariyle 5252 sayılı Ceza Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkındaki Kanunun geçici 1.maddesinde yeni bir değişiklik yapılmadığı için "diğer kanunların TCK.nun genel hükümlerine aykırı olan maddelerinin uygulanmasına devam edileceğine" ilişkin kural yürürlükten kalkmıştır. 5237 sayılı TCK.nun “zaman bakımından uygulama” başlıklı 7/2 maddesinde “Suçun işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanun ile sonradan yürürlüğe giren kanunların hükümleri farklı ise, failin lehine olan kanunun uygulanacağı ve infaz olunacağı belirtilmiş olmakla öncelikle Türk Ceza Kanunun Genel hükümlerine aykırılık içeren kesinleşmiş mahkeme ilamlarının da bu kapsamda yeniden gözden geçirilmesi gerekir. TCK 5.md göre. TCK genel hükümleri olan ilk 75 .maddesi 1.1.2009 gününden itibaren ceza içeren tüm kanunlar için uygulanması zorunlu hale gelmiştir.
3167 sayılı kanun gerek 16/1-2 ,13/1, ve ceza içeren tüm özel kanunlarda 1.1.2009 gününden itibaren TCK 52.md aykırı olmayacak GÜN PARA CEZA SİSTEMİ OLAN ADLİ PARA CEZASI uygulamasına TCK 5.maddesine göre geçilmiştir.
Madde 45 - (1) Suç karşılığında uygulanan yaptırım olarak cezalar, hapis ve adlî para cezalarıdır. Madde 52 - (1) Adlî para cezası, beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmayan hâllerde yediyüzotuz günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının, bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması suretiyle hesaplanan meblağın hükümlü tarafından Devlet Hazinesine ödenmesinden ibarettir
2) En az yirmi ve en fazla yüz Türk Lirası olan bir gün karşılığı adlî para cezasının miktarı, kişinin ekonomik ve diğer şahsî hâlleri göz önünde bulundurularak takdir edilir.
(3) Kararda, adlî para cezasının belirlenmesinde esas alınan tam gün sayısı ile bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ayrı ayrı gösterilir.
(4) Hâkim, ekonomik ve şahsî hâllerini göz önünde bulundurarak, kişiye adlî para cezasını ödemesi için hükmün kesinleşme tarihinden itibaren bir yıldan fazla olmamak üzere mehil verebileceği gibi, bu cezanın belirli taksitler hâlinde ödenmesine de karar verebilir. Taksit süresi iki yılı geçemez ve taksit miktarı dörtten az olamaz. Kararda, taksitlerden birinin zamanında ödenmemesi hâlinde geri kalan kısmın tamamının tahsil edileceği ve ödenmeyen adlî para cezasının hapse çevrileceği belirtilir.
CEZANIN BELİRLENMESİ Madde 61- (6) Hapis cezasının süresi gün, ay ve yıl hesabıyla belirlenir. Bir gün, yirmidört saat; bir ay, otuz gündür. Yıl, resmî takvime göre hesap edilir. Hapis cezası için bir günün, adlî para cezası için bir Türk Lirasının artakalanı hesaba katılmaz ve bu cezalar infaz edilmez.
8) (Ek fıkra: 29/06/2005-5377 S.K./7.mad) *1* Adlî para cezası hesaplanırken, bu Madde hükmüne göre cezanın belirlenmesi ve bireyselleştirilmesine yönelik artırma ve indirimler, gün üzerinden yapılır. Adlî para cezası, belirlenen sonuç gün ile kişinin bir gün karşılığı ödeyebileceği miktarın çarpılması suretiyle bulunur.
(9) (Ek fıkra: 06/12/2006 - 5560 S.K. 1.md) Adlî para cezasının seçimlik ceza olarak öngörüldüğü suçlarda bu cezaya ilişkin gün biriminin alt sınırı, o suç tanımındaki hapis cezasının alt sınırından az; üst sınırı da, hapis cezasının üst sınırından fazla olamaz.
10) Kanunda açıkça yazılmış olmadıkça cezalar ne artırılabilir, ne eksiltilebilir, ne de değiştirilebilir
TCK 52.md göre adli para cezası hesaplanırken de alt ve üst sınırlarının takdirinde de TCK 61. maddesi gözetilecektir. TCK 2. maddesine göre bu suçların düzenlendiği kendi özel yasası olan 3167 sayılı kanunda da yasal düzenleme yapılmadığından burada TCK 2. maddesi cezada kanunilik kuralı gereğince ve 3167 sayılı kanunun 16/1.madddesinde ise Gün para cezası sistemine aykırı olarak çek bedeli kadar adli para cezası na hükmedilmektedir, adli para cezasının açıklaması olan TCK'nun 52.maddesinde ise tam gün sayısının esas alındığı, bu sebeple üzerimize atılı suçtan beraatimize
TCK Madde 21) TCK’nın genel hükümleri uyarınca, bir suçun oluşumu kastın varlığına bağlıdır Kast, suçun kanuni tanımındaki unsurlarının bilerek ve istenerek gerçekleştirilmesidir. karşılıksız çek nedeniyle cezalandırılabilmemiz için, çeki keşide ederken, çekin karşılıksız kalacağı kastıyla hareket etmiş olmamız gerekmektedir. Karşılıksız çıkan çekler elimizde olmayan sebeplerle gerçekleşmiştir yapılan yargılamada, kastımızın varlığını mutlak olarak araştırılmalı ve bunun sonucuna göre bir hüküm kururak karar verilmesini
Ayrıca Anayasa Mahkemesi Kararında (Karar Sayısı : 2002/195) çek temelde sözleşmeden bağımsız olarak kambiyo hukukuna özgü borç doğuran özel bir havaledir. Hükmünü kabul etmiştir. TBMM 5838 kanun numaralı Kabul Tarihi 18.02.2009 MADDE 18- 19/3/1985 tarihli ve 3167 sayılı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 2- 31/12/2009 tarihine kadar, üzerinde yazılı keşide tarihinden önce çekin ödenmek için muhatap bankaya ibrazı geçersizdir.
Maddesi kabul edilerek kanunlaşmıştır. Çek ödeme aracı tanımından çıkarılmış çek, poliçe ve bonodaki kredi fonksiyonu olmuştur. Anayasa Mahkemesinin tanımını yaptığı “ çek temelde sözleşmeden bağımsız olarak kambiyo hukukuna özgü borç doğuran özel bir havaledir” hükmü kalmadığından. Çek işlemlerimizin İİK. mad. 167 uyarınca- «kambiyo senetlerine özgü uygulamalarının yapılabileceğini..
Yukarda sayılı gerekçelerimizin dikkate alınarak hüküm kurulmasını ve infazın durdurulmasını yüce mahkemenizden arz ve talep ederiz
gerekli düzenlemeleri yapın başka yazamadım kafam durdu
Cuneyt
sn cüneyt teşekkürler
ellerine sağlık yarın akşama kadarda ben çalışayım..
my way
my way
çok iyi olur
senet tahsil usul ve esasları hakkındaki kanun o maddemidir onu doğu olarak yazmak lazım..
sana kolay gelsin
slm,dilekçenin üst tarafı nasıl olacak...??
......asliye mah. gibi..
yazarsanız sevinirim..yani bitmiş hali..
a.umut
ÖRNEK DİLEKÇE
..........
ASLİYE CEZA MAHKEMESİ HAKİMLİĞİ’NE
..........
ESAS NO :
KARAR NO :
İTİRAZ EDEN (Sanık) :
MÜDAFİSİ :
KONUSU : Mahkeme kararının itiraz yoluyla kaldırılması ve düzeltilerek karar verilmesi istemini içerir, itiraz dilekçesinin sunumudur.
NEDENLERİ :
31/12/2008 tarihi itibariyle 5252 sayılı Ceza Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkındaki Kanunun geçici 1.maddesinde yeni bir değişiklik yapılmadığı için "diğer kanunların TCK.nun genel hükümlerine aykırı olan maddelerinin uygulanmasına devam edileceğine" ilişkin kural yürürlükten kalkmıştır. 5237 sayılı TCK.nun “zaman bakımından uygulama” başlıklı 7/2 maddesinde “Suçun işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanun ile sonradan yürürlüğe giren kanunların hükümleri farklı ise, failin lehine olan kanunun uygulanacağı ve infaz olunacağı belirtilmiş olmakla öncelikle Türk Ceza Kanunun Genel hükümlerine aykırılık içeren kesinleşmiş mahkeme ilamlarının da bu kapsamda yeniden gözden geçirilmesi gerekir. TCK 5.md göre. TCK genel hükümleri olan ilk 75 .maddesi 1.1.2009 gününden itibaren ceza içeren tüm kanunlar için uygulanması zorunlu hale gelmiştir.
3167 sayılı kanun gerek 16/1-2 ,13/1, ve ceza içeren tüm özel kanunlarda 1.1.2009 gününden itibaren TCK 52.md aykırı olmayacak GÜN PARA CEZA SİSTEMİ OLAN ADLİ PARA CEZASI uygulamasına TCK 5.maddesine göre geçilmiştir.
Madde 45 - (1) Suç karşılığında uygulanan yaptırım olarak cezalar, hapis ve adlî para cezalarıdır. Madde 52 - (1) Adlî para cezası, beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmayan hâllerde yediyüzotuz günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının, bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması suretiyle hesaplanan meblağın hükümlü tarafından Devlet Hazinesine ödenmesinden ibarettir
2) En az yirmi ve en fazla yüz Türk Lirası olan bir gün karşılığı adlî para cezasının miktarı, kişinin ekonomik ve diğer şahsî hâlleri göz önünde bulundurularak takdir edilir.
(3) Kararda, adlî para cezasının belirlenmesinde esas alınan tam gün sayısı ile bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ayrı ayrı gösterilir.
(4) Hâkim, ekonomik ve şahsî hâllerini göz önünde bulundurarak, kişiye adlî para cezasını ödemesi için hükmün kesinleşme tarihinden itibaren bir yıldan fazla olmamak üzere mehil verebileceği gibi, bu cezanın belirli taksitler hâlinde ödenmesine de karar verebilir. Taksit süresi iki yılı geçemez ve taksit miktarı dörtten az olamaz. Kararda, taksitlerden birinin zamanında ödenmemesi hâlinde geri kalan kısmın tamamının tahsil edileceği ve ödenmeyen adlî para cezasının hapse çevrileceği belirtilir.
CEZANIN BELİRLENMESİ Madde 61- (6) Hapis cezasının süresi gün, ay ve yıl hesabıyla belirlenir. Bir gün, yirmidört saat; bir ay, otuz gündür. Yıl, resmî takvime göre hesap edilir. Hapis cezası için bir günün, adlî para cezası için bir Türk Lirasının artakalanı hesaba katılmaz ve bu cezalar infaz edilmez.
8) (Ek fıkra: 29/06/2005-5377 S.K./7.mad) *1* Adlî para cezası hesaplanırken, bu Madde hükmüne göre cezanın belirlenmesi ve bireyselleştirilmesine yönelik artırma ve indirimler, gün üzerinden yapılır. Adlî para cezası, belirlenen sonuç gün ile kişinin bir gün karşılığı ödeyebileceği miktarın çarpılması suretiyle bulunur.
(9) (Ek fıkra: 06/12/2006 - 5560 S.K. 1.md) Adlî para cezasının seçimlik ceza olarak öngörüldüğü suçlarda bu cezaya ilişkin gün biriminin alt sınırı, o suç tanımındaki hapis cezasının alt sınırından az; üst sınırı da, hapis cezasının üst sınırından fazla olamaz.
10) Kanunda açıkça yazılmış olmadıkça cezalar ne artırılabilir, ne eksiltilebilir, ne de değiştirilebilir
TCK 52.md göre adli para cezası hesaplanırken de alt ve üst sınırlarının takdirinde de TCK 61. maddesi gözetilecektir. TCK 2. maddesine göre bu suçların düzenlendiği kendi özel yasası olan 3167 sayılı kanunda da yasal düzenleme yapılmadığından burada TCK 2. maddesi cezada kanunilik kuralı gereğince ve 3167 sayılı kanunun 16/1.madddesinde ise Gün para cezası sistemine aykırı olarak çek bedeli kadar adli para cezası na hükmedilmektedir, adli para cezasının açıklaması olan TCK'nun 52.maddesinde ise tam gün sayısının esas alındığı, bu sebeple üzerimize atılı suçtan beraatimize
TCK Madde 21) TCK’nın genel hükümleri uyarınca, bir suçun oluşumu kastın varlığına bağlıdır Kast, suçun kanuni tanımındaki unsurlarının bilerek ve istenerek gerçekleştirilmesidir. karşılıksız çek nedeniyle cezalandırılabilmemiz için, çeki keşide ederken, çekin karşılıksız kalacağı kastıyla hareket etmiş olmamız gerekmektedir. Karşılıksız çıkan çekler elimizde olmayan sebeplerle gerçekleşmiştir yapılan yargılamada, kastımızın varlığını mutlak olarak araştırılmalı ve bunun sonucuna göre bir hüküm kururak karar verilmesini
Ayrıca Anayasa Mahkemesi Kararında (Karar Sayısı : 2002/195) çek temelde sözleşmeden bağımsız olarak kambiyo hukukuna özgü borç doğuran özel bir havaledir. Hükmünü kabul etmiştir. TBMM 5838 kanun numaralı Kabul Tarihi 18.02.2009 MADDE 18- 19/3/1985 tarihli ve 3167 sayılı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 2- 31/12/2009 tarihine kadar, üzerinde yazılı keşide tarihinden önce çekin ödenmek için muhatap bankaya ibrazı geçersizdir.
Maddesi kabul edilerek kanunlaşmıştır. Çek ödeme aracı tanımından çıkarılmış çek, poliçe ve bonodaki kredi fonksiyonu olmuştur. Anayasa Mahkemesinin tanımını yaptığı “ çek temelde sözleşmeden bağımsız olarak kambiyo hukukuna özgü borç doğuran özel bir havaledir” hükmü kalmadığından. Çek işlemlerimizin İİK. mad. 167 uyarınca- «kambiyo senetlerine özgü uygulamalarının yapılabileceğini..
Yukarda sayılı gerekçelerimizin dikkate alınarak hüküm kurulmasını ve infazın durdurulmasını yüce mahkemenizden arz ve talep ederiz
Dahada Düzeltilebilir
My Way Arkadaşımız son şeklini verecektir
Cuneyt
herkese günaydın arkadaşlar 3434
günaydın arkadaşım.2121
günaydın arkadaşlar
dün akşamki uğraşlarınız için sayın cüneyt ve sayın my way e çok teşekkür ederim ellrinize sağlık
inanın ben bu dilekçe örneğini gönderdim arkadaşa
allah razı olsun
inşallah kabul edilir ve bu iş te bitmiş olur
tekrar çok teşekürler
GÜNAYDIN ARKADAŞLAR...
ARKADAŞLAR GÜNAYDIN''''''''''
ben syrıca yargıtay kararını da ekledim
tlgerd kardeş bugün yargıtayda toplantımı varmış,dün gece öyle bi yazı gördüm sanki burda
DENİZLİDE BİR KİŞİ EKONOMİK KRİZDEN DOLAYI KENDİNİ ASMIŞ ALLAH RAHMET EYLESİN ÇOK YAZIK VALLA 3434
HOŞGELDİN MAĞDUR KARDEŞ AMA YARGITAY CEZA KURULU SADECE SALI GÜNÜ TOPLANIYOR SAYGILARIMLA 3434
3434 KARDEŞ KENDİNİ ASAN ARKADAŞA ALLAH RAHMET EYLESİN AMA,BUNDADA KARŞIYIM BEN...NEDİR YANİ ÇÖZÜMMÜ BU..TMM SEN SIKINTIDAYSAN AİLENİ NEDEN SIKINTIYA SOKUYORSUN,BATMAK DÜNYANIN SONU DEĞİLKİ,NE OLACAK ŞİMDİ ARKANDAKİ AİLEN VE ÇOCUKLARIN,ONLAR ŞİMDİ ÖMÜR BOYUU ACI ÇEKECEKLER,BELKİ O KURTARABİLİRDİ KENDİNİ SIKINTILARDAN AMA OLAN AİLESİNE OLDU....YİNEDE BÜYÜK KONUŞMAYALAIM TABİİ
GÜNAYDIN ARKADAŞLAR,,DEMEKKİ 13 ŞUBAT 2009 YARGITAY CEZA GENEL KURULU TOPLANTISIDA YALANMIŞ.ÇÜNKÜ CUMA GÜNÜNE GELİYORDU.SELAMLAR
günaydın arkadaşlar...ekm2510
arkadaşlar size konya6.asliye ceza mahkemesinin almış oldugu kararı copy yapıyorum...
AŞAĞIDA AKTARIYORUM:
5252 saylı TCK nun yürürlük ve uygulama şeklindeki geçici 1. maddesi 5237 sy TCK nun 2,5,7/2,45/1 ve 52 maddelderinden anlaşılacağı üzere özel yasalardaki aykırı hükümlerin 31.12.2008 tarihine kadar uygulanabileceği bu tarihten sonra 5237 sy TCK nun yukarıda bahsedilen maddelerinde ve genel hükümlerinde ceza nevi olarak hapis cezası ve gün para sistemi öngörüldüğü, bu durumda çek cezaları için düzenlenen para cezalarının uygulama kabiliyetinin kalmadığı, 5728 sy Temel Ceza Kanunlarına uyum amacı ile çeşitli kanunlarda ve diğer bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunda yapılan değişiklik ile çek yasasında değişiklik yapılmadığı, bu durumda çek yasasındaki müeyyidenin uygulama kabiliyetinin kalmadığı anlaşıldığından cezanın durdurulmasına kara vermek gerekmiştir.
Ancak 1999 yılından bu yana çıkarılan af yasaları ve TCK ile CMK nun tümü ile değiştirilmesi, uyarlama çalışmaları yapılması esnasında geriue yönelik olarak kanun haricinde Yargıtay kararları ve uyum asaları ile uygulama yapıldığından bu aşamada ortadan kaldırma kararı vermenin mevcut uygulmayaya aykırı düşeceği kanısı ile aşağıdaki şekilde hüküm kurulmuştur.
HÜKÜM: Gerekçesi yukarıda açıklandığı üzere;
1) Hükümlü ........... ve ............ A.Ş. hakkında mahkememizden verilen ......... tarih ve .............. esas ve karar ile ilamatın ......... sırasında işlem gören İNFAZIN DURDURULMASINA
2) Bu aşamada ORTADAN KALDIRMA TALEBİNİN REDDİNE,
3) Karardan bir suretin Konya C. Başsavcılığı' na gönderilmesine
Dair dosya üzerinde yapılan inceleme sonucu itirazı kabil olmak üzere karar verildi. 15.01.2009
YARGITAY CEZA GENEL KURULU TOPLANTISI GÜNÜ KONUSUNDA BENDE YANILIYOR OLABİLİRİM 3434
bu kararda kartal 6.asliye ceza mahkemesinin başka bi kararı,aradaki farkı ve yorumlarınızı rica ediyorum..............................................................Her ne kadar 31.12.2008 tarihine kadar yasal düzenleme yapılmadıysa da, Mecliste bu konuda hazırlığın olduğu bilinmektedir. Bu nedenle, mahkumiyetine..."
.............
YANİ MAHKEMELER YARGITAY KARARINI BEKLİYOR 3434
ne güzel
kader
BU KONU ARAPSAÇINA DÖNDÜ :)3434NOT:ARAP KARDEŞLERİM KUSURA BAKMASIN TEŞBİHTE HATA OLMAZ 3434
yargıtay kararını beklemiyorlar,bi mahkeme beraat diyor,başka bi mahkeme hapis diyor...
KADER arkadaşım neresi güzel:)
herkese günaydın arkadaşlar,
güne her gün yeni bir umut ile başlıyoruz belki bu gün güzel bir gelişme olur adına ,görüyorumki katılım her geçen gün dahada artmakta arkadaşlar sitemizi daha çok kişiye duyurmamız lazım medyayı arkamıza almalıyız. uğur dündara aynı anda mailler atarsak duyarsız kalmayacaktır kanaitindeyim ben bireysel olarak mail attım uğur dündar sağolsun cevapta yazdı ama benimle röpartaj istioyorfakat açıkcası korkumdan böyle bir şeye cesaret edemiyorum .eğerki hep beraber bir mail atarsak duyarsız kalmayacaktır eğer illada tv de gelin anlatın derse bir avukat görevlendirelim ve bizim adımıza medyaya çıksın ben bu konuda kendi avukatımı yönlendirebilirim.eğer bu da etkili olmazssa hep beraber topluca insan hakları mahkemsine başvuralım ben artık çok yoruldum bir şeyler yapıp sesimizi duyuralım bu konu artık kapalı kapılar ardında kalmasın gerekirse bütün dünya duysun sadece borcunu ödeyemeyen yüzbinlerce insan 3-5 sene hapiste yatarmı nasıl bir hukuktur bu nasıl bir adalet bıraksınlar borçlarımızı çalışarak ödeyelim bizlere hiç bir alternatif sunulmuyor bizler saklanarak mı yaşıycaz nezamana ve nereye kadar en sonunda birer ikişer gbt kontrolüne girme riskimiz var en kötü ihtimal oturduğunuz mekanda bir başka olay olsa tamam işte hırsızlık ,cinayet,kaza,intihar vs.. istediğimiz kadar saklanalım dış etkenler de vesile olablir en güzeli biz topluca insan hakları mahkemseine gidelim derim arkadaşlar kusuruma bakmayın yazm biraz karamsar oldu ama napıyım her şey geliyor insanın aklına
saygılarımla
ayça
arkadaşlar,
yapılan uygulama şu,
cezaevlerindekilere tahliye diyemiyorlar ,infazları durduruyorlar, davaları ileri bir tarihe atıyorlar, yeni gelen dosyalara sayın savcılarımız itiraz hakkı açık kalmak kaydıyla takipsizlik veriyorlar genelin yaptığı uygulama bu ama bunlara aykırı uygulamalarda çıkmıyor değil aslında olay yargıtaydan çıkmadan kendiliğinden bir içtihat tabanı oluştu. kesin hüküm olabilmesi içinde yargıtayın kararı beklenıyor
kader
BÜYÜKSÜN KADER ABİ :) DEDİĞİN HERŞEY TEKER TEKER ÇIKIYOR 3434
yani tabiiki güzelde ama keşke hepsi beraat verse :=))))
sa. kader , toplumsal diğer yaraların sarılmasını da bekliyor olabilirlermi.Yani işte ssk-bağkur-kredi kartları ve diğer krediler vs.Bunlar halledildikten sonraya bırakılmış olabilirmi..Bende kararın meclisten evvel yargıtaydan çıkacağına inanıyorum.Sanki sıra yavaş yavaş karşılıksız çeklerede geldi gibime geliyor.saygılarımla...ekm2510
KADER ABİ SEN GEYİĞİ SEVMİYORSUN BİLİŞYORUM AMA NİŞANLIMA SENİN TAVSİYELERİNİ ANLATTIM DÜN GECE:)İŞİNİZ GÜCÜNÜZ YOK BUNLARIMI KONUŞUYORSUNZ DEDİ :)3434
EKİM kardeş zaten senin dediğin ssk bagkur kredi kartları ve krediler halloldu sayılır,sıra tabiiki bizimkilerde,haaa bizimkileri neden direk hükümet kaldıracagız diyemiyuor,alacaklı tarafın oyunu kaybetmemek için,bizimkileri yargıtaya attı,yarın bişi olsa ben ne yapayım kardeşim yüce yargının kararı dicek :=))))
arkadaşlar,
benim şahsi fikrim,
farkındaysanız her şeye aff çıkarıyorlar .gerçi bizim beklediğimiz aff değil hakların iadesi.devlet kendine olan borçların bir çoğunu affediyor bir çoğunu erteliyor ve bir çoğunada ödeme kolaylığı getiriyor. 2 gün öncede emekli olduktan sonra iş yeri açanların maaşındaki kesintiyide kaldırdı. benim beklentim adli para cezalarınada bir aff çıkarılması. buda şu anki kitlenmiş sorunu yüzeysel de olsa çözer,
kader
günaydın...elbette anayasa mahkemesinin emsal olacak bir kararı şarttır..bunun önünü de son torba yasa muhteviyatında olan çekte üzerindeki tarihin vade kabul edilmesi vasfını bozmuştur..çek bir senet bir bono bir poliçe vasfını kazanmıştır...adli para cezasının oluşabilmesi için gerekli genel şartlar ortadan kalkmıştır..prosedürün senet bono poliçe vasfı muhteviyatında değerlendirmesi şartı oluşmuştur..bu itibar ile yargıtayın önü açılmış ve mahkemede bekleyen yüzlerce binlerce davanın mahkemeden (yargıtaydan) çıkması gereken bir kararı emsal olarak alması gereklidir.
bu yoğunluğun bu çerçevede yargıtaydan ilk çıkacak karar olacaktır..bu onlar için de çok önemli bir durumdur.yargıtayın rahatlıyacağı (RAHATLATACAĞI)gerçeği vardır...saygılar...
günaydın arkadaşlar..
mücadeleye devam..yılgınlık olmasın..mücadele etmek insanın direncinide arttıran bir etken bana göre..mail atma konusuna katılıyorum..
sn cüneyt tekrar eline sağlk..
my way
kablolu yayında KANAL B yi açınız...hemen..
bu programa hemen mail yada fax atmamız gerekecek...konu genel...şu an kredi kartını ele aldı ama sunucu etkili olabilir..saygılar..şu an canlı yayına bağlandı dönüşümünde konu gene gündemde olacak...
arkadaşlar yeni bi yol öneriyorum size ...yargıtay ceza dairesi kararlarına girin.karşılıksız çek keşide etmek le ilgili davayı bulun.yargıtay tahliye istemini red etmiş.tahliye isteğini onaylamak için kabul oyu kullanan üyelerin gerekçesi o sayfada altta yazıyor.işte o azınlığın gerekçesi bizim dilekçemize yazacagımız açıklama kısmı.baslık ve imza bize kalmış...
arkadaşlar
farkındamısınız itiş kakış bitti ve ne güzel şeyler üretilmeye başlandı en güzel örnek mail yönlendirmeleri ve hazırlanan dilekçeye gösterilen çaba taktire şayan. birlikten kuvvet doğar bence istemiyorlarsa özgür kalmamızı artık bizim kazanın kapağını kapatmaları lazım.çünkü biz kazandan dışarı çıkmaya çalışanı aşağı tekrar kazana çekmek yerine OMUZ VERİYORUZ.
kader
SAYIN BAŞBAKAN KREDİ KARTI MAĞDURU TANIMIYORMUŞ BİZİ HİÇ TANIMAZ VALLA 3434
Diğer yandan 3167 sayılı çek kanundaki "ağır para cezası" ibaresi 1 Haziran 2005 tarihinde yürürlüğe giren 5252 sayılı yasanın 5/2 maddesi gereğince TCK da düzenlenen cezalar sistemine uygun değişiklik yapılıncaya kadar "adli para" cezasına dönüştürülmüştür. Dolayısı ile yapılan bu değişiklik 5237 sayılı TCK nun yürürlük tarihi ile aynı tarihtir. Yapılan bu değişiklik TCK nun 5. Maddesine RAĞMEN yapılmış bir değişikliktir. Bu nedenle de ağır para cezasından dönüşen adli para cezaları TCK nun 52/2 maddesindeki düzenlemeye aykırı gibi görünse dahi uygulanması gerekir. Ayrıca 5252 sayılı kanunun 5/2 maddesinde TCK da belirlenen cezalar sistemine uygun değişiklik yapılması için herhangi bir süre sınırlaması getirilmemiştir. Kısaca anlatılmak istenilen ağır para cezasından dönüştürülen adli para cezalarının 5252 sayılı yasanın geçici 1. Maddesi kapsamında olmadığıdır. Söz konusu madde TCK nun diğer genel hükümlerine aykırılıklar bakımından kabul edilmiştir. Bu nedenle 3167 sayılı çek kanunundaki çek bedeli kadar adli para cezası verilmesi yaptırımı halen yürürlüktedir ve uygulanmasına devam edilmelidir.
Ayrıca 5275 sayılı kanunun geçici 1. Maddesinin halen yürürlükte olması göz önüne alındığında da 3167 sayılı yasanın 16/1 maddesinde belirtilen ve gün karşılığı olmayan adli para cezalarının halen yürürlükte oldukları ve infaz kabiliyetlerinin bulunduğunu kabul etmek gerekmektedir.
Tüm bu nedenlerle ve konunun herhangi bir inceleme, araştırma, delil tartışması ve takdir hakkının kullanılmasını gerektirmemesi göz önünde bulundurularak dosya üzerinde yapılan inceleme sonucunda Mahkememizin yukarıda esas ve karar numarası belirtilen 14/02/2008 tarihli ilamında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek görülmemiş ve aşağıdaki şekilde ek karar tesis edilmiştir.
H Ü KÜ M : Yukarıda açıklanan nedenlerle ;
1- Hükümlü ….. hakkında mahkememizce verilen 2007/150 Esas, 2008/37 Karar sayılı, 14/02/2008 tarihli ilamın AYNEN İNFAZINA
2- İnfazın durdurulmasına yer olmadığına
3- Ek kararın hükümlüye ve katılan vekiline tebliğine
4- Karar kesinleştikten sonra bir suretin Yatağan C.Başsavcılığı ilamat şubesine gönderilmesine,
Dair; hükümlünün yokluğunda C.Savcısının mütalaasına uygun kararın hükümlüye tebliğinden itibaren 7 gün içinde Denizli Nöbetçi Ağır Ceza Mahkemesine itiraz yolu açık olmak üzere karar verildi. 16/01/2009
Katip 54439 Hakim 42034
buda ayrı bi karar ve insanın moralini bozuyor...biz fazlamı hevesleniyoruz acaba arkadaşlar...
Sulh ve Ceza Daireleri Pazartesi Çarşamba
Sulh ve Ceza Genel Kurulları Perşembe,
Yargıtay Büyük Kurulu Salı günleri toplanır
yargıtaydaki o yazıların oldu yerin linkini atsana
sn arkadaşlar
1 milyondan fazla dava olduğunu düşünürsek..buna mahkemelerin ,avukatların,harcadığızaman israftır..
en önemliside bu durumda olanların aileleride bu cezalardan etkilenmektedir..çek kullanan insanların kalifiye olduğunu da düşündüğümüzde en az 2 milyon kişinin çalışma kabiliyeti ortadan kaldırılarak,büyük bir iş ve beyin gücünün atıl hale gelmesine sebep olunmaktadır..
bu konu acilen çözülmelidir..
my way
sayın ayca-------yazdıklarınıza katılmamak elde degıl.ancak sunu belırtmek ısterım.sızın dedıgınız gıbı yapılacak en onemlı sey ınsan hakları mahkemesı.esım c.evınde ve her gorusmede bana bır kamuoyu olusturup ceklerle ılgılı yasaların ıhlal edıldıgı ve ınsanşarın aılelerın magdur oldugunu belırterek ahım etopluca dava acılsa sesımız duyulur dıyor.ben sızın bu fıkrınıze katılıyorum.boyle bır olusum olsa bereber hareket etsek cok mantıklı olur.cunkı bekledıgımız hıcbır seyın garantısı yok. hayat
Mağdur07
Avukatların sitesinde yazılanlar, Avukat böyle bir karar çıkartımı hemen diğer meslektaşlarına müjdeli haberi veriyor...
Ama bu Avukat lobisini yeneceğiz göreceksiniz.
ya zaten benim anlatmak istediğim de bu ..bu 52 madde ile ilgili yüzlerce karar bozma dilekçeleri verilmiştir...bu dilekçeler her olasılığı göz önüne alarak tanzim edilmiştir...yurdun çeşitli yerlerinde bu ve benzer mükerrer dilekçeler zaten mevcuttur..yeni bir argümanla çıkmak gereği oluşmuştur.şu an için elimizde bulunun argümanlar da bellidir.. bence şu son torba yasası muhteviyatındaki "ÇEKTE VADE" konusu daha fazla işlenmelidir.bence bu dilekçenin özünü oluşturmalıdır..ben düşüncelerimin arkasındayım...bakın göreceksiniz yargıtaydan gelecek lehte kararın gerekçesinde de bu olacaktır...saygılar...
sayın mağdur07
o karar 16 0cak tarihli o kararın üzerinden kararsızlıklıklarını aydınlatacak yolda okadar çok ışık yandı ve kapı açıldıki.en sonunda ne diyor:
7 gün içinde Denizli Nöbetçi Ağır Ceza Mahkemesine itiraz yolu açık olmak üzere karar verildi.
gördüğünüz gibi itiraz yolu açık. yani itiraz ettiğinizde dava yargıtaya gidiyor.
kader
sn hayat
insan hakları mahkemesine başvurabilmek için bütün yargı yollarının kapanmış olması şertı var bildiğim kadarıyla..01.01.2009 dan sonra bizim yargı yollarımız tekrar açıldı..ama başvurma hakkımız tekrar açılırsa(dileğim gerek kalmadan bu konunun çözülmesi)bunu da değerlendirmemiz lazım..
my way
inşallah dediğiniz gibi çıkar arkadaşlar,inanın yeni bi iş kuracagım bu yüzden kuramıyorum,heves kalmıyorki...
ya zaten aihm den kararlar ancak 4-5 yılda çıkıyor,o zamana kadar zaten kaçak yaşarız ve zamanaşından yırtarız :)))
http://www.adalet.org/ckarar20.php.........bütün yargıtay kararları burda arkadaşlar...
bu mu TEĞET geçen kriz ya...bakın neler anlatıyor..ihracat yok denecek seviyeye ulaştı diyor ya...valla bakın rahat bolun...sizi yeminle temin ederim eğer bu iş 2 ay daha bu şekliyle gitsin bu memlekette ne esnaf kalır ne de ayakta kalacak kimse...zaten bu iş 2 ay daha böyle devam etsin bakın çok açık söylüyorum AKP falan da kalmaz...şartı nedir bunun ..??
ÖNLEM ...ÖNLEM...ÖNLEM...
sanayiyi ihracatı ve herşeyden önemlisi iç piyasa şartlarının tekrar olşması şarttır...bişey ve son şey ....
inanınız bana "YENİ VE DAHA SARSICI BİR KRİZ YOLDADIR"
bakın bu şaka maka deil...
devletin memuru emeklisi işçisine maaş veremiyecek duruma doğru gidişat vardır...bu da sosyal patlamanın ayak sesleri demektir...saygılar...
sayın my way ....yollarımız acıldı da anlamadıgım ne zaman gecıs ıznı verecekler....bekleyecegız.ancak 4-5yıl tabıı kı beklenmez ama cok buyuk bır ses getırır yapabılsek.amac dıkkat cekmek.bu konuyu derınlemesıne bır arastırsak. sayın kader ne dıyor bu konuda.ve dıger arkadasler hayat
bu yazdıklarıma bir BLOGGER oluşturmak gerekir...
bunu unutmayın...
zamansızlık çok zıra sokar..
şimdi çok kesin ve iç ve dış piyasanın önünün böyle "TORBA YASALARLA DEİL" bence "ÇUVAL YASALARLA" açmak gerekeir.
sayın şeker
haklısınız ama konu kendileri olunca PARA BASAR gene maaşlarını alırlar.
kader
ama çuval şu an bizim kafamıza geçmiş durumundadır...(esnaf-sanatkar-ihracat-ithalat)
para basmak o kadar kolay olsa
bu krizi aşamayacak ülke kalmaz...satılık irlanda da satış tabelasını geri indirir...
para basmanın bedeli çok ağırdır...
çok çok geçici bir çözüm olmakla beraber topluma sefalet getirir..
para basmak hiçbir zaman ekonomik bir çözüm enstrumanı deildir...
yemin ederim toplumu "YONTMA TAŞ DEVRİNE DÖNDÜRÜR" saygılar...
sn hayat
değil 4-5 yıl 2 ay bile dayanamaya tahammül kalmadı..ama bu dediğim başvuru şartını okumuştum ordan hatırlıyorum..ve mağdır 07 arkadaşımızın da dediği gibi aihm uzun bir süreç..
bi fener dosyası almanyadan 6 ayda geldi..
bizim şahsi müracaatlarımız 6 senede sonuçlanmaz..
my way
arkadaşlar bence çok güzel konuşuyoruz ama icraatta zayıfız ben eskiden beri diyorum,bişiler yalaım diye,ankarada olanlar başbakanlığa gitsin cunhurbaşkanlığının kapısına siyah çelenk koysun,istanbuldakiler basına siyah çelenk koysun...ama görüyorumki istanbulda en az 15 arkadaşımız var ama bi araya gelip oturup bi yerde eylem planı yapamıyorlar...eylem derken mesela basın ziyareti yada basın önüne siyah çelenk,diceksinizki eee yakalanırız o zaman...işte orda yakınlar aileler devreye sokulacak ve daha kalabalık bi grup oluşturulur.çekten bi kişi aranıyor ama,onun yakını en az 5 kişidir...15*5 225 kişi yapar arkadaşlar,yoksa valla kuş gibi tek tek avlanacagız...saygılar...
ÇOK ÇOK VAHİM BİR DURUM ÜLKEMİZİN BAŞINDADIR...
bunu kriz başlarında dünyanın tek ekonomisti uyarılar anlamında ülkemiz için söylemiştir...o zaman "TEĞET" gündemde dahi deildi...
bunu gören yabancı...bunu göremeyen siyasetcilerimiz...yanıltanda "TEĞET" kelimesidir.keşke hiç söylenmemiş olsa idi..bu cümleyi başbakanımız ağzından duyulması herşeyi alt üst etmiştir...eminim başbakanımız da bu kelimeden pişmanlık duymuştur...
kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28
56 eylül (ANTALYA)
57 Senol-MERSİN
58 cagriv
sn şeker
mail atmaya devam edelimmi?yoksa merkez bankası başkanı ve mehmet şimşek in politikalarından konuşup bu günü demi boşa geçirelim..
my way
ARKADAŞLAR SELAM...
NASILSINIZ UMARIM İYİSİNİZDİR
sayın my way..ben boş konuşuyor isem de siz kaale almayın...zaten burası "serbest kürsü" açıkçası ingilterenin "hyde park " ı...
şahsa münhasır bir özü olmadığı gibi adminatörlüğü de işlemiyor...
şu halde düzenin bozuk olduğu bir ortam..biz düzeni kendimiz oluşturmaya çalışıyoruz...siz de zaten kendi düzeninizi oluşturmuş durumdasınız...ben kimseyi konu ile ilgigi hedef göstermeden saygı ile dinliyorum ve okuyorum..içerisinden şahsıma göre değerli bilgileri alıyorum...
ne biliyorsanız onu yapınız...saygılar...
arkadaşlar kusura bakmayın ama biraz sitemkar yazacagım...arkadaşlar bizler hakim degil ,savcı degil ,hukukçu dgil,brokrat degiliz burada boş laf çok üretiyoruz..bu yazılanlar bilgi haricinde hiç bir işimize yaramıyo.........tabiki bilgide iyidir ama bizim esas meselemiz hukuk bilgimizi kuvvetlendirmek degildir.......İVEDİLİKLE BİZİM KONUMUZU DİLLENDİRMEK KAMUOYU OLUŞTURMAK .....bakın kredi kartları,sanayiciler,kredi magdur u işletmeler sürekli bi şekilde gündemdeler.yüzbinlerin magdur oldugu çek meselesi hiç bir yerde yoookkk,çok şaşırtıcı degilmi?ve böyle gidersede hiç kimse ilgilenmeyecek gibi,bizde burda sadece copy lerle kendimizi avutacagız...O HALDE İLK İŞE BİZE DÜŞÜYOR.........bakın ben ara sıra yazıyorum buraya ama sürekli burdayım.çektigim meil 1000i geçmiştir saga sola nere rast gelirse.dün kanal 8 ugradım sabah,bir yetkili ile görüştüm sms atın erkan bey kesin gündeme alır demişti bende burda yazdım,ama gördümkü bir ilgi görmedi.ARKADAŞLAR BİZİM İŞİN ÇÖZÜMÜ KAMUOYU OLUŞTURMAK...ULUSAL BİR KANALDA BU MESELENİN YAYINLANMASI,İNANIN O ZAMAN İŞŞŞŞ BİTERRR....BUNUN İÇİN NE YAPMAK GEREKİYORSA O KONUDA YOĞUNLAŞIP BERABER HAREKET EDELİM.......ERKANTANHABER YAZ BOŞLUK BIRAK KONUYU YAZ 3068 GÖNDER........VEYA BU KONUDA BAŞKA ÖNERİLER VARSA ONU DEGERLENDİRELİM DD1DD2
DD1DD2 KARDEŞ KREDİ KARTI MAĞDURLARININ YAKALANMA DERDİ YOK , ÇOĞU DEVLET MEMURU ,İÇLERİNDE POILİSLER VE ASKERLERİMİZDE VAR O YÜZDEN FAZLA İLGİ GÖRÜYOR 3434
sn dd1dd2
tek kelimeyle bravo..
my way
sn dd1dd2
biraz önce sayın ayça uğur dündra mail attığını ve uğur dündarında röportaj talep ettiğini ve fakat korkusundan dolayı gidemediğini yazdı
anladığım kadarıyla sizin henüz yakalanma sorununuz yok siz gidebilirmisiniz sayın dündarla röportaja bizim sesimiz olarak ve ya herhangi bir arkadaş bakın bu çok önemli kendimizi yırtıyoruz sesimizi duyuralım diye elimize bir fırsat geçmiş değerlendirelim
bir yudum huzur
arkadaslar buradakı en buyuk handıkap bence cek borcu olanların duydugu yakalanma psıkolojısır.ınsanlar bundan dolayı heryere gırıp cıkıp ıstedıklerı gıbı hak arama ozgurlugune sahıp degıller.ondan dolayı avukatlara mahkum ....onlarda ıslemlerı ıtırazları ellerınden geldıgınce yavaslatıp,ıstedıklerı gıbı at kosturuyor.ben sahsen avukata 2haftadır bır dılekce yazdırıp ısleme koyduramadım.su karar bıran evvel cıksada hep bereber oh desek. emır
sn bir yudum huzur
eğer röpörtaj garantiyse ailemden biri gidebilr herşeyi anlatabilr yeterki kesin haber verin
4848
KONUNUN ÖZÜ...YARGITAY KARARIDIR..O BEKLENECEK...
BUNUN ÇOK DA UZUN SÜRMEYECEĞİ DÜŞÜNCESİNDEYİM...
SABIRLI VE SAĞDUYULU OLMAK GEREĞİ VARDIR...
sn 4848
bu sorunuzu sn ayça yanıtlasın
bir yudum huzur
sn ayca
eğer kesin randevu alırsanız illaki birileri ayarlarnır kimse olmazsa ailemden babam vs de gidebilr yeterki sesimzi duyuralıum
4848
sayın bir yudum huzur maalesef benim 12 davam kesinleşti ve aramam var.bişeyler yapmak için ropartaj olmasa da olur ,bizim sadece yapmamız gereken ve en fazla yapabilecegimiz iş sadece yüzbinlerin kıvrandıgı bu konunun gündeme getirilmesi ile sesimizi yetkili kişi ve kurumlara duyurmak ,işin ciddiyetlerini bir kez daha hatırlatmak....başka ne yapabilirizkiii hiç bir şey.SES GETİRMEK GETİTTİRMEK...GERİSİ GELECEKTİR BUNA ADIM GİBİ EMİNİM...geçmişe bakarsak ses yapan her sorun çözülmüş veya çözüm yolları aran mıştır.bakın 15 dakikalık bir haber programında bile konuşulması herkezi hareketlendiriyor ve umutlandırıyor...yargıtay bu işi çözecek diye bekleyemeyiz. o gene çözmeye ugraşşın am biz daha kötüsünü düşünerek kamuoyu oluşturmanın yollarına bakalım ...bence çok acele ve çok önemli yapmamız gereken bu....öneriler varsa onu tartışıp birlik içerisinde hayata geçirelimm saygılar dd1dd2
bügün perşembe yargıtaydan haber çıkabilir mi.2121
DÜNYA BANKASINDAN SON DAKİKA! TÜRKİYE UYARISI TÜRKİYEYİ 2001 DEN DAHA BÜYÜK BİR KRİZ BEKLİYOR!3434
YARGITAYDAN MANVEİ BASKI İLE NETİCE ALINACAĞINA İHTİMALİM YOK DENECEK KADAR AZDIR...
YARGITAY VE ANAYASA MAHKEMELERİ KANUN EMSAL İÇTİHATLA İŞLER..
BUNLARIN OLUŞMASI GEREKİR...(BAKIN BURADA MANEVİ BASKI SÖZ KONUSU BİLE DEİLDİR.)
MANEVİ BASKI SADECE GÜNDEMDE TUTUP İŞİN ÇABUKLAŞTIRILMASINA YARDIMCI OLUR Bİ ÖLÇÜDE O DA...
ZATEN ARTIK YOLUN SONU GÖZÜKMÜŞTÜR...HER AN EMSAL BİR KARAR GELEBİLİR..BUNUN YOLUNU HÜKÜMETİMİZ "TORBA YASA" İLE AÇMIŞTIR...BU VE BENZERİ SONUÇ BEKLEYEN PEKÇOK KONU İVEDİLİKLE NETİCELENDİRİLECEKTİR.
ZATEN EKONOMİK TEDBİRİN ANLAMI BUDUR..BÖYLE BİR TEDBİR TORBA YASA ANLAMI İLE ACİL PAKET HÜVVİYETİNDE OLDUĞU İÇİİN SÜRÜNCEMEDE KALMAZ...SAYGILAR...
sn dd1dd2 sağolsun sayın 4848 ailesinden birilerinden gidebileceğini söyledi fakat sayın ayça herhalde sitede değil randevu konusunds yanıy vermedi gelince tekrar soralım ve bu elimize geçen fırsatı değerlendirelim
bir yudum huzur
Selam arkadaşlar malum medya iki taraf bizi gündeme getirecek olan muhalifler show,star,kanal d,ccntürk(Yiğit bulut,Enis Berberoğlu)
KARŞILIKSIZ ÇEK CEZASI
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.
ya arkadaslar olay gercekten vahım.bır yakınım c.evındekı abısıyle gorusmus.okadar moralı bozukmus kı olum orucundan bahsetmıs.tum aılenın moralı sıfır. bızlerden haber alıp beklıyorlar.ama 3haftadır,soyle boyle dıyoruz.adamcagız dısardakılerın bırsey yapacagı yok demıs.ben sahsen cok uzuldum.bumu ınsanlık.dılekce verecekmıs.OLUM ORUCU ne demek ya?ınsanımız bu kadar mı degersız.ozaman belkı dıkkat ceker bu konu.... adamcagız encok gecen haftakı yazıya kızmıs.pısmanlık yasasından faydalananlarla ılgılı olan. ılay
sn bir yudum huzur
ben buralardayım eğer bir haber gelirse sev seve beni haberdar edersiniz
4848
sn 4848
sn ayça eğer randevu alırsa ve sizde ailenizden birini gönderebilirseniz..bu buradaki 7000 den fazla mesajda bizim yapmaya çalıştığımız konu hallolmuş olur..medyaya taşınır ve bu konuya biraz hız kazandırmış oluruz..
çaba göstermekten kastım buydu..
my way
arkadaşlar tekrar merhaba herkeze
synmy way
az önce kuzenime ulaştım
haliye dünle iligili gelişmeleri kendisine sordum 7 yargıtay ceza dairesinin vediği kara hakkında kendi görüşleri de emsal olabileceği hakkında idi.
( iyi bir gelişme çünkü kendi avukatımla kuzenimin görüşeleri örtüştüğü zaman işler iyi hal almaya başlıyor)
sizin de görüşleriniz hakında ise
biraz daha incelenmesi gerektiğini zorlarsa bir şey çıkarabileçeğini söyledi
bekleyip geörelim çünki maiilleri az evvel okudu kendisi kendisi
ayrıca kendisinin yazdığı ve hocalarının pnayını aldığı bir makaleyi de az sonra atacağım bu makale yi ben 20 25 gün önce başka bir siteye göndermiştim daha sonra bri arkadaşomız da buraya taşımıztı iyi de yapmıştı
sn my way
tamamdır dedğim gibi ne gerekirse yaaprız yeterki uğru dündar gel desin gerçi kendisini görüşleirnden dolayı sevmem ama olsun yeterki sesimiz duyulsun
4848
Arkadaşlar star tv Uğur Dündara yazmıştım..
Sayın İzleyicimiz,
23.02.2009 20:08:43 tarihinde tarafımıza göndermiş olduğunuz mailinize ilişkin cevabımız aşağıda yer almaktadır.
Ana Haber Bültenimize göstermiş olduğunuz ilgi ve beğeniniz için teşekkür ederiz. Konu hakkında haber merkezimizle 0212 413 50 39 iletişim sağlayabilirsiniz.
Star TV yayın akışı ile ilgili tüm bilgileri http://www.startv.com.tr internet adresinden ayrıntılı olarak bulabilirsiniz.
Star TV ile ilgili her türlü görüş, öneri ve isteklerinizi haftanın 7 günü 24 saat hizmet veren Alo Star'ı arayarak veya bizeyazin@startv.com.tr mail adresimizden ulaşarak bildirebilirsiniz.
İyi seyirler,
Sevgi ve saygılarımızla.
KARŞILIKSIZ ÇEK CEZASI
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.
bu da görüşler hakkında
I. Genel Bilgiler
1. 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 5 inci maddesi “Özel kanunlarla ilişki” başlığını taşımaktadır. Bu maddeye göre, 5237 sayılı Kanun’un genel hükümleri, özel ceza kanunları ve ceza içeren özel kanunlardaki suçlar hakkında da uygulanır.
2. Bu maddede geçen bazı kavramlarla ilgili kısaca açıklama yapmak gereklidir. Buna göre, 5237 sayılı Kanun’un genel hükümleri, 1 ilâ 75 inci maddeler arasındaki hükümlerdir. Bu maddelerde yer alan hususlarla ilgili olarak özel ceza kanunları ve ceza içeren özel kanunlardaki düzenlemelerin, 5237 sayılı Kanun’a uygun olması gereklidir.
3. Bunun dışında özel ceza kanunları ve ceza içeren özel kanunlardan ne kastedildiği hususu da önemlidir. Özel ceza kanunları, genel nitelikteki Türk Ceza Kanunu’ndan ayrı olarak, suç ve cezaları düzenleyen kanunlardır. Öte yandan, ceza içeren özel kanunlar ise, sadece suç ve cezaları düzenlemezler. Bunların dışında, örneğin özel hukuka ilişkin hükümler de içerebilirler. Nitekim 3167 sayılı Kanun, ceza içeren özel kanunlara bir örnektir. Bu kanunun içerisinde, özel hukuka ilişkin hükümler olmakla birlikte, suç ve cezaların öngörüldüğü maddeler de yer almaktadır.
4. Ancak bu hükmün uygulaması çeşitli tartışmalar yaratmıştır. TCK’nın genel bir kanun olması ve bundan yola çıkarak hukuk uygulamasında birliği ve hukuk güvenliğini sağlamak amaçları güdülerek ihdas edilen bu hüküm, mülga 765 sayılı TCK’nın benzer 10 uncu maddesinden farklılık arz etmektedir. Bahsi geçen 10 uncu madde de TCK ile özel kanunlar arasındaki ilişkiyi düzenlemekle birlikte, “bu kanundaki hükümler, hususi ceza kanunlarının buna muhalif olmayan mevaddi hakkında da tatbik olunur” demek suretiyle, ancak genel kanun ile özel kanun arasında bir aykırılık olmadığı durumlarda genel nitelikte olan 765 sayılı TCK’nın uygulanması gerektiğini belirtmekteydi. Ancak 5237 sayılı TCK bu düzenlemeyi değiştirerek bütün özel ceza kanunlarını ve ceza içeren özel kanunları kendisine tâbi kılmayı amaçlamıştır. Tabidir ki bu yönde bir düzenleme, saymakla bitmeyecek kadar çok olan özel kanunların kimi kısımlarının uygulanamaz hale getirilmesi anlamını taşımaktadır. Hal böyle olunca da, TCK’ya aykırı olan bütün özel nitelikteki kanunların taranması ve aykırı hükümlerin tespit edilip değiştirilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Zira aksi tutum, TCK’ya aykırı olup da değiştirilmeyen hükümlerin, TCK’nın 5 inci maddesi gereğince uygulanamamaları sonucunu doğuracaktır. Bu ise oldukça zor ve zahmetli bir süreçtir.
5. TCK’nın 5 inci maddesinin doğurduğu bu karmaşık duruma çare olarak, Kanunkoyucu TCK’nın Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkında Kanun’un Geçici 1 inci maddesi, ilk halinde 5 inci maddenin yürürlüğünü 31.12.2006’ya, daha sonra ise 31.12.2008’e ertelemiştir. Bununla ilgili olarak, “diğer kanunların, 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun Birinci Kitabında yer alan düzenlemelere aykırı hükümleri, ilgili kanunlarda gerekli değişiklikler yapılıncaya ve en geç 31 Aralık 2008 tarihine kadar uygulanır” hükmüne yer verilmiştir. Bu maddeden de anlaşıldığı üzere, TCK’nın genel hükümlerine aykırı olan özel ceza kanunlarının ilgili hükümleri, 31.12.2008’e kadar uyarlanmadıkları takdirde, kendiliğinden uygulanamaz hale gelecek, bunların yerine TCK’nın genel hükümleri (1 ilâ 75 inci maddeleri arasındaki Birinci Kitabında yer alan düzenlemeler) uygulanma alanı bulacaktır.
6. Nitekim, 31.12.2008 tarihinin geçmesiyle, inceleme konumuz olan 3167 sayılı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkındaki Kanun’da yer verilen ceza hükümlerinin akıbeti tartışılmaya başlanmıştır.
7. TCK’nın 5 inci maddesinde bahsedilen ceza içeren özel kanunlara bir örnek teşkil eden 3167 sayılı Kanun’un 16 ncı maddesi karşılıksız çek başlığını taşımaktadır. Böylelikle, bu kanunla bir suç ve ceza yaratılmıştır. Bahsedilen bu suçun ve cezasının TCK’nın genel hükümlerine aykırı olduğu tespit edilirse uygulaması mümkün olmayacak, bunun yerine TCK hükümlerinin uygulanması gerekecektir.
8. 3167 sayılı Kanun’un 16 ncı maddesinin TCK yürürlüğe girdikten sonra herhangi bir uyarlamaya tabi tutulmadığı bilinmektedir. Nitekim madde metninde de (birinci fıkra) hâlâ 765 sayılı (mülga) TCK’ya atıf yapıldığı görülmektedir. Dolayısıyla, karşılıksız çek suçunu düzenleyen 16 ncı maddenin, 01.01.2009’dan itibaren TCK’nin 5 inci maddesi hükmü karşısında nasıl ele alınacağının değerlendirilmesi gereklidir.
9. Bu değerlendirmenin yapılmasında birkaç hususa değinilmesi gereklidir. Değinilecek hususlar elbette ki genel hükümler ile ilgilidir. Bu hususlar kusurluluk, tüzel kişilerin ceza sorumluluğu, tekerrürdür.
II. Kusurluluk
10. 765 sayılı (mülga) TCK döneminde rastlanan objektif sorumluluk hallerine TCK’da yer verilmemiştir. Objektif sorumluluk, kişinin esas itibariyle ortaya çıkmasında kusuru olmayan bir neticeden ötürü, çoğunlukla nedensellik bağının varlığına dayanarak sorumlu tutulması olarak tarif edilebilir. Diğer bir deyişle, objektif sorumluluk hallerinde, nedensellik bağı bakımından sadece objektif takdirle yetinilmektedir. Bunun anlamı, hareketin iradî olduğunun ve bu hareketin neticeyi meydana getirmeye elverişli ve uygun olduğunun tespit edilmesidir. Bunun ötesinde, kusurluluğun kast veya taksir şeklini alıp almadığı araştırılmamaktadır .
11. TCK’nın getirdiği en önemli değişikliklerden biri, objektif sorumluluğu kabul etmemesidir. Kusur çeşitleri ise, kast, taksir ve netice sebebiyle ağırlaşmış suçtur . Ceza hukukunda temel kusurluluk şekli kasttır . Diğer bir deyişle, kanunda aksi belirtilmediği sürece suçlar ancak kasten işlenebilmektedir. Bu durum TCK’nın 21 inci maddesinde de, “suçun oluşması kastın varlığına bağlıdır” denmek suretiyle açıklanmıştır.
12. Netice itibariyle, objektif sorumluluğu öngören bir özel kanun, TCK’nın genel hükümlerine aykırılık teşkil edecektir. Karşılıksız çek keşide etme suçu bakımından ise objektif sorumluluk esası benimsenmiştir. Bu hem içtihat hem de doktrinde kabul edilmiştir. Nitekim 3167 sayılı Kanun’un 16 ncı maddesinin gerekçesinde de bu husus açıkça belirtilmiştir . Karşılıksız çek keşide etme suçunun failinin hareketi iradî olması gerekmekle birlikte, suçun oluşması için faildeki kastın, hesabında yeterli para bulunmamamsını da kapsaması aranmamaktadır . Oysa ki, TCK’nın kusurluluk ile ilgili hükümlerine göre hareket edersek, ortada karşılıksız çek keşide etme suçunun var olduğunu söyleyebilmek için, failin kastının hesapta yeterli para bulunmamasını da kapsadığının ispat edilmesi gereklidir.
13. Görüldüğü üzere 3167 sayılı Kanun’un sistemi tamamıyla TCK’nın genel hükümler kısmında benimsemediği objektif sorumluluğa dayanmaktadır. Hal böyle olunca, 01.01.2009 tarihinden bu yana TCK’nın genel hükümlerine göre hareket etmek gerektiğinden, karşılıksız çek keşide etmek suçundan dolayı bir kimsenin cezalandırılabilmesi için, o kişinin kusur sorumluluğunun olması gereklidir. Eğer kişinin meydana gelen neticeden en azından taksir derecesinde bir sorumluluğu yoksa, kişinin o suçtan dolayı sorumlu tutulamaması gerekir. Netice olarak, TCK’nın genel hükümlerine göre hareket edildiği takdirde, failin kastının hesapta para olmamasını da kapsar nitelikte olduğu hallerde ancak ceza verilebilmesi, aksi durumda, sübjektif sorumluluk gereğince yüklenen suç açısından failin kast veya taksirinin bulunmadığının kabulü gerekir. Bu ise, CMK’nın 223 üncü maddesinin ikinci fıkrası gereğince beraat kararı verilmesini gerektirmektedir.
III. Tüzel Kişilerin Ceza Sorumluluğu
14. Tüzel kişilerin ceza sorumluluğu bakımından ise, TCK’nın 20 nci maddesinin ikinci fıkrası ön plana çıkmaktadır. Buna göre, tüzel kişiler hakkında ceza yaptırımı uygulanamamaktadır. Ama güvenlik tedbirlerinin uygulanması mümkündür. Netice itibariyle, 3167 sayılı Kanun’un 16 ncı maddesinin ikinci fıkrasında yazılı olan, özel hukuk tüzel kişilerine karşılıksız keşide etmekten dolayı para cezası verilmesine ilişkin hüküm, TCK’nın genel hükümlerine aykırılık teşkil etmektedir.
15. 3167 sayılı Kanun’un birinci fıkrasının son cümlesinde, “... bu suçtan mükerrirlere, bir yıldan beş yıla kadar hapis cezası verilir” denmiştir. Bilindiği üzere, mükerrir kavramı ceza hukukuna özgü bir terimdir ve tekerrür halinde olan kimselere mükerrir denmektedir. Nitekim, TCK’nın 58 inci maddesi “Suçta tekerrür ve özel tehlikeli suçlular” başlığını taşımaktadır. Diğer bir deyişle, tekerrür ile ilgili hüküm de TCK’nın genel hükümlerine dahildir.
IV. Tekerrür
16. TCK’nın 7 nci maddesinin üçüncü fıkrası metninden, tekerrürün infaz rejimine ilişkin bir kavram olduğu anlaşılmaktadır. Aynı şekilde, 58 inci maddede de, “tekerrür halinde hükmolunan ceza, mükerrirlere özgü infaz rejimine göre çektirilir” denmektedir. Dolayısıyla, bir suçtan mükerrir olan kişilere TCK’nın 58 inci maddesinin uygulanması gerekir. TCK’nın 58 inci maddesinin hiçbir yerinde, para cezasına çarptırılan kişinin tekerrür halinde cezasının hapis cezasına çevrileceği söylenmemektedir. Sadece, kanunda bir suç için para cezası ile hapis cezasının seçimlik olduğu hallerde tekerrür halinde apis cezasına hükmedilmesi söz konusu olabilir. Ama 3167 sayılı Kanun’daki durum bu değildir. Eğer kişi para cezasını gerektiren bir cezadan sonra yine aynı suçu işlerse, bu suçtan dolayı kendisine yine para cezası verilecek, fakat bu cezanın infazı mükerrirlere özgü infaz rejimine göre çektirilecektir. Ayrıca, infazdan sonra da kişi hakkında denetimli serbestlik hükümleri uygulanacaktır (TCK m. 58/6).
17. Mükerrirlerle ilgili düzenleme bu şekilde olunca, artık 3167 sayılı Kanun’un 16 ncı maddesine göre, tekerrür halinde para cezasının hapis cezasına çevrilmesi söz konusu olamayacaktır.
sn tlgerd
çabanıza çok teşekkürler..yapmamız gereken bu ulaşabileceğimiz heryere ulaşıp bilgi alabilmek..
bu konu böylelikle gündeme taşınacak..biz ararsak belkide ciddiye alınmıyor ama bir öğretim görevlisi bir prof bu konuda açıklama yaparsa gündeme taşınır adem sözüer örneğinde olduğu gibi..
my way
ayrıca sayın şeker im bahsettiği konuyu da kendisine illetim
bu konu hakkında da ticaret hukucularına danışacağını söyledi kısa bri zaman içinde bu olayı öğrenip bilgleri sizinle pazylaşacağım
esas beni ilgilendiren dün içeriye arkadaşımın bugün savcılıkta veya mahkemede vereceği dilekçe öreneği yukarıda da belirtiğim gibi itiraz dilekçesine 7.yargıtay ceza dairesinin kararınıda ekladim
sn tlgerd
sizin ve kuzeninizin emeğine sağlık..
bu suçta kastın aranması gerektiğini ne güzel izah etmiş ilmi bir dille..zaten aransa bu suç kendiliğinden ortadan kalkacak..ama objektif sorumluluk deyip kimse bunu yapmıyor ne yazıkki
my way
sn 4848
sn cüneytin verdiği tlf numarasından uğur dündara ulaşarak aldığınız bilgiyi aktarırsanız seviniriz...
my way
Hükümet, yeni İnfaz Yasası olarak nitelindirilen 'Ceza ve Tedbirlerin İnfazı Hakkında Kanun Tasarısı'nı (CİK) TBMM'ye gönderdi. Tasarı ceza infaz rejimini değiştiriyor. Tasarı kanunlaşırsa 2009 yılının Nisan ayında yürürlüğe girecek. Böylece çok sayıda mahkum şartlı salıverilme rejimine tabi olacak ve bir nevi affa kavuşacak. 2009 şartlı salıverme yasa teklifi ceza indirimi ılay
AKDAŞLAR ŞUAN ÇALISIYORUM AKŞAM SAAT 22:00 DEN SONRA KATILACAGIM SAYIN MY WAY ve CUNEYT Beylerden dilekçe örnegini bekliyorum yarın abime gönderecem teşekkür ediyorum saygılar.
sayın ilay,
karşılıksız çek suşluları,şartlı salıvermeden yararlanamıyor.
Sn tlgerd sizin yazıyı hukuk sitesinde yayınlayım mı?
KARŞILIKSIZ ÇEK CEZASI
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.
sayın 12:47 yaan arkadaş
bu haber 18 ağusatasdan beri internet sitelerinde var zaten
çek yasasını çıkarmayanlar şartlı aff dan söz edebililer mi sizce ???
sayın ncdt
tabii kii yayınlayabiliriniz zaten kaynağında da izin aldım
ben zaten bir hukuk sitesinde yayınlamıştım
sn my way
Dilekçe örneğinde düzenleme yaptıysanız son şeklini buraya aktarın, Örnek dilekçemizdeki "Çeklerin bono ve senet tahsilleri kanunu işlemlerine göre tahsilatına tabi tutulmasını talep ederiz" bölümünü daha açıklayıcı yazmakta fayda var
Cuneyt
Sn arkadaşlar geçen bir tartışma proğramında dinlediğim hükümetin ırak'ın kuzeyi ile yaptığı görüşmelerde teröriste bir şekilde şartlı af adı altında af çıkaracağı tabii ki seçimden sonra herhalde bizi de kapsar gerçi biz teröristten daha tehlikeliyiz ya..
KARŞILIKSIZ ÇEK CEZASI
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.
arkadaşlar,cnbc de hafta içi hergün 16 da SON BASKI finans proğramı yayınlanıyor..e mail adresi..:
sonbaski@cnbce.com
isterseniz herkes mail atsın...
aasaa
Gönderme tarihi: 19 Ocak 2009 Pazartesi 16:25:26
Kime: arena@startv.com.tr
Sayın Uğur Dündar,
Uğur Bey Yaptığınız tüm programları ve sunmuş olduğunuz haber programını
ilgi ve tüm dikkatle sürekli olarak senelerdir takipçisiyim ve türkiye de neler olduğuna her seferinde
hayretler içerisinde kalmışımtır .
bir gün benimde bir konuda size yazacağım hiç aklıma gelmezdi ama ben ve benim bir çok esnaf da ,
heralde aynı problemden,hatta artık kafayı yiyecek duruma gelmiştir.
ben kısaca anlatmak istiyorum
ben 36 yaşında 2 çocuk annesi bundan 8 sene önce eşimle beraber türkiyeye yerleştik 15 sene öncetürkiyede
kurduğumuz oto yan sanayi firmasını türkiyeden idare etmek adına türkiyeye geldik yanımızda yaklaşık 100-120
elamanımızla sadece yurtdışına ihracaat yapmaktaydık daha sonra gelen talep üzerine türkiyede de üretmiş olduğumuz
ürünleri bayilik sisteminde sunduk fakat mal verdiğimiz firmaların bazılarından ödeme alamamaya başladık bunun üzerine
benim malzemecilerime keşide etmiş olduğum çeklerim 2006 senesinde belli aralıklarla arkaları yazılmaya başladı biz kendi özsermayemizle çalıştığimız içinde büyük bir birikimimiz yoktu cebimizden 2 sefer para çıkıyordu alamadığımız ödemelerden dolayı artık işçi maaşlarını da aksatmaya başlamıştık yavaş yavaş elimizdekini avucumuzdakini satmaya
başladık ödeyebilmek adına ama arkadan gelen bir deliği kapatmaya çalışırken önümüzde yeni delikler açılmaya başladı ve icralar arka arkaya ne makina kaldı ne bilgisayar yıllarca çalıştığım firmalar beni ve firmamı övgülerle anlatanlar hepsinin ödemesini o ana kadar günü gününe ödemiş olan ben ve firmam karşısında acımasız birer canavara dönüştüler her icra gelişinde yalvararak makinalerımı ve bilgiyarlarımı almamaları konusunda yalvardım bu şekilde çalışamayacağımı ve ödeme yapamayacağımı söylediğim halde hiç bir insiyatif göremedim herşeyimizi icra yolu ile götürdüler hatta artık o kadar düştülerki evimizde çocuğumun playstationuna kadar o cocukların gözyaşları gözümden hiç gitmiyor biz yinede yılmadık devam etmeye karar verdik ama dert geldimi yakanızı bırakmıyor bana da borçlu olanlar var ben hiç bir şey yapmadım bekledim hala da bekliyorum ve 2007 sonunda bana borçlu olan birisine icra yaptığım için ofisimde silahlı saldırıya maruz kaldım borcu silecekmişim diye daha sonrasında olay yerine gelen polisler tarafından ifade vermek için emniyete götürüldüm ifade vermek için ifademi verdikten sonra gitmek için toparlandığımda bana bir yere gidemezsiniz sizi tutukluyoruz dediler nedeni karşıksız çek kesmekten bunun üzerine cezaevine götürüldüm o cezaevine giderken artık bütün yeşeren umutlarım tuz buz oldu ben sanki bir terörist veya bir katildim resimlerim çekildi bütün parmak izlerim alındı üstüm hatta namahrem yerlerime kadar arandıktan sonra artık demir parmaklıklar arkasındaydım suçum ödeyemediğim çeklerdi 8 gün içeride kaldım ama benim ömrümden 8 sene gitmişti toplam kalmam gereken süre yaklaşık 80 gün kadardı eşim aile fertlerinden birinden 20 bin ytl borç almış ve ve 8 gün sonrası beni dışarı çıkarmiştı ve bu ödediğimiz para 20 bin ytl sadece devletin kasasına ödenmiş bir para benim borcum alcaklıya düşmedi yani bana heran icra yapabilir sadece bu ödemeden dolayı hapis cezası kalkmış oldu artık özgürdüm ama ne aradan 3-4 ay geçmedi piyasada daha ödeyemediğim 5 tane daha çekim vardı ve artık hakkımda yeniden yakalamalı hapis kararı çıktı bu arada artık bir işyerimde olmadığı için en küçücük rakamlarda bile evimden ne var ne yok götürüldü icra yoluyla küçük bir tüpün üstünde çoçuklarıma yemek yapmaya çalışıyorum buzdolabı yerine yiyeceklerimi bir leğenin içinde soğuk odada muhafaza etmeye çalışıyorum son 8-9 aydır çamaşırlarımı elde yıkıyorum
neydim ne oldum yinede gocunmuyorum bir gün bunlar bitecek güzel günler gelecek.ama şimdi bir de bu kriz son 5 aydır artık kirada ödeyemedik doğalgaz kesilmiş durumda yani tam anlamıyla bir çıkmaz sokak yinede bunlar beni yıldırmıyor beni yıldıran korkutan tutuklanma korkusu o demir parmaklıkların arkasına gitme korkusu ben aylardır sokağa
korkudan çıkamıyorum korkumdan çocuğumun okuluna gidemiyorum ödemem gereken rakam 70 bin ytl.civarı ben bu parayı önceden 1-2 günde kazanırken şimdi yeri geliyor 1 ytl bile cebimde olmuyor çünkü ben bir kaçağım tutuklamadan dolayı hiç bir yere gidip çelışamıyorum ben şimdi size soruyorum beni hapise sadece ödeyemediğim çekten dolayı hapise atarlarsa ben bu parayı nasıl ödüycem benim çocuklarıma kim bakıcak sorarım 15-20 gün önce haber kanallarından birinde altyazı geçti çeke hapis kalkıyor bir detay yok sadece bu kadar sonra bir sicil affıdır gidiyor doğru düzgün bir açıklma yok ne olur uğur bey her konuya bir el atıyorsunuz bir de bu konu ile ilgili bir habar yapsanız nedir ne dğildir yalvarırım pisikoloji diye bir şey kalmadı kapı çalar korkudan kapıyı bile açamıyorum artık biraz dışarı çıksam arkamdan gelen bir araba yada bir insan beni mi takip ediyor diye iiyice paronayak oldum çocuklarım bile artık artık paranoyak oldu en küçük bir sesten bir tıkırtıdan etkileniyoruz ben yurtdışında karşıklsız çekten hapise giren duymadım ben demiyorumki ödemiycem ödüycem ama nasıl bu yaşadığım sorun ve korku ile .
başınızı ağrıttıysam özürdilerim ama size güveniyorum artık birileri buna bir dur desin masum insanlar daha fazla zorda kalmasın bu durumda binlerce insan olduğunu biliyorum artık bizim yavrularımızında sağlıklı nesiller olarak büyümesini engellenmesin.
saygılarımla
adımı yazmak istemiyorum çünkü bu nu yazarken bile korkuyorum çünkü bizler kimseyi katletmedik tek suçumuz ödeme yapamadık.
--------------------------------------------------------------------------------
Kimden: Uğur Dündar (udundar@kanald.com.tr)
Gönderme tarihi: 19 Ocak 2009 Pazartesi 17:15:52
Mesajınız çok etkileyici. Aynı zamanda çok da üzücü...Ancak siz konuşursanız, uygulama çabuklaşır. Bence konuşun ve gerçekleri, yaşadığınız acıları çekinmeden anlatın.Geçmiş olsun dilekleri ve saygılarımla,
Uğur
arkadaşlar bu benim göndermiş oldugum mail vede gelen cevap
saygılar
ayça
sn ncdt
Teröristler katiller etkin pişmanlıktan yararlanıyor zaten, terörist liderlerine yoktu af onlarıda içine alacak.
Çek suçalarıyla teröristleri kıyaslamak çok yanlış, terör suçları vatan hainliği gibi hafif suçların, çek suçu gibi ağır bir suçla kıyaslaması söz konusu bile olamaz.
sn ayca
ellerinezie zahmetinize sağlık çok güzel ayzmızşısnız siz uğur byele görüşseniz sanmıyorum polise haber verme olasılığını dıaşrda b yerde görüşülebilr olmazsa başka birini yollayaylım diye sorarsanız deidm gibi ben konuşturcak elinde de sizin ayzdığınız metini okutacak birini ayarlarım
4848
ben zaten uğur beyden korkmuyorum,
ama ben konuşursam alcaklılarım beni tanıyabilir, ve iyice peşime düşerler diye çekiniyorum arkadaşlar bu mail adresine bence herkes mail atsın uğur dündar bu kadar mail çokluğunda ek bir haber yapabilir gerekirse avukat yollayalım
ayça
Meclis kamu malınıda işgale açık hale getirmiş eskiden hapis varmış artık kamu malı işgal SERBESTT
ÇEK HAPSİ DEVAMM
KARŞILIKSIZ ÇEK CEZASI
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.
sn ayça bence konuşun
sayın dündara korkularınızı açıkça anlatırsanız sizin yüzünüzü gizleyecek ve tanınmamanızı sağlayacak şekilde tedbir alacaktır
hemde yüzünüz gizlenerek yaşadığınız(bizlerinde yaşadığı) korkular kamuoyunda takdir bulacaktır
bir yudum huzur
sn şenol
ve ihtiyacı olan arkadaşlar dilekçe örneğini yazmaya çalıştım.ekleme yapılabilir ya da değişiklik..aşağıdadır..
my way
……ASLİYE CEZA MAHKEMESİNE
…………..
ESAS NO:…….
KARAR NO……….
İTİRAZ EDEN……..
MÜDAFİ……….
KONU:31.12.2008 Tarihi itibariyle 5252 sayılı TCK’nun yürürlük ve uygulama şekli hakkındaki kanunun geçici 1.maddesinde bir değişiklik yapılmadığından TCK’nun 5.maddesi
yürürlüğe girmiştir.
TCK 5.Madde:Bu kanunun genel hükümleri,özel ceza kanunları ve ceza içeren kanunlardaki
Suçlar hakkında da uygulanır..
TALEPLERİMİZ.
1. -3167 Sayılı kanunun 16/1 maddesindeki ÇEK BEDELİ KADAR PARA CEZASI’nın
TCK 52/1 Maddesindeki tam gün esasına dayanan adli para cezası sistemine aykırı olduğunun belirlenmesi..3167 sayılı kanunda gün ibaresiyle ilgili bir ibarenin olmaması adı geçen kanunu
TCK’nun 2. maddesine de aykırı hale getirdiğinin belirlenmesi..
Adlî para cezası
MADDE 52. - (1) Adlî para cezası, beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmayan hâllerde yediyüzotuz günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının, bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması suretiyle hesaplanan meblağın hükümlü tarafından Devlet Hazinesine ödenmesinden ibarettir.
(2) En az yirmi ve en fazla yüz Türk Lirası olan bir gün karşılığı adlî para cezasının miktarı, kişinin ekonomik ve diğer şahsî hâlleri göz önünde bulundurularak takdir edilir.
(3) Kararda, adlî para cezasının belirlenmesinde esas alınan tam gün sayısı ile bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ayrı ayrı gösterilir.)
2 -3167 Sayılı yasanın TCK 21.Maddesine aykırılığının belirlenmesi .
(Kast
MADDE 21. - (1) Suçun oluşması kastın varlığına bağlıdır. Kast, suçun kanunî tanımındaki unsurların bilerek ve istenerek gerçekleştirilmesidir.
3 -3167 Sayılı kanunun 16/2 Maddesinin TCK 20/2.Maddesine aykırı olduğu,tüzel kişiye ceza verilemeyeceğine göre,yararına çek keşide eden yetkili kişiye de verilmemesi gerektiği.
4 –Bu suçtan mükerrirlere verilen hapis cezasının TCK’nun 58.maddesine aykırı olduğunun araştırılması.
5 -3167 sayılı kanunun16.maddeseindeki her çek yaprağı ayrı bir suç oluşturur hükmünün TCK 43.maddeye aykırılığının araştırılması.
6 –TBMM ‘nde geçtiğimiz günlerde kabul edilen vadeli çeklerin 31.12.2009 tarihine kadar gününden önce tahsil edilmesini yasaklayan maddenin.anayasa mahkemesi tarafından verilen kararda adı geçen çek bir havaledir..konusunun yasa koyucu tarafından kaldırıldığının belirlenmesi..
7 -3167 Sayılı kanunun TCK’na başka aykırılıklarının olup olmadığının belirlenmesi.
Yukarıda açıkladığımız nedenlerden dolayı üzerimize atılı suçun ortadan kaldırılmasını,hakkımızda verilen infaz kararının kaldırılmasını yüce mahkemenizden arz ve talep ederiz..
syn my way
bence 7 yargıtay ceza dairesinin kararının esas ve karar numarasını en azından koymalıyız diye düşünüyorum
en azından tck 5 .maddeyle ilgili
6. MADDE İÇERİĞİNE İSTİNADEN
ÇEKİN BİR NAKİT ARAÇ KONUMUNU YİTİRDİĞİNİ...KONUMU İTİBARI İLE
SENET-BONO-POLİÇE VASFI KAZANDIĞINI DA VURGULAMAKTA FAYDA VARDIR..
sevgılı ayca....senden feyz alarak yazdım.eger bır cevap gelırse yayınlarım.eger goruselım derse gıderım.herkese kolay gelsın. hayat
sn ayça
sizi tebrik ediyorum.bir çok eş sizin gösterdiğiniz metaneti göstermiyor..dolayısıyla aileler kağıt parçasına dağılıyor..röportaja çekten cezanız varsa çıkmayınız..ama başka bir henüz cezası çıkmamış arkadaş bu konuyu çözebilir..
tekrar önünüzde saygı ile eğiliyorum..
my way
sn tlgerd
haklısınız ek yazarak dilekçeye 7.dare kararı da eklenmeli
my way
sn şeker
çek bir havaledir konusunu yazdım..bende istiyorum daha geniş yazmayı ama oda kerşındakinin kim olduğuna bağlı..herhalde bu açıklamayla karar verenler ne denmek istediğini anlayacaktır..
my way
bencede cezası olan arkadaşın canlı yayına çıkması son derece yanlış....bu konuyla ilgilenen arkadaşlarıda takdir ediyorum...syn ugur dündarı bir hukukçu yu programına davet etmesi konusunda ikna etmeye çalışalım.potansiyel büyük oldugu için kendileride çok isteyecektirr.iş buraya gelmişken hepimiz mmail atalım.mutlaka olumlu bi şey olacaktır..dd1dd2
Adres :
"Arena Program" Doan TV Center, 34204 Baclar / stanbul
Telefon :
+90 (212) 413 51 40 (6 hat)
Faks :
+90 (212) 413 51 49
E-mail :
arena@arenahaber.com
arena@startv.com.tr
bu milleti bu şekilde süründürenleri allah kahreder inşallah yazık sadece yazık bu yasa öylede böylede çıkacak bunun başka yolu yok.....
udundar@kanald.com.tr) ARKADAŞLAR HERKES MAİLİ BURAYA ATSIN UĞUR BEYİN ŞAHSİ MSN ADRESİ...
üşenmeyelim yaaa,yüzlerce binlerce atalım mail box kutusu dolunca uğur bey kayıtsız kalamaz bu konuya eminim...
udundar@kanald.com.tr
doğru adres ayça hnm ın mail attığı adrestir ayça hnm hangi adrese mail attınız
bu siteye kayıtlı olan olmayan herkesi mail atmaya davet ediyorum başka türlü sesimizi duyuramayız..
Sn arkadaşlar nette gezerken gözüme ilişti gerçi eski ama
ÇEK HUKUKU İLE İLGİLİ İÇTİHATLAR
çek hukuku
KARŞILIKSIZ ÇEK CEZASI
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kasıt ve Kötü niyet yoksa, ekonomik suçlarda, Devlet veya şahıslara olan borç yüzünden hapis cezası insan onuruyla oynamaktır.
benim yazdığım ayça hanımın yazdıpğı adres değil,ama uğur beyden gelen cevap demekki şahsi adresi bu udundar@kanald.com.tr
bugünde kocaman bir hiç var sanırım :(
tolga
burayı izleyen binlerce diyoruz daha 60 kişi bile olamadık
tolga
sn tolga
60x50(mail)=3000 mail mail atmaya devam..
my way
kader ( ANKARA )
2 şeker (İSTANBUL)
3 soner (ANTALYA- MERKEZ)
4 my way(MERSİN)
5 melek (İSTANBUL)
6 tlgert (İSTANBUL)
7 3434
8 bjk (ANKARA)
9 sss (ANTALYA)
10 adsız-50
11 bir yudum huzur
12 stranger (İSTANBUL )
13 ekm2510 (İSTANBUL)
14 aslı (BURSA)
15 ss34
16 pnr
17 gül
18 ayça
19 mağdur07 (ALANYA)
20 myzafer
21 osman
22 iskender
23 jenardi
24 dd1dd2
25 uludağ
26 hukuçu
27 korhan
28 deniz
29 2121 (ANKARA)
30 rcn2(MANİSA)
31 cüneyt
32 aasaa
33 lave
34 seta (İZMİR)
35 surya809
36 fako
37 mühendis
38 A.Umut
39 hayat (İSTANBUL)
40 selim
41 anfa
42 eren
43 0707
44ncdt
45 tiponne
46 sc
47 emir (İSTANBUL)
48 sadi
49 halis can
50 tolga (İSTANBUL)
51 4848 (İSTANBUL)
52 R.C
53 nl (İZMİR)
54 ilay
55 atris (ANKARA)28
56 eylül (ANTALYA)
57 Senol-MERSİN
58 cagriv
adresleri topluca verinde atalım my way abi
tolga
Gönderme tarihi: 19 Ocak 2009 Pazartesi 16:25:26
Kime: arena@startv.com.tr
Sayın Uğur Dündar,
Uğur Bey Yaptığınız tüm programları ve sunmuş olduğunuz haber programını
ilgi ve tüm dikkatle sürekli olarak senelerdir takipçisiyim ve türkiye de neler olduğuna her seferinde
hayretler içerisinde kalmışımtır .
bir gün benimde bir konuda size yazacağım hiç aklıma gelmezdi ama ben ve benim bir çok esnaf da ,
heralde aynı problemden,hatta artık kafayı yiyecek duruma gelmiştir.
ben kısaca anlatmak istiyorum
ben 36 yaşında 2 çocuk annesi bundan 8 sene önce eşimle beraber türkiyeye yerleştik 15 sene öncetürkiyede
kurduğumuz oto yan sanayi firmasını türkiyeden idare etmek adına türkiyeye geldik yanımızda yaklaşık 100-120
elamanımızla sadece yurtdışına ihracaat yapmaktaydık daha sonra gelen talep üzerine türkiyede de üretmiş olduğumuz
ürünleri bayilik sisteminde sunduk fakat mal verdiğimiz firmaların bazılarından ödeme alamamaya başladık bunun üzerine
benim malzemecilerime keşide etmiş olduğum çeklerim 2006 senesinde belli aralıklarla arkaları yazılmaya başladı biz kendi özsermayemizle çalıştığimız içinde büyük bir birikimimiz yoktu cebimizden 2 sefer para çıkıyordu alamadığımız ödemelerden dolayı artık işçi maaşlarını da aksatmaya başlamıştık yavaş yavaş elimizdekini avucumuzdakini satmaya
başladık ödeyebilmek adına ama arkadan gelen bir deliği kapatmaya çalışırken önümüzde yeni delikler açılmaya başladı ve icralar arka arkaya ne makina kaldı ne bilgisayar yıllarca çalıştığım firmalar beni ve firmamı övgülerle anlatanlar hepsinin ödemesini o ana kadar günü gününe ödemiş olan ben ve firmam karşısında acımasız birer canavara dönüştüler her icra gelişinde yalvararak makinalerımı ve bilgiyarlarımı almamaları konusunda yalvardım bu şekilde çalışamayacağımı ve ödeme yapamayacağımı söylediğim halde hiç bir insiyatif göremedim herşeyimizi icra yolu ile götürdüler hatta artık o kadar düştülerki evimizde çocuğumun playstationuna kadar o cocukların gözyaşları gözümden hiç gitmiyor biz yinede yılmadık devam etmeye karar verdik ama dert geldimi yakanızı bırakmıyor bana da borçlu olanlar var ben hiç bir şey yapmadım bekledim hala da bekliyorum ve 2007 sonunda bana borçlu olan birisine icra yaptığım için ofisimde silahlı saldırıya maruz kaldım borcu silecekmişim diye daha sonrasında olay yerine gelen polisler tarafından ifade vermek için emniyete götürüldüm ifade vermek için ifademi verdikten sonra gitmek için toparlandığımda bana bir yere gidemezsiniz sizi tutukluyoruz dediler nedeni karşıksız çek kesmekten bunun üzerine cezaevine götürüldüm o cezaevine giderken artık bütün yeşeren umutlarım tuz buz oldu ben sanki bir terörist veya bir katildim resimlerim çekildi bütün parmak izlerim alındı üstüm hatta namahrem yerlerime kadar arandıktan sonra artık demir parmaklıklar arkasındaydım suçum ödeyemediğim çeklerdi 8 gün içeride kaldım ama benim ömrümden 8 sene gitmişti toplam kalmam gereken süre yaklaşık 80 gün kadardı eşim aile fertlerinden birinden 20 bin ytl borç almış ve ve 8 gün sonrası beni dışarı çıkarmiştı ve bu ödediğimiz para 20 bin ytl sadece devletin kasasına ödenmiş bir para benim borcum alcaklıya düşmedi yani bana heran icra yapabilir sadece bu ödemeden dolayı hapis cezası kalkmış oldu artık özgürdüm ama ne aradan 3-4 ay geçmedi piyasada daha ödeyemediğim 5 tane daha çekim vardı ve artık hakkımda yeniden yakalamalı hapis kararı çıktı bu arada artık bir işyerimde olmadığı için en küçücük rakamlarda bile evimden ne var ne yok götürüldü icra yoluyla küçük bir tüpün üstünde çoçuklarıma yemek yapmaya çalışıyorum buzdolabı yerine yiyeceklerimi bir leğenin içinde soğuk odada muhafaza etmeye çalışıyorum son 8-9 aydır çamaşırlarımı elde yıkıyorum
neydim ne oldum yinede gocunmuyorum bir gün bunlar bitecek güzel günler gelecek.ama şimdi bir de bu kriz son 5 aydır artık kirada ödeyemedik doğalgaz kesilmiş durumda yani tam anlamıyla bir çıkmaz sokak yinede bunlar beni yıldırmıyor beni yıldıran korkutan tutuklanma korkusu o demir parmaklıkların arkasına gitme korkusu ben aylardır sokağa
korkudan çıkamıyorum korkumdan çocuğumun okuluna gidemiyorum ödemem gereken rakam 70 bin ytl.civarı ben bu parayı önceden 1-2 günde kazanırken şimdi yeri geliyor 1 ytl bile cebimde olmuyor çünkü ben bir kaçağım tutuklamadan dolayı hiç bir yere gidip çelışamıyorum ben şimdi size soruyorum beni hapise sadece ödeyemediğim çekten dolayı hapise atarlarsa ben bu parayı nasıl ödüycem benim çocuklarıma kim bakıcak sorarım 15-20 gün önce haber kanallarından birinde altyazı geçti çeke hapis kalkıyor bir detay yok sadece bu kadar sonra bir sicil affıdır gidiyor doğru düzgün bir açıklma yok ne olur uğur bey her konuya bir el atıyorsunuz bir de bu konu ile ilgili bir habar yapsanız nedir ne dğildir yalvarırım pisikoloji diye bir şey kalmadı kapı çalar korkudan kapıyı bile açamıyorum artık biraz dışarı çıksam arkamdan gelen bir araba yada bir insan beni mi takip ediyor diye iiyice paronayak oldum çocuklarım bile artık artık paranoyak oldu en küçük bir sesten bir tıkırtıdan etkileniyoruz ben yurtdışında karşıklsız çekten hapise giren duymadım ben demiyorumki ödemiycem ödüycem ama nasıl bu yaşadığım sorun ve korku ile .
başınızı ağrıttıysam özürdilerim ama size güveniyorum artık birileri buna bir dur desin masum insanlar daha fazla zorda kalmasın bu durumda binlerce insan olduğunu biliyorum artık bizim yavrularımızında sağlıklı nesiller olarak büyümesini engellenmesin.
saygılarımla
adımı yazmak istemiyorum çünkü bu nu yazarken bile korkuyorum çünkü bizler kimseyi katletmedik tek suçumuz ödeme yapamadık.
--------------------------------------------------------------------------------
Kimden: Uğur Dündar (udundar@kanald.com.tr)
Gönderme tarihi: 19 Ocak 2009 Pazartesi 17:15:52
Mesajınız çok etkileyici. Aynı zamanda çok da üzücü...Ancak siz konuşursanız, uygulama çabuklaşır. Bence konuşun ve gerçekleri, yaşadığınız acıları çekinmeden anlatın.Geçmiş olsun dilekleri ve saygılarımla,
Uğur
arkadaşlar bu benim göndermiş oldugum mail vede gelen cevap
saygılar
ayça
çok önemli yeni gelenler okusun lütfen..
my way
önemli !!!!! okuyun !!!!!bu arada mail atarken toplu mail atmayın. toplu mailde başka kimlere attığınızı alıcılar görüyor. mailleri adreslere tek tek atalımki aa bak bunada göndermiş gibi kapris yapmasın alıcılar
melek
sn tolga sadece uğur dündara atalım ayça hanımın yazısında var..bugün ve yarın uğur dündar ilgileneceği ayça hanıma verdiği cevaptan belli..
my way
Kimden: Uğur Dündar (udundar@kanald.com.tr)
Gönderme tarihi: 19 Ocak 2009 Pazartesi 17:15:52
Mesajınız çok etkileyici. Aynı zamanda çok da üzücü...Ancak siz konuşursanız, uygulama çabuklaşır. Bence konuşun ve gerçekleri, yaşadığınız acıları çekinmeden anlatın.Geçmiş olsun dilekleri ve saygılarımla,
Uğur
adres yukarıda..
my way
Yorum Gönder